oplichting 2e hands telefoons

Gepost op 12/09/11 om 20:05 uur
blabla
Wat heb je betaald voor de telefoon? Sowieso zou ik telefoons nooit laten opsturen, het gebeurt daar zo vaak mee.
Gepost op 12/09/11 om 20:14 uur
Het was €165,00 ex verzendkosten. Ik handel zelf al jaren op marktplaats als koper en verkoper en nooit problemen gehad. Ben zelf daar meestel wel secuur in. Aanbieder was al meer dan 6 jaar actief ( komt dan ook vertrouwd over denk ik dan)gaf ook adres en telefoonnummer. Marktplaats doet nu niets tot er meer aangiftes komen.
Gepost op 13/09/11 om 08:04 uur
Marly
Nu is 4 dagen natuurlijk nog een redelijk korte termijn, mensen kunnen weleens ziek worden, of om andere, dringende redenen even niet reageren. Zelf heb ik ook meerdere telefoons verkocht en ook enkele gekocht via Marktplaats, altijd wel voorzichtig geweest en 't is ook steeds goedgegaan, daarom hoop ik nu voor je, dat de verkoper idd een goede reden voor de vertraging heeft en dat je de telefoon alsnog binnenkort ontvangt.
Aangezien hij meerdere telefoons aanbiedt: heb je al eens geprobeerd, met een ander email-adres uiteraard, op een van zijn andere advertenties te reageren, om te zien of hij dan wel terugmailt ?
Gepost op 13/09/11 om 16:37 uur
ik probeer tegenwoordig op MP te betalen met Paypal.

die zeggen je voor dit soort situaties te behoeden. Nog niet nodig gehad, dus geen ervaring of dat ook werkelijk je kosten terug betaalt.
Gepost op 13/09/11 om 18:06 uur
Dezelfde aanbieder heeft de Wildfire S opnieuw erop gezet. Zelfde gegevens. Mobiel wordt nog steeds niet opgenomen. Hij had ook een Hotmail-account, maar reageert daar ook niet op. Ik heb zijn IP adres opgegeven bij de fraudemelding. De Mensen die op het opgegeven adres wonen hebben ook aangifte gedaan. De verkoper " Peter inkoop Groningen" is en blijft niet te vertrouwen.
Gepost op 13/09/11 om 18:57 uur
ik zag dat hij Ipad 2 voor 200 euro onder de winkel prijs heeft, zelfde geld voor de samsung galaxy S2 ( 349 ) . Ik vermoed niet dat hij het voor die prijzen uberhaupt kan kopen laat staan leveren. ( met de ipad word eigenlijk nergens gestunt )

misschien dat het account "gekaapt " is van iemand die al 6 jaar actief is op marktplaats, lijkt me niet dat hij het al 6 jaar geleden actief heeft gemaakt.

wel sterkte, maar ik zie het somber voor je in
Gepost op 13/09/11 om 19:21 uur
blabla
Tja, 50 euro goedkoper dan de goedkoopste webshop. Een particulier die grote partijen inkoopt, groter dan webshops of telefoonketens. Ook andere toestellen ver beneden de prijs van de goedkoopste webshop. Een particulier met een dergelijke hoeveelheid advertenties, zonder website en zonder kvk nummer. Ook geen kvk nummer bekend op het adres dat op internet circuleert. Op Marktplaats worden wel vaker accounts "overgenomen" die al jaren actief zijn. Het enige dat ontbreekt aan de advertenties is gebrekkig Nederlands, voor de rest is het overduidelijk dat er niets van klopt. Blijkbaar ben je toch niet zo secuur geweest als je normaal bent, voor mij is dit overduidelijk een situatie waar er niets van klopt. Duur grapje om goedkoper uit te zijn. Hij is ook actief op andere tweedehands sites. Hij is lid van Speurders sinds 5 september, en niet geverifieerd.

Ps. Misschien is het voor zoekmachines handig om iets meer bekend te maken:

Telefoonnummer: 0617169405
Veldstraat 4, Groningen
Gepost op 13/09/11 om 19:32 uur
@blabla. Het adres is van een bestaande Peter Verhoeven. Ik denk niet correct omdat hier te verkondigen. Ik heb deze mensen aan de lijn gehad. Zij hebben zelf ook aangifte gedaan(zeggen ze) . Ik denk eerder inderdaad dat hun gegevens zijn gekaapt. Nog een idee waar ik de naam of de gebruikte gegevens kan laten registeren voor oplichting. Ik ben bang dat er meer mensen de dupe van gaan worden. Ik zag op marktplaats op andere aanbieidingen van hun een aantal biedingen staan. Van Marktplaats krijg je niets anders dan de standaard tekst dat ze pas actie gaan ondernemen als meerdere mensen aangifte hebben gedaan. ( het bekende kalf)
Gepost op 13/09/11 om 19:58 uur
Korte update. Een kennis heeft een bod gedaan en gemaild dat hij hem wilde ophalen. Kreeg geen reactie. Toen aangegeven dat hij opgestuurd moest worden. Nu kreeg hij wel reactie. Nu onder de naam van Peter Veen, zelfde adres & telefoonnummer met bankreknr. 530850974. Telefonisch krijg je iedere keer de voicemail.
Gepost op 13/09/11 om 20:26 uur
ik denk dat het deze "bekende" oplichter is:

http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1287422378/22

hij is de laatste dagen op vele site's ontzettend veel spul aan het aanbieden.

speurders tweedehands.nl marktplaats stuntaanbiedingen.com enz.

bijv: http://stuntaanbiedingen.com/mobiele-telefoons/htc/nieuw-htc-sensation/
Gepost op 13/09/11 om 20:42 uur
Marly
Linkje?

edit: Gevonden

Advertenties zien er idd netjes uit met tel. nummer en afhaalmogelijkheid, maar bij die lage prijzen van natuurlijk weer de bekende (ook bij oplichters) populaire artikelen, zoals telefoons, tablets, etc. moeten toch wel een aantal alarmbellen gaan rinkelen.
Overigens zijn de meeste van dit soort oplichters gewoon nederlanders, hun advertenties zijn dus meestal niet in gebrekkig nederlands opgesteld, anders dan de emails, die door "kopers" vanuit "Nigeria" naar adverteerders gestuurd worden.
Grappig trouwens, dat er nog gelukszoekers (of sukkels ) bestaan, die, ondanks zijn veel te lage prijzen, er nog 100 euro onder bieden (bijv. bij de Samsung Galaxy S II). De enige mogelijkheid, dat er daadwerkelijk nieuwe toestellen voor deze prijzen verkocht kunnen worden, is, wanneer ze "van de vrachtwagen gevallen" zijn.

edit2: @nicobart: Dat zou hem idd weleens kunnen zijn, 6 gedupeerden in dat betreffende topic, echter geen aangiften. Dom, geen aangifte = niet opgelicht!
Gepost op 13/09/11 om 20:52 uur
blabla
Quote:
Het adres is van een bestaande Peter Verhoeven. Ik denk niet correct omdat hier te verkondigen.

Dat verhaal kan iemand die dit via Google vind ook lezen.

Quote:
Ik ben bang dat er meer mensen de dupe van gaan worden.

Dat weet ik wel zeker. Teveel mensen blijven daar veel te naief in. Je zou bijna zelf op die manier gaan handelen. Daar verdien je meer geld mee dan Jan Modaal als je dat goed doet. En wellicht helpt zoiets op de lange termijn de naiviteit onder mensen terug te brengen.
Gepost op 16/09/11 om 10:17 uur
Quote:
Let op (mogelijke) oplichter op Marktplaats.
Op Marktplaats bieden een verkoper: Peter Inkoop Groningen een 30 tal nieuwe telefoons en electronica aan. Volgens zijn gegevens al meer dan 6 jaar actief. Ik heb een HTC wildfire S besteld.
Keurig netjes beantwoord en adres opgegeven. Ik heb het laten opsturen. Na 4 dagen niets meer gehoord. Adres en naam bewoners klopt, maar zij weten nergens van? Zeggen dat ze de woning tijdelijk door verhuurd hebben aan 2 Grieken. Een raar verhaal, maar ben wel mooi m'n centen kwijt.
Iemand bekend met Peter Inkoop Groningen.

S.v.p. aangifte doen! (Via MP en mijnpolitie.nl )

Ik ben door dezelfde persoon opgelicht, en er zijn aangiftes nodig om eventuele geleden schade te kunnen verhalen!

Eventueel kunnen we mailen met elkaar? (avanlunssen@gmail.com)

Ben wel even 2 weken afwezig, maar de procedure zal toch wel (helaas) langlopend worden!
Gepost op 16/09/11 om 14:13 uur
Marly
Nadat JosLimburg in het eerdere genoemde topic op Opgelicht op Internet heeft gepost, hebben er ook nog gedupeerden een eigen topic voor dit figuur geopend, tzt zullen die door de mods wel samengevoegd worden.
Er zijn in ieder geval dus al minstens drie slachtoffers en er zullen er nog wel meer komen, want woensdag stonden er nog 9 advertenties, pas gisteren was alles verdwenen. Mensen, die woensdag besteld hebben zitten uiteraard nu nog nietsvermoedend op hun bestelling te wachten.
Gepost op 16/09/11 om 22:31 uur
Op Kapaza.nl staat ie nog met 9 advertentie's o.a.:

http://www.kapaza.nl/Kinderen/Kleding_schoenen/28245086/AKTIE_duopack_bjorn_borg_boxers_mt_170_176.html

Als je op telefoonnummer klikt: zie je hetzelfde gsm-nummer als van de marktplaatsoplichter, nu echter onder de naam Aawatch.

en hier:

http://www.marktgigant.nl/acount-detail/227/

is ie mensen aan het besodemieteren met z'n horloge's.
Gepost op 30/09/11 om 21:33 uur
Dank zij speurwerk van een kennis is Peter Verhoeven ( Inkoop Groningen) ontmaskerd. De Kennis heeft hem opgespoord en gebeld. PV beloofde het geld terug te storten. En zowaar heb ik vandaag het geld met excuses retour ontvangen. Zou hij schrik hebben gekregen of een eerllijke oplichter??
"Kennis"bedankt. Ik ga nog wel melding maken van de gegevens aan opgelichtopinternet.nl.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone