[kortingopbellen.nl] veranderen van cashback

Gepost op 19/08/04 om 17:06 uur
Hoi allemaal,

Op 8 augustus 12:00 had ik de contract (orange 40 / 320 euro cashback) in de brievenbus gepost. Op tijd kreeg ik mijn simkaart en faktuur; cashback = 257.50 euro??
Blijkt 8 augustus 17:58 zijn de prijzen gewijzigd.
Op de site staat ook niet tot waneer hun acties geldig zijn.

>alg. voorwaarden:
>De bonus / cashback is afhankelijk van activeringsdatum. Het is >mogelijk dat actie's in de lopende maand veranderen.

Mijn vraag is: Kom ik nog in aanmerking met de oude prijzen?

Lerrie
Gepost op 19/08/04 om 17:59 uur
Lijkt me dat de aanbieding geld op moment van invullen contract.

Ik denk dat het tegenwoordig steeds verstandiger is om niet alleen het contract in te vullen van de gsm dealer, maar tevens een eigen contract bij te voegen met je eigen voorwaarden.

het wordt steeds gekker merk ik.
Gepost op 19/08/04 om 23:57 uur
Moderator
Ik voeg voor de zekerheid meestal ook een printje met de beloofde cashback waar ik voor ga bij. Daarbij fax ik de boel als het even kan.

Maar goed, dan nog kan het een en ander veranderen waar je als klant soms de dupe van bent.(zou eigenlijk niet zo moeten zijn, maar de dealer krijgt zijn geld bij later activeren vast ook niet volgens de oude provisies volgens mij.)

Het zou bij de webshops die deze voorwaarden hebben wel netter zijn ook de einddatum te vermelden in elke aanbieding.
Gepost op 20/08/04 om 01:00 uur
Moderator
Pinokkio
http://www.telecomvergelijker.nl
Heb zelf een vergelijkbare ervaring gehad, bij bestelmaar.nl. Abo aangevraagd in juli, faktuur e.d. kwamen in augustus. Oorspronkelijke cashback was € 294, nieuwe cashback € 205. Na een mailtje naar de shop is dit onmiddellijk gecorrigeerd en krijg ik de "oude" cashback. In mijn geval was de activering overigens ook in de oude maand ...

Over welke shop heeft de TS het trouwens?

Dit lijkt me trouwens een leuke voor de shopsurvey, als de shop de oude cashback niet uitkeert zou ik knap p*ssed zijn in elk geval ...
Gepost op 20/08/04 om 03:44 uur
Ik heb dezelfde ervaring gehad met bestelmaar. Na vele malen aandringen kreeg ik toen de volle cash-back. Het probleem was toen echter dat mijn contract de eerste keer werd afgekeurd door Vodafone. Ik heb toen gevraagd of ze de boel wilden bewaren, voor het geval dat ik alsnog goedgekeurd zou worden, omdat ik Vodafone een brief wilde schrijven. Ik ben toen alsnog goedgekeurd, mijn contract had bestelmaar toen echter inmiddels verscheurd. Ik heb toen het contract opnieuw moeten insturen en heb een lagere cash-back gekregen dan ik in eerste instantie voor getekend had, maar dat was niet volgens de afspraak. Het heeft me de nodige moeite en tijd gekost om het voor elkaar te krijgen, maar uiteindelijk heb ik de volle cash-back gekregen. Bestelmaar is wat dat betreft gelukkig wel redelijk betrouwbaar.
Gepost op 20/08/04 om 03:47 uur
Maar niet geheel onbelangrijk: om welke shop gaat het nu eigenlijk? Dat Bestelmaar dergelijke zaken uiteindelijk netjes oplost, verbaast me niets n.l.
Gepost op 20/08/04 om 03:51 uur
Daar maakt Melle een slimme opmerking.
De TS maakt er sowieso een beetje een puzzel van. Lerrie, heb je zelf uberhaupt al contact opgenomen met de shop hierover? De meeste shops zullen denk ik wel een bevredigende oplossing voorstellen, maar het zal niet vanzelf gaan.
Gepost op 22/08/04 om 18:46 uur
Het gaat om kortingopbellen.nl
Ik had meteen gereageerd en we hadden zo'n 3 emails afgewisseld op diezelfde dag, maar met zonder vooruitgang. De emails heb ik opgeplakt. Begint onderaan.
Ik weet niet wat ik verder kan doen.
Trouwens op de site staat er nu wel "geldig tot ..." bij hun prijzen. Dit was er ook niet toen we aan t emailen waren.

U heeft gelijk, het is inderdaad onlogisch om de actie van 7 dagen daarvoor te moeten handhaven als men het voor 7 dagen laat liggen. Maar dat is niet dezelfde als mijn geval, ik heb het opgestuurd voor dat er een nieuwe actie in gaat.

Ik heb al maanden tallen sites en forums bestudeerd. Andere sites merken ook op waneer hun acties in gaan en beindigen. Dat jullie zomaar je prijzen veranderen is uniek en misleidend. Met goede intenties vind ik dat de publiek dit ook moet weten.

Ik vind alleen dat ik er recht op heb, en zal blijven proberen dit te krijgen. Ik hoop dat u hier begrip voor heb.

Met vriendelijke groet

Maar we kunnen er niks meer aandoen! Men kan een aanvraag 7 dagen laten liggen
en dan opsturen, dan zouden wij de actie van 7 dagen daarvoor moeten handhaven,
nee! Dat styaat duidelijk op de site. We hebben met dag prijzen te maken en
concurrentie. De prijzen varieeren soms eens per maand en soms vaker.

Jeroen
> waarschuwing over de volgende wijziging.
>
> De alg. Voorwaarden, heb ik inderdaad gelezen. Dat de bonus
afhankelijk
> is met de activeringsdatum is wel logisch.
>
> Al hoewel heeft dit alleen te maken met de bonus dat wordt
geadverteerd
> in verband met de datum waar op laatst is gewijzigd.
>
> Voordat de wiziging plaats nam was de aanvraag de brievenbus al in.
Dit
> staat los van de nieuwe prijzen en de nieuwe activeringsdatum. Met
> betrekking op de alg. voorwaarden, heb ik nog recht op de bonus dat in
> verband is met de datum waar op ik mijn contract heb ingediend.
>
> " een iets lagere cashback" is voor mij niet acceptable. Ik had
> afgesproken op een 320 euro cashback en vind dat ik er recht op heb.
>
> Met vriendelijke groet,
> ook is de prijs / aanbieding veranderd tussentijds. U heeft ook nu nog
> de 15
> Euro extra beltegoed, alleen een iets lagere cashback.
>
> Met vriendelijke groet,
>
>
> Jeroen
> >
> > Dat de cashback verlaagd is naar ^257, ben ik wel geschrokken.
> >
> > De contract had ik op 06-08-04 getekend en op zaterdag 07-08-04 voor
> 12
> > uur ingediend. Toen was de cashback nog ^320. + ^15 beltegoed.
> >
> > Ik zie nu dat de prijzen op uw website op 07-08-04, 17:57 was
> gewijzigd.
> > Dit betekent dat ik nog in aanmerking kom met de oude prijzen.
> >
> > Ik vertrouw dat jullie hier begrip voor hebben,.
> >
> > Met vriendelijke groet,
Gepost op 22/08/04 om 22:31 uur
Als je een normale bedrijfsvoering zou volgen, mijns inziens, breng je je klanten bij een negatieve (of eventueel ook positieve) wijziging in de hoogte vd cashback eerst op de hoogte ALVORENS deze klant aan te sluiten en EENZIJDIG dus te besluiten de klant een lagere cashback toe te kennen, terwijl deze van niets weet.

Dit probleem wordt ook al eerder genoemd in verschillende KOB topics, dus schijnbaar leren ze er niets van en gaan ze, mijns inziens, nog steeds door met een niet normale bedrijfsvoering.
1
2
Gepost op 22/08/04 om 22:40 uur
Een actie aanpassen voor de sluitingsdatum en dan de klant gewoon aansluiten tegen een lagere vergoeding: Schandalig! En dan nog beweren dat hun collega's dat ook doen, wat kinderachtig zeg, en ook gelul. KOB kan maar beter snel alsnog over de brug komen, dat kost ze veel minder geld uiteindelijk dan alle schade die ze zouden gaan ondervinden van een dergelijke mededeling in de Shop Survey. Wie shopt er nog bij KOB als je van te voren niet weet wat voor cashback je kan verwachten?
Edit: Gezien een soort gelijk verhaal in de Shop Survey (Gepost door TimTH op 05/06/2003 14:18) zal je door deze melding op TV waarschijnlijk alsnog je geld krijgen, jammer alleen dat 1 mailtje niet genoeg is.
Gepost op 22/08/04 om 22:47 uur
Kortingopbellen.nl: De goedkoopste van Nederland (natuurlijk afhankelijk van je aansluitdatum ;))

Praktisch: aan het eind van de maand wijzigen de aansluitbonussen. Halverwege de maand zal dit stukken minder gebeuren, mijns inziens dient KOB gewoon de beloofde cashback te geven...
Gepost op 22/08/04 om 22:53 uur
Quote:
Gepost door Melle op 22/08/2004 22:40
Edit: Gezien een soort gelijk verhaal in de Shop Survey (Gepost door TimTH op 05/06/2003 14:18) zal je door deze melding op TV waarschijnlijk alsnog je geld krijgen, jammer alleen dat 1 mailtje niet genoeg is.

En vooral ook jammer voor al diegenen die TV niet kennen en er uiteindelijk genoegen meenemen dat ze de lagere cashback ontvangen
Gepost op 22/08/04 om 23:52 uur
Moderator
http://www.linkedin.com/in/sjoerdheins
Verplaatst naar KOB forum.
Gepost op 23/08/04 om 01:45 uur
Het verlagen en achteraf rechttrekken is commercieel vast interessant, mocht het regel ipv uitzondering zijn....
Ben benieuwd wat de reactie van KOB is op dit bericht.
Gepost op 08/05/05 om 23:36 uur
Ik heb dezelfde ervaring met korting op bellen, dat zij tussen door de cashback veranderen maar dan terwijl de actie volgens de site nog bijna een maand zou lopen.
Ze reageerden eerst wel op mail en vroegen een voorstel te doen, nadat ik mailde dat ik dit niet van korting op bellen verwacht had, omdat de shop zo een goede beoordeling had op TV.
Hierop hebben ze niet meer gereageerd
Gepost op 08/05/05 om 23:45 uur
Geblokkeerd
Dan kan Kob toch niet maken? Je doet mee met de actie op het moment van uitdraaien van het kontrakt, althans in het geval het kontrakt wordt ingestuurd voor de vervaldatum wat er op het moment van uitdraaien op de website stond. Mede tv-ers, ik heb het al zo vaak gezegd, maak een printje van de actie waar je aan mee doet, dat voorkomt een hoop narigheid en je staat een stuk sterker mocht het onderling niet opgelost worden.

Inderdaad klopt het dat andere bedrijven ook in de looptijd van de actie hun cashback wijzigen, maar nooit heb ik meegemaakt dat als een contract is ingevuld met de cashback die op dat moment geldig is, deze cashback zomaar werd gewijzigd, lees verlaagd.

Uhm...zei ik in een andere thread, over problemen met Kob, misschien ook al iets over louche bedrijven?

Gepost op 09/05/05 om 00:00 uur
Beetje raar van kortingopbellen.nl. Ze geven jou een aanbod, je gaat op dat aanbod in en dat hoor je dan ook te krijgen. Nakoming van de overeenkomst kan door de TS kan worden geëist.
Gepost op 09/05/05 om 09:13 uur
Dit geintje hebben ze ook een keer bij mij geflikt, heb het er toen niet bij laten zitten en na een hoop gezeik en openbaar maken hier op TV heb ik toen toch de cashback gekregen waar ik recht op had... Pl!@$riszaak is het, ik bestel er nooit meer wat....
Gepost op 09/05/05 om 09:17 uur
Winkel
http://www.kortingopbellen.nl
Bart55>> mail even naar mij (persoonlijk) jeroen@kortingopbellen.nl. Wij vragen ook aan de klanten om de actie / cashback op het formulier te schrijven. Als deze negatiever veranderd melden wij dat eerst altijd en vragen wij goedkeuring, anders sluiten wij je niet aan! En wij lossen het altijd graag op!
Gepost op 09/05/05 om 11:05 uur
Jeroen>> tsss Bijna een jaar verder en nog steeds hetzelfde verhaal...
Mensen>> bij mij is nog steeds helemaal niets opgelost trouwens.

Lerrie

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone