[Telfort] Telfort bereik slecht

Gepost op 23/11/04 om 16:10 uur
Ik woon in Midden Limburg, en heb 2 Telfort abo's. De laatste weken echter, heb ik bereik problemen. De laatste 2 jaren nooit last van gehad. Nu bel ik vaak iemand, en krijg ik de voicemail eraan. Terwijl zijn gsm aanstaat. Of als ik aan het bellen ben, verandert mijn of mijn gesprekpartners stem in een computer stem, daarna valt meestal verbinding weg. Of de verbinding valt meteen helemaal weg. Best wel irritant als je iets belangrijks moet doorbellen. Nog meer mensen in Limburg hier last van?

Ik heb Telfort hiervan op de hoogte gesteld, en ze zouden het gaan onderzoeken. Ben benieuwd. De klachten zijn eigenlijk begonnen, sinds ze een gedeelte van hun netwerk aan AH mobiel hebben verhuurd. Denk dat het overlast is geworden in deze regio (sittard - stein - beek) Maar ik ben een tevreden klant al die jaren geweest, verder geen klachten met Telfort, alleen dit is zeer vervelend als je echt heel vaak wegvalt.
Gepost op 23/11/04 om 17:06 uur
Winkel
http://www.mobieltjekopen.nl
Tsja, zoals Telfort zelf ook aangeeft 99,2 procent van alle Nederlanders is bereikbaar. Waarschijnlijk zit jij net in een uithoek van de dekking van Telfort, meer informatie over de dekking van Telfort in Nederland vind je op deze pagina; http://www.telfort.nl/shop/bellen/netwerk/zendmasten/
Gepost op 23/11/04 om 17:09 uur
Quote:
Gepost door MaddyP op 23/11/2004 16:10
... Nu bel ik vaak iemand, en krijg ik de voicemail eraan.

Dit lijkt me heel vreemd. Als je van die ander gewoon de voicemail krijgt, lijkt me er weer juist niets mis met jouw verbinding maar met die van de ander toch.
Want als JIJ met telfort geen bereik hebt, zou je zijn voicemail ook niet krijgen..

Of hebben die anderen toevallig ook telfort?

Simkaarten toevallig in andere gsm geprobeerd? Misschien dat het daar aan kan liggen. Anders is het mooi maar afwachten op de resultaten vanuit Telfort..
Gepost op 23/11/04 om 17:12 uur
Moderator
http://www.homeseller.de/14712/
De dekking van een netwerk kan ook worden beïnvloedt door de locatie van de zendmasten van andere netwerken.
Kan het zijn dat een ander netwerk in de laatste tijd bij jou in de buurt een mast heeft bij geplaatst? Deze kunnen namelijk (vnl. als ze erg dichtbij staan) het doorkomstsignaal van de (i.c.)Telfortmast belemmeren.
Gepost op 23/11/04 om 17:15 uur
In jouw regio worden de laatste tijd veel UMTS masten bijgeplaatst. Als men met een aan een mast gaat werken dan wordt deze volgens mij uitgeschakeld. Misschien heeft het daar iets mee te maken. Zie je ook op je telefoon dat je minder bereik hebt dan daarvoor??
Gepost op 23/11/04 om 17:26 uur
Klinkt als overbelasting! Stel je zelf de volgende vragen, hoevaak valt mijn verbinding weg en hoevaak kan ik geen verbinding maken en hoevaak kunnen mensen mij niet/slecht bereiken, bespreek de antwoorden even door met de klantenservice, en suggereer voor een extra zendmast, denk dat ze dat wel willen doen bij Telfort aangezien ze hun verbruik op het netwerk fors willen verhogen.

Maar probeer ook even een kruistest, vergelijk je verbinding met mede Telfort bellers en kijk of je probleem voorkomt in andere gebieden in NL.
Gepost op 23/11/04 om 18:30 uur
Is die telefoon/batterij misschien met pensioen aan het gaan?

Als dat namelijk het geval is, dan werkt de verbinding ook niet goed.
Gepost op 23/11/04 om 18:55 uur
Heel raar! ik heb het ook me vader ook! valt verbindin zomaar weg! kan ook vaak niet bellen naar nr die wel aan staat met bereik! telfoort zeg dat het aan me telefoon ligt dat is flauwekul! bel er nu naar toe
toets ik 1 zeg dat mens uw keuze is niet goed ontvangen!
Gepost op 23/11/04 om 18:55 uur
ff update:

Het probleem waar ik het over heb, komt niet alleen bij mij voor. Al mijn vrienden bellen met Telfort Samenbellen 500. Omdat het zo goedkoop is. Ik bel al 2 jaar met Telfort, nooit klachten gehad. Maar de laatste weken, is het netwerk gewoon overbelast. Ik ben dus niet de enigste die hier last van heeft. En mijn batterij werkt nog prima, niks mis mee . Ik heb geen idee of er hier extra zendmasten worden geplaatst, Telfort zou mijn klacht bekijken. Hopelijk wel, want is echt irritant als je steeds wegvalt. Gewoon zeer slecht bereik laatste paar weken. Jammer, maar aangezien ik heel veel bel, is overstappen naar een andere provider geen oplossing. Want Telfort Samenbellen 500 is gewoon extreem goedkoop.
Gepost op 23/11/04 om 18:59 uur
met mijn telfort heb ik 's ochtends meer bereik als later op de dag...ook vreemd!
Gepost op 23/11/04 om 18:59 uur
Laatste weken ook getest met vrienden. We zijn samen, en hebben allemaal de telefoon aan. Allemaal telfort abo's. We bellen elkaar en heel vaak krijg je voicemail van de ander eraan. Het bereik is gewoon opeens zo slecht, overbelast. Afwachten maar, hopelijk plaatsen ze snel een extra zendmast.
Gepost op 23/11/04 om 19:23 uur
Dat is denk ik een nadeel van goedkoop zijn. Telfort is best goed en goedkoop. Dan wil iedereen telfort en raakt het netwerk overbelast. Ben ik effe blij dat ik T-Mobile heb Maarre..... ik snap dat het rot is voor jullie en hoop dat er een oplossing komt.
Gepost op 23/11/04 om 19:41 uur
Ja, denk dat het door verschillende redenen komt. Het Samenbellen van Telfort is zo goedkoop, denk toch dat heel veel mensen dat inzien en nu met Telfort gaan bellen. En AH mobiel maakt nu ook gebruik van Telfort netwerk. Dus overbelasting ...

Ik zag dat er in Geleen (2) en Maastricht (6) nieuwe zendmasten waren geplaatst. Vraag me wel af, of er korter in de buurt (stein) een zendmast is geplaatst of nog komt. Morgen eens bellen met klantenservice.

Gepost op 23/11/04 om 20:13 uur
Dit is echt niet alleen bij Telfort het geval, dit gebeurd bij elke provider, je moet in Tilburg niet om half 9 met KPN te bellen want dan kom je er ook niet door.

Dankzij de overbelasting heb je soms ook slecht bereik omdat je op een andere mast wordt geplaatst. Bel de KS op van Telfort en laat je doorverbinden met de Technische dienst. Of anders moet je met Ericsson bellen (zij zorgen voor de netwerk apparatuur) het nummer is 0161-246830, tijdens kantooruren. Dit (storings)nummer staat trouwens ook op de stroomkasten van de zendmasten. Heb het nummer met toeval gevonden op de telfort site. Wil je trouwens een zendmast van hun in je tuin hebben staan, kun je dit nummer bellen, staat op de site.
Gepost op 23/11/04 om 21:07 uur
Ik heb de laatste tijd hetzelfde probleem, als ik naar m;n ouders ga in een dorp in drenthe.(ik woon zelf in rotterdam, geen problemen) Mijn vader heeft ook tlefort en heeft vol bereik en ik kan alleen noodoproep. En andere weekenden is het totaal andersom!
Gepost op 23/11/04 om 21:17 uur
Moderator
http://www.homeseller.de/14712/
De antenne in het toestel speelt ook een rol. SonyEricsson-toestellen hebben bijvoorbeeld een erg zwakke antenne.
Gepost op 23/11/04 om 21:39 uur
Lijkt me erg irritant zeg, heb je een abbo met nooit problemen, heb je ineens geen goed bereik meer. Vraag me af of een provider dat zo snel op kan/wil lossen. Leuk als je een 2jr abo hebt...
Gepost op 24/11/04 om 08:58 uur
maddyP,

zoals eerder vermeld, als er problemen zijn met de dekking (door bijvoorbeeld een nieuw gebouw ertussen of heel veel gebruikers) dan bereik je ook niet hun voicemail want je komt niet op het netwerk van je provider.

als een mast druk is, dan wordt je doorgezet naar een andere mast in de buurt (load balancing, die is dan vaak wat verder weg). Wat een goede test is, als je de voicemail van de ander afluisterd, heb je dan een goede connectie? Is het geluid duidelijk? I dat zo dan zou kunnen is dat de ontvangende partij bij een volle mast zit en niet bereikbaar is, omdat de call niet doorkomt weten ze daar zelf niks van.

Ik zie je in je berichtje niks zeggen over de melding netwerk bezet, deze hoor jij te krijgen bij een volle mast. Je zou eens moeten vragen of degene die jij belt wel eens die melding krijgt, dat zou bovenstaande bevestigen (dat de ander bij een volle mast zit).

Telfort een van de kleinere operators met een landelijk netwerk, ik kan me indenken dat ze in de randstad of grote steden hier en daar problemen hebben met capaciteit maar niet in midden limburg...

Overigens is dit iets waar alle operators last van hebben, de grote zoals KPN meer dan de kleinere. Dit komt omdat ze op sommige plaatsen gewoon geen masten meer mogen bijzetten wegens horizon vervuiling en dat soort zaken..

Ik ben benieuwd hoe telfort op je vraag gaat reageren..
Gepost op 24/11/04 om 11:28 uur
ja, ik krijg ook weleens de melding: netwerk bezet. Dit geldt tevens voor vrienden die hetzelfde probleem hebben.

Maarja, ik weet het ook niet, hopelijk doet Telfort er iets aan positief blijven
Gepost op 24/11/04 om 11:53 uur
Herkenbaar probleem wat zich ook voor doet bij mn vriendin (Telfort 200) die in Zuid Limburg woont (omgeving Simpelveld) Ik heb zelf Vodafone en van de week was ik aan t bellen met dr en verbinding viel weg en denk je dat ik ze daarna nog te pakken kreeg? Nee dus. Heel vaak krijg ik Gesprek in de wacht terwijl ze dan niet aan het bellen is!! En idd een keer snachts steeds de voicemail. Ze heeft die hele nacht geen bereik gehad....

Het verhaal dat een SE een zwakke antenne heeft vind ik lulkoek want ik kan gewoon bellen met mn K700i en mn vriendin heeft ook geen last met haar K500i. Het ligt gewoon aan Telfort. Ik ben benieuwd wat ze er aan gaan doen.

Overigens had ik bij Vodafone geklaagd over het slechte bereik in dat gebied. Daar is wat aan gedaan en ik heb nu beter bereik.

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone