Ook ik volg dit forum nu een tijdje en voel mij nu echt gedwongen toch te reageren:
Ik begrijp de gestelde argumenten echt niet. Zonder nu op te komen voor Intercity Mobile of andere service providers, groot of klein, vind ik het maar gezeur en gezever en tekenen van naiviteit en stupiditeit. Ik ben zelf klant geweest bij Intercity en ja, er waren voordelen en nadelen. Ik ben na twee jaar overgestapt en misschien als ik volgend jaar weer uit contract kom, ga ik toch weer terug naar Intercity. In een zo snel veranderende markt moet je gewoon om je heen blijven kijken en vooral blijven opletten, bij wie je ook zit.
Enkele gemaakte opmerkingen tot nu toe:
Een opzegtermijn van drie maanden na contractdatum voor het meenemen van je nummer: dat heeft iedere provider dus wat is het verschil? Ik geloof dat sommigen zelfs vier maanden hanteren.
Ik heb maar 30 gratis Nokia 3310-tjes gehad terwijl ik 6310-tjes wilde: dan had je het contract niet moeten tekenen. Je weet toch wat je afspreekt van tevoren voordat je tekent? Als je liever 6310-tjes had willen hebben dan had je dit niet af moeten spreken.
Ik heb maar 5% bespaard in plaats van 20%: dat is toch een besparing, of niet? In een veranderende markt als de mobiele markt vind ik dat erg knap over een periode van 2 jaar.
Bij toestellen die kapot waren duurde het 6 dagen voordat ik een vervanging kreeg: wat is je ervaring bij andere service providers dan? Kan me niet voorstellen dat er meteen de volgende dag een accountmanager klaar staat met vervangende toestellen.
Halverwege mijn contract had ik een toestel nodig en bij Intercity zijn die heel duur / niet eens gratis: je bent toch vrij om je toestel te kopen waar je wil? En als ondernemer ga je toch uitzoeken waar dit het goedkoopste is? Ik heb prepaid toestellen gehaald voor een paar eurootjes en ik heb deze binnen twee dagen simlockvrij laten maken door Intercity. Geen probleem. En ik ken geen enkele provider die, nadat de bonussen als gratis maanden en gratis toestellen vergeven zijn, zomaar halverwege het contract een gratis toestelletje geven, gewoon om dat je klant bent. Er zit altijd wel wat aan vast.
Ik krijg mijn accountmanager niet meteen aan de telefoon: wel eens geprobeerd gewoon naar kantoor te bellen? Wachttijden van 15 minuten zijn echt Hollands overdreven. Iedere accountmanager heeft een binnendienstmedewerker die je meteen aan de telefoon krijgt. En dat ging eigenlijk altijd wel goed. Dat is bij de grote jongens wel anders, daar kom je in een keuzemenu terecht voor minstens 10 eurocent per minuut.
Dit zijn een beetje de reacties die ik echt ongegrond vind en met verbazing heb ziten lezen. Intercity is, net als Debitel, Telfort, T-mobile, etc een speler die tussen alle aanbieders geld wil verdienen, zoals ze dat allemaal willen. Dat betekent dus dat je als consument voor jezelf eruit moet halen wat voor jou het beste is, maw je hersens gebruiken. De een levert meer service maar rekent meer voor de abonnementskosten, de ander is zo groot dat ze geen service kunnen verlenen maar dan betaal je ook weinig voor je abonnement en ga zo maar door. Het is niet en en en en en mensen. Let daar op. Anders zouden ze toch niet meer kunnen verdienen en allemaal over de kop gaan? Is toch logisch? Tot slot wil ik nog een laatste advies geven: elke provider is verplicht de algemene voorwaarden te leveren. Voordat je een contract tekent, lees deze algemene voorwaarden (daar staat bijvoorbeeld ook in over de drie maanden opzegtermijn). Naar mijn mening is het algemeen bekend dat je eerst de kleine lettertjes leest voordat je wat tekent maar blijkend uit de reacties is dat toch niet helemaal doorgedrongen, zelfs niet in de ondernemerswereld.