T-Mobile prepaid: gratis beltegoed niet beschikbaar

Gepost op 28/01/12 om 15:31 uur
Ik heb een T-Mobile prepaid telefoontje gekocht, met (volgens Phonehouse) 15 euro gratis beltegoed. Phonehouse vond dat ze hem verplicht al moesten activeren en registreren, waarna er 4,65 euro beltegoed op staat ('t meisje was blijkbaar al druk aan het bellen)...
De resterende 10 euro kan ik krijgen via een ingewikkeld systeem bij T-Mobile online waarbij ik via "T-Mobile Speciaal" nu 222 punten heb, en kan klikken op "10 Euro extra beltegoed". Vervolgens krijg ik font extra groot: "Je hebt geen toegang tot deze pagina of functionaliteit" te zien.
Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
Gepost op 28/01/12 om 15:48 uur
Hoevaak ben jij al bij T-mob geregisteerd? Je mag nl maar een x aantal keer iets afnemen bij hen. (weet niet meer hoeveel x is).
Gepost op 28/01/12 om 17:17 uur
Dan moet je waarschijnlijk naar je cookies kijken (een cookie toestaan).
Anders even vragen op het t-mobile forum, ze hebben mij ook een keer geholpen met het eerste beltegoed.
Gepost op 28/01/12 om 17:49 uur
dreumes
Quote:
Ik heb een T-Mobile prepaid telefoontje gekocht, met (volgens Phonehouse) 15 euro gratis beltegoed. Phonehouse vond dat ze hem verplicht al moesten activeren en registreren, waarna er 4,65 euro beltegoed op staat ('t meisje was blijkbaar al druk aan het bellen)...

Het activeren van de simkaart is nodig om de provisie van de provider te krijgen. Als Phonehouse je een ongeopend prepaid pakket meegeeft wordt die provisie niet ontvangen. Ik wilde zelf een tijdje terug een ongeopend prepaid pakket kopen (was bedoeld als cadeautje). Ik kreeg het niet mee. Vreemd want bij Kijkshop wordt je simkaart niet geactiveerd. Er wordt hooguit gekeken of het pakket compleet is.
't meisje van Phonehouse had ook naar het gratis nummer 1244 kunnen bellen om de sim te activeren.
Gepost op 28/01/12 om 20:51 uur
Moderator
Windstorm
http://www.windbel.nl/
Het is mij ook opgevallen dat ze bij thePhonehouse eerst naar een of ander 033 nummer bellen, dat doen ze volgens mij om hun eigen bonus van thePhonehouse binnen te krijgen.
Daarom gaat er ook een tik van je beltegoed af, 1244 zou dus niet afdoende zijn.
Maar ach die 35 cent maakt toch niet zoveel uit?

Ik ben het weleens dat dat T-Mobile systeem om extra beltegoed te krijgen onnodig ingewikkeld en klantonvriendelijk is. Op het T-Mobile forum staan er ook hele topics vol over.

Je kan met max. 5 nummers op één adres die 222 punten krijgen. Terwijl in de T-Mobile Speciaal voorwaarden staat max. 1 per persoon. Maar je kan er dus gewoon 5 per persoon en adres registreren.
Gepost op 28/01/12 om 21:03 uur
Quote:
Het is mij ook opgevallen dat ze bij thePhonehouse eerst naar een of ander 033 nummer bellen, dat doen ze volgens mij om hun eigen bonus van thePhonehouse binnen te krijgen.
Daarom gaat er ook een tik van je beltegoed af, 1244 zou dus niet afdoende zijn.
Maar ach die 35 cent maakt toch niet zoveel uit?

Vind het zeer klantonvriendelijk, zou bijna zeggen blijf met je ....... van mijn telefoon af.
Zal er daarom ook niet zo snel meer een gsm kopen.
Gepost op 29/01/12 om 09:30 uur
Quote:
Dan moet je waarschijnlijk naar je cookies kijken (een cookie toestaan).

Dank je, dit loste het op. Voor de volledigheid: normale cookies sta ik toe, T-Mobile heeft blijkbaar ook de privacy-schendende THIRD PARTY COOKIES nodig!
Uitleg:
Quote:
The word "party" refers to the domain as specified in cookie; the website that is placing the cookie. So, for example, if you visit www.widgets.com and the domain of the cookie placed on your computer is www.widgets.com, then this is a first-party cookie. If, however, you visit www.widgets.com and the cookie placed on your computer says www.stats-for-free.com, then this is a third-party cookie.

M.a.w. T-Mobile wil cookies van random andere websites kunnen plaatsen. Precies om die reden sta ik third-party-cookies nooit toe. Schandalig en knullig dat T-Mobile dit vereist. Ik zet direct na het plaatsen van dit bericht dan ook m'n Firefox-data-backup van gisteren terug om hier weer vanaf te zijn. Anders kan ik namelijk met geen mogelijkheid zien wat T-Mobile in m'n cookies heeft zitten wroeten.
Gepost op 29/01/12 om 09:55 uur
Graag gedaan Remco, de cookies kan je meestal handmatig verwijderen als je uitgelogd bent.

Hoop dat je snel het beltegoed ontvangt, duurde bij mij een paar dagen als ik het mij goed herinner.
Gepost op 29/01/12 om 16:11 uur
Quote:
Graag gedaan Remco, de cookies kan je meestal handmatig verwijderen als je uitgelogd bent.

Dat is juist het probleem met third-party-cookies: die kan je niet verwijderen, omdat je niet weet waar ze in zitten te wroeten. T-Mobile kan dan bijvoorbeeld cookies zetten voor Telecomvergelijker.nl, het is niet te doen om daar handmatig in te gaan zitten deleten. Maar lang leve de dagelijkse backups

Quote:
Hoop dat je snel het beltegoed ontvangt, duurde bij mij een paar dagen als ik het mij goed herinner.

Dat hebben ze wel meteen geregeld, incl. 2 SMSjes erover. Dat valt me trouwens wel enorm tegen na jarenlang abonnementen: zeer veel SMS-spam door de provider.
Gepost op 16/03/12 om 16:56 uur
Over dat The Phone House telkens een smsje stuurt is omdat ze een onafhankelijke telecom winkel zijn (de enigste van Nederland). Ze zijn dus verplicht om dat smsje te sturen of te bellen. Als de Phone House een prepaid toestel verkoopt met een simkaartje kunnen de providers niet zien ofdat er wel een simkaartje bij verkocht is. Daarom sturen ze een smsje of bellen ze. Anders krijgen ze een probleem met The Phone House.
Gepost op 16/03/12 om 20:25 uur
Quote:
Over dat The Phone House telkens een smsje stuurt is omdat ze een onafhankelijke telecom winkel zijn (de enigste van Nederland). Ze zijn dus verplicht om dat smsje te sturen of te bellen. Als de Phone House een prepaid toestel verkoopt met een simkaartje kunnen de providers niet zien ofdat er wel een simkaartje bij verkocht is. Daarom sturen ze een smsje of bellen ze. Anders krijgen ze een probleem met The Phone House.

Met als gevolg dat TPH diverse spam-smsjes er achteraan stuurt, iets wat volledig illegaal is binnen de spam-wetgeving. Ik ben blij dat ik dat nummer niet voor serieuze toepassingen gebruik, ik weet wel dat ik daar nooit meer een prepaid-kaart koop.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone