Zoek:

• Home
    •  
  • Nieuws
    •  
  • Belwijzer
    • Populaire aanbiedingen
    • |
    • Abonnementenoverzicht
    • |
    • MB-advieswijzer
  • Toestelwijzer
    • Toesteloverzicht
    • |
    • Goedkoopste aanbieding per toestel
    • |
    • Toestelreviews
    • |
    • Toestelvergelijker
  • Reviews
    • Winkels
    • |
    • Providers
    • |
    • Toestellen
  • Gidsen
    •  
  • Forum
    • Zoek in forum
    • |
    • Actieve onderwerpen
  • Inloggen
Home > Belwijzer > Toestellen > SonyEricsson T630

Toestelbeoordeling

SonyEricsson T630
SonyEricsson T630
Batterij: 200 uur stand-by
Camera: -1,0 megapixel
Internet: GPRS
Gewicht: 93 gram
Gebruikers: 8,4  (23)
Prijs los toestel: € 59,00Zoek laagste prijs

• Zoek aanbieding
  • Reviews (23)
  • Specificaties
  • Forum
Specificaties en afbeeldingen
Algemeen
Netwerkverbindingen
Netwerkfrequenties 900 1800 1900 MHz
GPRS Ja
WAP Ja
Fax / data (modem) Ja
Data- / gegevensoverdracht
Infraroodpoort Ja
Bluetooth Ja
Display
Kleurendisplay Ja
Camera
Camera Ja
Megapixels -1,0 megapixel
Prestaties
Stand-by tijd 200 uur
Gesprekstijd 360 Min.
Bellen en gebeld worden
Trilfunctie Ja
Functies
Overige bijzonderheden

Aanbiedingen

Meer aanbiedingen
Op zoek naar een SonyEricsson T630 met of zonder abonnement? Klik direct door naar de vergelijker, of bekijk de geselecteerde aanbiedingen hieronder.
Vergelijk toestel   Vergelijk abonnement
mecero.nl
SonyEricsson T630
,
0 maanden, € 0,00 p/m
Meer aanbiedingen

Reviews

Laatste 3 mnd Laatste 6 mnd Alle reviews
Algemene indruk (0) (0) (23)
Batterij levensduur (0) (0) (21)
Uiterlijk (0) (0) (23)
Gebruiksvriendelijkheid (0) (0) (23)
Robuustheid (0) (0) (20)
Totale indruk (0) (0) (23)
Plaats een beoordeling

Top 3 Sim Only: Op zoek naar een goedkope sim only?

Vergelijk alle aanbiedingen van onderstaande populaire sim only aanbieders.
Ben
Netwerk: T-Mobile
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
Simyo
Netwerk: KPN
Internet: €6,99 per maand
300 min/sms: €6,99 per maand
vergelijk (4 aanbiedingen)
hollandsnieuwe
Netwerk: Vodafone
Internet: binnen de bundel
275 min/sms/MB: €9,00 per maand
vergelijk (8 aanbiedingen)

Gepost door Me Mark op 28/07/2006 om 23.23 uur
Telefoon al bijna 2 jaar in bezit. Er zit nog geen krasje op en de batterij doet het nog prima. Verder vind ik SE een heldere menustructuur hebben. Mijn volgende telefoon wordt weer een SE!
Algemene indruk Batterij levensduur Uiterlijk Gebruiksvriendelijkheid Robuustheid Totaal indruk
Gepost door Gisae op 19/02/2006 om 15.54 uur
Onderhand ben ik bezig met mijn 3e T630 omdat ik steeds zo stom ben geweest hem te verkopen. Dit toestel is ideaal voor mij, het belt fijn, het werkt fijn, en het heeft bluetooth. Ik gebruik het nu al 2e toestel. Naast dat het een mooie telefoon is werkt het erg snel met bellen via het telefoonboek (wat ook het enige is dat ik ermee doe) Het toestel heeft al heel wat meegemaakt en werkt nog perfect.
Algemene indruk Batterij levensduur Uiterlijk Gebruiksvriendelijkheid Robuustheid Totaal indruk
Gepost door lindeboom op 22/05/2005 om 17.14 uur
Mijn vorige toestel was ook een Sony Ericson. Ze zitten echt goed in de gebruiksvriendelijkheid.

Jammer vind ik het aantal smsjes die je op de telefoon kunt opslaan nog geen 100 is. Je kunt ze wel overzetten naar de sim.
Gepost door wezeperNL op 06/04/2005 om 17.34 uur
Zeer mooi toestel en geen koelkast formaat.
de 2 nadelen vind ik de batterij levensduur (te kort) en de trage reactie bij met name het sms-en. Dan komen letters 3 tel later pas in beeld nadat je ze hebt ingedrukt.
camera is leuk speeltje. Maar de kwaliteit van de foto's is niet super.
Voor de rest is het een goed/degelijk toestel, met vele extra's.
Gepost door gijsflipse op 05/02/2005 om 13.23 uur
ik heb dit toestel nu zo'n 3 maanden,
en heb nu net eindelijk mms aan de praat gekregen via hi :S
qua gebruiksvriendelijkheid is het een super toestel, alles is makkelijk te vinden en hij heeft ook een makkelijk menu.
de batterij gaat voor mij gewoon erg lang mee (aangezien ik vroeger een samsung r210s had en deze elke avond leeg was)
zo'n 6-7 dagen doe ik met een volle batterij.
robuustheid zit ook wel goed, heb m 2 x laten vallen maar hij geeft geen moeilijkheden. wel zitten er een paar krasjes op het beeldscherm, maar die zijn op te vullen natuurlijk.
het uiterlijk is helemaal fantastisch. lekkere mooie vorm en een prachtig duidelijk beeldscherm goede toetsen, super

Gepost door tonnick holland op 18/01/2005 om 22.43 uur
ik heb deze telefoon nu een kleine 2 weken in bezit en ik vind het echt een toptoestel, lekker compact en stevig daardoor ook robuust. het scherm heeft mooie kleuren en de foto's zijn van een redelijke kwaliteit en naar mijn mening helemaal niet slecht. over het uiterlijk kun je misschien twisten, veel mensen vinden hem te strak, maar dat vind ik juist top aan dit toestel, vooral de witte vind ik mooi, deze kleur zie je niet zo vaak bij mobieltjes. de accu is ook goed, hij geeft goed aan hoe het met hem gaat d.m.v. verschillende kleuren: groen, oranje en rood. het geheugen had wel iets groter mogen zijn. al met al vind ik het gewoon een topper van sony ericsson
Gepost door rongyos op 12/12/2004 om 18.14 uur
Heb het toestel nu ruim 2 weken, en ben er erg blij mee. Hij is erg gebruiksvriendelijk, en ik blijf steeds weer nieuwe handigheidjes ontdekken.

Ik gebruik vooral de agenda functie erg intensief, en synchroniseer deze via blue tooth met Outlook (PC op werk) en iCal (op de Mac thuis), gaat erg soepel. Bluetooth slurpt wel energie, dus alleen aanzetten als 't nodig is.

Plaatjes haal ik er ook af/zet ze erop via blue tooth, gaat 't makkelijkst op de Mac, kun je via de computer door de map met plaatjes bladeren op de T630. Overigens is de camera niet echt geweldig, en het geheugen inderdaad niet supergroot. Als het je daar om te doen is kun je beter een K700 kopen, maar ook die legt het natuurlijk nog af tegen een digicam....

De spraakbesturing werkt ook erg goed, gebruik ik vooral tijdens het autorijden als ik een 'dopje' in m'n oor heb.

Batterij lijkt mij wel in orde, de eerste keer moest-ie na 4 dagen alweer aan de lader, maar heb 'm toen ook intensief gebruikt (spelletjes, blue tooth, IR etc.) Bij normaal gebruik haalt hij een dag of 6.
Gepost door joko16 op 08/12/2004 om 16.26 uur
Na 3 maanden, goed tevreden over dit toestel.
Alleen hadden ze er een betere/krachtigere accu in mogen zetten.
Ondanks dat ik niet zoveel bel is hij voor een Sony ericsson snel leeg.
Dat was bij mijn T 68 i veel beter geregeld.
Gepost door fpijnenborg op 21/11/2004 om 21.46 uur
Dit is gewoon een complete telefoon, alles erop en eraan. Onverwacht kreeg ik een zwarte toegestuurd, maar ik moet bekennen dat hij in het zwart mooier is dan de grijs/zilver variant. Alleen de batterij gaat bij mij niet zo erg lang mee, maar dit zal vast komen omdat ik nu nog druk ben met de spelletjes en de camera
Gepost door joppuhh op 15/09/2004 om 00.02 uur
Heb het toestel nu een aantal maanden en het bevalt me nog steeds prima! de grootste min punten van het toestel vind ik de trage software van de telefoon en de slechte camera, de foto's zijn echt slecht naar mijn mening.
De gebruiksvriendelijkheid is erg goed, makkelijke menu's en erg fijne joystick. Call-Id picture is ook erg leuk. De accu is gaat niet enorm lang mee, maar met normaal gebruik, een dag of 5 bij mij toch wel.
Gepost door kimberly0 op 18/08/2004 om 15.58 uur
Een week in het bezit van het toestel, indruk: erg mooi toestel. Batterij is redelijk. Ik heb natuurlijk wel veel uitgeprobeerd, wat resulteerde dat het mobieltje in de derde dag opnieuw aan de lader moest worden gelegd. Verder verwacht geen wonderen van de camera. Het is een leuke extra dingetje, niet meer en niet minder. Over het uiterlijk ben ik tevreden, maar ieder heeft z'n eigen smaak natuurlijk.
Gepost door fridje op 06/08/2004 om 16.18 uur
Heb 'm nu 3 weken en ben zeer verguld.
Het gebruiksvriendelijke aan deze foon, is z'n joystickje en de automatische toetsenblokkering. Had ik niet op m'n Nokia 6310i.
Tevens is het knopje aan de zijkant vant het toestel, om de camera aan te zetten, zeer handig.

De battery? Heb 'm alle keren, tot nu toe, helemaal leeg laten lopen en dat leidt tot een standby tijd van 4,5/5 dagen, met normaal gebruik. ( weinig spelletjes spelen, niet te veel camera aan en bellen ong. 15/20 min. p/d)

Robuustheid een 8. Het achterfrontje kraakt, en dat zou eigenlijk niet mogen bij een nieuw toestel....

Het uiterlijk een 10? Ja, ik was er kapot van toen ik 'm zag. Het is een zwarte en in deze kleur ziet Ć­e er echt stoer uit. Het display is mooi, helder en tamelijk groot.Ook de wit oplichtende toetsen zijn een lust voor het oog.

Algemeen; een errug mooi en goed toestel, met 1 van de beste autorace spellen die er op de huidige markt zijn, een photocaller id over de grootte van het hele scherm, mooie, en ook zelf te componeren polytones en een geweldig display.

Nadelen? Het sms'n gaat een tik langzamer dan op m'n vorige foon en de kwaliteit vd camera is maar zo, zo...maar ja, dan maar je echte digi camara van stal halen als je een foto wilt maken. Heb nog geen enkele gsm gezien met een acceptabele camera. ( uitzondreing misschien een symbian)
Gepost door aemdenouden op 09/04/2004 om 01.27 uur
Ik heb het toestel net een paar dagen.

Ik heb altijd een siemens gehad maar ik was al snel gewend aan dit nieuwe menu. Lijkt gewoon een beetje op windows he. Makkelijk te leren dus. De Joystick werkt ook perfect btw! Gebruiksvriendelijkheid is dus top!

Het toestel voelt lekker stevig aan en ligt goed in de hand. Hij ziet er degelijk uit met z'n robuuste vorm. Een goede algemene indruk dus.

Over de batterij levensduur kan ik nog weinig zeggen. Ik heb hem nog niet eens helemaal vol opgeladen en de hele dag ermee bezig geweest. Dit zal ik later wel bijwerken, als ik het toestel in normaal gebruik laat verkeren.

Robuustheid..............ik laat 'm niet vallen!! Maar hij lijkt me lekker stevig. Maar ik kan hier nog geen cijfer geven.

Uiterlijk. Ja kijk zelf maar! ik vind hem mooi, strak, zakelijk. Misschien jammer van de kleur, had wel donkerder mogen zijn ipv wit.

Al bij al, een fijn en degelijk toestel met veel functies!

misschien 1 nadeeltje dan: menu en sms is net wat trager dan ik gewend ben bij siemens. het is niet storend maar wel opvallend!
Gepost door Mark2002 op 16/03/2004 om 16.44 uur
Heb het toestel nu een week, eindelijk verlost van mn Philips 530.
Heb met de aanschaf van een nieuw toestel gewacht, totdat deze uit was, omdat het beter scheen te zijn (oa qua scherm) dan de T610.

Heb eerder de T28s en de T65 gehad en ook nu met de T630 zijn de menu's min of meer hetzelfde en makkelijk te gebruiken. Nadeel is wel dat het af en toe traag is met bijv. foto's opslaan en totstand brengen van verbinding via IR.
De batterij heb ik tot nu toe om de 3 dagen moeten opladen en dat met intensief gebruik (uitproberen toestel etc) en toestel ook 's nachts aan, dus een ruime voldoende.
De prijs van het toestel is absoluut niet hoog, voor wat het toestel biedt. En zeker de gelockte versie komt het toestel nog wat gunstiger uit.
Ik heb dus de (zwarte) T-Mobile versie, en vind deze zwarte mooier dan de witte (simlock vrije) versie.
Heb het toestel nog niet laten vallen (ook niet van plan overigens, werk niet bij TNO) dus robuustheid : geen mening".

Enige dingen die ik enigszins mis zijn een radio/mp3 speler en de mogelijkheid om te filmen, al is dit beide niet noodzakelijk.
Bovendien heb ik nog een oude click-on mp3speler liggen.

Maar al met al een goed toestel.
Gepost door rokuchi op 10/03/2004 om 17.37 uur
gebruiksvriendelijk maar een 8 gegeven, want ik heb de t-mobile versie. Voor de rest knoppen zitten lekker.mogelijkheid om shortcut in te zetten. Menu is in orde.

Algemene indruk: een nette toestel, alleen jammer dat ondanks dat hij zoveel kan mis ik de video mogelijkheden, radio en mp3speler met geheugen module, want het is nu slechts een upgrade van een t610, maar ach de grootste producent nokia doet dat steeds en ik hoor niemand klagen dus wie ben ik

Batterij levensduur: ach alles wat langer dan 1 dag volhoudt als ik intensief mee bezig ben, dan ben ik tevreden. Savonds kan ik hem weer gewoon lekker in de bureaulader zetten. Maar bij mij houd hij het dagen vol.

P/K tussen 300 a 350 euro voor dit toestel dat zit wel snor je heb BT,IRDA, modem, etc. Nee SE levert goed werk.

Robuustheid: hij zit een stuk steviger in elkaar dan de t68i en dat was jarenlang mijn trouwe maat ondanks vele gsm's

Uiterlijk: op eerste gezicht trok het mij absoluut niet(plaatjes) Nu ik hem echt heb vind ik het een erg classy apperaat zoals ooit de V serie was. Het is een strakke vorm geving, maar toch een verfijndtoestel met de goede maten. Leg hem eens naast de nokia 6220 dan begrijp je wat ik bedoel

Grootste nadeel is de 2mb geheugen, want dat is echt niet genoeg. En een minpunt kwaliteit foto's is erg slecht vergelijken met de v525(andere klasse p800)
Gepost door JoeyN op 10/03/2004 om 09.52 uur
Ik vind het zeer jammer dat de geluiden van de T610/630 zo zacht zijn. Bij Samsung kun je ook voice ringtones gebruiken en dat vind ik bij SE een minpunt, zeker omdat deze alle mogelijke opties heeft die je van een gsm kan verwachten.
Verder vind ik het scherm van de T630 stukken beter dan de T610, en dat is de reden voor aanschaf.
Gepost door MOEN op 06/03/2004 om 19.30 uur
Ik heb het toestel zeer goedkoop kunnen bemachtigen en ben er blij mee ziet er perfect de witte versie dan batterij mocht wel langer meegaan dat is het enige wat ik tegen vind vallen
Gepost door oost op 21/02/2004 om 09.22 uur
Ik heb de 610 gehad maar ik vind de 630 nu niet echt een schokkende verandering
Gepost door aschwin op 16/02/2004 om 15.22 uur
Ik heb de t630 nu bijna een week en ben er zeer tevreden over. Het is mijn 1e SE maar kon er gelijk mee werken, alles in het menu is zeer overzichtelijk en makkelijk te vinden. Batterij moest ik na 3,5 dag pas voor de 1e keer opladen (mijn SL55 moest om de dag!!). Verder is het uiterlijk voor ieder persoonlijk maar ik vind m super. Gezien de uitgebreide mogelijkheden is de prijs/kwaliteit zeer goed te noemen. Verder voelt ie degelijk en niet goedkoop aan, is het scherm duidelijk leesbaar en foto's niet slechter dan andere gsm foto's.

Een aanrader..
Gepost door Ivo NL op 11/02/2004 om 21.49 uur
Ik heb hem pas 2 dagen, maar er is al genoeg over te vertellen. Ik vind het toestel super. Ben zeer positief erover. Camera is zozo, voldoende om binnen en buiten te kunnen fotograferen. Mogelijkheden zijn eindeloos waardoor ik dit een toptoestel vind!
Gepost door Nice Guy Eddie op 09/02/2004 om 17.30 uur
Ben zelf niet echt een heavy GSM gebruiker (meest alleen bellen enzo). Maar dit is toch wel een prachtig telefoontje. Mooi TFT schermpje, display redelijk beschermt tegen krassen. Ontvangst is naar mijn indruk beter dan de SE T310, dus goed.
Ik heb hem nu 4 en een halve dag en de batterijmeter staat nu op de helft, dus moet 8 a 9 dagen standby denk wel halen. Omdat dit de eerste indukken zijn zal ik dit bericht in de komende weken wijzigen.
Gepost door VincentL op 02/02/2004 om 17.09 uur
Ik heb dit toestel een halve week nu. Ik heb nog wel problemen om GPRS en MMS aan de praat te krijgen, maar Orange schijnt dit toestel nog niet te ondersteunen. Ik ben erg onder de indruk van de mogelijkheden van dit toestel. Een hele leuke optie is om je pc te besturen via Bluetooth! Dus vanaf je bed mp3tjes kiezen, harder/zachter zetten enz (christersson.org > software > pccontrol).
Ik ben erg te spreken over de software, veel vrijer dan Nokia, veel minder restricties. Plaatjes, beltonen, themes, korte notes, alles kan verzonden worden. Er vast nog tal van mogelijkheden die ik nog niet ken, heb de agenda bijvoorbeeld nog niet uitgeprobeerd. Zelfs het telefoonboek heb ik nog niet uitgebreid getest, want die wil ik natuurlijk via Bluetooth invoeren en hier heb ik nog geen tooltje voor geinstalleerd.
Wat me tot nu toe alleen tegenvalt is de batterijduur: ik heb hem al drie keer in een halve week moeten opladen!
Uiterlijk: natuurlijk een beetje een vrouwentelefoon ;) met de frosty look. Ik vind het aluminium design van de t610 in principe mooier, al zijn de knopjes minder goed te bedienen. Het verschil in scherm kan je heel goed zien. Maar uiteindelijk boeien de mogelijkheden, en niet de vormgeving (voor mannen dan, bij vrouwen moet ie bellen, smsen en er leuk uitzien . En de mogelijkheden liegen er niet om: camera, mms, gprs, bluetooth, infrarood, java, tft scherm, etc..
Gepost door Burkan op 31/01/2004 om 16.52 uur
Ik heb deze telefoon nu 2 dagen en ben er helemaal weg van! In vergelijking met de t610 is echt een goede upgrade!! Het beeldscherm is van STN(T610) naar TFT(T630) veranderd en dat scheelt erg veel. Het ziet erg erg helder uit en is te vergelijken met de beeldschermen op samsung toestellen.

Ik geef 2 zevens, omdat het nieuwe beeldscherm wel voor een kortere batterij levensduur zorgt en de prijs/kwaliteit verhouding in vergelijking met de T610 vind ik nog wel een beetje aan de hoge kant. Het is namelijk alleen en upgrade van de T610 en dan mag de prijs ook wel hetzelfde blijven...
Gerelateerde nieuwsartikelen
24/05 Delta biedt bellen in Belgiƫ en Nederland voor dezelfde prijs aan 24/05 Vodafone komt met nieuw buitenland pakket 05/05 'Providers weigeren Lumia-toestellen vanwege Skype'
Plaats een beoordeling
Onderwerpen over SonyEricsson T630
19/04/2004 [SonyEricsson T630] accu T630 21/08/2005 [Nokia 6021] Nokia 6021 of SonyEricsson T630 21/08/2005 [SonyEricsson T630] Nokia 6021 of SonyEricsson T630 25/05/2005 [SonyEricsson T630] T630 of T610? 10/11/2004 [SonyEricsson T630] my friends 11/05/2005 [SonyEricsson T630] Bluetooth installeren 29/04/2005 [SonyEricsson T630] Foto's T630 31/03/2005 [SonyEricsson T630] toestel gevonden 05/04/2005 [SonyEricsson T630] licht joystick 01/04/2005 [SonyEricsson T630] Nummer weergave 29/01/2005 [SonyEricsson T630] Online knop 26/03/2005 [SonyEricsson T630] BT timeout bij SE T630 09/02/2005 [SonyEricsson T630] Filmpjes 06/02/2005 [SonyEricsson T630] Geluidsweergave ringtones klopt niet, of wel?! 06/02/2005 [SonyEricsson T630] Orange stickertje op T630 Orange prepaid?
Bekijk het Overige merken forum

Forum

20:40 Abonnement alles uit 1 bundel
20:29 Direct voice
20:28 150 euro cashback op Galaxy SIII
24/05 nldmobiel
24/05 Wat brengt de maand juni 2012?
24/05 [TK]Hollands Nieuwe 50 % korting hele...
23/05 android smartphone a101 te koop
23/05 Voorheen waren er toch 2 e-mil...
10 actieve onderwerpen
Bekijk alle onderwerpen

Videoreviews

Sony Xperia S: erg goed uit de startblokken
Sony Xperia S: erg goed uit de startblo... video
Omnia W: Samsungs tweede Windows Phone schot in de roos
Omnia W: Samsungs tweede Windows Phone ... video
BlackBerry Torch 9810 ondanks stroeve slider de moeite waard
BlackBerry Torch 9810 ondanks stroeve s... video
BlackBerry Curve 9360: krakende hardware, volwassen software
BlackBerry Curve 9360: krakende hardwar... video
Acer Iconia Smart scoort alleen punten voor originaliteit
Acer Iconia Smart scoort alleen punten ... video
Nokia 700 met Belle biedt niet genoeg
Nokia 700 met Belle biedt niet genoeg video
Multimediafreak kan lol op met HTC Sensation XL
Multimediafreak kan lol op met HTC Sens... video
Nokia Lumia 710: bezuinigen voor gevorderen
Nokia Lumia 710: bezuinigen voor gevord... video
Galaxy Nexus waardige uitverkorene voor Android 4.0
Galaxy Nexus waardige uitverkorene voor... video
Samsung Galaxy Mini presteert minimaal
Samsung Galaxy Mini presteert minimaal video
Acer Allegro steekt weinig energie in WP7
Acer Allegro steekt weinig energie in WP7 video
Alcatel OneTouch 990 stelt specificaties boven prestaties
Alcatel OneTouch 990 stelt specificatie... video
HTC Sensation XE 'gooit de Beats er in'
HTC Sensation XE 'gooit de Beats er in' video
Nokia X7 minder futuristisch dan hij lijkt
Nokia X7 minder futuristisch dan hij lijkt video
Sony Ericsson Xperia Ray blijkt stiekeme, kleine topper
Sony Ericsson Xperia Ray blijkt stiekem... video

Gidsen & handige artikelen

Opzegbrief generator
Nummerbehoud
Aanvragen unlock code
Beltegoed opvragen
Wat kost bellen en internetten in het buitenland?

Laatste nieuws

24/05Delta biedt bellen in Belgiƫ en...
24/05Vodafone komt met nieuw buitenland...
05/05'Providers weigeren Lumia-toestellen...
02/05Simpel maakt bellen met je huisdier...
02/05Vodafone klanten kunnen gratis bellen...
01/05Ook Vodafone beperkt houdbaarheid...
20/04T-Mobile introduceert drie nieuwe...
12/04Update Android 4.0 beschikbaar voor...
05/04'Netwerkproblemen Vodafone over...
04/04Deel klanten Vodafone kan niet bellen...
Meer nieuws

Toestelbeoordelingen

HTC Sensation XE
24/05
1 reacties
Sensation XE
Samsung S5830 Galaxy Ace
07/04
1 reacties
S5830 Galaxy Ace
HTC One X
06/04