Top 3 Sim Only:
Op zoek naar een goedkope sim only?
Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
(4 aanbiedingen)
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
(4 aanbiedingen)
Netwerk: Vodafone
Internet: binnen de bundel
275 min/sms/MB: €9,00 per maand
(8 aanbiedingen)
Gepost door Carrinthe op 22/03/2007 om 14.23 uur
Toestel nu al wat jaren in bezit en de standbytijd is nog steeds ruim een week. Het grootste nadeel is al genoemd,.. het beeldscherm. Buiten overdag is het scherm niet leesbaar vandaar de slechte score voor gebruiksvriendelijkheid. Jammer want het menu is overzichtelijk en verder heb ik helemaal geen klagen m.b.t. deze telefoon.
Algemene indruk
Batterij levensduur
Uiterlijk
Gebruiksvriendelijkheid
Robuustheid
Totaal indruk
Gepost door T 610 op 01/01/2005 om 23.31 uur
mooie goeie telefoon.
groot scherm en een djooi stikjein het het midden.
Ik kan er niet veel over vertellen hetis gewoon een goed telefoontje.
Algemene indruk
Batterij levensduur
Uiterlijk
Gebruiksvriendelijkheid
Robuustheid
Totaal indruk
Gepost door MOEN op 06/03/2004 om 19.32 uur
Toestel trekt mij niet zo aan maar de T630 vind ik geweldig waarom deze actie snap ik zelf ook niet maar de batterij valt echt tegen van de t610 bij mijn collega's en zelf vind ik hem toch nog hartstikke duur
Algemene indruk
Batterij levensduur
Uiterlijk
Gebruiksvriendelijkheid
Robuustheid
Totaal indruk
Gepost door Tellies op 06/03/2004 om 02.50 uur
OK laat ik eens een eerste survey geven over een toestel van me.
Het menu van SE is zo langzaam dat ik het toestel wel eens op de grond wil gooien. Als ik de melding krijg dat ik een berichtje heb ontvangen en wil lezen dan loopt het toestel even vast en 5 sec later lees ik het berichtje.
Qua functies heeft het toestel veel (irda,camera,bluetooth,java games mophun games/apps) Beltonen en plaatjes zijn makkelijk over te zetten als je windows XP hebt.
Ik heb zelf de t-mobile simlock versie dus de prijs/kwaliteit verhouding is wel goed. Batterij gaat superlang mee. Jammer vind ik wel het beperkte geheugen, paar foto's en hij staat al vol.
Minpuntje is beltoon dat aan de zachte kant is. Uiterlijk geen op of aanmerking just stylish.
Minpunten zijn dus:
Volume beltoon, traagheid menu en ontbreken zoomfunctie en klein geheugen.
Pluspunten:
Veel functies, lange standby, makkelijk overzetten bestanden
Algemene indruk
Batterij levensduur
Uiterlijk
Gebruiksvriendelijkheid
Robuustheid
Totaal indruk
Gepost door Minne op 12/12/2003 om 16.32 uur
Ik heb deze telefoon nu een aantal dagen. Ik heb de batterij pas 1 keer hoeven opladen, terwijl batterijen pas na een paar keer opladen echt optimaal gebruiken zijn. Goed hoor.
Het toestel vind ik er mooi uitzien en voelt enorm stevig. Als je hem hanteert hoor je niets kraken, zoals je bij vele andere telefoons wel hoort.
Ik vind de menu's erg overzichtelijk en duidelijk. Het enige wat even wennen is, is dat de "c" knop niet terug is maar WISSEN. Even opletten dus.
Ik heb al met Bleutooth en IrDa gewerkt en beide werken goed.
Ik heb bij deze telefoon orange share en MMS geactiveerd. Share is wat traag, maar de SE werkt er prima mee. MMS is ook goed. Foto's worden fullscreen afgebeeld, terwijl sommige Nokia's dan maar een deel van het scherm vullen met de foto's.
Ik heb deze telefoon bij 2call gekocht voor iets meer dan 300 euro. Voor wat je allemaal krijgt, valt dat reuze mee. Ik weet wel wat andere telefoons met minder opties, die wel duurder zijn.
Al met al een machtig mooi en goed toestel.
Algemene indruk
Batterij levensduur
Uiterlijk
Gebruiksvriendelijkheid
Robuustheid
Totaal indruk
Gepost door Ginz op 07/12/2003 om 00.59 uur
Tja?
Sorry, gewoon één van (S)E's perfecte toestellen.
Algemene indruk
Batterij levensduur
Uiterlijk
Gebruiksvriendelijkheid
Robuustheid
Totaal indruk
Gepost door leprieto op 23/11/2003 om 22.03 uur
Ik vind hem wel gebruiksvriendelijk, binnen een dag was ik er mee vertrouwd, ondanks dat ik alleen maar Siemens gewend was. De batterij klepje heeft een simpele schuif sisteem die makkelijk te bedienen is, zonder dat het je nagels kost.
Toestel zit er mooi uit, heeft een groot scherm en veel mogelijkheden, de toetsen zijn klein maar met voldoende ruimte en makkelijk te bedienen.
De batterij gaat lang mee zeker twee keer zo lang als de Siemens S55, die moest ik om de twee dagen opladen, met deze vier, ondanks dat ik hem intensiever heb gebruikt.
Voor rond de 300 Euro’s krijg je een heel complete toestel, veel meer dan bij andere merken.
Zit er stevig uit en niet zo plasticachtig als de meeste .
Ik vind hem een heel mooie toestel, geen ronde vorm maar ook niet zo vierkant als die lijkt, en heel mooie desing.
Algemene indruk
Batterij levensduur
Uiterlijk
Gebruiksvriendelijkheid
Robuustheid
Totaal indruk
Gepost door ikke! op 07/10/2003 om 17.25 uur
Gebruiksvriendelijkheid:
Op zich is het dik inorde, maar in het begin is het allemaal ff wennen. Vooral die 'terug' knop is wel lastig geweest om em goed te gebruiken. Als NOKIA user denk je dat je door op C te drukken, dat je ook een menu terug gaat; nu is C echt een delete knop, en als je terug wilt in een menu, dan moet je op de terug-knop drukken. Erg logisch natuurlijk, maar als je NOkia gewend bent, dan is het in het begin ff tricky.
Algemene indruk:
Als je meteen al hoorde wat voor functies hij allemaal heeft en een lekker groot kleurenscherm, dan ben ik al dik tevreden.
Batt. levensduur:
Niet slecht, niet goed... normaal.
Prijs/kwaliteit verhouding:
Zoals ik eerder al zei: 'veel functies, groot scherm, redelijk klein toestel' tegen een iets boven gemiddelde prijs is erg goed! Als je kijkt naar andere toestellen die net zoveel kunnen (vaak minder), dan zie je dat die toestellen veel duurder zijn. Dus dit zit wel snor!
Robuustheid:
Ik ben nogal zuinig met m'n spullen, maar moet eerlijk zeggen dat er best snel een putje is gekomen op de batterij klep. Die is ( lijkt ) op alluminium, en heeft nu al een stom wit vlekje. Bovendien is het scherm enorm groot, en ik weet zeker dat er heel snel al een kras erop te vinden is. Dus een hoesje voor je mobieltje is geen overbodige luxe!
Uiterlijk:
Groot scherm, knoppen zijn net groot genoeg, klein toestel... dik in orde!
Algemene indruk
Batterij levensduur
Uiterlijk
Gebruiksvriendelijkheid
Robuustheid
Totaal indruk
Gepost door degangster op 27/09/2003 om 11.32 uur
Veel functies in een kleine toestel, voorderest kleine minpuntjes zoals: geen zoom bij de camerafunctie. Voorderest een toptoestel, erg mooi scherm en mooie beltonen (beter dan nokia).
Algemene indruk
Batterij levensduur
Uiterlijk
Gebruiksvriendelijkheid
Robuustheid
Totaal indruk
Gepost door user_1217 op 01/09/2003 om 23.57 uur
Telefoon is echt geweldig, helemaal qua functies. Maar goed, over de fantastische dingen heb je het meestal toch niet dus hier komen de mindere punten dan maar:
Ten eerste vind ik de duur van de batterij zwaar tegenvallen, ik moet hem zo ongeveer minimaal in x in de 2 dagen helemaal opladen.
Het beeldscherm in de zon valt ook wat tegen.
Is vrij langzaam bij de camera en hij verschuift de foto altijd nog wat als je een foto hebt genomen.
Maar verder een prima toestel hoor! Zal geen spijt krijgen van deze aankoop!
Algemene indruk
Batterij levensduur
Uiterlijk
Gebruiksvriendelijkheid
Robuustheid
Totaal indruk
Gepost door dntvo op 08/08/2003 om 10.46 uur
De grootste min punt is de beeldscherm. Man o man in de zon kan ik het gewoon weg niet zien.
Ik dacht dat het wel mee viel, maar met een klein beetje zon, is de zichtbaarheid zeer slecht.
Volgende keer moeten ze ipv een stn scherm een tft scherm van maken.
Camera valt ook tegen, maar dat geldt voor alle cam-phones.
Algemene indruk
Batterij levensduur
Uiterlijk
Gebruiksvriendelijkheid
Robuustheid
Totaal indruk
Gepost door MTT op 07/08/2003 om 12.38 uur
De SE T610 is een knap staaltje van techniek. Echter de hard- en firmware heeft hier en daar toch wel een steekje laten vallen. Ten eerste ruist het tijdens gesprekken, week 23 toestel, doch dit is te verhelpen door een headset te gebruiken. Maar als je in dit laatste geval tegelijkertijd belt en de accu oplaadt hoor je de ruis weer nadrukkelijk aanwezig. Verder is de firmware niet uitgerijpt want als je iemand belt en er wordt niet opgenomen vraagt het toestel of die nog een keer moet bellen, druk je ja in, dan doet die dat uiteraard. Maar als er weer niet wordt opgenomen dan blijft die hangen. Je kunt op ja blijven drukken maar het doet niets. Het enige is dan maar te annuleren. Het camaraatje viel me ook echt wel tegen. Het plaatje is niet echt scherp te noemen en mijn mening is, dat die van een Siemens S55 en een Nokia 3650 beter zijn. Ook het display is niet helemaal perfect. Bij sommige plaatjes/thema's wat fel oplichtende kleine puntjes te zien.
Doch verder is het echt wel een mooi toestel. Zelfs als je iemand belt en die persoon zet je in de wacht geeft de SE dat aan, inclusief geluidstoon. Geen enkele Nokia gezien die dat doet!
Algemene indruk
Batterij levensduur
Uiterlijk
Gebruiksvriendelijkheid
Robuustheid
Totaal indruk
Gepost door Mexx op 23/07/2003 om 11.32 uur
Om te beginnen wil ik vermelden dat er veel zaken terug zullen komen die GANT ook al vermeld heeft, maar het kan geen kwaad om ze nogmaals te noemen als ook mij deze zaken zijn opgevallen.
Positieve punten in het gebruikersgemak zijn wat mij betreft de logica in de menu's, al moet ik daarbij zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van dit merk en dat een ander vermoedelijk zweert bij een Nokia. Ikzelf kan mijn weg in ieder geval goed vinden in de menu's en ik word daarbij prima geholpen door de trefzekere joystick. Een ander positief punt (er zijn er vele) is de camera. Hij maakt dan misschien geen topfoto's, maar het zoeken naar het juiste onderwerp voor een foto middels het scherm gaat verbluffend door de snelle refreshrate. Voor de sms fans is er ook goed nieuws; met een druk op de knop kan je nu een sms bericht starten. Het versturen ervan is echter iets omslachtiger zoals GANT ook al aangaf. Dit is dan ook gelijk een van de mindere (echter niet zozeer voor mijzelf) punten van het apparaat. Daarnaast is het jammer dat het scherm wat minder makkelijk leesbaar is in fel zonlicht, dat de batterij indicatie (zoals op de T68i) niet meer het resterend aantal uren standby (of gesprekstijd) geeft, maar gewoon ouderwets een balkje bestaande uit, ik meen iets van, 6 of 7 stappen. Tot slot nog een ander klein minpunt: het ontbreken van een speakerfunctie kan lastig zijn als je bijvoorbeeld een helpdesk moet bellen en lang moet wachten. In de meeste gevallen voldoet een headset ook wel.
Mijn algemene indruk: een degelijke telefoon die uitpuilt van de features, er goed uitziet en eenvoudig werkt. Om enige nuance aan te brengen moet vermeld worden dat, en ook deze punten zijn deels eerder genoemd, het scherm snel vettig wordt en het geheugen wat aan de krappe kant is, doch veelal voldoet. Tot slot vind ik het jammer (of het belangrijk is moet de toekomst uitwijzen) dat de camera niet beschermd is.
De accu capaciteiten hangen natuurlijk altijd van het gebruik af. Gebruik je deze telefoon erg veel, waardoor het heldere 65k kleurenscherm veel aanstaat, en/of gebruik je de camera erg veel, dan zal de accu het niet heel lang volouden. Gebruik je de telefoon voornamelijk om mee te bellen en zit hij het grootste deel van de tijd in je zak/tas dan zijn de presataties erg goed te noemen. Vergeleken met een van zijn concurrenten, de iets kleinere, maar met minder features uitgeruste V200, doet hij het op dit gebied een heel stuk beter.
De prijs kwaliteit kan ik kort over zijn, deze is geweldig! Geen vergelijkbare telefoon die hieraan kan tippen. De volle punten dus.
De telefoon is erg stevig. Ik heb geen valervaring aangezien ik niet graag spullen laat vallen. De feeling is echter zeer degelijk, mede doordat hij wat zwaarder aanvoelt (is) als je kijkt naar het formaat van de telefoon.
Het uiterlijk.....tsja daarover valt enorm te twisten bij deze telefoon. Zelf ben ik erg te spreken over het ontwerp waar, op het beeldscherm na, geen rechte hoek in te vinden is, ook al doet het eerste aanzicht anders vermoeden. Ik vind het tijdloos, stijlvol en zakelijk overkomen en daar hou ik wel van. Een ander vindt het een vierkant monster. TIP: Ga voor je een oordeel velt over het uiterlijk, het toestel eerst in levende lijve ontmoeten. De plaatjes op internet waar het toestel veelal recht van voren is gefotografeerd geven een vertekend beeld.
Algemene indruk
Batterij levensduur
Uiterlijk
Gebruiksvriendelijkheid
Robuustheid
Totaal indruk
Gepost door Sander op 15/06/2003 om 14.15 uur
Hierbij mijn review van de SE/// T610. Even twee kanttekeningen op voorhand. Ten eerste is dit een Zweeds toestel. Daarom zullen sommige knoppen of menuitems in het Engels vermeld staan. Dit toestel is voorzien van de eerste commerciele softwareversie: R1A081 03W17– deze versie ruist lichtelijk, maar wordt op de diverse fora lichtelijk overdreven. Ik neem aan dat deze versie zal echter niet op de Nederlandse markt zal verschijnen. Niet geheel onbelangrijk; ik gebruik het toestel nu bijna twee maanden.
De gebruiksvriendelijkheid is goed te noemen. Zo nu en dan zijn er m.i. echter net even een paar stappen teveel nodig om iets op te zoeken. Bijvoorbeeld een SMS versturen naar iemand die je in adresboek staat. Na het intypen van de SMS druk je op "Continue", "Look up" (hier zou je dus ook een mobiel nummer kunnen invoeren van iemand die niet in het adresboek staat vermeld), "Select" (Phonebook) - eerste letter van de naam - , "Ok", - vervolgens naar de gewenste naam scrollen - "Select", "Select" (het nummer), "Send". Een voordeel van de eerste “Select”, dat typisch Ericsson is, is dat je ook een nummer kan opzoeken die op je SIM-kaart staat of een niet opgeslagen nummer.
Algemene indruk: is tevens goed. In de doos zitten echter nagenoeg geen leuke extra's - op een zakje om vingerafdrukken tegen te gaan na. Dat zijn we echter wel gewend van de Zweedse vrienden.
Vreemd genoeg is dit de eerste (Sony) Ericsson die het zonder accu status moet doen. Bij de vorige modellen kon je d.m.v. de volumeknoppen een *indicatie* van de stand-by- en gesprekstijd krijgen. Nu ik toch zaken ga vergelijken met vroeger, dan valt de snelheid van het toestel meteen op. Waar de T68 altijd eerst even moest nadeken op welke knop de gebruiker eigenlijk wel heeft gedrukt, weet de T610 er meteen raad mee. Beide toestellen starten binnen een 15-tal seconden op (zonder PIN code). De snelheid is vooral toegenomen bij het navigeren door het menu en het intypen van SMS berichten. Dit laatste zal bij een T68 gebruiker bekend in de oren klinken.
Wat echter wel een behoorlijke tijd in beslag neemt, niet een dagelijkse bezigheid voor de meerderheid, is het veranderen van thema’s, vergelijkbaar met de thema’s van Windows. Om het thema Magma Glow te activeren heeft de T610 er bijna 40 seconden voor nodig, waar de T68 het in de helft van de tijd klaar speelt. Nogmaals, dit is niet echt storend, maar wel enigszins opvallend.
De snelheid van navigeren heeft ook met de nieuwe joystick te maken. Deze is een stuk trefzekerder geworden en reageert veel malen beter. Een leuke gadget is het rode lampje dat in de joystick zit verborgen. Deze is echter alleen te zien als de telefoon aan het opladen is waarbij deze uit staat. Nog mooier zou het bekende Bluetooth lampje zijn geweest – deze is helemaal van de telefoon verbannen.
Het scherm is verbluffend mooi. Echter, het hangt er wel van af onder welke omstandigheden. Bekijk je het scherm binnen dan is er niets aan de hand, maar als je buiten staat met een sprankje zonlicht dan wordt het scherm bijna net zo zwart als de omlijsting.
Zoals bij bijna elk nieuw model mobiele telefoon, mag een camera bijna niet meer ontbreken in het top-segment. De camera, die o.a. via een aparte knop aan de linkzijkant is te activeren, werkt erg goed – ik heb nog nooit een cameratelefoon gezien die een hogere refresh rate op het scherm laat zien. Dit komt wel erg dicht bij de werkelijkheid. De vroegere toppers op dit onderdeel, de 7650 en GD87 zijn bij deze een plaats gezakt. Een mogelijke concurrent zou nog in de V200 kunnen schuilen. Hier heb ik echter geen ervaring mee. Ik ben namelijk niet zo’n Samsung man. ;) Een foto kan je naast normaal m.b.v. van drie effecten maken; B/W (black/white), Negative en Sepia. Een leuke gimmick, maar gebruiken doe ik het nooit. Er is wel een minpunt van de camera te noemen. Afgezien van het feit dat dit natuurlijk geen 5 Megapixel kannon is, slaat de T610 een foto van gemiddeld zo’n 15-18KB op als een bestand van 75(!) KB. Tsja dan gaat het al niet ruim bemeten geheugen van 2MB wel erg snel richting het dak.
Ik gebruik mijn T610 natuurlijk dagelijks. De accu gaat, met ongeveer een half uur bellen per dag, zo’n drie etmalen mee. De accu an sich vormt niet meer een geheel met de klepje. Het is allemaal rammelvrij door het stukje rubber op het accuklepje,a la de 6310i.
Over de prijs kwaliteit verhouding kan ik natuurlijk nog niet zo heel erg veel zeggen. Ik weet op dit moment nog niet voor welke prijs je een Nederlandse T610 kan bemachtigen. Naar alle waarschijnlijkheid zullen de normale telecomwinkels zo rond de 450 gaan zitten. Wat een erg fraaie prijs is en hem een geduchte concurrent maakt.
Het laatset punt in dit verhaal en wat meteen opvalt als je je nieuwe aanwinst uit de verpakking haalt, de robuustheid. Deze is uitermate goed te noemen. Het accu klepje schuift vast en zeker op zijn plek, de toestel reageren goed. Het zit allemaal goed in elkaar. Een punt waar ik niet over te spreken ben, of dat nu met robuustheid te maken heeft weet ik niet, is de speaker. En dan met name de opening naar de speaker toen. Deze trekt een inmense hoeveelheid vuil aan. Dat komt nu behoorlijk tot uiting.
Kortom, de T610 is een uitermate knap staaltje techniek in een simpel en strak design. Eindelijk en dit is natuurlijk een persoonlijke noot, eens geen rare knoppen, draaibare frontjes en weet ik veel meer. Dit is weer eens een normale, compacte telefoon waar zo een beetje alles inzit. Van Bluetooth tot GPRS, van Camera tot polyfoon geluid en van een 65k kleuren scherm tot downloadable games. Twee zaken die menigeen nog zouden kunnen aanspreken en schitteren door afwezigheid zou een handsfree functie en een MP3 speler kunnen zijn. Maar ach, de perfecte telefoon komt altijd pas een jaar later uit.