[gsmdealer.nl] Oncomplete verzending, wat te doen?

Gepost op 01/10/04 om 19:19 uur
Sinds 8 september heb ik een order open staan bij gsmdealer, ik heb daar een vodafone 150 1 jarig abbo met sharp gx30 besteld. Er was mij belooft dat alles in 10 werkdagen zou zijn opgestuurd.
En ik dus maar geduldig wachten, maar er kwam niets...
Dus na veel mailen beloofden ze mij dat ze het pakktje zouden opsturen (inclusief gsm!) en kreeg zelfs korting omdat het zo lang duurde . Uiteindelijk heb ik nu alleen een sim kaart in bezit de gsm hebben ze helemaal niet opgestuurd, en gisteren had ik ze dan eindelijk telefonisch aan de lijn, blijken ze de sharp gx30 helemaal niet in voorraad te hebben!
Toen was ik het echt zat, ik heb al een abbonnement dat 2 weken loopt maar kan er niets mee doen, daar komt bij dat ik nu geen korting heb gekregen want die geld voor de gsm. Elke keer komen ze weer met smoesjes waardoor ze niets kunnen leveren.
Nu wil ik jullie vragen wat kan ik doen?
Is het slim op naar bureau rechtshulp te stappen?
Graag advies.
Gepost op 01/10/04 om 19:34 uur
Moderator
http://www.telecomvergelijker.nl
De enige tip die ik je kan geven is ze blijven bellen/mailen. Het is al meer dan 8 dagen geleden, de regel bij koop op afstand dat je het mag ontbinden geldt dus niet meer.
Gepost op 01/10/04 om 19:36 uur
Geblokkeerd
Ik had in het verleden ook al problemen met die gast, ik blijf daar ver uit de buurt. Gelukkig uiteindelijk niet doorgegaan door een fout van gsmdealer. Ben daar uiteindelijk, nadat ik daar zeer pissed over was, toch blij om.
Gepost op 01/10/04 om 19:44 uur
Ok bedankt alvast voor de reacties.
Stel ze sturen de gsm helemaal niet op. kan iemand mij dan ook vertellen wanneer ik de bestelling compleet kan annuleren? Dus bijvoorbeeld bureau rechtshulp inschakelen? Heeft er iemand verstand van juridische kwesties?
Gepost op 01/10/04 om 20:34 uur
http://www.ralphx.nl
Je hebt ervoor betaald neem ik aan? dan moeten ze hem geven.
(als die foon gratis was heb je hem ook al betaald denk ik..)
Gepost op 01/10/04 om 21:55 uur
Het beste kun je ze een ultimatum stellen. Bijvoorbeeld dat ze binnen twee weken de telefoon moeten leveren of een vergelijkbare aanbieding doen als ze niet kunnen leveren. Indien ze niet binnen dit ultimatum kunnen reageren kun je dreigen om rechtshulp in te schakelen. Nadeel is dat dit geld kost maar aan de andere kant is het zonde van je abo om te lang te wachten. Mocht het langer dan een maand duren voor je je telefoon krijgt dan zou ik ook een maand abo kosten vorderen. Nadeel is dat je als consument vrij zwak staat omdat juridische stappen vrij duur zijn. Ik weet overigens niet hoe lang je je abo al hebt gekregen maar is dat korter dan een week kun je zonder kosten je bestelling annuleren omdat kopen via internet sinds een paar jaar onder de colportatiewet valt.Voor precieze informatie over dit onderwerp zul je even moeten googlen.
Gepost op 01/10/04 om 22:11 uur
Geblokkeerd
Je snapt natuurlijk wel dat de waarde van het toestel van een tijd nu al danig gedaald zal zijn, vraag dus in ieder geval ook het ontstane prijsverschil terug! Is maar een suggestie hoor.
Gepost op 03/10/04 om 19:12 uur
Gsmdealer heeft meteen contact met me opgenomen, 2 uur na mijn eerste bericht hier!
Ze hebben 2 oktober de gsm persoonlijk afgeleverd. Toch nog wel een beetje service dus. Iedereen bedankt voor reacties.
Gepost op 03/10/04 om 20:10 uur
hoezo service ? pas als je dreigt met hardere maatregelen, komen ze in aktie ! slechte zaak.
Gepost op 03/10/04 om 20:45 uur
Geblokkeerd
Wat ik al aangaf, in verband met de gestaag kelderende gsmprijzen naarmate de toestellen langer op de markt zijn, hoeveel cashback extra heb je gehad? Dat is wel het minste wat ze kunnen doen om het ongemak te verzachten, of een accessoire!
Gepost op 06/10/04 om 12:41 uur
Ik wel extra korting gekregen ongeveer 15% op gsm. En een waardecheque van vodafone van 50 euro. Dus dat zit wel goed.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone