echo

Gepost op 30/10/02 om 09:39 uur
Ik heb sinds een paar maanden een abbo van Ben. De telefoon die ik hier bij heb is een Siemens M35 (postbank) telefoon. Nu komt het echter vaak voor dat wanneer ik iemand bel, die (volgens mij) geen "Ben" heeft, diegene zichzelf dubbel hoort. Dit is ook vaak het geval als ik naar een vast nummer bel. Ik zelf hoor echter bijna nooit een echo. Weet iemand hoe dit kan, en/of heeft iemand hier een oplossing voor?
Gepost op 30/10/02 om 10:30 uur
Lijkt me meer een telefoon probleem. Bij mijn ben abo heb ik het nog nooit gehad.
Gepost op 30/10/02 om 12:27 uur
oke, maar hiervoor had ik o2 prepaid, en toen had ik geen last van echo's.
Gepost op 30/10/02 om 12:52 uur
Heel makkelijk: Stop een tijdje een andere sim in de telefoon en kijk of het probleem er nog is. De fout kan ook nu pas optreden doordat de tel ouder geworden is. Gewoon paar dingen testen dan weet je het snel genoeg. Pas als je weet wanneer een probleem precies optreed en wat het is kan je het oplossen. Sterkte in iedergeval want een echo is wel irritant
Gepost op 30/10/02 om 13:26 uur
Ik heb dat ook gehad met een Ben abo en een Motorola CD9210. Doe die voorgestelde testjes eens, maar bij mij was het de SIM kaart die (gek genoeg) inderdaad de reden was. In die telefoon zit nu een D* chip en er zijn geen problemen meer mee.
Gepost op 30/10/02 om 15:10 uur
Da's dus een Motorola CD920. Ik wil later nog wel eens een Nokia 9210 hebben, dus dat is een Freudiaanse vertyping.
Gepost op 30/10/02 om 20:57 uur
Winkel
http://www.belnu.nl
Echo kan meerdere oorzaken hebben, vaak is het een combinatie toestel met netwerk en ligt het uiteindelijke probleem bij het toestel. Het ene netwerk is gevoeliger dan het andere (zegt niets over de kwaliteit) zit er dan een kleine afwijking in het toestel dan gaat het mis.

Vaak is een software update of kleine toestel upgrade de oplossing (let wel niet altijd)

Vaag verhaal, maar duidelijk genoeg?

belnu
Gepost op 01/11/02 om 19:22 uur
Goed, maar hoe kan ik mijn toestel, of software upgraden, (mocht het geen verschil maken als ik mijn simkaart in een ander toestel doe, zoals boven aangegeven?)?
Gepost op 01/11/02 om 20:38 uur
Winkel
http://www.belnu.nl
toestel ter reparatie aanbieden bij leverancier.

belnu

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone