T-mobile zakelijk optimaal: controle minimum gebruik?

Gepost op 09/01/12 om 23:09 uur
Ik vond hierover alleen topics van ca 6 jaar oud, over het 'in de kast leggen van een abonnement' dus start ik een nieuwe.

Ik bestelde vandaag een zeer goede aanbieding, bovengenoemd abonnement met een galaxy note erbij. Op het contract vond ik het onderstaande, maar weet iemand meer over deze controle? in een oud topic beweerde iemand, dat dat wel mee valt. Wat ik mij afvraag: zou die 8,50 elke maand verbruikt moeten worden?

Quote:
De klant verklaart, bij aanschaf van een Zakelijk Optimaal abonnement, naast de abonnementskosten van €12,50, voor €8,50 te verbruiken door middel van internetbundels of belminuten. Indien blijkt dat, na 6 en 18 maanden, de
aansluitingen niet actief gebruikt worden, dan wel dit minimale verbruik niet gehaald wordt, dan is de klant €100,00 excl. BTW per nummer verschuldigd. Beoordeling vindt plaats over gemiddeld verbruik over het klantnummer. Dit bedrag kan
slechts 1x per nummer in rekening gebracht worden en u machtigt Equito voor éénmalige incasso van deze terugbetaling.

Gepost op 10/01/12 om 09:59 uur
blabla
Wat is het probleem ervan? Zelfs met die honderd euro is het nog ontzettend goedkoop toch?
Gepost op 10/01/12 om 16:37 uur
u-serv
Quote:
Wat is het probleem ervan? Zelfs met die honderd euro is het nog ontzettend goedkoop toch?

Als je verwacht dat iets € 319 incl BTW kost en er komt minimaal €100 +€19 BTW bij, dan is dat ruim 37% meer! Dat is relatief gezien niet niks. Het is toch meer dan een dag werken voor de meeste mensen...

Door het contract zo op te stellen vind ik het misleidend. Als je elke maand minimaal 8,50 moet verbruiken, dan kost het abonnementsgeld dus eigenlijk 12,50+8,50 = €21 per maand.
Gepost op 10/01/12 om 17:58 uur
Als je dan toch voor 8.50 Euro moet verbellen per maand kan je natuurlijk mogelijk ook iets online bestellen. Voorheen kon je bijvoorbeeld condooms bestellen (noem maar iets). Heb je toch nog wat terug.

LET OP.....dit is GEEN uitnodiging om over hier niet gewenste dingen te praten (c*shen van beltegoed bijvoorbeeld).

Werd dit vooraf nergens aangegeven, of heb in eerste instantie over deze voorwaarden heengelezen? Mogelijk zou je het contract kunnen ontbinden, maar zelfs voor 12821 Euro is dit toch nog een mooie deal denk ik.
Gepost op 10/01/12 om 19:58 uur
blabla
Dan heb je het over misleiding waar menig webshop zich schuldig aan maakt.
Gepost op 11/01/12 om 23:47 uur
Inderdaad, dit is erg verwarrend. Op dit forum las ik er over in oude berichten, waarin iemand stelt een aanbieding te kopen, het zakelijke abonnement in de kast te leggen (waar ik stiekem ook even aan dacht...) en zo het toestel goedkoop te verkrijgen.
Ook las ik in een 6 jaar oud topic, dat iemand vertelde dat die controle meestal wel mee valt. Ik was benieuwd of iemand hier recentere ervaringen mee heeft.

Nu ja, de telefoon heb ik besteld. De simkaart gebruik ik de eerste 6 maanden een beetje. De controle vindt plaats na 6 maanden en na een jaar is 't contract beëindigd. Zo kost het toestel alsnog <400 euro, inclusief BTW.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone