Opheffen abonnement i.v.m. overlijden

Dit topic is gesloten
Gepost op 30/11/04 om 16:04 uur
Vorig jaar heb ik via gsmstunter een Siemens M55 besteld waarbij een 12 maanden KPN Flexibel allround abonnement zat bijgeleverd met 0.00 euro vaste maandelijkse lasten. De aanbieding ging me om de telefoon en de simkaart heb ik dus nooit gebruikt om mee te bellen. Uiteraard ben ik vergeten dit abonnement 3 maanden van te voren op te zeggen binnen deze periode. Dit heb ik onlangs nog gedaan via de opzegbrief generator en na telefonisch contact op te hebben genomen met KPN werd bevestigd dat het abonnement per 1 februari 2005 wordt afgesloten.

Vanmorgen ontving ik wederom een factuur van KPN met het niet kinderachtige bedrag van 20.94 incl BTW vaste lasten wat me toch iets te gortig werd. Stelletje naaiers daar bij KPN! De afgelopen maanden was het ook al zo dat ik elke maand zo'n 3 a 4 euro vaste lasten moest betalen. À la dacht ik, wijziging van de voorwaarden; ze zullen wel in hun recht staan. Nu heb ik enkele vragen:

- Sta ik in mijn recht om me te beroepen op het toenmalig afgesloten 0 euro abonnement; kan ik het 'te veel' betaalde geld op een of andere manier terugvorderen?

- Eerlijk gezegd ben ik nogal sceptisch en denk ik dat ik weinig kans maak tegen zo'n monopolist die vast alles op slinkse wijze in haar voorwaarden heeft staan zodat ik het kan vergeten. De enige uitweg die ik zie om van de nog resterende dure rekeningen af te komen lijkt me een doodsverklaring. Iemand ervaring met het opheffen van een abonnement i.v.m. overlijden en de gevolgen daarvan?

Thanks.
Gepost op 30/11/04 om 16:10 uur
als ze wijzigingen in de voorwaarden hebben aangebracht nadat jij het abbo hebt afgesloten, dan kun je wel opzeggen hoor!
Gepost op 30/11/04 om 16:10 uur
Lightning
@Daprude, ik denk dat je gewoon pech hebt gehad, had nl je abonnement terug moeten zetten naar economy en ff een note moeten maken( bijv. in je GSM) dat je 3.5 a 4 maanden van te voren je abonnement moest opzeggen.

I.v.m. overlijden? nee daar trappen ze niet in anders zou iedereen schuldvrij zijn.
Gepost op 30/11/04 om 16:13 uur
Dus omdat je zelf vergeet op te zeggen is KPN een monopolist die je op slinkse wijze geld afhandig maakt? Dat doe je nog altijd zelf aangezien jij vergat op te zeggen.
Gepost op 30/11/04 om 16:25 uur
@ATB Het is idd m'n eigen schuld, I know. Ik was gewoon te laat en had het binnen een jaar op moeten zeggen, vergeten dus. Maar je hebt dus geen kans bij doodverklaring? Zie kpn website; Je hoeft alleen een brief te sturen of te faxen en het wordt per direct opgezegd...
Gepost op 30/11/04 om 16:29 uur
Dan regel jij toch even een doodverklaring bij de gemeente? Lekker bizar...

"Hallo, ik ben nog niet dood maar wil toch een doodverklaring om een paar euro te besparen."
Gepost op 30/11/04 om 16:33 uur
http://www.erik1.nl/
Ik denk dat opheffen ivm overlijden niet gaat lukken, en als het wel lukt is het denk ik enorm strafbaar...
Gepost op 30/11/04 om 17:10 uur
Moderator
http://www.telecomvergelijker.nl
Erg bizar om dit via een doodsverklaring te doen. Ik zou dit dan ook echt niet doen, dit zal vast wel uitkomen. Ik neem ook aan dat het erg strafbaar is... Je was gewoon te laat met opzeggen en het is dus je eigen schuld. Het ligt dus niet aan KPN.
Gepost op 30/11/04 om 17:31 uur
Wat al eerder gezecht is... je bent ZELF te laat met opzeggen. Het enige wat je nu kan doen is wachten tot 1 februari... Het is bij alle providers gebruikelijk om 3 maanden na opzegging pas het abonnement te stoppen. Ik moet zeggen dat ik kpn nog behoorlijk schappelijk vind... ik bedoel, je hebt neem ik aan je abo een paar dagen geleden opgezecht hebt en het word op 1 februari "al" gestopt... dat is dus "minder" dan 3 maanden. Ze hadden je ook nog tot 1 maart vast kunnen houden. Je hebt dus geluk.

Ik ben het trouwens eens met de rest dat een doodsverklaring wel HEEL ERG VER gaat. Ik bedoel: "zo erg ga je je er toch niet aan ergeren?" Als 20 euro per maand echt te veel voor je is.. dan kan je beter een kaart halen... dan hou je het belgedrag zelf in de gaten.

Succes!
Gepost op 30/11/04 om 17:36 uur
Moderator
Pinokkio
Daprude:

Jij spoort echt niet
Gepost op 30/11/04 om 17:44 uur
Voor een doodsverklaring heb je een acte van overlijden nodig die je nabestaanden krijgen op het moment dat een arts jou dood verklaart en de begrafenisondernemer je uitschrijft bij het bevolkingsregister. Pas dan krijg je een acte van overlijden waarbij je een kopie kan opsturen naar de aanbieder die je vervolgens zal afsluiten. Je nabestaanden hebben een grote kans dat ze toch de resterende maanden moeten betalen omdat ze erfgenamen zijn. De erfgenamen kunnen op één mannier er onderuit komen door zich te laten onterven, maar dan krijgen ze ook helemaal niets.

Met andere woorden:

Het lijkt eenvoudig, maar het beste kan je maar gewoon in leven blijven.

Als je je laat dood verklaren, hoe wil je dan een nieuw abonnement nemen?
Gepost op 30/11/04 om 17:54 uur
Lightning
Hij zal wel weer opstaan
Gepost op 30/11/04 om 19:29 uur
Mensuh... ik verwijs toch duidelijk naar de KPN site :

Als nabestaande kunt u een opheffingsverzoek per post of fax sturen. Daarin vermeldt u:
-naam, adres en woonplaats van de persoon die is overleden
-het mobiele nummer dat u wilt opheffen
-datum van overlijden
-uw handtekening
De aansluiting wordt dan kosteloos beëindigd

Volgens mij wordt het alleen administratief bijgewerkt in de KPN database waar je dus 'dood' bent. Die overtrokken reacties van onterven en overlijdensverklaring bij gemeente blabla zijn dus zwaar overdreven.

Anyway, ik heb m'n abonnement al om laten zetten naar economy. Ik hoop dat ik jullie hiermee gerust heb gesteld..
Gepost op 30/11/04 om 19:45 uur
Moderator
Pinokkio
Daprude: het idee om op een oneigelijke wijze van je abonnement af te komen door aan KPN te verklaren dat je dood bent, vind ik te walgelijk voor woorden. Aan de reacties van anderen te zien, ben ik niet de enige. Afgezien van het strafbare gedeelte, is het moreel uiterst twijfelachtig. Ik zal niet uitsluiten dat het inderdaad administratief een makkelijke oplossing is, KPN doet dit waarschijnlijk uit coulance tegenover de nabestaanden. Hier misbruik van maken:
Gepost op 30/11/04 om 20:20 uur
Mmmh, bizar.
Ik zou voor die 20 euri die je moet betalen totdat je van je contract af bent niet zoiets gaan doen. Je hoeft nog maar 1 x 20 euri te betalen (januari) dan ben je er al af! Dus gewoon ff wachten!

edit: ik zie net dat je al omgezet hebt naar economy, dus dan nog maar 9.95 euri!
Gepost op 30/11/04 om 20:46 uur
tjezus man! je tikt echt niet meer zuiver!
Als je het echt zo belangrijk vind dat je nooit teveel betaald, zeg dat in vredesnaam op tijd op
Gepost op 30/11/04 om 21:05 uur
Een kopie van een overlijdensacte is heel normaal, want daar is dat voor bedoeld.
Gepost op 30/11/04 om 21:06 uur
Sorry, maar gaan we hier nu echt serieus op reageren?
Ik heb maar 1 advies: probeer een sneltrein te stoppen met je blote handen. Dan ben je zeker van je abo af. Mits je nabestaanden natuurlijk weer niet vergeten een brief te sturen.
Gepost op 30/11/04 om 22:36 uur
Laat dan indd. wel even aan je nabestaanden weten dat je zonder handschoenen de trein getracht hebt te stoppen omdat je onder het abon. uit wilde zodat zij hem opzeggen.

KPN een monopolist. Klopt redelijk ja maar daarom zijn ze nog niet onredelijk om abon. geld van je te vragen van een bestaand abon. op jouw naam.
Gepost op 30/11/04 om 22:43 uur
@ Daprude:

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Tele2
Netwerk: T-Mobile
Internet: €5,00 per maand
300 min/sms: €7,00 per maand
vergelijk (5 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €5,00 per maand
300 min/sms: €7,00 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
telfort
Netwerk: KPN