Als die de lucht uitknallen, dan is er geen atmosfeer die ze vernietigt... Als een dergelijk gevaarte van 75 meter dan ergens neerploft in een druk winkelcentrum, dan is de ellende niet meer te overzien... Nee, ik geloof er niet zo in dat dat gaat komen... Wat is je bron overigens?
Edit: Bron gevonden
AMSTERDAM - Het Amerikaanse technologiebedrijf Sanswire heeft een kruising tussen een vliegtuig en een satelliet ontwikkeld. Het onbemande toestel moet voor draadloze dekking gaan zorgen in een gebied van honderden vierkante kilometers.
De zogenoemde 'stratelliet' zal gaan vliegen op een hoogte van ongeveer 20 kilometer. Daar zorgt het toestel voor het doorgeven van draadloze breedbandsignalen en mobiel telefoonverkeer. Eén stratelliet kan een gebied zo groot als de Amerikaanse staat Texas van storingsvrije draadloze verbindingen voorzien.
Het onbemande vliegtuig is 75 meter lang, wordt aangedreven door zonnecellen en lijkt op een walvis met twee staarten. Het toestel vliegt veel hoger dan gewone vliegtuigen, maar tegelijk een stuk lager dan satellieten. Sanswire hoopt deze zomer de eerste testvluchten te kunnen maken.
Het grote voordeel van de stratelliet zijn de relatief lage kosten: 25 tot 30 miljoen dollar. Dat is ongeveer eentiende van de prijs die voor de huidige generatie communicatiesatellieten moet worden betaald.
"We richten ons op een goedkoper alternatief voor de satelliet", zegt Leigh Coleman, de hoogste baas van Globetel, het moederbedrijf van Sanswire. "Wij denken dat deze technologie onze manier van communiceren zal veranderen. Elke keer als ik met iemand telefoneer en de verbinding valt weg dan zeg ik 'geen zorgen, Sanswire is binnenkort in de lucht'."
tuurlijk!
› reageerVolgens mij heb ik dit een hele tijd geleden al eens een keer ergens gelezen.
Edit: Ja dus
http://www.tweakers.net/nieuws/35431/
En het is binnenkort
Als die de lucht uitknallen, dan is er geen atmosfeer die ze vernietigt... Als een dergelijk gevaarte van 75 meter dan ergens neerploft in een druk winkelcentrum, dan is de ellende niet meer te overzien... Nee, ik geloof er niet zo in dat dat gaat komen... Wat is je bron overigens?
Edit: Bron gevonden