Nieuwe Motorola van GSMWijzer en Tele2 Abo

Gepost op 19/12/11 om 19:38 uur
Op 13 oktober heb ik online de Motorola Defy+ met een Tele2 abonnement gekocht, levering 19 oktober.
Vanaf die dag is er ook van alles misgegaan waarna ik een speelbal ben geworden tussen Tele2 en GSMWijzer.nl.

Kort samen gevat:
- nieuwe sim ontvangen bij de Motorola met ander telefoonnummer i.p.v. opgegeven nummerbehoud, GSMWijzer verwijst naar Tele2.
- na 14 dagen een nieuwe sim van Tele2 ontvangen met het oude nummer maar niet geactiveerd.
We zitten dan inmiddels op 15 november 2011 en ik kan nog steeds niet bellen met mijn nieuwe toestel.
Op 17 november 2011 is het dan zover dat ik na veel telefonische toe zegging van Tele2 eindelijk kan gaan bellen.
Hierna constateer ik dat internet via GPRS niet werkt terwijl ik hiervoor wel een extra abonnement heb afgesloten.
Veel bellen met Tele2 maar geen oplossing, Tele2 verwijst uiteindelijk naar GSMWijzer.nl
Het toestel heb ik voor onderzoek naar GSMWijzer opgestuurd die het niet op kan lossen en het nu weer door stuurt naar een reparatie dienst, mijn sim krijg ik nog terug, een vervangend toestel kan ik niet krijgen en dus ook niet bellen.
Ik kan nu niet bellen terwijl het abonnement doorloopt, stoppen of beƫindigen van het abonnement kan/mag niet van GSMWijzer omdat dan een vermelding bij BKR in Tiel volgt. De opgegeven verwachte reparatie tijd is 3 a 4 weken. We zitten dan in half januari 2012, toestel gekocht 13 oktober 2011.
Gepost op 19/12/11 om 21:42 uur
blabla
Klinkt als de wet van Murphy. Overigens ben je zelf verantwoordelijk voor vervangende apparatuur.
Gepost op 19/12/11 om 23:53 uur
http://superlutser.googlepages.com
Zag je topique op Radar ook toevallig ;) Ook al heb je een combi-aanbieding bij GSMwijzer vandaan, het blijft 1 koop van feitelijk 1 telefoon en losstaand 1 abonnement. Tele2 kun je m.i. alleen voor dat GPRS-issue benaderen plus nummerbehoudverhaal.

Maar check ook de gegevens van het contract dat je hebt getekend hebt. Bij Studentmobiel/gsmwijzer hebben ze soms gegevens zelf ingevuld, zoals ingangsdatum die later kan wezen. Of latere ingang abonnement/nummerbehoud (dus tot begin buiten bundel bellen).

Zelfde ervaring gehad vorig jaar toen ik zoals sommigen vaker hebben, een gsm uit niet gesealde (verbroken) doos ontving. Mocht op eigen kosten opsturen (!) en hoe lang eea kon duren qua reparatie en retour was onbekend.

Misschien dat Tele2 uit coulance je abo kan bevriezen, maar dan ben je niet bereikbaar dus schiet het ook niet op. Je sim opsturen is ook niet echt veilig. Oja, bij http://www.qshops.org/geschillen-commissie al je beklag gedaan? Bemiddelend en niet-bindend helaas, maar misschien dat het ze wat oplossender laat reageren.

Lijkt me dat je gewoon recht hebt op vervangend toestel aangezien je nooit hebt kunnen gebruiken wat je meent te hebben aangeschaft. Als het na in gebruikname onder garantie wordt aangeboden, is een ander verhaal.
Gepost op 20/12/11 om 19:14 uur
Mijn inziens heb ik alleen met de verkopende partij, GSMWijzer.nl te maken, daar heb ik het product gekocht, bij wie het abonnement dan loopt doet volgens mij niet ter zake, dat zou GSMWijzer.nl moeten afhandelen met die provider maar dat doen ze niet.Telefonisch heb ik ze daar op gewezen maar zoals eerder aangegeven een ander toestel, een vervangend toestel en stop zetten/opschorten van het abonnement was allemaal niet mogelijk. Ik heb nu schriftelijk een garantie claim met de wettelijke regels neer gelegd waarbij ze binnen 2 weken moeten reageren. Bij een bestelling was de reactie tijd binnen 1 uur, het is nu nog steeds stil.
Dan val je als bedrijf toch vreselijk door de mand. Waar ik werk staat de klant centraal, daar komt uiteindelijk je salaris vandaan en ga je netwerken om een vaste tevreden klantenkring op te bouwen, dat hebben ze bij GSMWijzer.nl nog niet door, snelle jongens, snelle handel en wegwezen lijkt het wel.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone