Antenne register online

Jammer dat alleen de masten staan aangegeven, anders kon je bij de keuze van je abo fatsoenlijk kiezen welke je kiest. kHeb nu een Vodafone abo, woon in een 5jr oude wijk en heb bagger dekking. Aangezien ik geen vast toestel heb is dat zwaar kl^%$.
Gebeld met Voda, postcode doorgegeven, krijg ik als antwoord, 'meneer, ik lees hier dat u buitendekking heeft'..... dus als ik moet bellen en een beetje zekerheid wil hebben, moet ik buiten gaan staan.
Vlgs antenneregister staan er in een straal van minder dan 400 a 500 m drie antennelocaties, jammer dat Vodafone er niet op zit.....
Aangezien ik het abo nét heb, zit ik er 1 jr aan vast. gelukkig is het zo'n gratis van Stunter, anders was ik mooi de klos. Nu moet ik een nieuwe kiezen... Hopelijk gaat alles dan goed met nummerporteren.

› reageer

Het is niet geheel nieuw (de nieuwere site was al een paar weken online) maar ik heb er hier nog niets over gelezen. Op de site van het Antennebureau kan je vanaf nu zien waar GSM of UMTS antennes staan. Helaas staat de naam van het netwerk er niet bij.

› reageer

Het klopt helemaal niet dat antenneregister.

- Het verzorgingsgebied wil regelmatig niet kloppen.
- Orange sites hebben maar één antenne volgens AR, wat bijna nooit voorkomt.
- De lokaties en hoogte van antennes zijn zeer onnauwkeurig.

Als je beetje bekend bent met GSM-antennes, dan is het veel leuker om zelf op zoek te gaan.

› reageer

Helaas dus ook met fouten.

› reageer

De plekken kloppen vaak ook niet. Antennes blijken ineens een straat verder te staan of op een andere hoek. Het is wel een leuke manier om achter de plek van gecamoufleerde sites te komen die je anders niet ziet.

› reageer

Wat is het verschil tussen een 'omroep' (rood) en 'GSM/UMTS' (blauw)?

› reageer

Met omroep wordt meestal een zendmast voor radio en tv bedoeld. Klik eens op dat rode ding om meer informatie te krijgen.

› reageer

Is wel leuk om te zien waar de masten ongeveer staan. Hier in de buurt kan ik wel ongeveer gokken waar ze werkelijk staan (hoge gebouwen en masten enzo) en dan zit ik dat het niet echt heel erg precies is.

Site was vanmiddag ook baggertraag maar dat zal wel een tijdelijk probleempje zijn

› reageer

Ja jammer dat je geen namen van providers erbij ziet. maarja dat willen ze natuurlijk niet :-(

Hier nog een leuk artikel erover: http://www.netkwesties.nl/editie112/artikel1.html

Staat ook in waarom ze bijv geen namen erbij zetten. En dat dat in andere landen wel mag en heel normaal is.

› reageer

Jammer dat alleen de masten staan aangegeven, anders kon je bij de keuze van je abo fatsoenlijk kiezen welke je kiest. kHeb nu een Vodafone abo, woon in een 5jr oude wijk en heb bagger dekking. Aangezien ik geen vast toestel heb is dat zwaar kl^%$.
Gebeld met Voda, postcode doorgegeven, krijg ik als antwoord, 'meneer, ik lees hier dat u buitendekking heeft'..... dus als ik moet bellen en een beetje zekerheid wil hebben, moet ik buiten gaan staan.
Vlgs antenneregister staan er in een straal van minder dan 400 a 500 m drie antennelocaties, jammer dat Vodafone er niet op zit.....
Aangezien ik het abo nét heb, zit ik er 1 jr aan vast. gelukkig is het zo'n gratis van Stunter, anders was ik mooi de klos. Nu moet ik een nieuwe kiezen... Hopelijk gaat alles dan goed met nummerporteren.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.