Goedkope abonnementen waar een gprs-bundel in zit

wat ik weet over inbellen via je telefoon met belminuten dat het bij vodafone onder data word gerekend. Of is dat niet meer het geval?

› reageer

Ik ben op zoek naar een goedkoop abonnement waar bij wijze van aktie een jaar lang gratis gprs bundel in zit. Ik heb geen zin om naast het gratis/goedkope abonnement iedere maand bijv. EUR 6,- voor een gprs-bundel te moeten betalen.

› reageer

Ik weet niet hoeveel je nodig hebt, maar anders zou je kunnen kijken naar een WC abonnement. Dat heeft 0,5 mb. Dit abonnement is gratis te verkrijgen via luchtnet (als je inwoner van Tiel bent).

› reageer

bij orange gaat het uit je bundel...
maar er zijn niet echt schitterende orange aanbiedingen nu.

› reageer

Bij Orange gaat er inderdaad EUR 6,- uit de bundel, maar dat vind ik nou juist zo jammer.

Overal kan ik simkaartjes voor weinig krijgen met ook nog eens heel veel belminuten, maar geen enkele biedt ook bijv. 12 maanden gratis gprs (2 MB per maand ofzo).

Dan ga ik wel weer wappen (inbellen op een 06-nummer en dus op die manier internetten op m'n mobiel). Dat gaat gewoon van m'n belminuten af......

› reageer

Hoeveel MB aan dataverkeer heb je dan per maand?
Telfort is maar 1,50 per MB, dus als je maar 2 MB gebruikt per maand, kost het maar 3Euro, valt wel mee toch?!

› reageer

Aangezien er blijkbaar geen acties zijn met gratis gprs databundel, ben ik gaan zoeken bij de providers:

T-mobile: EUR 2,38 per MB
Telfort: EUR 0,15 per 100 KB
Luchtnet: EUR 0,00 als je onder de 500 KB p/m blijft
Orange: EUR 6,- per maand als je onder de 2 MB p/m blijft
Vodafone: EUR 0,75 per sessie van maximaal 15 minuten
KPN: ?
Hi: ?

Telfort en Luchtnet zijn dus inderdaad erg goedkoop. Ik probeer daar wel een goedkoop abonnementje te zoeken.

› reageer

Vanwege de hoge Hi (=KPN) kosten voor GPRS, ben ik overgestapt naar Telfort.

Ze hebben van Telfort een 50% aktie voor een SIM only abo. Ik maak daar nu een maand of drie gebruik van en het bevalt me prima. Ik verstuur zo'n 50 kleine fotootjes (320x240 pixels) als email iedere maand en dat kost me maar een paar MB, en dus ook maar een paar euro.
Verder vind ik de faktuuroverzichten van Telfort buitengewoon informatief. Werkelijk alles staat er in. Ook komen ze binnenkort met "real-time" overzichten. Een wereld van verschil met KPN waar ze op dit gebied echt helemaal achteraan lopen.

De recentelijk door KPN geintroduceerde internetbundel is t.o.v. de overige aanbieders nog steeds veel te duur. Jammer want KPN heeft wel altijd een goede dekking en die is van Telfort soms net een beetje minder.

› reageer

Nathalia, als je bij Orange surft op je mobiel zelf, dan kan je dat onbeperkt doen. Die 2 MB is alleen voor het gebruik i.c.m. met een laptop of pda of als je de mailclient op je telefoon gebruikt. Wappen en internetpagina's bekijken of je telefoon kan je dus zo veel doen als je wilt.

Het werd mij niet geheel duidelijk of je hiervan op de hoogte bent, vandaar de toevoeging.

› reageer

@ Mexx: Dus dat betekent dat ik voor die EUR 6,- per maand (Orange World) onbeperkt streaming internetradio kan luisteren? En ook onbeperkt kan msn-nen op m'n mobiel? M'n mail haal ik niet op bij Orange, maar gewoon via pop3 bij gmail. Dat kan dan dus ook onbeperkt? Dat is niet gek.

› reageer

Klopt ik heb ook 2 jaar orange gehad met orange world (onbeperkt internet dus) heb het ook genoeg gebruikt. vaak 12 mb in de maand ofzo. Flitsservice op je mobiel is trouwens ook erg makkelijk. Ben nu alleen overgestapt op Hi omdat het bereik van Orange vaak slecht is.

› reageer

In iedergeval is het zo dat je als je overstapt naar een abonnement met belminuten je niet in alle gevallen je minuten bundel voor Datagesprekken kan gaan gebruiken! Dit kan alleen bij de abonnementen waarbij alles uit 1 bundel gaat (Orange en KPN Mobile plus) en T-Mobile. Bij alle andere providers en abonnementen kan je de belminuten (raar maar waar!) alleen inzetten voor spraak bellen met andere telefoons. Voor dataverkeer betaal je dan de losse minuutprijs.

Orange World is alleen onbeperkt GPRS verkeer voor 6 euro als je binnen de Orange WAP portal blijft. Verkeer buiten de Orange portal kost na de eerste 2 gratis MB's 3 euro per extra MB. Het is bij Orange wel zo dat je 6,- euro van de GPRS bundel uit je abonnementsbundel gehaald worden en dat je je extra gebruikte MB's ook uit je Orange tegoed bundel betaalt.

Trouwens: je kan ook een Orange ready prepaidkaart kopen (inclusief 15,- euro beltegoed). Als je daarop Orange World laat activeren kan je al minimaal 2 maanden GPRS gebruiken zonder nog bij te betalen. Zo kan je dus bekijken of de dingen die jij ermee wilt doen binnen of buiten de Orange portal gedaan moeten worden zonder direct aan een abonnement vast te zitten.

› reageer

@koen

ik vind het een beetje onduidelijk of misschien zelfs vals uitgelegd. Bij orange kun je wel onbeperkt gprs gebruiken voor 6 euro/maand, ook als je buiten het orange world wap portaal kom. Zolang je het maar via de toegangspunt "wap" doet tenminste. Het is dus niet zo als bij vodafone live, waar je inderdaad voor browsen buiten het vodafone live portaal extra moet betalen

› reageer

Via een truuk kan je inderdaad nagenoeg alles via een Orange portal WAP verbinding regelen. Maar het mag duidelijk zijn dat dit niet officieel is (en de instellingen daarvoor indien nodig niet door de Orange klantenservice verstrekt zullen worden). Kortom: dit is niet de bedoeling en ik kan een nieuwe aansluiter dan ook niet wegsturen met de garantie dat dit blijft werken. Als Orange hier teveel lucht (of last) van krijgt is het misschien morgen al afgelopen! Kortom: niets vals aan deze uitleg!

Kortom: officieel geldt dat je binnen het Orange portal onbeperkt gratis wapt en buiten de portal na de eerste 2 MB moet betalen. De topicstarter moet zelf maar de risico's afwegen en daarom adviseer ik nog steeds te beginnen met een betaalbaar Orange prepaid kaartje en daar Orange World (=Orange GPRS) op te laten activeren) om te kijken of het deze persoon ook wel lukt het GPRS verkeer in alle gevallen via de portal te sturen. (niet iedereen is namelijk even handig met instellingen aanpassen etc.)

› reageer

nee hoor Koen, ik doe het hier met mijn 7610 met de gewone instellingen (van de orange site) en heb er niks aan verandert en ik kan ook de gewone webbrowser gebruiken (hoef dus niet opera te installeren) Volgens mij is dit wel nodig als je bv. een c500 heb. Ik kan natuurlijk niet zeggen voor hoelang dat nog zo is maar dat is bij orange ook niet zo een probleem. Als ik het niet meer kan is Orange World voor mij niet meer aantrekkelijk en laat ik het gewoon deactiveren. Dat ik het mooie eraan. Je hoef het niet gelijk voor 12 maanden aftesluiten

› reageer

Ik bel inmiddels gewoon in via een 06 nummer van Radio538. Dus geen GPRS, maar het is me toch snel genoeg! Kost me niets, want het wordt gewoon gezien als "belminuten". Het gaat dus gewoon van m'n bundel af. Ik wist niet dat dit nog kon. Ik dacht dat je tegenwoordig alleen nog maar met GPRS het internet op kon met een mobiel. Enfin, als ik in de toekomst "snel internet" op m'n mobiel wil, zal ik zeker dit topic nog even doorlezen. Bedankt voor alle reacties.

› reageer

@Koen

Zou je mij deze instellingen kunnen / willen sturen ?
Op: nielsengel(ed)hotmail.com

› reageer

Zoekende op dit forum, lees ik weinig over een 'vergelijker' van GPRS tarieven... Ook ik was de laatste jaren klant van Telfort, juist vanwege het bovenstaande; Maar nu is dat niet aantrekkelijk meer om mijn abo te verlengen.

Heeft iemand misschien een compleet rijtje tarieven? of heb ik niet goed genoeg gezocht in dit forum? /me is benieuwd...

› reageer

wat ik weet over inbellen via je telefoon met belminuten dat het bij vodafone onder data word gerekend. Of is dat niet meer het geval?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.