Mijn dochters Samsung Star Qwerty B3410 geeft al na 70 tekens aan dat het een 2e smsje wordt Het lukt ons niet deze 'instelling' te veranderen De provider (Simpel) zegt dat het aan de telefoon(instelling) ligt. We hebben het destijds simlock vrij via internet gekocht.. Wie o wie herkent dit en kan ons helpen?
De telefoon staat verkeerd ingesteld op Unicode. Hij moet op het GSM-alfabet gezet worden. Ga naar Menu-Instellingen-Toepassingen-Berichten-SMSberichten-Verzendopties-Ondersteunde tekenset.
Dit is het voorbeeld van een Samsung Star, maar een Star Qwerty zal heel weinig afwijken.
ter info: unicode heb je nodig om bijvoorbeeld Russische of Thaise letters te kunnen invoeren.
Een unicode teken gebruikt 2 bytes waar andere tekensets vaak maar 1 byte nodig hebben.
Duidelijk dus niet nodig voor het schrijven in het Nederlands.
Tja, dat gebeurt steeds vaker. Even aanmelden om een vraag te stellen en vervolgens zonder bedankje weer met de noorderzon vertrekken. Is een beetje een weerspiegeling van de huidige maatschappij.
Ik help uiteraard niet om in ruil daarvoor een bedankje te krijgen. Wel is het zo, dat je graag wilt weten of je hulp resultaat heeft gehad en zo ja, dan kan er meteen ook wel even een bedankje aan toegevoegd worden. Dat is niet meer dan fatsoenlijk.
Ik heb mij voorgenomen vanaf nu geen posters meer te helpen, die zich hier voor de eerste keer melden. En ja, dan moeten inderdaad de goeden het weer met de kwaden ontgelden. Omdat ik - nog steeds - zeer regelmatig op TV kijk, ken ik de namen van de vaste en trouwe gebruikers na al die jaren wel zo'n beetje. Voor zover het binnen mijn mogelijkheden ligt, zal ik uiteraard hen hulp aan blijven bieden.