Lycamobile geeft nu bij 20 euro opwaarderen 30 euro extra beltegoed

Gepost op 30/12/11 om 18:31 uur
Voor de oplettende prepaidbeller was al duidelijk dat Lycamobile bijna altijd de goedkoopste prepaidaanbeider was. Ik en anderen hebben dit meerdere malen voorgerekend op dit forum. Nu heeft Lycamobile zijn positie als de goedkoopste alleen maar versterkt. bij opwaardering met 10 euro werd het beltoegoed normaal altijd verdubbeld, je kreeg dus 20 euro voor 10 euro. nu krijg je 22,50. waardeer je echter op met 20 euro dan kreeg je vroeger 40 euro. nu is dit 50 euro. Deze actie ontving ik vandaag per sms en het werkt inderdaad, ik kreeg 50 euro beltegoed bijgeschreven na een opwaardering met een 20 euro opwaardeerkaart.
omgerekende tarieven na een opwaardering met 20 euro dit is dus alle tarieven delen door 2.5:
- vaste lijnen
starttarief: 7.6 cent
per minuut: 0.004 (minder dan een halve cent)
- naar mobiel
starttarief: 7.6 cent
per minutt: 3.6 cent. dity betekend dat Lycamobiel nu eindelijk goedkoper is in de eerste minuut dan Jumbo mobile, en Kruidvat namelijk de eerste minuut kost 11.2 cent tegen 12 cent bij de andere aanbieders. Het grote verschil is dat bij de andere aanbieders elke volgende minuut ook 12 cent kost maar bij Lyca 3.6 cent per minuut(de eerste minuut bij lyca wordt berekednd door het minuuttarief + de starttik te rekenen)
sms: 3.6 cent
internet: gratis 300 mb per maand.
Hoe leang deze actie met opwaarderen geld is niet te zeggen, hi is net begonnen. Maar door deze actie is Lyca nu onbetwist de goedkoopste prepaidaanbieder.
Gepost op 31/12/11 om 02:24 uur
Moderator
Windstorm
http://www.windbel.nl/
Inmiddels zijn de nationale beltarieven ook aangepast naar:
5ct/min naar Vast / 2,5 = 2 cent/min
15ct/min naar Mobiel / 2,5 = 6 cent/min
19ct/starttarief /2,5 = 7,6 starttik
12ct/sms / 2,5 = 4,8 cent/sms

Ik waardeer dsterk altijd enorm en heeft hij het ook meestal volkomen juist, alleen heeft hij dit keer te snel gereageerd op een bericht van Lyca, want Lyca wordt natuurlijk niet nog goedkoper dan de (goedkoopste) zichzelf.
Naar bijna alle bestemmingen zijn ze namelijk de goedkoopste en bij meer dan 1:38 min. bellen waren en zijn ze ook de goedkoopste naar mobiel.

En voor elke € 10,- opwaarderen krijg je ook nog steeds voor een maand 300 mb gratis internet tegoed, dat is nog eens wat anders dan 300 smsjes. Dat zijn wel 1.000.000 berichten via WhatsApp of iMessage.
Gepost op 31/12/11 om 16:37 uur
@windstorm: wat betreft mobiele tarieven zou je gelijk kunne hebben. Vast is nogsteeds 1 cent namelijk via de actie bij de acties pagina is dat te vinden. sms is overigens nog altijd 9 cent nationaal tenminste er gaat maar 9 cent tegoed af. Hoe mobiel zit heb ik nog niet getest.
Gepost op 31/12/11 om 21:41 uur
Hugo Boss
Is de belkwaliteit van die provider nou een beetje fatsoenlijk? Ik neem aan dat veel internationale gesprekken via VoIP zullen worden afgehandeld.
Gepost op 31/12/11 om 23:37 uur
@hugobos: ja hoor, ik gebruik het als mij enige provider dagelijs en is prima qua kwaliteit.
Gepost op 01/01/12 om 12:20 uur
Even praktisch, wil dat zeggen dat de tarieven die je ziet voor internationaal bellen nog maal 2/5e moeten voor je de "echte" prijs per minuut weet? Want in dat geval kon Lyca wel eens heul interessant worden
Gepost op 01/01/12 om 12:41 uur
bcool
Quote:
En voor elke € 10,- opwaarderen krijg je ook nog steeds voor een maand 300 mb gratis internet tegoed, dat is nog eens wat anders dan 300 smsjes. Dat zijn wel 1.000.000 berichten via WhatsApp of iMessage.

Is dit niet een eenmalige aanbieding? Staat op de site namelijk in kleine lettertjes dat deze aanbieding geldt van 1-1-2012 tot 31-1-2012. Als ik elke maand 300 mb gratis zou kunnen krijgen switch ik over naar Lycamobile! Ik bel, sms en internet namelijk niet zoveel dat een abonnement voor mij uit kan. Ik vind de tarieven allemaal zo duur. Maar dit zou dan een relatief goedkope manier zijn om ook mobiel te gaan intternetten. Ik heb net een tablet besteld met 3G dus dat zou ook mooi uitkomen.
Gepost op 01/01/12 om 23:22 uur
Moderator
Windstorm
De gratis 300 mb is een actie, alleen wordt die al een half jaar lang telkens weer verlengd met een maand.
Verder heb ik het een keer getest, toen kon ik een volledige maand dus bijv. van de 6e tot de 6e gratis internetten, en dus niet slechts een kalendermaand zoals ik eigenlijk had verwacht.
Gepost op 02/01/12 om 16:17 uur
@bcool: Lyca zou dan inderdaad een goede optie zijn. Voor je 3gtablet heb je de volgende instellingen nodig:
apnnaam van toegangspunt): data.lycamobile.nl
username: lmnl
password: plus
dat is alles wat je nodig hebt. De klantenservice zal je zeggen bijd e activatie van mobiel internet dat je 3g uit moet zetten op je apparaat. Dit is onzin dat zeggen ze alleen omdat het hehn data scheeld, maar 3g werkt zelfs heel goed met Lyca en ook snel.
Gepost op 26/01/12 om 20:05 uur
bcool
Ik heb vandaag mijn simkaart gekregen van Lycamobile. Netjes opgewaardeerd maar het lukt mij niet om met de instellingen op hun eigen website mijn Huawei S7 aan de praat te krijgen. Wel krijg ik elke 5 minuten een reclame smsje Nou al 3 keer de KS gebeld maar dan krijg je een jong broekie aan de lijn wat ook niks weet. Ze beloven je vervolgens een instellingen sms te sturen maar die komt ook maar niet. Vervolgens moedeloos nog maar eens gebeld om dan te horen dat het 24 uur gaat duren.... Ze gaan het uitzoeken... Tot nu toe vind ik Lycamobile maar uitermate teleurstellend. Mijn vrouw gaat vannacht op reis en nou kan ze nog niet mobiel internetten met de tablet! Meer mensen die deze ervaring delen?
Gepost op 26/01/12 om 21:14 uur
Moderator
Windstorm
Hier staan de APN-instellingen vermeld voor elk toestel:
http://www.lycamobile.nl/Lycamobile-GPRS-settings.aspx?lang=NL

Ik kan met 2 simkaarten prima internetten, op eentje moest het internet geactiveerd worden, kreeg eerst geen verbinding. Dit was met een telefoontje naar de klantenservice verholpen.
(Toen wouden ze me ook de instellingen sturen, maar die had ik zelf al juist ingesteld, maar dat werkt niet)

Dus toen duidelijk gezegd dat internet niet aan stond en toen hebben ze dat aangezet.
Gepost op 27/01/12 om 16:12 uur
bcool
Quote:
Hier staan de APN-instellingen vermeld voor elk toestel:
http://www.lycamobile.nl/Lycamobile-GPRS-settings.aspx?lang=NL

Ik kan met 2 simkaarten prima internetten, op eentje moest het internet geactiveerd worden, kreeg eerst geen verbinding. Dit was met een telefoontje naar de klantenservice verholpen.
(Toen wouden ze me ook de instellingen sturen, maar die had ik zelf al juist ingesteld, maar dat werkt niet)

Dus toen duidelijk gezegd dat internet niet aan stond en toen hebben ze dat aangezet.

Er is mij helemaal niet verteld dat ze het eerst aan moeten zetten! Raar dat de KS dat zelf even niet meldt dan! Helaas heeft mijn vrouw het simkaartje nu mee op reis. Bel ik volgende week ff dat ze ff heel rap internet aanzetten!
Gepost op 08/05/12 om 17:11 uur
Ik weet niet of het een bug is en zo ja hoe tijdelijk maar ik heb vandaag mij lycamobiel tegoed met 10 euro opgewaardeerd en kreeg 30 in plaats van de gebruikelijke 20. de klantenservice kon me niets vertellen over een veranderde actie en ook op de website kan ik niets vinden maar in praktijk geberud het nu dus wel. Dat maakt lyca ineens weer een stuk goedkoper.
Gepost op 08/05/12 om 23:30 uur
bcool
Er is wel meer aan de hand bij Lycamobile. Ik krijg elke dag andere verkeerde saldo informatie. Dan weer te hoog, dan weer te laag. Soms kan ik ook geen verbinding krijgen. De ene keer werkt internet prima, dan is het weer bagger. En heel soms krijg ik een india's sprekende mevrouw aan de lijn terwijl ik gewoon een nummer probeer te bellen in Nederland. Dit is overduidelijk een bandje met 1 of andere mededeling maar wat weet ik niet. Ik ga mijn nummer weer porteren naar een andere aanbieder. Ze mogen dan wel goedkoop zijn maar de kwaliteit is totaal niet constant. Op alle vlakken dus niet. Inclusief de klantenservice. Dan betaal ik maar iets meer voor een beter netwerk. Ik denk dat hier het aloude gezegde geldt: voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten... Ik dacht ook goedkoop uit te zijn en dat is het ook wel maar Lycamobile is dus ook gewoon een goedkoop bedrijf wat goedkope service biedt en dat merk je.
Gepost op 10/05/12 om 07:46 uur
Quote:
Ik weet niet of het een bug is en zo ja hoe tijdelijk maar ik heb vandaag mij lycamobiel tegoed met 10 euro opgewaardeerd en kreeg 30 in plaats van de gebruikelijke 20. de klantenservice kon me niets vertellen over een veranderde actie en ook op de website kan ik niets vinden maar in praktijk geberud het nu dus wel. Dat maakt lyca ineens weer een stuk goedkoper.

Waarom die zo ingewikkeld doen met "3 beleuro is 1 echte euro waard" i.p.v. gewoon de tarieven te verlagen? Zijn er daadwerkelijk nog mensen die in deze commerciele blaat trappen en denken dat ze 20 euro CADEAU krijgen? Ik zie "beltegoed" als een vrij waardeloos iets, als ik 10 euro uitgeef krijg ik x bel minuten, geen 30 euro...
Gepost op 10/05/12 om 07:58 uur
blabla
Quote:
Waarom die zo ingewikkeld doen met "3 beleuro is 1 echte euro waard" i.p.v. gewoon de tarieven te verlagen?

Marketing technisch is het zeker wel slim om beltegoed te verdubbelen in plaats van tarieven te halveren. Hoe raar het ook klinkt.
Gepost op 10/05/12 om 08:49 uur
bcool
Quote:

Marketing technisch is het zeker wel slim om beltegoed te verdubbelen in plaats van tarieven te halveren. Hoe raar het ook klinkt.

Kan ik beamen! Zo zijn er wel meer dingen die de consument onbewust aanspreekt of juist niet! Een voorbeeld. Ik werk voor een grote bakkerij die de welbekende smeuiige ontbijtkoeken produceert. Om de koek te promoten hebben ze speciale displays voor in de plaatselijke supermarkt. De koek moet daar in op een bepaalde manier ingelegd worden want uit onderzoek is gebleken dat de consument ze sneller pakt als ze met hun brede kant met het etiket duidelijk naar voren liggen. Is dit niet het geval dan kan het letterlijk 10tallen procenten schelen in de verkoop. Kortom, je wordt door Lycamobile aangesproken op je gevoel. Niemand is daar gevrijwaard van ook al kan je het verstandelijk niet verdedigen. Mijn vrouw werkt op een reisburo. Geen boekingskosten was eens een actie... Kwam geen hond op af. Tijdje later kreeg je een bon voor een gratis slagroomtaart. Dat liep als een trein. Die korting was ruim 30 euro, die taart maar 8 euro.
Gepost op 15/05/12 om 16:08 uur
@bcool: ik ondervind de klachten die jij noemt niet. internet werkt bij mij ok, soms krijg ink als ik gebeld word wel een totaal onverstaanbaar persoon door m'n gepsrek heen de eerste seconden maar dat is maar soms. Het is en blijft heel goedkoop en dat iets dan soms wat minder werkt kan je ook op de koop toe nemen en gewoon nog een keer bellen. Overigens dat gezegde over het dubbeltje;-) ga jij niet voor een stuiver op de eerste rij zitten?(zie Hollanddsnieuwe topic;-) je hebt groot gelik maar het is zelfs nog goedkoper als lyca.
Gepost op 15/05/12 om 16:31 uur
bcool
Quote:
@bcool: ik ondervind de klachten die jij noemt niet. internet werkt bij mij ok, soms krijg ink als ik gebeld word wel een totaal onverstaanbaar persoon door m'n gepsrek heen de eerste seconden maar dat is maar soms. Het is en blijft heel goedkoop en dat iets dan soms wat minder werkt kan je ook op de koop toe nemen en gewoon nog een keer bellen. Overigens dat gezegde over het dubbeltje;-) ga jij niet voor een stuiver op de eerste rij zitten?(zie Hollanddsnieuwe topic;-) je hebt groot gelik maar het is zelfs nog goedkoper als lyca.

Ik zeg ook niet dat je het moeten laten of doen. Dat laat ik in het midden. Ik persoonlijk ben wel klaar met Lycamobile. Internet is niet vooruit te branden. HN is een heel ander verhaal. Daar heb ik wel goeie ervaringen mee. En natuurlijk, ik ga niet teveel betalen he. Maar genoemde argumenten maken dat ik toch weer overstap naar HN.

Gepost op 15/05/12 om 17:07 uur
Het internet is gratis dus ja wat mag je verwachten en het een weggeefproduct.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone