Siemens stoot mobiele tak definitief af

gaan jullie niet een beetje off topic.
Als ik een Nokia een ***tlf vind moet ik dat weten, en als ik graag Siemens wil hebben ook, maar als zij dan de boel verkopen, hoop ik dat een ander op dezelfde voet doorgaat, zodat het een vergelijkbare telefoon wordt.
En dan bedoel ik telefoon, en geen camera, mp3 speler.
Een mobiel moet bereik hebben, ook al zit er geen zichtbare antenne.
goed geluid aan beide kanten, lekker in de hand liggen, maar er ook tegen kunnen dat hij in een broekzak zit.
Dat spatwater en stofdicht is in een schooltas misschien niet zo belangrijk, maar als je hem in een stoffige of vochtige omgeving gebruikt is dat toch wel prettig. Agenda voice-control Bluetooth / IR
En eerlijk je mening geven over een toestel, en niet ophemelen, omdat jij hem toevallig hebt, bijv, kieskeurig krijgt een Nokia een 10 voor degelijkheid, en ze hebben hem een maand, met als tekt erbij "aanrader" Duhh |

› reageer

Siemens verkoopt mobiele tak

Den Haag, 14.44 uur - Siemens heeft bij de presentatie van de cijfers over het tweede kwartaal van zijn gebroken boekjaar 2005 aangekondigd het onderdeel dat mobiele telefoons maakt, af te stoten. Als kandidaten hebben zich al het Taiwanese Acer en het Amerikaanse Motorola gemeld. Een besluit valt naar verwachting spoedig.

De verkoop hing al langer in de lucht. De mobiele tak van de divisie Communicatie maakt al jarenlang verlies. Bovendien zakt het marktaandeel van het Duitse elektronicabedrijf op de wereldwijde markt voor mobiele telefoons steeds verder weg. Het afgelopen kwartaal verkocht Siemens bijvoorbeeld 27 procent minder toestellen dan in dezelfde periode vorig jaar.

Daardoor raakte het bedrijfsresultaat van het onderdeel 138 miljoen euro in het rood. Een jaar eerder werd nog een winst van 17 miljoen geboekt. De omzet van het hele Siemens-concern nam het afgelopen kwartaal toe met 4 procent tot 18,56 miljard euro. De nettowinst van het hele concern, exclusief eenmalige posten, daalde met 3,2 procent tot 781 miljoen euro. (Thijs Doorenbosch)

Bron: Automatiseringsgids

› reageer

siemens mobieltjes waren nooit mijn favo.
Vond ze altijd zo plastic en te speels uitzien

Nooit zo stijlvol als Samsung bijvoorbeeld

› reageer

Houdt dit in dat er geen Siemens mobieltjes meer worden gemaakt?

› reageer

Dit maakt toch niet zo veel uit? ik bedoel, op de SL65 na waren het allemaal budget telefoontjes.

(die je bijvoorbeeld kado krijgt van de postbank )

voor zover ik weet stelde siemens technologisch niet veel voor.

› reageer

Ik vind Siemens in een aantal opzichten best goed, jammer dat het definitief wordt afgestoten. Vooral de ME45 was een topper op het gebied van spatwaterdicht-stootvast etc.
En 24 maanden garantie vind ik ook een pré. Verder hebben ze voor weinig geld toestellen die best leuk zijn (C65).
Al met al vind ik het jammer dat Siemens ermee stopt.

› reageer

op webwereld.nl een uitgerbreider artikel;

Siemens stoot mobiele telefoons af

Woensdag, 27 april 2005 - De verkoop van mobiele telefoons van Siemens is tegengevallen in het tweede kwartaal. Het bedrijfsonderdeel wordt daarom afgestoten.
Door Edwin FeldmannEmail de auteur

De afdeling mobiele telefoons, nu nog onderdeel van de Siemens-divisie Communications, wordt een zelfstandig onderdeel. Het bedrijf is nu op zoek naar een partner om mee samen te werken of een bedrijf dat Siemens Mobile wil overnemen.

De naam Siemens blijft wel op de mobiele telefoons staan. "We willen geen waarde vernietigen en de naam Siemens Mobile heeft hoge marktwaarde", aldus Klaus Kleinfeld, president-directeur van Siemens.

De verzelfstandiging moet in alle landen over ongeveer drie maanden gerealiseerd zijn. Wat de reorganisatie voor gevolgen heeft voor de circa tienduizend personeelsleden bij de afdeling, is niet bekend. Ongeveer 40 procent van de werknemers is werkzaam in Duitsland.
Verlies

Siemens verkocht in het tweede kwartaal 9,3 miljoen mobiele telefoons. Dat is een daling van ruim 27 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2004. De omzet daalde van 1,2 miljard euro in het tweede kwartaal van 2004 tot 842 miljoen euro.

De hele afdeling mobiele telefoons leed in het afgelopen kwartaal een verlies van 138 miljoen euro. Een jaar eerder was dat nog een kleine winst van 13 miljoen euro. Door deze tegenvallende cijfers leed de divisie Communications een verlies van 19 miljoen euro.

Siemens is op de ranglijst van meest verkopende mobiele telefoons gedaald tot de zesde plaats. Het bedrijf is daarmee ingehaald door Sony Ericsson.

Siemens als geheel sloot het tweede kwartaal af met een winst van 781 miljoen euro. Een jaar eerder was dat nog 1,2 miljard euro. De omzet steeg met 4 procent tot 18,6 miljard euro.

› reageer

De naam Siemens blijft wel op de mobiele telefoons staan. "We willen geen waarde vernietigen en de naam Siemens Mobile heeft hoge marktwaarde", aldus Klaus Kleinfeld, president-directeur van Siemens.
blijkbaar niet

› reageer

Jammer hoor.
De nieuwe Siemens serie ziet er wel leuk uit, maar in real life valt het deze keer tegen. Mijn laatste Siemens was een ME 45, als ze die nog eens uitbrengen mar dan met bluetooth, gaat mijn huidige Nokia eruit. Nog nooit zo'n fijn toestel gehad, fijner dan de s serie.
Ook de schuiftoestellen hadden met bluetooth uitgerust moeten zijn.
Maar helaas, dan maar Samsung met Siemens technologie en menu.
Maar toch blijf ik erbij Siemens maakt(e) goede telefoons en door de Postbank actie had iedereen er een, en kwam de slechte naam. De nokia(6230) heb ik alleen genomen omdat het een goede actie was. maar bevalt niet echt, elke week zit er stof in, dus de spatwater (&stof) dichte mobiel rules.

› reageer

Ik denk dat dat eerder eenmalig aan jouw telefoon ligt dan aan het model in het algemeen. Ik heb een 6310i (Nokia) en het is niet zo het geval dat ik elke week stof moet weghalen uit m'n telefoon oid.

› reageer

Dat stof is een bekend probleem. Als je je frontje er een keer hebt afgehaald gaat het vaak mis.

Dat Siemens zelf niets meer gaat maken is niet zo vreemd: productie in Azië is veel goedkoper. Ook de andere grote merken besteden de productie van goedkopere modellen (onder eigen merk) al uit. Idem voor laptops, smartphones etc.

› reageer

vind het jammer, heb van mijn werk een nokia en vind het echt klote telefoons. Met een siemens kan ik lezen en schrijven. Heb zelf een M55 maar wil weer een nieuwe denk dat ik toch maar weer een Siemens neem sl65 ofzo. Ik wil met mijn telefoon kunnen bellen, sms'en, kalender en de wekker gebruik ik. mp3 is onzin op je telefoon daarvoor kan er toch te weinig muziek op, koop dan een ipod. Hij moet tegen een stootje kunnen en goed bereik hebben. Wat dat betreft zijn het voor mij perfecte telefoons.
Ook kan deze weer in mijn carkit dus scheelt weer een nieuwe kopen.

Andere merken heb ik ook gehad maar waren echt niks
Nokia's zijn zo ouderwets ze lijken wel nooit aangepast na 1990 en de nieuwe zijn slechte pogingen om iets moderners met ouderwetse technologie te maken. Ook kan ik met het zelfde netwerk met een nokia geen bereik krijgen. Ook blijven ze niet op toetsblokkering dus tijdens het lopen bel je onbedoeld regelmatig, heel irritant
Mijn ervaring met Samsung is dat deze snel stuk gaan
Sony Ericson loopt steeds vast

Kortom weer een Siemens en dan maar hopen dat de bedrijven die de Siemens mobiele tak overnemen leuk toestellen blijven maken.
rest van de merken heb ik niet gehad

› reageer

bij siemens lopen ze een beetje achter dat is dan wel mijn persoonlijke mening, neem nu de camrea van de siemens sl65 die is er echt niet op vooruit gegaan terwijl dat wel zou moeten.
aangezien er veel marktaandeel is te halen in toestellen met een klep/schuif systeem neemt men liever de samsung d500

› reageer

Nokia's zijn zo ouderwets ze lijken wel nooit aangepast na 1990 en de nieuwe zijn slechte pogingen om iets moderners met ouderwetse technologie te maken. Ook kan ik met het zelfde netwerk met een nokia geen bereik krijgen. Ook blijven ze niet op toetsblokkering dus tijdens het lopen bel je onbedoeld regelmatig, heel irritant

siemens is niet ouderwets? ze hebben niet eens bluetooth... niet eens symbian of windows... niet eens een goede camera...

en zo te lezen is jouw nokia best wel kapot. zo maar van toetsenblokkering en een zwakkere antenne als een siemens, jouw mobiel is klaar voor de schroothoop

overigens moet ik siemens wel nageven dat een aantal telefoontjes wel mooi is. maar daar blijft het bij

› reageer

Was er ook nooit zo'n fan van, trage en voorheen ingewikkeld menu's, onzettend slechte batterij(35-serie).
Alhoewel de SL55 wel een grappig ding was..

› reageer

Zelf ben ik ontzettend tevreden over Siemens, zowel C45 als MC60. Heldere menus, ook zonder gebruiksaanwijzing is de telefoon te gebruiken.
Probeer bij een SE T100 maar eens een smsje te lezen als je de binnenkomst hebt gemist: 2x pijltje naar rechts, 'yes' drukken, drie keer pijltje naar beneden, weer 'yes' drukken. Nog een keer 'yes' drukken. Als je mazzel hebt is je sms nu geopend.
Op de siemens is het: softkey onder 'sms' drukken en klaar!
Nokia is net zo erg als SE. Motorola verdient een compliment: de T22(?)28 was nog erger dan SE en nokia; ik was blij dat ie stuk ging na een jaar.
Echte topper in gebruiksongemak was KPN: wie heeft er ooit verzonnen dat keuzes alleen te maken zijn met de cijfertoetsen (om een beltoon te veranderen toets: 1-2-4-2 etc?
Ik hoop dat de partij die Siemens mobile over gaat nemen in ieder geval de vormgeving en de bediening óók overneemt. Anders is er niets meer te kiezen in de mobieltjeshoek. Een betere camera zou wel welkom zijn trouwens.

› reageer

gaan jullie niet een beetje off topic.
Als ik een Nokia een ***tlf vind moet ik dat weten, en als ik graag Siemens wil hebben ook, maar als zij dan de boel verkopen, hoop ik dat een ander op dezelfde voet doorgaat, zodat het een vergelijkbare telefoon wordt.
En dan bedoel ik telefoon, en geen camera, mp3 speler.
Een mobiel moet bereik hebben, ook al zit er geen zichtbare antenne.
goed geluid aan beide kanten, lekker in de hand liggen, maar er ook tegen kunnen dat hij in een broekzak zit.
Dat spatwater en stofdicht is in een schooltas misschien niet zo belangrijk, maar als je hem in een stoffige of vochtige omgeving gebruikt is dat toch wel prettig. Agenda voice-control Bluetooth / IR
En eerlijk je mening geven over een toestel, en niet ophemelen, omdat jij hem toevallig hebt, bijv, kieskeurig krijgt een Nokia een 10 voor degelijkheid, en ze hebben hem een maand, met als tekt erbij "aanrader" Duhh |

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.