Nieuwe provider Bliep met onbeperkt prepaid internet voor 50cent/dag

Gepost op 30/05/12 om 11:43 uur
Gelezen op Nu.nl :

AMSTERDAM - Nederland is een nieuwe mobiele provider rijker. Bliep richt zich op jongeren en biedt alleen prepaidkaarten. Klanten kunnen onbeperkt sms'en en internetten voor 50 cent per dag.
Foto: ANP

Bliep moet een dienst worden van jongeren voor jongeren. De mensen achter de nieuwe provider zijn dan ook tussen de 12 en 17 jaar. Er worden door Bliep geen abonnementen geboden, maar alleen prepaidkaarten geleverd.

Het is mogelijk per dag een ander tegoed te kiezen. Voor 50 cent per dag (zo'n 15 euro per maand) wordt onbeperkt internet geboden en kan onbeperkt gesmst en gepingd worden. De kern is volgens Bliep dat het ook daadwerkelijk onbeperkt is zonder kleine lettertjes.

De belkosten en kosten voor een los toestel komen daar dan nog wel bij.

Snelheid

Zo wordt de snelheid niet na een bepaalde grens beperkt. De snelheden die Bliep biedt zijn 385 Kbps download en 64 Kbps upload. Vergelijkbaar met de andere providers is dat bijzonder langzaam.

Het is echter ook mogelijk om sneller internet af te nemen. Daarvoor moet 1 euro per dag betaald worden. Dan krijg de klant mobiel internet met een snelheid van 3,6 Mbps down en 1 Mbps up. Er wordt dan alleen ook een limiet van 2 GB per maand toegevoegd.

Hoge belkosten

Wie de bundel uitschakelt blijft net als bij andere prepaidproviders wel bereikbaar. Het bellen uit de bundel kost 25 eurocent per minuut, waardoor duidelijk wordt dat sterk wordt gericht op internetgebruik en de aanbieding aantrekkelijk is voor gebruikers van bijvoorbeeld een tablet.

De 50 cent of 1 euro voor mobiel internet gaat overigens van het opgewaardeerde tegoed af. De rest is beschikbaar voor bellen. Voor iedere euro die opgewaardeerd wordt, krijgt de klant ook een gratis belminuut.

Zeer jong bestuur

Opmerkelijk aan de nieuwe speler is de Raad van Commissarissen bestaande uit Jeroen Riemens (17), Femka Bosscha (17), Quinten van Hoogdalem (14), Pam Boschma (17), Evy Cornelie (12) en Volkert Mencke (16).

De provider heeft geen eigen netwerk en maakt voor het realiseren van de dienstverlening gebruik van het netwerk van T-Mobile. Een simkaart kost online één euro en geeft een euro beltegoed. In de winkel kost de kaart tien euro met ook weer tien euro beltegoed.

De Telegraaf Media Groep is een van de investeerders in het nieuwe bedrijf.

De officiële site kun je vinden op bliep.nl , meer info is te lezen op whatthebliep.nl
Gepost op 30/05/12 om 15:05 uur
Moderator
Windstorm
http://www.windbel.nl/
Goede nieuwe provider.

Miss wel helemaal wat ik zocht.
Vooral dat je elke dag mag bepalen of je de internetbundel de volgende dag weer activeert spreekt mij erg aan.
Gelijk een sim besteld!, en betaald via sms :Hip

Ook goed alternatief voor blyk,
al zijn die veel sms'ers inmiddels waarschijnlijk allemaal al overgestapt. Maar als je + 300 smsjes per maand verstuurt via Prepaid is dit nu toch weer een voordelige optie.
Windstorm wijzigde dit bericht op 30/05/12 om 15:24.
Gepost op 30/05/12 om 15:41 uur
123456
De tarieven staan hier.

Deze is ook leuk:
Quote:
Je kan tegoed aan een andere *bliep gebruiker geven. Gebruik hiervoor de "Delen" knop in de app of op bliep.nl en vul daarna het mobiele nummer van de ontvanger in. Het gekozen bedrag wordt dan bij de ander bijgeschreven en van jouw tegoed afgetrokken.

Gepost op 31/05/12 om 09:15 uur
De site werkt niet met alle browers. Heb dit zelf ervaren en het stond ook op een andere site.
Gepost op 31/05/12 om 11:22 uur
Moderator
Windstorm
Simkaartje = binnen
Gepost op 01/06/12 om 20:49 uur
sjeroen
vandaag ook simkaarten binnen
Gepost op 02/06/12 om 02:28 uur
Dit lijkt me ideaal voor doven en slechthorenden.Mijn zus is doof en die smst, whatsappt, pingt (BB) en internet. Dat kan nu allemaal onbeperkt voor 15,- per maand.
Gepost op 02/06/12 om 10:16 uur
"Onbeperkt is onbeperkt", maar laptops noemen ze "misbruik"?! Raar verhaal!
Hoe krijgen een paar kinderen het voor elkaar investeerders te vinden om een GSM-netwerk te huren?

Quote:
Voor 50 cent krijg je de hele dag onbeperkt internet, sms en ping. Je bepaalt zelf welke dagen je wel of niet wil betalen.

Ook dubieus geschreven: Ik heb vandaag geinternet, maar ik bepaal nu dat ik toch niet wil betalen.....

Voor tablets zou dit nog wel leuk zijn (ware het niet dat m'n Tab geen simslot heeft), als het AUTOMATISCH aangezet kan worden. Dus: tablet online ==> 50 cent lichter. Tablet een week in de kast ==> niet betalen. Ik heb geen idee hoe Android de integratie van simkaarten voor elkaar heeft...
Gepost op 02/06/12 om 10:46 uur
Quote:
"Onbeperkt is onbeperkt", maar laptops noemen ze "misbruik"?! Raar verhaal!
Hoe krijgen een paar kinderen het voor elkaar investeerders te vinden om een GSM-netwerk te huren?

Quote:
Voor 50 cent krijg je de hele dag onbeperkt internet, sms en ping. Je bepaalt zelf welke dagen je wel of niet wil betalen.

Ook dubieus geschreven: Ik heb vandaag geinternet, maar ik bepaal nu dat ik toch niet wil betalen.....

Voor tablets zou dit nog wel leuk zijn (ware het niet dat m'n Tab geen simslot heeft), als het AUTOMATISCH aangezet kan worden. Dus: tablet online ==> 50 cent lichter. Tablet een week in de kast ==> niet betalen. Ik heb geen idee hoe Android de integratie van simkaarten voor elkaar heeft...

Dat van de kinderen is fictief, is gewoon een marketing truukje.

Voormij is deze optie echt ideaal , alleen betalen wanneer je het gebruikt en geen zorgen dat opeens je beltegoed weg is, en zelf vind ik dat heel belangrijk, dat je niet hoeft op te letten of je een MB meer of minder verbruikt.

Eerst even mijn toestel laten unlocken en dan zeg ik mijn huidige prepaid provider vaarwel om klant teworden bij BLIEP.

Gepost op 03/06/12 om 03:45 uur
Klinkt niet gek, net als T-Mobile minstens 1 sms of belletje per half jaar om de sim actief te houden.

Is het iemand bekend of je hier ook TV op kan bekijken, soms kan dat lekker handig zijn als ik weer eens in een ziekenhuis moet verblijven. ik bedoel natuurlijk streamen, want DVB-H is mislukt en uit de lucht.

Gepost op 03/06/12 om 19:00 uur
Quote:

En dit kan dus! Simpel AAN naar 1350 sms-en en je hebt gelijk verbinding, gelijk UIT naar 1350 sms-en en het afboeken van €0,50 stopt de volgende dag....
Gepost op 04/06/12 om 14:46 uur
Ook een simmetje aangeschaft voor in mijn (Belcompany) Motorola Xoom van een paar maanden geleden. Gaat allemaal erg soepeltjes en de klanten service was ook nog eens snel in het geven van een antwoord op een redelijk eenvoudige vraag.

Als de bel minuut prijs nog iets zakt (nu effectief 20 ct p/m (1 bonus minuut per euro upgraden)) dan *Bliep ik een eind weg nadat mijn abo is afgelopen.
Gepost op 05/06/12 om 02:13 uur
Werkt bijvoorbeeld WhatsApp en Skype, of is de snelheid daar te langzaam voor?
Gepost op 06/06/12 om 08:42 uur
Het zou makkelijk zijn als je een simkaart van blieb bij de Kruidvat kon kopen.
Gepost op 06/06/12 om 13:52 uur
Geblokkeerd
tot nu toe alleen ma lof over bliep en ook de helpdesk top jonges en meiden ga zoo doorrr ben er supper happy mee makkelijk te activeren en het internet ook zit al jaren bij telfort heb ook internet op mijn foon ma dat ging moeilijker om te activeren als bliep en de snelheid zit ook goed en dat voor 50 c per dag onbeperkt smsen en internet supper
Gepost op 06/06/12 om 13:54 uur
Geblokkeerd
Quote:
Werkt bijvoorbeeld WhatsApp en Skype, of is de snelheid daar te langzaam voor?

watsupp werkt prima kerel skijpe meschien ook wel ma dan meet je meschien de duurdere versie hebbe hogere snelheid dan komt het volgens mij helemaal goed suxes
Gepost op 08/06/12 om 17:02 uur
Moderator
Windstorm
Wegens een storing met smsjes vanochtend krijgen alle geactiveerde bliep simkaarten, maandag € 1,- bliep tegoed, ook als je op het € 0,- tarief stond.
Bron: http://www.facebook.com/whatthebliep
Gepost op 08/06/12 om 17:22 uur
123456
Quote:
Het zou makkelijk zijn als je een simkaart van blieb bij Kruidvat kon kopen

Free Record Shop ook goed? Info hier op Facebook.
Gepost op 10/06/12 om 08:42 uur
Dat is inderdaad makkelijk. Helaas alleen geen FRS in mijn stad.
Gepost op 11/06/12 om 16:54 uur
123456
De simkaart hoeft niet meteen geactiveerd te worden. In mijn geval: "Use before: 01.08.2013".

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Tele2
Netwerk: T-Mobile
Internet: €5,00 per maand
300 min/sms: €7,00 per maand
vergelijk (5 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €5,00 per maand
300 min/sms: €7,00 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
telfort
Netwerk: KPN