opzegging wegens inflatiecorectie tmobile

Gepost op 11/02/12 om 17:46 uur
sjeroen
Zijn er forumleden die met succes hun abo hebben opgezegd wegens de verhoging van de abo kosten. Ik keek naar mijn factuur en wat gegoogled en ben denk ik niet alleen in die dat beetje oneerlijk vindt . Contract is contract en kan in mijn voorwaarden niks vinden van inflatiecorrectie.
Gepost op 11/02/12 om 17:58 uur
blabla
Inflatiecorrectie staat toch echt in de voorwaarden van T-Mobile, al is het indirect. In de voorwaarden wordt het tarievenoverzicht aangehaald. In het tarievenoverzicht staat vermeld dat T-Mobile elk jaar de tarieven verhoogt met de inflatiecorrectie. Net als de simadministratiekosten à 2,50 per kwartaal overigens, die gaan ze vanaf deze maand ook in rekening brengen.
Gepost op 11/02/12 om 18:00 uur
Quote:
Inflatiecorrectie staat toch echt in de voorwaarden van T-Mobile, al is het indirect.

Maar dat wil nog niet zeggen dat het ook mag, of beter dat het geen geldige reden is voor opzegging!
Gepost op 11/02/12 om 18:23 uur
blabla
Er zijn diverse meningen over: De inflatiecorrectie is wettelijk toegestaan. Sommigen beweren dat deze wet niet van toepassing is op telefooncontracten, gezien de telecomwet er anders over denkt. Volgens Consuwijzer mag de inflatiecorrectie wel, mits aangegeven staat op basis waarvan de verhoging wordt doorgevoerd en op welke datum de inflatiecorrectie wordt doorgevoerd.
Gepost op 11/02/12 om 21:53 uur
Dat is jammer, bij TM staat het niet in de voorwaarden. En het dient in de AV te staan en niet op de prijslijst. Verder zijn de abonnementstarieven helemaal niet verhoogd, alleen van de bestaande abonnees. Mag dit wel, dat zou betekenen dat abonnees benadeeld worden en is het gewoon een ordinaire prijsverhoging.
Gepost op 12/02/12 om 00:05 uur
Hebben we niet met een inflatie daling te maken?

Dan doen ze vast de prijs naar beneden, NOT !!!
Gepost op 12/02/12 om 12:26 uur
Daling van de inflatie is nog steeds geen deflatie.
Gepost op 12/02/12 om 12:30 uur
Gypsy
@Cnorretje:
Ik denk, dat dat tè economie is voor de meeste TV'ers.
Die hebben weer heel andere kwaliteiten!
Gepost op 13/02/12 om 09:00 uur
Juist bij telecomproducten zou je verwachten dat het jaarlijks in prijs halveert, net zoals andere IT-apparatuur doet. Er is dus geen enkele reden anders dan winstmaximalisatie om dit uit te voeren.
Gepost op 13/02/12 om 15:49 uur
Dit heeft t-mobile uitgezocht voor mij, en mijn abonnement verlengt januari 2011 (ging in april 2011)
maar nergens werd toen gesproken over de inflatie correctie.
Dit is pas in de voorwaarden van oktober 2011 gemeld!!
En per januari onder aan de factuur!
T-mobile is hier toe dus niet geregtigd om dit af te schrijven, omdat het niet bekend is gemaakt aan de abonee!!!
Gepost op 13/02/12 om 16:13 uur
blabla
In de eerdere prijslijsten (Relax 2011 en iPlan) staat de inflatiecorrectie wel al genoemd.

@ RemcoLeiden: Bij producten verwacht je prijsdaling, bij diensten niet. In de zorg wordt ook ontzettend veel ontwikkeld, echter de prijs blijft stijgen. Hetzelfde voor televisieabonnementen. Van zwart-wit naar kleur naar hd naar 3d. De techniek wordt goedkoper, de diensten niet.

@ mobiemo: De prijslijst staat in de voorwaarden en zodoende is dit wel rechtsgeldig. Je argument dat de verhoging niet doorgevoerd wordt in de algehele tarieven is wel een zeer rechtvaardig argument. Het is denk ik wachten tot iemand er eens een proefzaak er van maakt en het voor het gerecht of GCT laat komen.
Gepost op 13/02/12 om 17:13 uur
u-serv
Quote:

@ RemcoLeiden: Bij producten verwacht je prijsdaling, bij diensten niet. In de zorg wordt ook ontzettend veel ontwikkeld, echter de prijs blijft stijgen. Hetzelfde voor televisieabonnementen. Van zwart-wit naar kleur naar hd naar 3d. De techniek wordt goedkoper, de diensten niet.

Veel te kort door de bocht.

Telecom is een dienst, maar de techniek en schaalvoordelen zijn sterk van invloed op de kosten, Door automatisering kun je met minder personeel meer klanten dezelfde dienst leveren. Ik verwacht dan juist bij deze diensten prijsdalingen.

Zowel voor producten als diensten zijn stijgende prijzen redelijk, wanneer producten beter worden, meer functies krijgen, diensten uitgebreider worden. Inflatiecorrectie ivm stijgen personeelskosten, grondstoffen, investeringen e.d. zijn ook redelijk. Maar in de telecom lijkt de trend: meer betalen voor dezelfde hoeveelheid MB en belminuten, zonder dat er verbeteringen tegenover staan.

Gepost op 13/02/12 om 18:02 uur
blabla
En de internetsnelheid dan? Van 64 naar 14400 kbps. HD voice bellen. Beeldbellen. Internetmogelijkheden. Streaming. GSM -> UMTS -> LTE. Genoeg verbeteringen mijn inziens.
Gepost op 13/02/12 om 19:51 uur
u-serv
Ik heb het over dezelfde diensten. Belminuten zijn belminuten. Die worden nauwelijks goedkoper. Zeker in de goede oude tijd van de cashbacks was bellen en sms'en goedkoper voor mij.

Data: kost meer dan voorheen, zonder dat de limieten omhoog zijn gegaan. Sterker nog, de datalimieten en FUPs zijn eerder aangescherpt en afgeknepen.
Beeldbellen. Internetmogelijkheden hoort gewoon bij data en daar betaal je voor uit je databundel. Als er geen halt aan was geroepen, had de telecomprovider de klant extra voor laten betalen.

Als je kijkt over de periode die jij noemt, meer dan 10 jaar, dan heb je gelijk. Kijk je naar de laatste twee jaar, dan wordt het anders. De concurrenten en sublabels van de grote providers zijn goedkoper, maar de drie grote providers zelf niet.
Gepost op 13/02/12 om 20:41 uur
blabla
Natuurlijk zijn er prijsverhogingen doorgevoerd. Vooral voorwaarden zijn ten nadele veranderd. Het enige dat ik zeg is dat diensten niet gebruikelijk zijn in prijs te dalen.

Daarnaast is data niet per definitie duurder geworden. 500 MB data is voor de meeste mensen genoeg. 2 jaar geleden lag de basissnelheid van internet op 384 Kbps. Tegenwoordig ligt dat op ongeveer 2-3,6 Mbps. Iemand die vroeger gigantisch veel smste, en nu WhatsApp, Ping of Facebook Chat gebruikt kan een stuk goedkoper uit zijn, doordat 10 MB data op maandbasis nodig is in plaats van 1000 tot soms wel 3000 smsjes per maand. Mensen die weinig bellen en veel data verstoken zijn vooral fors duurder uit.

Daarnaast zijn de cashbackacties ook niet te vergelijken. Een ieder kan bedenken dat een markt waarbij je geld toe krijgt om een dienst af te sluiten niet eeuwig zo door kan gaan. Sterker gezegd: Het geld dat toen toe is gegeven moet terugverdiend worden.

Het zou providers alleen sieren als ze meer eerlijke prijsstijgingen doorvoeren (zoals de MB-prijsstijging) dan de sneaky prijsverhogingen (LIFO bundeltegoed, Sim Administratiekosten, etc.etc.)

Overigens betaalde je in 2003 bij bijvoorbeeld Telfort 25 euro per maand voor 200 minuten. Nu is dat 22,95 per maand. Destijds was dan wel het voordeel dat je per seconde betaalde, echter had je toen geen netwerkacties bij Telfort als 3 maanden gratis of 9 maanden 50% korting. Je betaalde twee jaar lang de volle mep. Daardoor betaal je nu netto 20,08 euro per maand voor 200 minuten bij Telfort. Destijds ging Telfort niet over het KPN netwerk. De prijsstijging van de dienst is dus erg beperkt in dit geval.

Ook smsen is fors goedkoper geworden. Een aantal jaar geleden was 1000 smsjes voor 10 euro per maand uniek. Vodafone begon ermee en Hi volgde snel. Tegenwoordig betaal je voor Hi messaging 7,50 extra, mag je 3000 smsjes versturen in plaats van 1000 smsjes, en krijg je ook nog eens extra datategoed en een hogere internetsnelheid. Het is dus niet alleen maar slechter geworden.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone