kan je talen toevoegen aan android 2.2 toestellen uit China?

Gepost op 16/01/12 om 07:47 uur
Qua Android ben ik nogal een nieuweling. Ik weet dat het linux-gebaseerd is en ik gebruik ook linux in het dagelijks gebruik. Maar vanuit diverse fora begrijp ik dat android redelik afgesloten kan zijn, zeker als het geen officiele toestgellen zijn. Nu zag ik op ebay een 3g qwerty android 2.2 phone uit china. Het ding kost maar 56 euro dus om te proberen wel leuk. IK wil qwerty keyboard omdat ik blind ben en hoop er ook wat aanpassingen voor blidnen op te kunnen instaleren. De verkoper zegt dat ik toegang tot de android market heb. Maar Nederlands staat niet tussen de meegeleverde talen bij dit toestel. nu is mijn vraag; Kan ik die taal gewoon downloaden, net als dat in linux kan? Of is dat niet mogelijk?
Gepost op 16/01/12 om 07:58 uur
Lightning
Je "zag" op Ebay maar je bent blind

ik zou het niet weten of je iets aan de taal kan doen bij Android.
Gepost op 16/01/12 om 10:54 uur
Als je blind bent, dan kan je inderdaad op Ebay kijken door middel van aangepaste apparatuur die tekst voorleest of iemand die je helpt, ik ben al eerder mensen tegen gekomen die zo werken.

China en telefoons is leuk, maar op Chinese telefoons in combinatie met software die je moet downloaden die niet van hun zelf is, daar zet ik vraagtekens bij.

Ten eerste is het meestal geen goede kwaliteit, maar ze zijn vaak niet duur en kunnen veel meer, je zal ze echter wel sneller moeten afschrijven i.v.m. de kwaliteit.

Er bestaat de Android store, er is heel wat apparatuur die niet automatisch kan downloaden omdat ze geen officiƫle licentie hebben, bij de normaal aangeschafte en dus duurdere toestellen is dat in Nederland wel het geval.

Bij de namaak telefoons die niet op een Nederlands adres verkocht worden, zou ik zelf oppassen.

Het zou best mogelijk zijn dat het wel kan, maar vraag de verkoper eens voor de gein of hij dat wilt uitleggen hoe dat moet of laat het hem doen, want als die dat niet doet, dan is weet je meteen hoe laat het is.

Misschien kan je hier een link naar het aangeboden toestel plaatsen, dan kunnen we met z'n allen even kijken wat de verkoper je echt wil verkopen. Mocht je het toestel al gekocht hebben, dan is de link alsnog handig, want zonder duidelijke omschrijving van merk en type, kunnen weinig mensen hier wat mee.

Ik denk zelf dat je er rekening mee moet houden dat het niet kan, maar ik moet je wel eerlijk bekennen dat ik nog nooit met Android software heb gewerkt Ik wil er wel een keer kennis mee maken, maar dat is op dit moment niet het geval.
Gepost op 16/01/12 om 13:42 uur
ik heb er 2 gezien:
de links plaatsen vanuit ebay gaat lastig maar ze zij te vinden met de volgende zoektermen:
de goedkoopste:
3g android 2.2 qwerty je krijgt dan als bovenste resultaat een telefoon met titel 3g wcdma gsm android 2.2 A810 qwerty unlocked .... enzovoort deze is het.
de tweede die ik heb gezien:
android 2.3 tv qwerty als zoekterm levert in hongkong een toestel op met titel: mobile tv phone dual sim android 2.3 .... enzovoort deze verkoper maakt zlefs melding van de android market. Maar ik vrfaag me af.... kan je talen downloaden en bij-installeren in android?
Gepost op 16/01/12 om 20:27 uur
Maak dan een kopie van de bovenbalk, want via dat adres is het wel te linken.

Sorry, maar uit jou verhaal kan ik niets maken, want ik kom letterlijk maar 1 telefoon tegen die uit het Verenigd Koninkrijk komt tegen.

Ik heb hieronder een kopie van de bovenbalk geplaatst, maar ik neem aan dat je wat anders bedoeld, dus maak een kopie van de bovenbalk als je denkt dat dat het de juiste telefoontoestel is:

http://www.ebay.nl/itm/3G-WCDMA-GSM-Android-2-2-A810-QWERTY-Unlocked-Quadband-Mobile-phone-GPS-MP3-FM-/290656837373?pt=UK_Mobile_Phones&hash=item43ac7f5efd

De telefoon via de betreffende link heeft overigens geen Nederlands, maar of dat het er ook in te krijgen is, dat denk ik vrijwel van niet, maar dat weet ik dus niet zeker. De talen die bij dit toestel horen zijn:

English, Spanish, Italian, French, Portuguese, Thai, Russian, German, Simple Chinese, Traditional Chinese
Gepost op 17/01/12 om 08:35 uur
@casper: dit is idd de telefoon die ik bedoel. en ik, werk in de console in linux en kan dus geen kopei van de bovenbalk maken, het enige wat ik zou kunnen is heel de link overtypen en dat is geen doen. maar de link die jij kopieerde is de goede.
Gepost op 17/01/12 om 09:07 uur
Er is app voor Android die heet MoreLocale2. Met deze app is het mogelijk om de taal op je toestel te veranderen. Stel dat je een UK versie heb en daar staat standaard geen NL op. Met MoreLocale2 kun je dus Nederlands aan toevoegen en dan zijn er ook alle menu's in het Nederlands. Deze app wordt regelmatig aangeraden als men de Nederlandse aanwijzingen wilt horen in Google Navigatie op een toestel waar standaard geen NL op staat.
Gepost op 17/01/12 om 09:46 uur
Ok dat klinkt goed. Maar wet je zeker dat dit tooltje ook daadwerkelijk talen kan downloaden? Op een ander forum las ik dat dit tooltje mogelijk alleen als een soort snelkoppeling dient om de taal te wijzigne, wat ook bij instellingen kan. als de taal dan dus niet op je telefoon zou zitten wordt hij ook niet gedownload. Is er iemand met ervaring met deze applicatie?
Gepost op 17/01/12 om 11:25 uur
Blij dat ik de juiste link gevonden heb, het was voor mij echt gokken op 1 toestel.

Verder begrijp ik dat je een aangepaste computer gebruikt, daar heb ik geen ervaring mee, maar het is met een beetje communicatie gevonden.

Antwoord heb je inmiddels ook al, want ik had dat niet geweten.

Voor ervaring verwijs ik je naar de andere forum leden, want ik heb daar verder nog echt geen kaas van gegeten.

Wie kan hier verder helpen?

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone