Vraag naar mobieltjes stuwt winst Nokia

@lenge2: nee, veeel. (van heeeel veeeeeeeeel)
en "een dag met je batterij doen" is ook goed dacht ik. Als ik bijvoorbeeld zou zeggen "na een dag is de batterij leeg" klopt dat ook niet letterlijk...

Volgens mij is nu de gebruiksvriendelijkheid van alle nieuwe modellen ongeveer hetzelfde...
Overigens heeft die Sendo van de Tele2 actie ook een helder menu. Maarja, die kan ook bijna niets

Ik durf te wedden dat de menu's van de K700i en de D500 en de V980 bijvoorbeeld allemaal duidelijk zijn, net zo duidelijk als het menu van bijvoorbeeld een 6260 in ieder geval.

En anders leren de fabricanten niet echt van hun fouten...

› reageer

Uitgegeven: 21 april 2005 12:28

ESPOO - Nokia, de Finse fabrikant van mobiele telefoons, heeft in het eerste kwartaal van dit jaar een nettowinst van 863 miljoen euro gemaakt. Dat is 18 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar, zo heeft de onderneming donderdag laten weten.

De omzet nam toe met 17 procent tot 7,4 miljard euro. Winst en omzet zijn hoger dan analisten hadden verwacht. De resultaten volgen op het besluit van Nokia-baas Jorma Ollila om de winstmarge te verhogen door de kosten voor onderzoek en ontwikkeling te drukken.

bron: nu.nl

› reageer

Tja, veel nieuwe modellen, in tegenstelling tot begin 2004, doet het altijd goed.

› reageer

En tóch vind ik dat ze achter lopen op de andere merken, qua specs (+ uiterlijk en prijzen).

› reageer

Tja, daar ben ik het persoonlijk niet mee eens, maar de massa volgens mij ook niet.
Nokia weet blijkbaar goed wat consumenten willen.

› reageer

dat vind ik juist weer niet, mooie toestellen met goede spec.

› reageer

Prijzen zijn wat duur, maar je betaald ook voor de kwaliteit, deze vind ik wel stukken beter dan andere merken.
Disign van de toestellen verschild wel, ene is mooi andere niet, maar dit ook de mening per persoon.

› reageer

Prijzen zijn wat duur, maar je betaald ook voor de kwaliteit, deze vind ik wel stukken beter dan andere merken.
Disign van de toestellen verschild wel, ene is mooi andere niet, maar dit ook de mening per persoon.

1. wat vind je juist weer niet.
2. prijzen zijn hoog, toestellen zijn duur.
3. je betaalt
4. Disign = Design
5. verschilt
6. dit IS ook de mening

Op een of andere manier doet nokia het beter. Voor dezelfde prijs heb je misschien wel zoon toshiba die veeel meer kan, maar dan ook een dag met de batterij doet. en er minder leuk uitziet meestal.

Gebruiksvriendelijkheid doet er ook toe. Vroegah waren de motorola's bijvoorbeeld nogal onduidelijk (zoals de C115 ). iedere keer dat een kennis komt met zijn nokia (8210 6310i 6610 3310) weet ik op een of andere manier gelijk waar ik moet zijn. Leen ik bijvoorbeeld een samsung (Weet niet meer welke, denk E330) dan moet ik flink zoeken in het menu...
en als een merk een maal een naam heeft blijft dat ook nog wel hangen. andere merken zijn misschien even helder, maar nokia heeft nog steeds de naam helderder te zijn (naar mijn mening).

› reageer

1. zo'n
2. veel
3. een dag met een batterij doen? En dan een nieuwe kopen? (tuurlijk snap ik wat je bedoelt, maar jij begon met verbeteren)
4. eenmaal

De pot verwijt de ketel....

(back on topic...)

Nokia heeft idd een goede naam opgebouwd bij haar klanten, Nokia is gewoon erg gebruiksvriendelijk. Mensen die niet zo handig zijn met knopjes raad ik altijd aan om een 3310 of 3410 te kopen, omdat alles gewoon erg duidelijk en overzichtelijk is.
Verder is de antenne van Nokia beter dan die van Samsung (heb ik van horen zeggen)

› reageer

@ SiC: Je hebt gelijk, qua gebruiksvriendelijkheid. Nokia is wel wat handiger, maar dat komt denk ik omdat veel mensen er wel eens mee hebben gewerkt. Overigens heb ik 45 minuten gedaan om door het menu te lopen van een Samsung A800 (maar toen was ik wel heel dronken ).

› reageer

@lenge2: nee, veeel. (van heeeel veeeeeeeeel)
en "een dag met je batterij doen" is ook goed dacht ik. Als ik bijvoorbeeld zou zeggen "na een dag is de batterij leeg" klopt dat ook niet letterlijk...

Volgens mij is nu de gebruiksvriendelijkheid van alle nieuwe modellen ongeveer hetzelfde...
Overigens heeft die Sendo van de Tele2 actie ook een helder menu. Maarja, die kan ook bijna niets

Ik durf te wedden dat de menu's van de K700i en de D500 en de V980 bijvoorbeeld allemaal duidelijk zijn, net zo duidelijk als het menu van bijvoorbeeld een 6260 in ieder geval.

En anders leren de fabricanten niet echt van hun fouten...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.