Intercity mobile communications

Gepost op 18/04/05 om 13:26 uur
het is algemeen bekend in de zakelijke tak, dat ICM (intercity mobile communications) zich niet gedraagt als de ideale zaken partner.

Dit is te merken aan een aantal zaken, namelijk:

- De contracten van 24 maanden lopen per definitie niet 24 maanden, maar 27 maanden, aangezien zij als enige aanbieder hun opzegtermijn van 3 maanden pas laten ingaan op het moment dat u contract afgelopen is. Elke andere aanbieder heeft tevens ook een opzegtermijn echter die kan zodaing ingeschakeld worden dat u op maand 24 ook werkelijk klaar bent.

- Daarnaast weten naar mijn ervaring circa 90 % van hun klanten ook niet wat ze werkelijk per minuut betalen. Door hun fantastische manier van factureren is dit ook niet te herleiden. Zij hebben namelijk nooit de gespreksduur op hun facturen vermeld staan, dus niemand die de kosten kan herleiden.

- Daarnaast hebben zij een behoorlijke slechte service, die al begint bij het opbellen van het bedrijf, wachttijden van 15 minuten zijn een standaard verhaal.

- en zo zijn er nog een legio aan argumenten om niet voor ICM te kiezen, zoals bijvoorbeeld dat ze alleen maar 24 maanden contracttijd verkopen. Wat het in alle gevallen te duur maakt voor de klant, zie 1 jarige vergoedingen en een zeer dynamische markt.

Modbreak:
s.v.p. geen aanhef/groetjes. Lees de forumrichtlijnen.
Gepost op 24/04/05 om 10:24 uur
Ook ik volg dit forum nu een tijdje en voel mij nu echt gedwongen toch te reageren:
Ik begrijp de gestelde argumenten echt niet. Zonder nu op te komen voor Intercity Mobile of andere service providers, groot of klein, vind ik het maar gezeur en gezever en tekenen van naiviteit en stupiditeit. Ik ben zelf klant geweest bij Intercity en ja, er waren voordelen en nadelen. Ik ben na twee jaar overgestapt en misschien als ik volgend jaar weer uit contract kom, ga ik toch weer terug naar Intercity. In een zo snel veranderende markt moet je gewoon om je heen blijven kijken en vooral blijven opletten, bij wie je ook zit.
Enkele gemaakte opmerkingen tot nu toe:

Een opzegtermijn van drie maanden na contractdatum voor het meenemen van je nummer: dat heeft iedere provider dus wat is het verschil? Ik geloof dat sommigen zelfs vier maanden hanteren.
Ik heb maar 30 gratis Nokia 3310-tjes gehad terwijl ik 6310-tjes wilde: dan had je het contract niet moeten tekenen. Je weet toch wat je afspreekt van tevoren voordat je tekent? Als je liever 6310-tjes had willen hebben dan had je dit niet af moeten spreken.
Ik heb maar 5% bespaard in plaats van 20%: dat is toch een besparing, of niet? In een veranderende markt als de mobiele markt vind ik dat erg knap over een periode van 2 jaar.
Bij toestellen die kapot waren duurde het 6 dagen voordat ik een vervanging kreeg: wat is je ervaring bij andere service providers dan? Kan me niet voorstellen dat er meteen de volgende dag een accountmanager klaar staat met vervangende toestellen.
Halverwege mijn contract had ik een toestel nodig en bij Intercity zijn die heel duur / niet eens gratis: je bent toch vrij om je toestel te kopen waar je wil? En als ondernemer ga je toch uitzoeken waar dit het goedkoopste is? Ik heb prepaid toestellen gehaald voor een paar eurootjes en ik heb deze binnen twee dagen simlockvrij laten maken door Intercity. Geen probleem. En ik ken geen enkele provider die, nadat de bonussen als gratis maanden en gratis toestellen vergeven zijn, zomaar halverwege het contract een gratis toestelletje geven, gewoon om dat je klant bent. Er zit altijd wel wat aan vast.
Ik krijg mijn accountmanager niet meteen aan de telefoon: wel eens geprobeerd gewoon naar kantoor te bellen? Wachttijden van 15 minuten zijn echt Hollands overdreven. Iedere accountmanager heeft een binnendienstmedewerker die je meteen aan de telefoon krijgt. En dat ging eigenlijk altijd wel goed. Dat is bij de grote jongens wel anders, daar kom je in een keuzemenu terecht voor minstens 10 eurocent per minuut.

Dit zijn een beetje de reacties die ik echt ongegrond vind en met verbazing heb ziten lezen. Intercity is, net als Debitel, Telfort, T-mobile, etc een speler die tussen alle aanbieders geld wil verdienen, zoals ze dat allemaal willen. Dat betekent dus dat je als consument voor jezelf eruit moet halen wat voor jou het beste is, maw je hersens gebruiken. De een levert meer service maar rekent meer voor de abonnementskosten, de ander is zo groot dat ze geen service kunnen verlenen maar dan betaal je ook weinig voor je abonnement en ga zo maar door. Het is niet en en en en en mensen. Let daar op. Anders zouden ze toch niet meer kunnen verdienen en allemaal over de kop gaan? Is toch logisch? Tot slot wil ik nog een laatste advies geven: elke provider is verplicht de algemene voorwaarden te leveren. Voordat je een contract tekent, lees deze algemene voorwaarden (daar staat bijvoorbeeld ook in over de drie maanden opzegtermijn). Naar mijn mening is het algemeen bekend dat je eerst de kleine lettertjes leest voordat je wat tekent maar blijkend uit de reacties is dat toch niet helemaal doorgedrongen, zelfs niet in de ondernemerswereld.
Gepost op 24/04/05 om 13:13 uur
@ Bowie:

Ben jij klant van Intercity of medewerker van Intercity? Je kan ze wel heel erg goed de hemel in prijzen. Ik ken bijvoorbeeld geen enkele provider die 4 maanden opzegtermijn in acht neemt. Ook ken ik geen enkele provider die enkel de 3310 kan leveren. Opzegtermijn is ook bij alle andere providers binnen het contractstermijn en niet daarna.

Volgens mij kan ik je veel succes wensen met verkoop van abonnementen van Intercity mobile
Gepost op 24/04/05 om 17:28 uur
Nee hoor, ben zeker geen medewerker. Ik ben een ex-abonnee en ben dat natuurlijk niet zomaar. Maar over de service heb ik niet te klagen gehad, zeker nu ik het vergelijk met KPN.
En ik wil ze ook zeker niet de hemel in prijzen, dan heb je mijn bericht niet goed gelezen. Wat ik schrijf is dat men heel goed op moet letten, de kleine lettertjes lezen. Maar niet alleen van Intercity, van alle providers. Ik heb het idee dat er bij elke provider wel een addertje (of twee) onder het gras zit.

Gepost op 24/04/05 om 22:56 uur
Moderator
In die laatste opmerking heb je gelijk: ik heb nog geen enkele provider ontmoet die glashelder de voorwaarden tarieven en uitzonderingen op de standaardtarieven noemt. Ook bij navraag wordt je vaak met een kluitje het riet in gestuurd of zelfs met grote stelligheid door een medewerker vals voorgelicht. De voorbeelden staan overal op TV.

Helaas sla je de plank mis bij de opzegtermijn van 3 maanden na het contract. Die heb je standaard alleen bij Intercity mobiel en Tele2 mobiel. Zeg je bij de andere providers minimaal 3 maanden voor het einde van je contract op, dan sluiten ze je tijdig af (soms scheelt het wel een paar dagen dat ze vroeger of later zijn zijn bij bijvoorbeeld nummerportering of door afsluiten per je factuurdatum ipv zoveel maanden na opzegging). Een opzeg termijn van meer dan 3 maanden is volgens mij wettelijk niet eens toegestaan. Kortom: door die 3 maanden extra bij IC mobiel betaal je daar voor iedere medewerker 3 maanden meer per toestel. Voor 10 medewerkers dus al een flinke extra kostenpost!

Waar dit topic in mijn ogen vooral om draait is niet zozeer Intercity mobiel op zich, maar de houding van steeds meer accountmanagers om gouden bergen te beloven voor je klant wordt en zodra je getekend hebt opeens weg te zijn. Volgens mij kan vooral elk bedrijf wat zijn rekening controleerd veel besparen! Mogelijk kom je dan wel aan die 20% besparing ;)
Gepost op 24/04/05 om 23:40 uur
Mogelijk 20% zeg je... Dan zeg ik op mijn beurt. Heb laatst een klant gehad die (mede door mijn advies) ruim 40% besparing heeft gehad. Ook heb ik helaas een klant verkeerd voorgelicht waardoor hij meer moest betalen. Shit happens, maar als je dat niet kan oplossen moet je als accountmanager een andere baan zoeken.
Gepost op 25/04/05 om 13:46 uur
@ Bowie gepost op 24/04/2005 17:28

als er een accountmanager komt, en die verteld het een en ander over het contract, en zegt je dat je gelijk ja moet zeggen, dan blijft er niet veel tijd meer over om het hele conctract goed door te lezen.

In de nederlandse wet staat ook dat de bedrijven hun klanten goed moeten voorlichten (dingen achterhouden of anders vertellen valt al onder wanprestatie - wat dus helemaal niet mag!) Bij Intercity gaat het alleen om geld, niet om de klant als koning, eerlijk, te behandelen. Gemiste kans.....
Gepost op 25/04/05 om 19:23 uur
@ Sannie:
In het vervolg dus nooit meer je op laten dringen iets per direct te tekenen. Als ze je echt graag als klant willen hebben dan komen ze een tweede, derde of vierde keer ook nog wel terug en heb jij de tijd alles goed door te lezen en af te wegen.
Gepost op 02/05/05 om 16:40 uur
@ Bowie

Ik las jouw reacties en nu voel ik mij weer gedwongen om te reageren. Zoals eerder al gezegd in dit forum, elk huisje heeft zijn kruisje. Alleen na mijn ervaringen is het kruisje van Intercity Mobile wel erg dubieus te noemen.

Als ik mijn ervaringen naast elkaar leg van mijzelf en van anderen gaat Intercity Mobile bij iedereen hetzelfde te werk. En waar ik mensen over hoor klagen is punt 1 de service en punt 2 dat de facturen niet hetgeen verschaffen wat ze willen zien. In de tijd dat ik mijn facturen kreeg was er niets terug te zien van het prachtige overzicht wat hun mij toen presenteerde. Zoals eerder genoemd, service was ver te zoeken en ook al eerder aangehaald bereik was uitstekend en er is een geringe besparing uitgekomen en niet het voorgecalculeerde. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat ons belgedrag niet veranderd is en dan zou ik mijn besparing van ruim 20% moeten halen. Deze heb ik helaas niet gehaald. Ik heb ook gehoord dat in het buitenland bellen duurder is met Intercity Mobile, maar daar kan ik niets over zeggen, gezien het feit mijn personeel niet uit het buitenland mag bellen met zijn mobiel en deze ook thuis laten indien ze op reis gaan. Maar als ik dit nogmaals aanhaal kan ik zeggen dat Intercity Mobile als 'serviceleverancier' geen service kent! En dat vind ik jammer.

Ook zoals genoemd het niet direct tekenen van de papieren. Mijn accountmanager heb ik ook pas bij de 2 keer terug laten komen voordat ik tekende en ik kon zien dat zijn interesse toen al afnam. Ze werken volgens mij op zeer goede provisies en daar doen ze het voor, meer niet. Dat gevoel heb ik gekregen in mijn ervaring bij Intercity Mobile.

Maar zoals ik alweer eerder zei, de accountmanagers bij Intercity Mobile, mag je geen accountmanagers noemen. Het enige waarin ze naar mijn mening in geinteresseerd zijn is hun provisie ontvangen, hun eigen account spekken en dat managen!!!
Gepost op 07/05/05 om 21:29 uur
Aan allen,

Moet zeggen dat al deze negatieve ervaringen met ICM mij wel even doet schrikken/huiveren........
Ik ben geruime tijd werkzaam geweest in de Telecom, zowel in binnen als buitendienst (Vodafone/Talkline (nu Debitel), en heb, daar ik weer in deze branche wil werken, gereageerd op een vacature binnen ICM. Stond er wel van te kijken dat bij ICM de werving voor Account Managers en masse is, bij 20-tal op 1 dag...
Luidt de interviewers schijnen er uit deze maar 3 personen aangenomen te zijn (!) waaronder ik............dus gaan zij weer adverteren en werven op grote schaal.

Inmiddels ben ik er wel achter gekomen dat het verloop van Sales (account managers) GIGANTISCH is !Vandaar dus hun massale werving !!!
Nu zit ik dus in een zgz.2-strijd, zal ik nu wel, of niet ?!?!?
Tuurlijk ga ik ook voor t geld, maarrrr....niet op de wijze die jullie beschrijven luidt de ervaringen met ICM !!!

Al met al ga ik nog eens goed nadenken over mijn keuze.......en zal jullie 'forum-berichten' zeker meenemen.

Groet. Sinner

Ben er inmiddels achter
Gepost op 21/05/05 om 20:05 uur
Ja, ik kan alleen als ex-klant spreken van mijn ervaringen met Intercity Mobile, maar als werkgever ken ik ze natuurlijk niet. Ik zag laatst ook de oproep in de krant voor account managers. En toen bedacht ik mijzelf, mensen die hierop reageren moeten dit eens lezen. En nu is dat dus het geval.

Je moet natuurlijk voor jezelf afwegen wat je doet. Als het verloop gigantisch is bij het bedrijf dan zegt dat al wat. Het maakt niet uit welk bedrijf in welke branche, maar als het verloop een groot probleem is, kan je ervan uitgaan dat het bij Intercity Mobile toch iets niet goed zit. Aan de andere kant hebben ze van die vele mensen toch jouw gekozen. Dat betekent wel dat ze potentieel in jouw zien. Zoals ik al eerder vermeldde, ik heb ook account managers in dienst en dat zijn 'echte' account managers. Hun krijgen ook een basissalaris waar ze goed van kunnen leven en daarnaast een goed bonussysteem. De omvang van een bedrijf zoals Intercity Mobile is groter dan mijn bedrijf met 53 man in dienst, maar mijn targetstelling is niet kelend voor mijn account managers dat ze na slechte prestaties gelijk op straat staan.

Wat ik wil zeggen is dat je moet kijken wat je nu heb aan je huidige werkgever, wat de voor- en nadelen zijn als je naar Intercity Mobile overstapt en of het aantrekkelijk genoeg is dat je na toch vele klantervaringen gehoord te hebben die toch grotendeels dezelfde mening vormen voor jouw een blok zijn om bij Intercity Mobile te gaan werken.

Succes en ik ben toch benieuwd naar jouw keuze!
Gepost op 25/05/05 om 19:26 uur
Wat een gezwets allemaal. Lijkt me dat de OPTA hier erg op toeziet en ten tweede, hebben jullie het verloop van account managers, zowel vast als mobiel, wel eens gezien? Dat is ook niet mis hoor.
Ben trouwens ook benieuwd naar alle slechte ervaringen die men heeft met KPN, Vodafone en T-Mobile. Daar wordt minder zwaar aan getild, omdat men zulke redelijke grote organisaties zijn...

Gepost op 13/10/05 om 17:07 uur
jij werkt zeker ook bij Intercity? Anders zou je dat niet zeggen!

De kpn is nog zo fatsoenlijk om zijn fouten toe te geven, en je krijgt als vergoeding nog een bioscoopbon ofzo. Dat kan ik bij de IMC niet zeggen, die krijg je niet eens aan de lijn !
Gepost op 20/10/05 om 21:07 uur
Ik werk gelukkig niet bij de telecombedrijven. Maar hoe meer ik jouw reaktie lees, hoe meer ik denk dat je een gefrustreerde verkoper bent van hun concurrenten, die steeds meer deals of wat so ever verliest aan hun.

Ten tweede betwijfel ik ten zeerste of je idd een eigen bedrijf hebt met meer dan 50 man. Want als je directeur zou zijn zou ik haast zeggen: volg eens een cursus zakelijk nederlands!

Kortom, wat is nu echt jouw probleem, om hier zo op internet je gal te spuwen? Als je denkt dat je onrecht is aangedaan, ga dan naar een rechter, of een opta, en haal je recht!

met vriendelijke groeten,

J. de Vries
(eenmanszaak in Telecomapparatuur)

Gepost op 13/05/06 om 13:15 uur
Helaas is alles waar wat je hier aan negatieve reacties tegenkomt, de positieve reacties zijn absoluut zeker van werknemers. Bedenk je goed waar je aan begint.

contractduur : 2 jaar duurt bij deze club geen 24 maanden maar 27 maanden, als je wil opzeggen kan dat pas na 24 maanden, en dan nog 3 maanden opzegtermijn.

De bonus : die je "krijgt" is fictief, het betreffen hier credit nota's die je NA dat je zelf diverse keren heb gebeld waar de credit nota's blijven pas terug krijgt. Men hoopt dat de klanten vergeten te bellen om zodoende dit in eigen zak te kunnen steken.

De bonussen die ze geven vallen in het niet van alle andere partijen, daar krijg je en en, en bij deze club en of, als je mazzel hebt.

De account managers hebben alleen maar tijd voor je als je wil tekenen, als je met klachten komt geven ze niet thuis. dit is maar een bloemlezing van de wantoestanden van deze nare club mensen. Wanneer doet de toezichthouder opta hier iets aan.
Gepost op 13/05/06 om 13:25 uur
En vergeet het belangrijkste nog te vertellen, de beoogde besparing die ze zeggen te realiseren, daar klopt helemaal niets van, ik was ongeveer 30% meer kwijt dan voorheen. "mijn account manager" die was na 2 maanden al weer vertrokken, zijn opvolger wachte hetzelfde lot. Geen wonder dat er zo'n groot verloop in zit. Je moet het maar kunnen om de boel anders voor te doen dan de werkelijkheid is. Er worden doelbewust dingen verzwegen om maar de opdracht binnen te halen.
Gepost op 13/05/06 om 13:31 uur
Vergat er nog bij te vermelden dat ieder positief bericht hier, afkomstig is van medewerkers van deze club.

Modbreak:
Hiervoor hebben we een edit-knop! Het potloodje naast je bericht.
Roland wijzigde dit bericht op 13/05/06 om 13:31.
Gepost op 22/07/09 om 10:52 uur
Ik kan maar 1 dingen zeggen. Zorg dat je niets met deze organisatie te maken krijgt. We dachten eindelijk van de abonnementen af te zijn, plakken ze er weer 3 maanden aanvast.
Ze beweerde het goedkoopste te zijn, we hebben nog nooit zo duur betaald.
Vreselijk!
Gepost op 26/11/09 om 15:27 uur
Ik ben er (zakelijk) bijna 4 jaar klant geweest. Recentelijk de samenwerking beƫindigd. Ik moest eerst bijtekenen voor 2 jaar wilde ze coulant zijn. ja ja...
In die 4 jaar een stuk of '100 accountmanagers' versleten.
Advies, ga niet met ze in zee tenzij je masochistische-neigingen hebt ;-)

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone