Heeft het ziekenhuis geen telefoonverbinding bij het bed waarbij je ook een lijn internet aansluiting hebt? Ik had voor 2 euro per dag 24 uur per dag naar normale vaste telefoonnummers kunnen bellen en onbeperkt internet kunnen krijgen, maar heb daar geen gebruik van gemaakt.
In het ziekenhuis kon ik gebruik maken van een gratis hotspot van KPN in samenwerking met het VUmc in Amsterdam. Ik moest mij wel eerst registreren, maar voor de rest was het internet gratis. Nadeel was wel dat bepaald dataverkeer zoals streamen geblokkeerd werd, dat zal wel met de belachelijke hoge huur voor de TV zijn geweest, want dat was echt niet normaal.
De TV heb ik zelf meegenomen, al waren daar de meningen van de verpleging over verdeeld. De aansluiting was expres weggewerkt i.v.m. dat het ziekenhuis een contract met Patiëntline heeft, wat koppelverkoop is, ik betaal al in mijn belastinggeld voor de publieke zenders, dus hadden ze die maar gratis moeten doorgeven. Digitenne werkte perfect, alle kanalen op de kaart schoten direct open, dus wordt er een signaal in hun eigen systeem meegestuurd. Mijn beeld was vele malen beter dan die van het ziekenhuis, maar daar hing ook oude troep aan het plafond, 24 uur per dag in de standby, lekker veilig.
Ik ga een beetje off-topic, maar een ziekenhuis is een AWBZ betaalde instelling, dus klopt het niet dat er een contract is met een extern bedrijf, want AWBZ betaalde instellingen mogen bij wet geen geld vragen voor televisie. Ik wil daar nog een actie voor opzetten, want de bedragen en het aanbod is belachelijk duur terwijl je geen keuze hebt.
Weer on-topic:
Vraag even na of er een (betaalde) internetverbinding bij de telefoon zit, maar indien wel, ook wat het kost, hoe snel het is en of er blokkades opzitten.