Een 088 wordt toch door gekoppeld naar een normaal nummer of heb ik dat mis?

Gepost op 03/11/11 om 02:39 uur
Wordt een 088 nummer net als een 090X nummer naar een normaal nummer door gekoppeld?

Ik weet dat 090X nummers altijd naar normale telefoonnummers worden doorgekoppeld, maar dat lijkt mij bij een 088 nummer ook het geval, het zijn beide landelijke servicenummers, maar bij een 088 nummer krijg je geen tariefsvermelding te horen, bij een 090X nummer wel.

Kan iemand mij duidelijkheid omtrent de 088 nummers geven?
Gepost op 03/11/11 om 08:26 uur
088 is normaal "vast" tarief. Helaas vaak niet uit de bundel.
Gepost op 03/11/11 om 10:49 uur
Quote:
088 is normaal "vast" tarief. Helaas vaak niet uit de bundel.

Dat is mij bekend, maar gezien het een landelijk nummer is, wordt het net als een 090X nummer naar een normaal telefoonnummer doorverbonden?
Gepost op 03/11/11 om 15:23 uur
sjeroen
Nee , voipnummers zijn dat.Je kan ze bijvoorbeeld krijgen bij xs4all
Gepost op 03/11/11 om 16:11 uur
Dus 088 nummers zijn altijd VOIP telefoonnummers?

Door wie worden ze uitgegeven?

Ik dacht dat 088 telefoonnummers landelijke nummers zijn en doorgeschakeld worden naar een normaal telefoonnummer.

Als het een 088 nummer is, dan kan men net zo goed een normaal telefoonnummer als VOIP gebruiken.

Het betreft het volgende telefoonnummer waar ik graag meer informatie over wil hebben, de bedrijfsnaam is mij al bekend:

088-6522522 of zonder streepje 0886522522 het kan toch niet zonder het kerngetal gebeld worden.
Gepost op 03/11/11 om 16:29 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
KLIK

Bel ze eens of stuur ze een email, ze weten vast zelf het meeste over hun eigen bedrijf.
Gepost op 03/11/11 om 17:55 uur
Die opmerking had ik al verwacht.

Ik sta in contact met die instantie, maar ze zijn van een normale telefoonnummers naar een centraal 088 telefoonnummer overgestapt.

In dit geval is dat voor een kwetsbare groep mensen zeer drempel verhogend geworden.

Ik ben de discussie aan gegaan, maar de betreffende contactpersoon zegt dat ze er een IT bedrijf voor hebben ingehuurd. Dan kan je met VOIP ook een normaal centraal telefoonnummer gebruiken wat voorheen gebruikt werd op één van de locaties, want 088 nummers zijn servicenummers waar niet aan verdient wordt behalve door de providers en het IT bedrijf zelf.

Dat is de reden dat ik mij afvroeg of er naar een normaal nummer wordt doorverbonden, want meestal werkt dat met 090X nummers dat wel zo.
Gepost op 03/11/11 om 21:20 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Quote:
088-nummers. De 088-nummers zijn speciale telefoonnummers bestemd voor ondernemingen en instellingen in Nederland. De 088- bedrijfsnummers maken het mogelijk dat bijvoorbeeld verschillende locaties van uw bedrijf via éénzelfde reeks doorkiesnummers (088- x xxx xxx) gebeld kunnen worden. Uw klanten kunnen u op alle locaties bereiken tegen eenzelfde laag tarief.

Versterk de zakelijke uitstraling van uw bedrijf
Doorschakelen naar vaste of mobiele aansluitingen
Verschillende locaties voor eenzelfde laag tarief bereikbaar
Eenvoudig uw telefoonnummer meenemen bij verhuizingen
Niet langer gebonden aan geografische netnummers

bron

Zomaar een hit van Google. Je kunt deze nummers op verschillende manieren toepassen. Drempelverhogend zou het dus niet moeten werken.
Gepost op 03/11/11 om 23:53 uur
Quote:
Quote:
088-nummers. De 088-nummers zijn speciale telefoonnummers bestemd voor ondernemingen en instellingen in Nederland. De 088- bedrijfsnummers maken het mogelijk dat bijvoorbeeld verschillende locaties van uw bedrijf via éénzelfde reeks doorkiesnummers (088- x xxx xxx) gebeld kunnen worden. Uw klanten kunnen u op alle locaties bereiken tegen eenzelfde laag tarief.

Versterk de zakelijke uitstraling van uw bedrijf
Doorschakelen naar vaste of mobiele aansluitingen
Verschillende locaties voor eenzelfde laag tarief bereikbaar
Eenvoudig uw telefoonnummer meenemen bij verhuizingen
Niet langer gebonden aan geografische netnummers

bron

Zomaar een hit van Google. Je kunt deze nummers op verschillende manieren toepassen. Drempelverhogend zou het dus niet moeten werken.

Het werkt wel drempelverhogend, want je betaald voor bellen buiten de bundel, ook bij vast vrij bellen betaal je apart voor die nummers. Daar komt bij dat er extra voor deze telefoonnummers betaald moet worden, ook eist de Opta in dat geval een tariefvermelding wat ook bij 090X nummers het geval is..

Ze hadden dus net zo goed normale telefoonnummers kunnen gebruiken, want die zijn met VOIP ook niet meer plaatselijk gebonden.

Als ze in Alkmaar bereikbaar zijn, waarom dan een landelijk nummer nemen?!

Wat er nu gebeurd is dat iedereen zich terug laat bellen, de meeste mensen naar hun mobiel, dat gaat dus goud kosten, maar daar komen ze naar een jaar achter.
Gepost op 04/11/11 om 09:26 uur
blabla
Quote:
Het werkt wel drempelverhogend, want je betaald voor bellen buiten de bundel, ook bij vast vrij bellen betaal je apart voor die nummers. Daar komt bij dat er extra voor deze telefoonnummers betaald moet worden, ook eist de Opta in dat geval een tariefvermelding wat ook bij 090X nummers het geval is..

Ze hadden dus net zo goed normale telefoonnummers kunnen gebruiken, want die zijn met VOIP ook niet meer plaatselijk gebonden.

Als ze in Alkmaar bereikbaar zijn, waarom dan een landelijk nummer nemen?!

Niet alle providers rekenen 088-nummers buiten de bundel, al zijn dat vooral providers voor internet, bellen en televisie.

Één van de redenen om een 088-nummer te kiezen, is denk ik dat het scheelt in de kosten mocht het kantoor van stad A naar stad B verplaatsen.
Gepost op 04/11/11 om 12:19 uur
Dit bedrijf heeft het hoofdkantoor in Alkmaar en diverse bijkantoren in de rest van Noord-Holland.

Echter zijn er zoveel bedrijven die zo werken, maar dan met een normaal telefoonnummer.

Veel mobiele providers rekenen extra kosten buiten de bundel , een enkele extra kosten binnen de bundel, maar bij prepaid ben je helemaal de pineut, 1,30 per minuut.

Bij vaste lijnen worden de kosten met een bellen naar een vast nummer buiten de bundel berekend.

Ze hebben voor het nieuwe systeem op aanraden van een gerenommeerd IT bedrijf, het zal mij dan niet verbazen als dat KPN is of een gerelateerd bedrijf wat aan KPN verbonden zit..

Daar komt bij dat servicenummers volgens de Opta verplicht zijn een tariefvermelding te doen wat dus niet gebeurd.
Gepost op 04/11/11 om 13:27 uur
Hugo Boss
Ben zelf tijdens mijn werk ook wel eens bij bedrijven geweest die een 088 nummer hanteren. Deze wordt niet doorgekoppeld of iets dergelijks en is officieel ook geen service nummer. Het is in feite exact hetzelfde als een "normaal" telefoonnummer, met als voordeel dat het niet gekoppeld zit aan een bepaalde regio.

Doordat 088 nummers relatief nieuw zijn, is hier nog geen echte regelgeving voor, en mogen providers deze dus afrekenen zoals ze dat zelf willen. De ene ziet het dus als een service-nummer, de ander rekent gewoon het beltarief buiten de bundel. Weer een ander ziet het gewoon als een normaal nummer en rekent gewoon binnen de bundel, zoals het eigenlijk zou horen.

Een tijd terug was er een aflevering van Kassa waarin hier aandacht werd besteed. Daar werd beloofd dat in de loop van 2012 er een nieuwe wet kwam dat providers 088 hetzelfde moesten zien als normale telefoonnummers en dus binnen de bundel moeten gaan afrekenen.

We wachten af!
Gepost op 05/11/11 om 11:18 uur
Dus het werkt niet als de 090X nummers die naar normale telefoonnummers doorgeschakeld worden? Ik weet niet of dat nu nog steeds het geval is, maar in het verleden was dat in ieder geval wel zo. Daarom dacht ik dat ze dat met 088 nummers dat ook deden.

Jammer dat men in Nederland wettelijk altijd achter de feiten aanlopen als het om dit soort zaken gaat.

In de loop van 2012 is wel erg laat als de telefoonnummers al in 2010 bestonden, in dit geval bedoel ik, van andere telefoonnummers weet ik dat niet.

Wel is het vreemd dat diverse vaste lijn providers 088 nummers bij een bel vrij tarief dit toch in rekening brengen, maar wat je al schreef, wettelijk nog niet geregeld.

Heel grof vindt ik het voor prepaid bellers, mensen die niet anders kunnen i.v.m. dat ze geen abonnement meer door schulden kunnen betalen, want dan schiet het bedrag naar € 1,30 per minuut.

Hopelijk is die wet er in 2012 snel er door, want de 14XYZ nummers vallen op dit moment in het zelfde schuitje en zijn van de overheid / gemeentes, echter kunnen die niet van uit het buitenland gebeld worden.

Kunnen 088 nummers wel van uit het buitenland gebeld worden?
Gepost op 06/11/11 om 21:43 uur
Moderator
Windstorm
http://www.windbel.nl/
Dit soort nummers zijn een leuke melkkoe geweest voor de providers, jammer dat de OPTA daar niet meteen juiste wetgeving voor heeft gemaakt, destijds.
Nu heeft er een lange tijd tussen gezeten voordat ze werden opgenomen in de tarieven naar normale vaste nummers.

Maar dat een provider 1,30 rekent naar een 088 nummer heb ik nooit gezien, laat staan dat dat nu nog gebeurd nu steeds meer providers het opnemen in de belbundel.

Er loopt ook een draadje waarin je kunt zien welke providers deze bestemming binnen, of (nog) buiten de bundel rekenen.
http://www.telecomvergelijker.nl/thread/28066
Gepost op 08/11/11 om 01:52 uur
De 1,30 euro per minuut komen vaak voor bij prepaid bellers.

Inmiddels gaan diverse providers overstag, maar nog niet allemaal.

De Opta moet dat soort zaken meteen regelen, maar ze werken volgens het principe mosterd na de maaltijd.

Dank je voor de link, dat topic had ik gestart, maar je merkt hoe onoverzichtelijk het nog steeds is, ik kwam er zelf niet meer in uit.

Overigens is er een zelfde probleem bij de 14XYZ nummer van de gemeentes, dat wordt wettelijk volgend jaar in de tweede kamer geregeld.

Typisch de overheid, eerst doen, dan eens een keer gaan nadenken.
Gepost op 08/11/11 om 09:00 uur
Quote:
Overigens is er een zelfde probleem bij de 14XYZ nummer van de gemeentes, dat wordt wettelijk volgend jaar in de tweede kamer geregeld.

Typisch de overheid, eerst doen, dan eens een keer gaan nadenken.

Ik kwam 14055 voor het eerst tegen na mijn verhuizing. Ik moest Googlen om te snappen dat het niet gewoon luiheid was om netnummer en toevoeging niet te vermelden, het ziet er uit als iets antieks van voor het "omnummeren". Gruwelijk onhandig ook, als je ze belt krijg je eerst een bandje met de melding dat je een 14-nummer belt, en vervolgens zijn het heel veel gemeenten die samen 1 nummer gebruiken. Te achterlijk voor woorden, neem gewoon een normaal nummer.
Hoeveel miljoen euro belastinggeld zou dit gekost hebben?

088 heeft trouwens 1 voordeel boven 0900: je kan 088 bellen via Skype, en zo de hoge providerkosten voorkomen.
Gepost op 08/11/11 om 12:06 uur
Hugo Boss
088 werkt ook gewoon via Voipbuster en andere Betamax providers. Zelfs gratis indien je beschikt over Freedays. 14xxx nummers werkt ook prima via Voipbuster, hoewel mijn ervaring is dat deze het alleen doen in 003114xxx formaat, ook al heb je je landinstellingen op NL staan. Maargoed, ook hiervoor geen kosten als je freedays hebt, dus in mijn ogen meer dan genoeg mogelijkheden om de dure kosten te ontwijken.
Gepost op 09/11/11 om 03:27 uur
De 14X/YZ nummers zijn van uit het buitenland officieel niet bereikbaar, hoe dat met VOIP zit, dat weet ik niet.

14XYZ nummers vallen vaak nog onder servicenummers, dat moeten ze ook nog wettelijk aanpassen.

Alle gemeentes blijven op hun oude nummer bereikbaar i.v.m. dat het niet van uit het buitenland gebeld kan worden.

voor meer info:

www.kinggemeenten.nl

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone