Belsimpel betaalt niet terug

Gepost op 20/08/12 om 14:20 uur
3 Weken geleden heb ik een toestel besteld via Belsimpel.nl. een week later krijgen we te horen dat het toestel niet op voorraad is. Daarom hebben we besloten deze bestelling te annuleren. Hiervan heb ik op 8 augustus een bevestiging per mail gekregen. Verder staat er vermeld dat het bedrag binnen 2 tot 5 werkdagen wordt teruggestort. Op 15 augustus, 5e werkdag, hebben we per mail gevraagd wat de status is van het terugstorten. Hier kreeg ik binnen een paar uur een reactie op met het volgende tekst:

Door een probleem met ons betalingssysteem is de betaling helaas nog niet teruggestort. De verwachting is dat de betaling eind deze week en anders begin volgende week zal worden bijgeschreven op uw bankrekening.

Mijn excuses voor het ongemak.

Mocht u verder nog vragen hebben, aarzel niet om te bellen met 050-210 3404. Of te reageren met een reply op deze e-mail.

Inmiddels heb ik nog steeds niks gezien op mijn bankrekening. Natuurlijk aarzel ik niet en bel met het nummer inmiddels voor het zoveelste keer, maar ik krijg alleen maar een wachtmuziek te horen voor minstens 10 minuten. Niemand neemt dus op. Zojuist werd zelfs de verbinding verbroken.

Eerlijk gezegd heb ik geen vertrouwen meer in dit bedrijf. Ik zal ook niemand adviseren hier een bestelling te gaan doen, aangezien ze zo omgaan met klanten die vragen hebben over leveringen of terugbetalen van kosten na annulering.

Heeft er iemand nog tips wat ik kan doen of heeft iemand nog ervaring met Belsimpel.nl?
Gepost op 20/08/12 om 15:00 uur
Winkel
voordeelmobiel.nl
http://www.voordeelmobiel.nl
Wat vervelend dat het zo naar is gelopen. Ik wil je adviseren om in ieder geval er voor te zorgen dat alles wat je afspreekt per mail te communiceren, zodat je altijd bewijs hebt.
En ik weet niet of je in de buurt van Groningen woont of iemand die je kent daar woont? Dan kan je altijd even langsrijden denk ik.....
Gepost op 20/08/12 om 15:38 uur
Helaas woon ik niet in de buurt van groningen, 130 kilometer is ook niet zomaar eventjes te doen..
Verder is het inderdaad ook per mail gecommuniceerd, dus bewijs heb ik. Ondertussen is er nog een mail verstuurd, deze keer nog geen reactie gehad, we wachten af..

Telefonisch zijn ze trouwens ook niet te bereiken, 2 maal gebeld, 20 minuten gewacht, zelfs muziek is afgelopen, vervolgens krijg ik te horen dat er door drukte geen medewerkers zijn en dat ik later moet terugbellen. Hierna wordt de verbinding ook verbroken..
Gepost op 20/08/12 om 17:16 uur
blabla
Je kan ze beter een brief sturen, waarin je ze in gebreke in stelt.
Gepost op 20/08/12 om 18:16 uur
Quote:
Je kan ze beter een brief sturen, waarin je ze in gebreke in stelt.

En even een melding maken op het forum van Radar, Kasse en eventueel Quqelequ.
Hier hoeft niet meer, dat is al gebeurd... ;-)
Gepost op 20/08/12 om 19:02 uur
Geblokkeerd
heb er zelf poosje gelede ook x wat besteld ma als ze hulp moete biede is het hopeloos slechte service mij geen belsimpel meer.
Gepost op 21/08/12 om 08:04 uur
Moderator
Ik heb er onlangs iets besteld en dat ging volledig volgens afspraak. Voor de zekerheid nog telefonisch contact gehad. Het was inderdaad ca. 20 minuten wachten, maar daarna werd ik netjes te woord gestaan en alle moeite gedaan. Ik zou dus niet direct in paniek raken als je na 5 dagen geen betaling ontvangen hebt. Hoe hoog is het bedrag waar het om gaat?
Koen wijzigde dit bericht op 21/08/12 om 08:05.
Gepost op 21/08/12 om 08:24 uur
Het is toch uiterst triest dat je niet eens bereikbaar kunt zijn per telefoon, en ook niet reageert op een mail? Momenteel heb ik nog steeds geen reactie gehad namelijk. Het gaat om een bedrag van ongeveer 300 euro. 30 Juli is de bestelling geplaatst, en inmiddels na 10 dagen heb ik nog steeds niks.
Een paar dagen te laat terugbetalen kan ik nog mee leven. Doe er dan ook nog even een mailtje bij met de uitleg dat het iets langer gaat duren. Maar ook dat gebeurt niet.
Hopeloos bedrijf dit..
Gepost op 21/08/12 om 09:04 uur
blabla
Het 'begin volgende week' is ook nog niet voorbij toch?
Gepost op 21/08/12 om 23:11 uur
Geblokkeerd
ik weet het zelf ook belsimpel is niet zo simpel lijkt wel simpel de telecom provider ook veel problemen net als bij belsimpel slecht bedrijfff
Gepost op 22/08/12 om 12:12 uur
Inmiddels is het bedrag al teruggestort, dus alles in nou 1 orde.
Ik kreeg een mail dat het gisteren in orde gemaakt zou worden. Mocht ik vragen hebben, hoef ik niet te aarzelen en kon ik bellen met het nummer van hun. Uiteraard krijg je daar niemand aan de lijn, dus ik snap het niet.
Maar dat doet er niet meer toe. 1 ding weet ik wel, nooit meer belsimpel voor mij.
Zo simpel blijkt het toch niet te zijn..
Gepost op 22/08/12 om 13:30 uur
Ik heb de hele tread gelezen en deel je mening zeker niet. Ik heb vaker een abonnement met gsm bij hen besteld en altijd goed gegaan, ook de klantenservice is goed.

Volgens mij heb je 1 keer in je leven gebeld en was het toevallig druk waardoor ze niet hebben opgenomen om dan vervolgens je frustratie hier af te reageren. Ga de volgende keer gewoon naar de winkel en betaal de hoofdprijs, als dat je beter uitkomt. :
Gepost op 22/08/12 om 13:38 uur
Moderator
Windstorm
http://www.windbel.nl/
@bati40
Je zou een Winkelbeoordeling kunnen geven via: http://www.telecomvergelijker.nl/winkel/306/belsimpel-nl.html#reviews

Collega Pinokkio heeft deze maand ook te lang moeten wachten op zijn aanvraag. Las ik daar.
2 jaar geleden heb ik eens bij belsimpel een abo + toestel besteld, dat ging toen zonder al te veel problemen, moest enkel een weekje wachten op het toestel.
Windstorm wijzigde dit bericht op 22/08/12 om 13:40.
Gepost op 22/08/12 om 13:56 uur
@migros,
ik heb minimaal 5 keer gebeld en 20 minuten gewacht, verbinding wordt daarna verbroken ivm drukte. Ga alsjeblieft geen onzin praten hier. Zoek een leven als je niks nuttigs te vertellen hebt.

Ik heb vaak genoeg abonnementen via internet besteld, tot nu toe bijna nooit problemen. Wat hier gebeurde deze keer, dat kan gewoon niet. Is niet acceptabel dat je je klanten op deze manier behandeld of te woord staat, wat in dit geval helemaal niet gebeurde. Ik laat het hierbij, mijn probleem is opgelost. Ik dank jullie alleen voor jullie tips.

Modbreak:
Iedereen mag hier zijn mening geven, dit soort flaming is respectloos.

Windstorm wijzigde dit bericht op 22/08/12 om 14:10.
Gepost op 22/08/12 om 16:59 uur
Kritiek is zeker moeilijk te behappen he!

Ik lees hier alles en reageer nooit, maar gezeur daar kan ik niet tegen.
Gepost op 22/08/12 om 18:49 uur
blabla
Dus toch zoals beloofd begin van de week. Geduld is een schone zaak. Vooraf betalen heeft altijd risico's, bijv. als een bedrijf failliet gaat. Ik vind twee weken wachten op terugbetaling best meevallen.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Tele2
Netwerk: T-Mobile
Internet: €5,00 per maand
300 min/sms: €7,00 per maand
vergelijk (5 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €5,00 per maand
300 min/sms: €7,00 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
telfort
Netwerk: KPN