Een aantal redenen waarom een shop niet zou willen tekenen:
1. De shop dient een nieuw KvK uittreksel te halen, enkel om vermeld te blijven staan.
Kan me voorstellen dat shops die bijna niets doen via TV hier geen trek in hebben/het nut niet van inzien.
2. De shop wijst alle mogelijke aansprakelijkheid af t.o.v. TV
Stel dat een mod een opmerking maakt die schade toebrengt aan de shop, dan kan de shop TV/moderator niets maken.
Stel dat een bezoeker een bericht post, en de shop is het er niet mee eens. Stel dat het redelijkerwijs te bewijzen is, maar dat de TV moderators besluiten het te laten staan. Dan kan de shop niets anders doen dan nagelbijten. De mogelijkheid om te reageren op shopsurveys is een stap in de goede richting. Echter moet de shop op zo'n moment nog steeds rekenen op de goedheid van de Moderator in het geval van twijfel. Niets ten nadele van de mods overigens, dit is ook absoluut geen persoonlijke aanval oid, ik probeer echter alleen mogelijke problemen te zoeken.
Verder is m.i. de tekst
Quote:
Deze winkel heeft niet expliciet toestemming gegeven voor de opname bij TelecomVergelijker.nl. Daarom is de Shop Survey gedeactiveerd
enigzins ongerustmakend. Zouden de getallen wel kloppen, is deze shop wel te vertrouwen etc.
Verder staat bij het shopoverzicht bij alle shops nog wel de beoordeling zichtbaar (Zeer goed/Goed/Matig/Slecht) terwijl je niet meer de invulling bij sommige shops kunt zien.
Ik twijfel dan ook persoonlijk nog steeds of ik het formulier wil ondertekenen
Gaarne hoor ik ook wat anderen er van denken