Ter info :
Nokia N-90 Black uit voorraad leverbaar. Geen import, dus NL toestel met NL taal en NL handleiding.
Op dit moment is er een persconferentie gaande in de RAI in Amsterdam van Nokia waar er nieuwe telefoons worden aangekondigd.
Voor alle specs van de drie toestellen:
www.nokia.com/nseries/index.html?loc=inside,main_n70
De N90 zal al dit kwartaal (2e) verkrijgbaar zijn.
De N91 en N70 zullen in het 3e en 4e kwartaal verkrijgbaar zijn.
N70:
Data Sheet N70
http://www.nokia.com/nokia/0,,73864,00.html?name=n70
http://press.nokia.com/PR/200504/991482_5.html
Kleinste 3G, 2 Megapixel Camera
N90:
Data Sheet N90
http://www.nokia.com/nokia/0,,73864,00.html?name=n90
http://press.nokia.com/PR/200504/991464_5.html
Carl Zeiss Lens (foto's) Resolutie: 352 x 416
N91:
Data Sheet N91
http://www.nokia.com/nokia/0,,73864,00.html?name=n91
http://press.nokia.com/PR/200504/991481_5.html
4 GB Musicphone, WiFi 802.11 b/g, 3G
The Empire Strikes Back ...... :
Interessant! Die flip-phone met carl-zeis lijkt me wel wat!
› reageerjammer dat er maar 1 met symbian is. ik had graag die muziekfoon met symbian s60 gezien
heb je ook gelijk 4gb voor je programmas enzo echt wel beter. veel beter als die SE w800i. Tenminste, als nokia hem shockproof maakt.
//edit:
ok.. in die "datasheet" staat dat hij WEL s60 heeft.
dit is echt een meesterlijke telefoon dan.
laatste minpunt wat ik kan bedenken is de batterij...
SiC: Alle drie zijn Series 60!
edit: je had je post ook al ge-edit
Die luxere telefoons hebben toch verwisselbaar geheugen dus een uitbreiding van het geheugen is zo gedaan! Ik zou mij in eerste instantie dus zeker niet alleen door het intern of kaartgeheugen alleen laten leiden.
› reageerKlopt en het zijn alle drie luxe foons.
Nokia pakt het zeer goed aan.
In het diepste geheim ontwikkeld.
En met de 6680 en de 6230i als bliksemafleiders.
Complimenten aan het marketingteam!
Gelijk ook een nieuwe serie gestart.
Ze hadden alleen niet de "N" moeten kiezen.
Ik dacht eerst dat er een nieuwe N-gage gepresenterd werd!
De telefoons zelf zijn echt de top of the line op dit moment!
Alleen ik vind het zielig voor al die oma's en opa's.
Hebben ze net leren bellen met een GSM moeten ze nu ook leren fototjes maken met dat ding
Zoooo!! Die zijn VET!
Zullen alleen wel weer een aardige duit gaan kosten ben ik bang voor...
Goh, typisch dat Nokia afstapt van het xxxx(i) type. Ze gaan Siemens achterna, die heeft dit ook al.
Tegenvallers: accutijd, gewicht. Verder is het een grote stap vooruit, zie ik hier de comeback van Nokia?
waarschijnlijk wordt dit een hele goede comeback van nokia!
ze zijn hard op weg om met samsung de concurentie volledig aan te gaan!
Tja de naam had wel wat beter gekozen kunnen worden vind ik.
"en een-en-negentig" klinkt minder lekker als bijvoorbeeld "vier-en-dertig tien"
(-streepjes- voor de duidelijkheid)
en ja, als samsung met de D600, E720, D720 en de i750 komt MOET nokia wel mee, of iets anders/beters bedenken.
overigens was het hele 6230i verhaal een toppuntje van marketing volgens mij.
die N90 ziet er erg leuk uit!
› reageerLive pictures
Grappig detail dat "NL KPN". ;-)
Alle 3 staan ook op nieuwemobiel.nl:
N70
N90
N91
Persoonlijk vind ik de N90 het mooiste, vooral de live pictures zijn erg indrukwekkend (en de Carl Zeiss lens)
De N-serie vind ik wel goed gekozen, het is duidelijk dat ze echt een nieuwe lijn beginnen.
En een andere letter dan de N? De N staat volgens mij voor Nokia dus dan zou een S of SE een beetje vreemd staan
@sic: en dan te bedenken dat naar aanleding van een melding hier op TV de gegevens van de 6230i verwijderd worden van de Nokia Site.
Hoe bedoel je marketing
@rubenrtv: tuurlijk is de N van Nokia.
Maar met zo'n nieuwe lijn komen en dan een letter gebruiken die al gebruikt is (N-gage) vind ik net jammer.
NK90, NK70 bijvoorbeld zou dan mooier geweest zijn.
Maar goed die telefoons zijn gewoon super
Volgend jaar wordt het echt moeilijk kiezen.
Kan namelijk dan pas abo vernieuwen
mensen in spanning houden of die er echt is, of dat het een nep is.
› reageerZe bewijzen het wederom... Van design hebben ze geen kaas gegeten bij Nokia. De 6670 (was het geloof ik) die had nog wel iets.. straalde wel iets van klasse/stijl uit. Dat was overigens ook weer de laatste Nokia waarbij ik dat gespot heb.
Carl Zeis lens, allemaal leuk en aardig, maar kvind de Sony Cybershot foto's ook niet altijd getuigen van hoge kwaliteit, en dan zit er toch 'n redelijke CCD chip achter.. Ok ok het is maybe beter dan wat er momenteel te verkrijgen is, maar als ze 'n "normale" lens pakken gaat de prijs van de gsm alweer 'n stuk omlaag en daar is de klant meer bij gebaat dan bij 'n dure lens (in mijn ogen).
Nokia gaat er nog teveel van uit dat de consument toch wel koopt. De kwaliteit tussen producten scheelt tegenwoordig steeds minder, waardoor mensen het uiterlijk een grote rol laten spelen. Ok, er zijn merkgebonden mensen, maar heel veel mensen gaan voor uiterlijk + gratis toestel bij 'n abo. Zo'n Carl Zeis zal 't er dus niet beter op maken...
Ik moet nog maar 's zien of dit de redding van Nokia gaat worden, want die vorige reeks was ook 'n grote flop...
7280: ruim 500 euro neertellen voor "design"... 0,0 functionaliteiten... en design?
7260: door productieproblemen zijn er niet zo heel veel uitgebracht/verkocht, jammer want opzich geen verkeerd toestel om te zien! Alleen weer zo plastic
7270: clamshells moet Nokia zich gewoon niet aan wagen, tot nu toe nog niets fatsoenlijks uitgekomen.
Het is niet zo dat ik a-Nokia ben, maar de 6310 en de 3210(reeks) waren zo'n beetje de enige goeie Nokia's. Toen was er amper keus, nu er veel keuze is denkt Nokia nog steeds dat ze min of meer monopolistisch aan de gang kunnen.. Erg zonde, want het zag er altijd veelbelovend uit... Hopen dat ze nog terug kunnen komen, want hoe meer concurrentie, des te beter de toestellen worden!
Wat dacht je van de 4-gb harde schijf?
Ik vind trouwens het design van de N90 en N70 mooi.
Is superhandig idd! En ook 'n hele goeie toegevoegde waarde, maar 't maakt 't er niet mooier op ze zien er gewoon zo standaard uit
Wanneer zouden ze btw in de winkel moeten liggen?
@plau: 8800 is design-fone bij Nokia. En design is sowieso smaak.
Wat Nokia of jij of ik mooi vind hoeft de ander niet mooi te vinden
Deze toestellen zijn functioneel en dus dien je ze alleen daarop af te rekenen.
Daarbij zien ze er echt niet slecht uit naar mijn smaak
en de n91 zeker neit
› reageerMinder, daar gaat het vooral om de 4-gigabyte hardeschijf en de 3G.
8800 gaat het om de titanum behuizing en de rest van het uiterlijk, camera e.d. zijn bijkomstigheden
@amido: een toestel wordt niet alleen om z'n functies gemaakt. Uiterlijk is smaak, dat klopt, maar verandering is 'n te meten factor. En verandering is amper te vinden/merken bij Nokia. En dan heb ik het over het uiterlijk van de toestellen, niet over de functies.
› reageerIk heb er jaren over gedaan voordat ik ook maar dacht om een Nokia te kopen. Waarom? Omdat de modellen niet klein genoeg waren.
Sony (Z5) en met name Philips (Genie) presteerde daarop veel beter.
Totdat Nokia met de 6100 kwam. En het vervelende was dat ie er nog gelikt uitzag ook!
Is naar mijn idee de mooiste Nokia tot nu toe. Maar dat is mijn smaak.
Ondertussen is Nokia al jaren marktleider.
En heeft een tijdje zo'n sterke positie gehad dat het wel leek of ze monopolisten waren.
Het is dan ook logisch om niet te veel te veranderen. Want dan ga je de meute afschrikken.
Nu is de situatie anders. Ze zijn nog steeds marktleider maar Sony en met name Samsung heeft met gedurfde strategieën de positie van Nokia aangetast.
Deze nieuwe serie is een prima antwoord op die aanval met toepassing van alle bekende nieuwe technologieën en behoud van het oude gezicht!
Knap gedaan!
Gepost door Plau op 29/04/2005 14:05
...en daar is de klant meer bij gebaat dan bij 'n dure lens (in mijn ogen).
Tja, misschien een brilletje dan van Hans A.?
Foto's genomen door de N70 en N90.
› reageerzijn wel heel erg mooi die fotos. maarja... wel in ideale omstandigheden genomen uiteraard.
› reageerInderdaad. Deze foto's zeggen natuurlijk helemaal niets.
› reageerGepost door Armando op 03/05/2005 17:27
Foto's genomen door de N70 en N90. Zijn ze daar bij Nokia toch een mooi dagje Amsterdam geweest, met de grachten, tulpen en klompen zo te zien.
Het zijn wel hele mooie foto's
› reageerde wireless headset is wel gaaf, niet meer dat geklooi met die klote aansluiting, 6230, die steeds los zit...
› reageerBovenstaande link werkt niet meer. Hier de juiste links.
Foto's genomen door N70
Foto's genomen door N90
De N70 vind ik de mooiste en meest praktische in dagelijks gebruik (lees: N70 heeft acceptabele grootte en is niet al te zwaar).
Die N90 heeft zo'n raar 'blokje' eraan zitten, dat gedeelte waar de lens van de camera zit... Het is wel erg praktisch (denk ik), maar mooi kan ik het niet noemen.
› reageerIs er ook een nieuwe menustructuur bij de n-serie?
Ik dacht op een foto van het toestel een andere structuur te zien. Heeft iemand al een testmodel waar de menustructuur in te zien is?
Wat mooier icoontjes zou wel wat zijn.
Vind de windowsicoontjes wel wat hebben.
N70: Symbian 8.1 S60
N90: Symbian 8.1 S60
N91: Symbian 9.1 3rd version of S60
Menu N90, 352 x 416
Op marktplaats.nl worden deze modellen aangeboden
Zijn ze reeds ergens op de wereld verkocht dan
Dacht het niet maar als iemand het zeker weet?
Volgens mij zijn ze nog niet uit, er worden nog kleine dingen aan verbeterd.
› reageerTer info :
Nokia N-90 Black uit voorraad leverbaar. Geen import, dus NL toestel met NL taal en NL handleiding.