Nokia beveiligingscode

Gepost op 30/09/02 om 18:31 uur
http://www.telecomvergelijker.nl/user/654
Bij elke nokia kan je opzoeken hoeveel minuten je gebeld hebt. Als je deze gebelde minuten weer op nul wil zetten zodat je je belminuten in de gaten kan houden word er om een beveiligingscode gevraagd. Dit is niet je PIN-code maar de standaard beveiligingscode 12345 van Nokia.
Errug handig als je ervoor wil zorgen dat je per maand niet teveel geld kwijt bent aan je abo.
Gepost op 01/10/02 om 15:29 uur
En wat nog mooier is: je kan een Nokia met behulp van diezelfde code zo instellen, dat hij alleen maar jouw eigen SIM-kaart accepteert. Wel zo 'leuk' voor dieven. De echte handige jongens kunnen hem waarschijnlijk wel kraken, maar het haalt de lol voor de gebruikelijke jattende kluns er wel af.
Gepost op 02/10/02 om 01:21 uur
Elke "jattende kluns" met een datakabel kan een beveiligingscode omzeilen. Zelfs zonder al te veel extra moeite ook nog het IMEI (serie nummer) van het toestel veranderen.

De software die hiervoor nodig is is zonder al te veel moeite middels een simpele zoektocht via google te vinden. Helaas.

(Overigens is veel van de software voor het omzeiling van beveilingscodes niet met kwaade opzet geschreven. Veel mensen veranderen als ze voor het eerst hun nieuwe mobiel kopen die code, maar omdat je hem vrijwel nooit hoeft te gebruiken wordt hij ook weer vaak vergeten. Als het toestel dan voor een andere SIM gebruikt moet worden is dat toch wel lastig. Het toestel laten resetten bij de fabrikant is een dure aangelegenheid namelijk)
Gepost op 04/11/03 om 19:08 uur
Geblokkeerd
ik had mijn code van nokia 6510 vernaderd..maar ik ben hem nu vergeten..is er een manier om er achter de beveiligingscode te komen?? ik heb alle threats over beveilingscode gekeken..maar heb geen succes gehad
Gepost op 04/11/03 om 23:34 uur
Herhaalde oproep: Bij mijn nieuwe 6610 werkt 12345 ook niet (meer). Heeft iemand voor mij ook een tip daarover?
Gepost op 05/11/03 om 00:18 uur
EPR & Karakedi> Volgens mij staat het antwoord op jullie beider vraag gewoon in de reactie die voor die van jullie staat...
Datakabel & software dus....
Gepost op 05/11/03 om 00:58 uur
Geblokkeerd
ik heb geen zin om een datakabel van paar tientallen euro's aan te schaffen voor zo'n kleine handeling..kan het niet via infarood??
Gepost op 05/11/03 om 02:04 uur
Je kan proberen of de nieuwste Logomanager al DCT4 toestellen kan uitlezen... De oudere versies konden alleen de codes van de DCT3 achterhalen.
Gepost op 05/11/03 om 02:07 uur
Geblokkeerd
is 6510 dct4?? heb dat vandaag geprobeerd met logo manager.. beveilingscode was niet beschikbaar (unaviable)..
Gepost op 05/11/03 om 09:29 uur
Yup, 6510 is DCT4....

Andere tip: als je 3x een foutieve code intikt, kun je blijven tikken, maar dan accepteert ie helemaal niets meer, ook niet de juiste.
Uitzetten, batterij eruit voor 15-20 sec, weer erin, aanzetten en nog 's proberen met de juiste code.
(had je btw met de search functie ook zelf even terug kunnen vinden hier op TV).
Gepost op 14/11/03 om 16:08 uur
Oplossing: Nokia gebeld, zij hebben me (alsnog) club-member gemaakt. De dag daarna kon ik naar een Nokia-service center in de buurt. Onder het genot van een krantje en een kopje koffie is daar gratis en voor niets de software van mijn 6100 ge-update en enkele 'onderdelen' uit de software vervangen. Mijn beveiligingscode doet het weer en er zijn verder ook nog enkele 'kinderziektes' uit gehaald. Perfect!!
Gepost op 05/11/04 om 20:34 uur
ik was net aan het spelen met mijn toestel nokia 6230, de beveiligingscode heb ik per ongeluk aangezet, een waarschijnlijk veranderd want de gewone standaardcode doet het niet. nu kan ik niet meer bellen uitgaand
Gepost op 05/11/04 om 20:45 uur
Dan heb de vaste nummers aangezet in het beveiligingsmenu.
Dan is de code meestel nog 0000
Gepost op 30/07/07 om 21:18 uur
Ik heb een probleem help! ik heb mijn nokia n73 een tijdje voor reparatie gestuurd en heb m vandaag terug en ik weet mijn beveilignscode NIET meer. wie weet waar ik dat kan verwijderen? ik kan helemaal niet in mijn tel komen,ik word wel gebeld maar ik niet meer bellen!!
omaima wijzigde dit bericht op 30/07/07 om 21:18.
Gepost op 30/07/07 om 22:42 uur
Een Nokia Service Point kan je toestel resetten. Wel je aankoopbewijs meenemen.
Gepost op 31/07/07 om 10:04 uur
www.123unlock.nl
http://www.123unlock.nl
eventueel kun je ook bij een van de betere unlockers bij jou in de buurt langsgaan, deze kunnen de code ook voor je resetten terwijl je hierop wacht..
Gepost op 31/07/07 om 20:52 uur
Wie weet waar je goedkoop een nokia 6233 kan unlocken?

bedankt
Gepost op 07/08/07 om 20:36 uur
yupieeeeeeeee ik heb mijn nokia n73 laten resetten en het is gelukt!! maar wel alle mijn fotos zijn weg, en andere dingen ook zoals agenda aantekening enzo dus...jammer
Gepost op 07/08/07 om 23:31 uur
Ik vond hier ook nog een suggestie.
Gepost op 12/08/07 om 15:03 uur
met welk programma vind je de beveiligingscode en hoe werkt dit programma want ik wil een N72 kopen en ik wil mijn gsm + opleg maar als hij zijn sim-kaart erin steekt vraagt hij beveiligingscode heb een datakabel. en nokia 6280

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Tele2
Netwerk: T-Mobile
Internet: €5,00 per maand
300 min/sms: €7,00 per maand
vergelijk (5 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €5,00 per maand
300 min/sms: €7,00 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
telfort
Netwerk: KPN