Reanimatie voor batterijen

Hmmm...vond het al vreemd, dat mijn boterhammen licht gaven

› reageer

Dit las ik vandaag in de "Haagsche Courant":

Reanimatie voor batterijen
Een soort reanimator voor batterijen voor mobiele telefoons, zakcomputers en digitale camera’s: dat is de Activator van de Duitse firma Batterylife. Het is geen apparaat, maar een speciaal soort keramische folie, ontwikkeld in Japan. Naarmate een oplaadbare batterij ouder wordt, loopt hij sneller leeg. De Activator verlengt de levensduur van li-ion en li-polymeerbatterijen, gebruikt in mobiele telefoons. Je hoeft alleen de batterij uit het toestel te halen, de Activator erop te plakken, de gsm weer in elkaar zetten en opladen. Na vijf keer ontladen en opladen van de batterij met Activator, zul je merken dat je je gsm langer kunt gebruiken voordat de batterij weer leeg is. De Activator kost nog geen tien euro. En er is nu ook een Activator voor notebooks. Je kunt zelf de folie op maat knippen afhankelijk van de grootte van de batterij.

Dit is de link: www.batterylife.de

Ik weet dat het ook in Nederland verkocht wordt, maar ik zal geen reclame maken aangezien ik niet bij die firma werk. Staat wel op die site. (Trouwens ik werk ook niet bij de duitse firma). Ik ben benieuwd.

› reageer

Het is vandaag toevallig geen 1 april, he ? Nee, er hangen oranje vlaggetjes buiten....

› reageer

dat kan volgens mij niet.. zal wel net zoiets zijn als die antenne-booster

› reageer

Ze hebben een vergelijkbaare folie (of misschien wel deze) getest in het duitse computertijdschrift C't.

Hoe men ook probeerde.... er was geen positief effect aan te tonen.

› reageer

ik kan me voorstellen dat folie de stroom wat beter geleid. Waardoor er een fractie minder verloren gaat en een batterij dus een fractie langer mee kan gaan. Het is dus niet de batterij die weer beter zou worden maar de manier van geleiden. Probleem is dat het effect (als het er al zou zijn) zeer gering is en ook maar tijdelijk van aard. Op een gegeven moment is je folie "op".

› reageer

wat kan ie nou geleiden dan?
je plakt hem immers op de buitenkant

› reageer

5 keer volledig ontladen werkt meestal prima om de prestaties van een oude batterij op te krikken, ook zonder stickers.

Het is net als met die afslankpillen die je met 1/2 liter water in moet nemen vlak voor het eten...

› reageer

Aluminiumfolie voldoet ook prima

› reageer

Je moet natuurlijk niet de 2 polen met elkaar verbinden...

› reageer

ja als je gewoon 5 keer volledig ontlaad & oplaad dan heb je waarschijnlijk hetzelfde effect

da's veeeeel goedkoper!!

› reageer

Hmmm...vond het al vreemd, dat mijn boterhammen licht gaven

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.