probleem BB icm Whatsapp

Gepost op 22/09/11 om 13:12 uur
Sinds ik 11sep een update van WA op mijn BB Bold 9000 wilde zetten, werkt deze app niet meer. Ik kan het downloaden, maar als je daarna wil registreren met je 06 dan blijft hij "hangen", en uiteindelijk krijg je een melding "connection not writeable" (en nog wat meer tekst).
Daarvoor werkte eea prima, ik heb de app al eraf gegooid en opnieuw gedownload (via whatsapp.com en app world) maar dat heeft geen effect.

Hebben anderen hier ook mee te maken, weet iemand een oplossing of de achtergrond van dit probleem?

NB ik heb geen BIS/BES, doe alles via wifi en dat werkte foutloos
Gepost op 22/09/11 om 13:39 uur
Heb je wel beltegoed voor die sms?
Gepost op 22/09/11 om 13:44 uur
abo
Gepost op 22/09/11 om 17:40 uur
Aaah, ik zien het al....

WhatsApp op een BlackBerry® maakt gebruik van de dataservice van RIM, je hebt hiervoor een Instant E-Mail bundel nodig.
Dus even die bundel aanzetten, en gaan met die banaan.
Gepost op 23/09/11 om 09:03 uur
@mobiemo:
Kraag geeft aan dat bij z'n vorige versie van WA via wifi alles goed werkte. Nu schrijf jij dat WA alleen werkt met een BBbundel. Zijn er dan versies die alleen met een BBbundel werken én versies die ook via wifi goed werken?

Ben geintresseerd in de wifi-versie voor mijn dochter...
Gepost op 26/09/11 om 09:44 uur
Enig zoekwerk heeft in ieder geval wel opgeleverd dat meer mensen met dit probleem kampen, je zou kunnen denken dat het een software-fout in de laatste update is. In dat geval zou een nieuwe update hopelijk het probleem oplossen. Afwachten dus....
Gepost op 26/09/11 om 11:33 uur
@Onecall, dat zal flink zoeken zijn als je een oude verzie van whatsapp wenst.
Gepost op 26/09/11 om 11:58 uur
naar een oude versie ben ik inderdaad ook op zoek gegaan, niet te vinden.....
meestal zijn oude versies op bijv. filehippo wel te vinden, hoewel dat natuurlijk wel andere software/programma's betreft dus dat kun je niet echt vergelijken.
Maar goed, niet te vinden dus, maar als iemand het wel weet dan hoor ik t graag.
Gepost op 26/09/11 om 23:53 uur
http://superlutser.googlepages.com
Quote:
Heb je wel beltegoed voor die sms?

Huh? Op Android nooit inkomende/uitgaande sms op de factuur gezien bij activeren. Heb paar keer na restore opnieuw geinstalleerd en geactiveerd?

Quote:
@Onecall, dat zal flink zoeken zijn als je een oude verzie van whatsapp wenst.

Kreeg zelf keer juist geen verbinding, en lukte pas na updaten vanuit de androidmarket. Heilloze weg, oude versies, vaak genoeg dat bepaalde functionaliteit of oude versies geblokt worden.
Gepost op 27/09/11 om 19:44 uur
ik begin het idee te krijgen dat met de laatste WA-update voor BB er is geprogrammeerd dat er zonder BIS-abo geen gebruik gemaakt kan worden van WA.

Ik lees namelijk op bijvoorbeeld het T-Mobile forum dat mensen in september dezelfde problemen kregen als ik (zie opening). Deze mensen gaven allen aan een BIS-abo te hebben. De moderator heeft bij hen de instellingen van hun abo in de systemen aangepast, men werd verzocht een battery pull te doen en voila alles werkte weer.

Zoals ik zei, dit wekt bij mij de indruk dat WA zonder BIS "eruit geprogrammeerd" is, daar waar ik het eerst wel gewoon kon (zonder BIS dus) via wifi.
Gepost op 17/10/11 om 16:30 uur
heb oplossing gevonden,
namelijk OS updaten van 4.6 naar 5.0
en voila whatsapp doet t weer

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone