[belnu.nl] Nog steeds geen geld!

Gepost op 17/10/02 om 12:15 uur
Tot op heden nog steeds mijn aansluitkosten niet teruggestort gekregen, meerdere malen heb ik loze beloftes gekregen, ze zouden contact hebben gehad met mijn service provider maar dit blijkt ook helemaal niet te kloppen. Het is ook niet mogelijk om contact op te nemen met Belnu. Ik raad ook iedereen echt af om met belnu in zee te gaan, het blijft natuurlijk je eigen keuze maar toch wil ik jullie hiermee even waarschuwen, het is bijna 100% zeker dat dit jullie ook overkomt wanneer je er iets bestelt. Ik heb een zwaar vermoeden dat Belnu.nl de zaak aan het flessen is.

Binnenkort maar even contact opnemen met de consumentenbond ofzo.

Groeten,

P.s hou jullie op de hoogte.
Gepost op 17/10/02 om 15:40 uur
ik heb ook 2 x een ben vaak abb afgesloten via belnu.nl op 12-07, maar heb tot op heden nog niets mogen ontvangen van de sponsering van 246,25 euro per abb. ik heb vandaag gebeld met belnu.nl maar ik heb een half uur een bandje aan de telefoon gehad dat alle medewerkers in gesprek waren (geen dus). wie weet hoe we onze rechten kunnen halen.
Gepost op 17/10/02 om 17:23 uur
Ik kan niet beoordelen of jullie reactie terecht is. Maar ik vind het vreemd dat je de zaken niet met belnu zelf oplost.

Als je zaken doet via een website, en je zoekt niet uit wie erachter zit, loop je altijd risico. En moet je m.i. niet gaan zeuren als het misloopt.

Nogmaals: ik weet niets van jullie situatie af, of van belnu! Maar ik neem aan dat je gechecked hebt wat in hun algemene voorwaarden staat? Ze staan op hun site, heel netjes.

Ik je hebt ongetwijfeld gekeken op wiens naam de site staat? (kan via www.nic.nl). Dan heb je al aardig wat meer (adres)gegevens dan alleen een telefoonnummer.

En als je dat allemaal gedaan hebt, kom dan nog eens zo je mening geven.
Gepost op 17/10/02 om 19:52 uur
Administrator
Dirk Postma
http://www.telecomvergelijker.nl/
Quote:
Ik heb een zwaar vermoeden dat Belnu.nl de zaak aan het flessen is.

Ik vermoed dat dit niet het geval is. Ik zal contact opnemen met belnu.nl om te vragen wat er aan hand is.

By the way: ik heb de topic-titel wat minder "paniek-zaaiend" gemaakt.
Gepost op 17/10/02 om 23:36 uur
Dirk, ik ben tegen onnodig paniek zaaien, maar het is niet de eerste keer dat dit soort verhalen over Belnu de ronde doen. Ook vind ik de beschreven situatie belachelijk. Over dit soort zaken mogen best 'paniek zaaiende' berichten geplaatst worden, want op deze manier dient er door geen enkele internetshop gehandeld te worden! Persoonlijk vind ik deze topic dus meer dan terecht en geheel geoorloofd, zeker in het geval van Belnu.

Heb je hier een andere mening over?
Gepost op 17/10/02 om 23:50 uur
Administrator
Dirk Postma
Quote:
want op deze manier dient er door geen enkele internetshop gehandeld te worden! Persoonlijk vind ik deze topic dus meer dan terecht en geheel geoorloofd, zeker in het geval van Belnu.

Ik ben het volledig met je eens! Ik heb niet voor niets een mail gestuurd naar belnu om hen te wijzen op dit topic, zodat er hopelijk schot komt in deze vervelende zaken.

Echter, de topictitel was iets als Belnu failliet???. De topictitel van nu is gebaseerd op feiten in plaats van een geruchten. Dat vind ik persoonlijk veel beter, vandaar de wijziging.
Gepost op 18/10/02 om 10:17 uur
Administrator
Dirk Postma
Ik heb een reactie van Belnu ontvangen.

Platinum
De oorzaak van het probleem ligt bij de overgang van Talkline naar Debitel. Belnu meldt dat ze er helemaal gek van worden dat ze daardoor het een en ander maar niet voor elkaar krijgen. Zo ook de "gratis entreekosten" bij de actie van Platinum. Deze actie was van Talkline en Belnu is in deze case de intermediar om het voor elkaar te krijgen dat de entreekosten eindelijk vergoed worden. Belnu heeft met het hoofd van Debitel Zakelijk Nederland over deze kwestie gesproken en deze zal een excuus brief naar Platinum sturen... Oh ja, ook zal deze zorgen dat de entreekosten eindelijk gecrediteerd worden

henri
Van jouw geval wist Belnu zo gauw niets af. In hoeverre heb je zelf geprobeerd contact op te nemen met Belnu? Je meldt dat je een half uur aan de lijn hebt gehangen, maar nog steeds geen medewerker aan de lijn kreeg. Op zich een kwalijke zaak, maar heb je het bijvoorbeeld ook geprobeerd via email ( service@belnu.nl )? Dit werkt, zeker in drukke tijden, wellicht een stuk beter. Ik zou zeggen: houd ons op de hoogte, maar probeer ook "iets meer" dan alleen een keer bellen wat toevallig in een piek-uur geweest kan zijn.
Gepost op 18/10/02 om 16:11 uur
Dit zijn reacties van Belnu waar we wat mee kunnen, maar waarom kan er alleen zo'n verhelderende mail komen als Dirk de mail verstuurd?

Als Belnu gewoon zorgt voor een goede afhandeling van vragen en klachten per email en ook telefoon (!) hoeft er niet onnodig 'paniek' gezaaid te worden. Dan is er veel meer begrip voor de situatie, want het is heus wel bekend dat de schuld niet altijd bij de shop ligt.
Gepost op 21/10/02 om 16:55 uur
Misschien was de naam van de Topic wel een beetje overdreven. Wil in iedergeval Dirk even bedanken voor zijn reactie, maar ik betwijfel of ik van Belnu hier antwoord op krijg, heb al meerdere malen een belofte van hun gehad maar ik word steeds van de een naar de ander gestuurd.

De reden waarom belnu denk ik niet reageert komt doordat ze zelf de aansluitkosten aan mij terug moeten betalen, ze waren namelijk te laat met het versturen van het contract waardoor hun niet meer in aanmerking kwamen voor de aanbieding bij Talkline, ik had namelijk het contract ruim optijd ingestuurd maar belnu was vergeten deze te verwerken. Ik hoop dat het snel en zonder problemen kan worden opgelost.

Groeten,
Gepost op 21/10/02 om 17:49 uur
Winkel
http://www.belnu.nl
Toch wil ik hier wel op reageren. Talkline eeft namelijk indertijd toch gesignaleerd dat wij hem wel op tijd voor het eerst hebben ingediend en gemeld dat zij dit zouden crediteren. Dit is zoals u heeft geconstateerd niet gebeurt. Echter als Talkline en nu debitel op de dealerservice aan ons meldt dat ze het corrigeren dan is het toch ook niet de bedoeling dat wij het ook corrigeren. Natuurlijk begrijp ik dat u daar geen probleem mee heeft (dubbele credit) echter ik ben van mening dat wanneer Talkline gezegd zou hebben tegen ons, jullie probleem wij crediteren niet dat wij dan dienen te crediteren.

Ook nu maar nu uit hoofde van de heer Weltak is er toegezegd dat het opgelost zou worden. Maar ook nu ben ik overgeleverd aan de info die we van u krijgen.
Let wel, vaak geven ze dan ook weer de melding bij Talkline : dan zal het de volgende nota er wel op staan. Maar goed ik denk echt dat het nu gebeurt, zo niet graag een mailtje naar joost@belnu.nl

Hopelijk toch weer een beetje uitleg naar tevredenheid.
Gepost op 22/10/02 om 15:46 uur
Heb contact gehad met Debitel, in het systeem staat een aantekening van 18 Oktober waarbij staat dat de aansluitkosten zijn gecrediteerd en verwerkt zullen worden in de volgende nota. Nu even de nota afwachten maar het lijkt erop dat het probleem is opgelost. Mijn dank voor jullie medewerking.

Met vriendelijke groet,
Gepost op 23/10/02 om 22:47 uur
Ik zou dus ook in augustus 246,25 voor mijn ben vaak abonnement krijgen. Na verschillende keren bellen (heb ze een keer aan de lijn gehad, andere keren het beruchte bandje) en mailen nu nog steeds geen geld
Hebben er mensen al wel geld gekregen? Hoe kan ik het het beste aanpakken? Ik ben van plan contact te zoeken met Radar of Kassa. Wie zijn er nog meer gedupeerd?
Gepost op 29/10/02 om 12:46 uur
Ik heb het wel ontvangen. Na het versturen van een aangetekende brief door een jurist is overeengekomen dat het geld binnen een week gestort zou worden. Dit zijn ze ook nagekomen. Jammer dat je zo achter je geld aan moet zitten, ik zal dan ook niets meer bij Belnu bestellen.
Gepost op 30/10/02 om 20:19 uur
Quote:
graag een mailtje naar joost@belnu.nl

Hoop dat dit adres ook gebruikt mag worden voor andere problemen. Ben nu al geruime tijd bezig om contact met Belnu te krijgen over een snel lege accu bij mijn Samsung M100. Tot op heden niets van jullie vernomen.

Zojuist nog eventjes een e-mailtje verstuurt.

Gepost op 30/10/02 om 20:52 uur
Winkel
Is prima hoor, ik zal hier snel naar kijken.
Even alvast een vraag hierover....
hoe ligt het toestel in het netwerk, hiermee bedoel ik hoe is het ontvangst?

Joost
Gepost op 30/10/02 om 21:54 uur
Zoals per e-mail al gemeldt, is de ontvangst prima, dus daar lijkt het niet aa nte liggen.

Gepost op 30/10/02 om 23:00 uur
Winkel
Ik overleg dit morgen even intern en ga voorstellen een vervangaccu kosteloos af te zenden....

graag even voor mijn gemak (als het niet teveel gevraagd is) uw adresgegevens naar mijn mail adres.

Groet

Joost
Gepost op 31/10/02 om 11:17 uur
hallo joost van belnu .nl ik heb op 30 juli 2x een ben vaaak abb afgesloten factuurnr.80191 en 80192 en heb tot op heden mijn creditnota niet mogen ontvangen.ik heb nu al 3 keer telefonisch contact met jullie gehad maar iedere keer weer we zullen het controleren en dan wordt het alsnog overgemaakt maar nee hoor of we hebben een nieuw systeem er zaten fouten in het oude maar alle bonussen zijn vandaag overgemaakt, ook niet dus.zelfs 29 oktober nog met een medewerkster gesproken en ze zag dat het nog niet was overgemaakt maar ze zou het nakijken en ze zou me terug bellen maar ik denk dat haar beltegoed op was want ik heb niets meer van haar gehoord!
graag spoedig bericht

henri.kuyken@raketnet.nl
Gepost op 01/11/02 om 17:01 uur
Quote:
Ik overleg dit morgen even intern en ga voorstellen een vervangaccu kosteloos af te zenden....

graag even voor mijn gemak (als het niet teveel gevraagd is) uw adresgegevens naar mijn mail adres.

ZIjn intussen naar je mail adres verzonden.
Gepost op 02/11/02 om 12:26 uur
Ik heb deze site vandaag ontdekt en lees dat het niet lekker loopt met Belnu.nl Ik heb in de afgelopen jaren wel 10 abonnementen afgesloten en tot nu toe is alles uitbetaald. Deze week kreeg ik 3 maal 247 euro op onze girorekeningen gestort. Inderdaad, wel te laat, maar na een telefoontje stond het na 2 weken op de rekening. Mijn broer heeft ook vorige week die 247 euro ontvangen, zonder te hoeven bellen. Dus misschien is er nog hoop voor jullie! Succes! Marion

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone