Welke handsets op Gigaset 2060 ISDN?

Gepost op 28/12/11 om 00:32 uur
Goedendag! Ik beschik over een Siemens Gigaset 2060 ISDN met een viertal handsets 3000L Pocket. De handsets zijn echter niet best meer, defecte toetsen, displays, ets. Zijn er andere handsets, bij voorkeur types die nu nog nieuw te koop zijn, die daarop passen?

De doorsnee handset vereist een registratieknop op de centrale en die is er niet dus ik heb nog geen passende handset kunnen vinden (al diverse types van Siemens geprobeerd).

Als het beter is om een compleet nieuwe set voor ISDN te kopen houd ik me ook zeker aanbevolen voor tips, 4 draadloze handsets met een normaal bereik is voldoende.

Alvast bedankt!

Mvg Jeroen (jeroennl at hotmail punt com)
Gepost op 28/12/11 om 05:41 uur
volgens http://gigaset.com/nl/nl/cms/PageCustomerServicesRegisterHandset.html zit er wel degelijk een aanmeldknop op dat basisstation (klein, dat wel).

Je kunt daar ook opzoeken welke handsets in hoeverre compatibel zijn.
http://gigaset.com/nl/nl/cms/PageCustomerServicesCompatibility.html
Gepost op 29/12/11 om 11:27 uur
Hugo Boss
Programmeren van het basisstation is wel lastig, dan moet je toch wel een handset van de S klasse of SL klasse hebben, of natuurlijk die oorspronkelijk bij het basisstation hoorden. Hou er rekening mee dat bepaalde functies niet beschikbaar zijn als je ze aanmeldt, maar dit staat ook op de eerder genoemde website vermeld.

Een ander systeempje wat wel interessant is: neem de Gigaset DX800 met een aantal Dect toestellen. Het bureautoestel functioneert als Dect zender, kan een analoge of ISDN lijn hebben en heeft eventueel ook een analoge poort voor een fax. Tevens geschikt voor VoIP, kun je uitgaand bijvoorbeeld goedkoop bellen. Mooi systeempje en voor relatief weinig geld kun je dan volledig over VoIP bellen en ISDN tegelijk, met tot 6 dect handsets.
Gepost op 29/12/11 om 22:28 uur
Bedankt voor de snelle reacties!

Op het moment worden op de centrale 4 handsets 3000 Classic gebruikt (die dus zo langzamerhand op beginnen te raken). Op deze handsets werkt wel bijv nummerweergave wat wel een must is. Behalve een handsfree functie en nummerweergave geen echte eisen.

Als ik nu via de handige link (dank!) kijk wat er op de 2060 ISDN centrale past zie ik daar bijvoorbeeld ook de vrij gangbare handsets C300H en C610H staan. Bij de C300H staat dat deze 'naamweergave' heeft. Bedoelt men dan nummerweergave? Over nummerweergave wordt namelijk niet gerept.

Vreemd genoeg staat bij de C610H dat nummerweergave en naamweergave niet werkt.

Andere modellen die op deze centrale nummerweergave geven en die een handsfree functie hebben wellicht?

Dank weer voor het meedenken!
Gepost op 30/12/11 om 10:44 uur
Hugo Boss
Nummerweergave hebben die toestellen sowieso wel geloof ik, het gaat er vooral om of het basisstation dit ondersteunt. En die verandert niet, dus dat moet geen probleem zijn.

Naamweergave zal meer betrekking hebben op namen die worden weergeven als de handsets zijn aangemeld op een groter Dect systeem.

Bijvoorbeeld een Siemens Hipath centrale met daarop een of meerdere Dect zenders. Elke gebruiker heeft dan een eigen intern nummer en ook toestelnaam. Als toestellen intern worden aangekozen verschijnt naast het interne nummer ook de toestelnaam, maar er zijn dus een aantal typen handsets die dat niet ondersteunen is mijn ervaring. Meestal verschilt dit wel per klasse, dus bij de C300H en C610H zal er echt niet veel verschil zijn denk ik.
Gepost op 30/12/11 om 14:02 uur
Moderator
Ik heb nog een Siemens Gigaset 3000 comfort handset in goede staat, inclusief losse laadschaal. Je hebt geen mailgegevens in je profiel staan. Dus mocht je interesse hebben mail me dan even (adres in mijn profiel).
Gepost op 02/01/12 om 23:23 uur
Ok dus met een C300H zou 't dus wel moeten kunnen werken? Misschien moet ik eens een gok wagen en een enkele handset bestellen.

Koen: net pas uitgevonden hoe je dat profiel wijzigt, ook gelijk gedaan, maar ik mail je ook nog even. Edit: Koen ik zie geen mailadres in je profiel, bij mij als het goed is wel, en ook in mijn eerste post.

Dank weer!
Gepost op 04/01/12 om 18:35 uur
Hugo Boss
Ja hoor, verwacht het wel. En als je in het handsetje zelf een telefoonboekje aanlegt, dan heeft ie ook wel naamweergave.
Gepost op 09/01/12 om 20:42 uur
De vraag bij Siemens neergelegd en dan met name mbt nummerweergave, maar ik krijg een beetje een nietszeggend antwoord...

Quote:
De 2 genoemde toestellen zijn helaas niet echt compatible met de 2060ISDN, gezien de leeftijd van de toestellen moet ik U mededelen dat er niet echt veel toestellen zijn die compatible is met de 2060ISDN.

Via onze compatibiliteits lijst kunt U de vergelijking maken tussen verschillende toestellen.

http://gigaset.com/nl/nl/cms/PageCustomerServicesCompatibility.html

Voor vragen en informatie staan wij u graag ter beschikking onder onderstaand email adres of telefoonnummer.

Met vriendelijke groet,

Gigaset Helpdesk

wat moet ik dan verstaan onder 'niet echt compatible' terwijl deze dat wel zijn volgens hun eigen site????
Gepost op 16/01/12 om 18:00 uur
Na wat doorvragen en wat mails toch een meer gericht antwoord vanuit Siemens:

Quote:
Er zijn helaas geen andere handsets meer leverbaar, die nummerweergave in verband met de 2060 ISDN ondersteunen.

Als alternatief bestaan er wel actuele/moderne ISDN centrales, die uw behoeften kunnen voldoen.
Kijkt u eens naar de toestellen op deze pagina:
http://gigaset.com/nl/nl/pages/searchResult.html?term=isdn

Dus wil je allemaal dezelfde en verse handsets, dan zul je dus ook zo'n 300 euro extra moeten neertellen voor de eenvoudigste centrale. Da's wel jammer.

Het lijkt er echter op dat we hiermee het plaatje wel compleet hebben, ik wil jullie hartelijk danken voor de geboden hulp, top!
Gepost op 16/01/12 om 22:52 uur
Hugo Boss
En die DX800 als ISDN centrale gebruiken? Volgens mij heb je voor een euro of 250 wel zo'n ding met een paar handsets erbij. Dan hoef je niets extra's te investeren wil je ooit uit- of volledig gaan bellen via VoIP.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone