Ervaring Recycle Michael? (verkopen gebruikte mobiel)

Gepost op 06/01/12 om 11:49 uur
Iemand toevallig ervaring met RecycleMichael.nl? Wil mijn oude 9700 wegdoen alleen werkt het toetsenbord niet meer naar behoren.. Heb wel al mensen GSMloket horen aanraden, moet daar echter invullen of het toetsenbord werkt en wil liever niet dat 'ie achteraf wordt aangegeven als defect! Cash4Mobile, Envirofone en Zonzoo wil ik liever niet proberen wegens de slechte verhalen op dit en andere forums of een te groot verschil in prijs!
Gepost op 09/01/12 om 21:29 uur
Zonzoo vind is zo slecht nog niet, best leuk bedrag gehad voor een redelijk oud gsmtje van mij.
Gepost op 09/01/12 om 22:00 uur
blabla
Dus eigenlijk vraag je naar de betrouwbaarheid van een bedrijf, terwijl je zelf niet betrouwbaar bent? Erg dubieus....
Gepost op 10/01/12 om 14:30 uur
Quote:
Dus eigenlijk vraag je naar de betrouwbaarheid van een bedrijf, terwijl je zelf niet betrouwbaar bent? Erg dubieus....

Vraag inderdaad naar de betrouwbaarheid van een bedrijf omdat zij op internet nog nergens beoordeeld zijn (niet waar ik dat kan vinden iig)! Maar dit heeft niets te maken met mijn eigen betrouwbaarheid maar met de eisen/procedures die bedrijven stellen of hanteren. Bij GSMloket dien je daadwerkelijk aan te geven of je toetsenbord werkt, bij RecycleMichael uitsluitend of je telefoon werkend is.. De interpretatie van een werkende telefoon ligt hierbij bij de ons/consumenten! (Wellicht waarderen zij het toestel op power on en is dit content voor wat er verder mee gebeurt!

Zonzoo hebt ik zo mijn twijfels over; http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=85683
Gepost op 10/01/12 om 20:03 uur
blabla
Dus als ik aan jou een tweedehands product verkoop, dan mag ik dat product werkend noemen ook als het niet meer 100% werkend is? Puur omdat jij dan maar mijn interpretatie moet begrijpen. Bijzondere denkwijze houd je er op na.

Heb je het bedrijf al gevraagd wat zij onder de definitie werkend verstaan?
Gepost op 11/01/12 om 11:31 uur
Ik houd de eer aan mezelf en haal mijn reactie weg, ik heb geen zin in dreigementen of andere conflict situaties voor zo'n beperkt bedrag. De ervaring met dit bedrijf houd ik voor mijzelf.

Ik ben wel van mening dat Recycle mobile erg snel reageert op de vraag van Sjaak Janssen, ik heb dan ook het idee dat dit dezelfde persoon is.
Destemeer omdat ik deze vraagstelling op meerdere fora ben tegengekomen.

Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37449521
http://www.goeievraag.nl/vraag/www-recyclemichael-betrouwbaar-inleveren-telefoon.288824
Gepost op 11/01/12 om 15:51 uur
NAMENS RECYCLE MICHAEL @JONGERENCHAOS BETREFT JE KLACHT

Gepost op 11/01/12 om 15:55 uur
Quote:
Ik heb hier hele vervelende ervaringen mee. Ik heb mijn HTC i9000 toestel naar Recycle Michael toegestuurd. Ik was hier klaar mee en wilde geen marktplaats issue's.

Ik heb de melding van ontvangst gekregen en een dag daarna een afkeuring. Het toestel zou niet werken en daardoor zijn afgekeurd. De restwaarde was voor RM maar 20 euro!!!!

Ik heb direct contact opgenomen met het 0800 nummer van Recycle Michael. Na een 10 minuten kreeg ik iemand aan de lijn die niet kon aangeven waarom de afkeuring zou hebben plaatsgevonden. Ik heb dan ook het idee dat ze met een callcenter werken want de persoon die ik sprak had geen kennis van zaken.

Ze moest het e.e.a noteren en ik zou nog een reactie krijgen. Ik wil namelijk mijn dure toestel retour, want voor die 20 euro doe ik dat niet! Tot op heden 2 weken later wacht ik nog op een reactie. Ofwel toestel kwijt en maar 20 euro op mijn rekening bijgeschreven.

KORTOM Recycle Michael NIET DOEN!

NAMENS RECYCLE MICHAEL @JONGERENCHAOS BETREFT JE KLACHT

Beste Jongerenchaos,

wij hebben je klacht gezien. Deze is niet bij ons bekend. Ook de HTC i9000 is bij ons niet bekend. Ook de ene dag een melding van ontvangst krijgen en de andere dag een afkeuring is bij ons niet bekend. Dit zou dan op dezelfde dag en in dezelfde email gebeuren.
Het feit dat je 10 minuten gewacht zou hebben of dat je twee weken moet wachten op een reply is ons niet bekend.Sterker nog, je kunt bij ons geen 10 minuten in de wacht staan.

Helaas kunnen wij hier verder ook niets over vinden in ons systeem. Niet op HTC i9000, Samsung i9000, i9000, HTC of enige andere combi. Zou je ons je tracknummer willen geven zodat wij dit kunnen nakijken?

Als je de email van ons gekregen had kon je daar ook in zien dat je klachten direct bij ons melden kan en dat we daar dezelfde dag gegarandeerd op reageren.

Wij hopen dat je contact met ons wilt opnemen via support@recyclemichael.nl , het contact formulier op de website www.recyclemichael.nl of via ons 0800-nummer.

We hopen dat je wilt reageren. Indien dit niet gebeurd zullen wij een melding van de (in onze ogen onterechte) klacht bij de beheerder neerleggen.

Mvg
Michael
Gepost op 11/01/12 om 16:01 uur
@ Sjaakjanssen

Heb je al naar de FAQ gekeken op de website van RecycleMichael en vooral de vraag: Wanneer ontvang ik het volledige bedrag?

Daar staat het antwoord waar je naar zocht.
Gepost op 12/01/12 om 10:06 uur
Quote:
Ik houd de eer aan mezelf en haal mijn reactie weg, ik heb geen zin in dreigementen of andere conflict situaties voor zo'n beperkt bedrag. De ervaring met dit bedrijf houd ik voor mijzelf.

Ik ben wel van mening dat Recycle mobile erg snel reageert op de vraag van Sjaak Janssen, ik heb dan ook het idee dat dit dezelfde persoon is.
Destemeer omdat ik deze vraagstelling op meerdere fora ben tegengekomen.

Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37449521
http://www.goeievraag.nl/vraag/www-recyclemichael-betrouwbaar-inleveren-telefoon.288824

Beste Jongerenchaos,

Het enige wat wij vragen is of je kan aangeven om welk tracknummer het gaat. Wij kunnen namelijk nergens je klacht terug vinden. Wij begrijpen niet wat het probleem is dat je hier niet op wilt reageren. Aan je beschrijving te zien gaat het namelijk niet om onze procedure. Dan mogen wij toch tenminste vragen waar het om gaat? Beetje vreemd dat je nu je reactie verwijderd en begint over dreigementen.

Daarnaast hebben wij ook geen reactie gegeven op de vraag van Sjaak Janssen zoals je aangeeft. Zo te zien ben jezelf beter op de hoogte dan wijzelf.

Wij vragen je toch nog een keer om ons het tracknummer toe te zenden zodat we het voor je kunnen uitzoeken. Wij hebben nogmaals in ALLE verwerkte toestellen van de laatste maand gezocht maar kunnen echt niks vinden dat voldoet. Alvast bedankt.

Gepost op 12/01/12 om 19:32 uur
blabla
@ jongerenchaos: RecycleMichael lijkt anders wel een erg sterk punt te hebben. Ik ben benieuwd of je beschuldiging dat Sjaakjanssen en RecycleMichael één en dezelfde persoon zijn gegrond is. Ik neem aan dat moderators dit kunnen nagaan. Ik vind het vreemd dat je je verhaal niet laat uitzoeken door het bedrijf.
Gepost op 25/02/12 om 21:26 uur
Ik heb afgelopen week een Nokia E90 ingeleverd bij RecycleMichael.nl. Kreeg er 88 euro voor. Vergeleken met concurrenten als GSMloket en Cash4Mobile is dat een zeer concurrerende prijs. Ook als je kijkt naar de prijzen op Marktplaats vind ik het een goed bedrag.

De site maakt op mij een professionele indruk en de communicatie tot op heden ook. Ik zal jullie op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen.
Gepost op 02/03/12 om 15:25 uur
Inmiddels kan ik melden dat het geld op mijn rekening staat. Positieve ervaring van mijn kant!

Ps: overigens werken ze met variabele prijzen, nog geen week na bovenstaande post is de prijs verlaagd van 88 naar 72 euro.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone