Simpele oplichters

Gepost op 17/01/12 om 14:08 uur
Bel ik om naar de voorwaarden te vragen van de provider Simpel wordt ik me een partij genaaid zeg.

Op hun site roepen ze een half jaar gratis abonnement, wat betekent dat je dus na 2 jaar abonnement pas in aanmerking komt voor een half jaar gratis abonnement. Vervolgens bestaat een abonnementscontract alleen uit 2 jaar. Ze bieden helemaal niets gratis aan maar houden je wel aan een contract van 2 jaar. Dus niets wanneer jij wilt opzegbaar.

Vervolgens vragen ze dus € 9,- voor nummerbehoud, volgens mij is dit toch een gratis verplichte service (richtlijnen Opta).

Databundels worden ook nogeens per 50 mb afgerond (ja echt staat op de site) dus elke keer dat je internet gebruikt buitne je bundel ben je € 2,50 kwijt.

Waanzin gewoon

Oh ja aansluitkosten zijn € 15,-

Nee dit doen we dus gewoon niet he. Alles bij elkaar opgeteld zijn ze nog duurder dan een Vodafone met 100 minuten en 1 gb internet (krijg bij Vodafone tenminste een Galaxy S2 meestal gratis erbij).
Gepost op 17/01/12 om 14:54 uur
http://superlutser.googlepages.com
Heb tal van negatieve ervaringen met Simpel gehad, maar je posting lijkt me overdreven qua term 'oplichters'.

Alles staat netjes op www.simpel.nl/Tarieven.aspx plus http://www.simpel.nl/ActieVoorwaarden.aspx immers, en dus geen verborgen of weggelaten tarieven? Twee jaar plus half jaar gratis als je niet eerder opzegt.

En afronding per maand, dus waar hebben we 't over in vergelijking met andere providers?

Gepost op 17/01/12 om 15:47 uur
Ik weet niet of ze bij Simpel.nl nog steeds zo creatief aan bundel boekhouding doen, want dat was (is?) hun grootste probleem.

De laatste dagen optellen bij de volgende maand en daardoor over je bundel gaan is kassa, dat staat ook ergens in hun voorwaarden.

Gepost op 17/01/12 om 16:09 uur
123456
Quote:
Vervolgens vragen ze dus € 9,- voor nummerbehoud, volgens mij is dit toch een gratis verplichte service (richtlijnen Opta).

Helaas niet, lees maar in het besluit nummerportabiliteit:
Quote:
Artikel 7
2. Van degene die, met een beroep op artikel 2, onderdeel a, of op artikel 3, onderdeel a, met behoud van het gebruik van het reeds bij hem in gebruik zijnde nummer de in die artikelen bedoelde diensten voortaan van een andere aanbieder afneemt, mag door die aanbieder ter dekking van de administratieve kosten van de realisatie van het nummerbehoud een eenmalige vergoeding van ten hoogste € 10,00 worden verlangd.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone