AH Mobiel Paars gaat stoppen

Te laat voor een edit, maar bedoelde natuurlijk : AH Mobiel geel is altijd Telfort geweest.

› reageer

Stap nu over op AH Mobiel Geel en ontvang € 15 gratis beltegoed!
Bellen met AH Mobiel Paars is met ingang van 1 januari 2006 niet meer mogelijk. Het vernieuwde AH Mobiel Geel blijft gewoon bestaan. Vanaf 16 juni 2005 zijn er alleen nog opwaardeerkaarten van AH Mobiel Geel bij Albert Heijn te koop. Wilt u voordelig met AH Mobiel blijven bellen, dan heeft u een nieuwe SIM-kaart voor AH Mobiel Geel nodig. Belt u met AH Mobiel Paars, dan kunt u hier gratis het SIM-pakket voor AH Mobiel Geel aanvragen. U ontvangt dan € 15 gratis beltegoed als welkomstcadeau. Bent u AH Mobiel Paars beller, dan ontvangt u ook persoonlijk bericht met mogelijkheden om over te stappen.

Hier meer info over paars ->geel

ze gooien KPN er dus helemaal uit en gaan exclusief voor telfort.

› reageer

Dit is lachen:

Stapt u over, dan belt u voortaan met AH Mobiel Geel. Dit netwerk heeft een landelijke dekking van 99,2%. Alleen in enkele grensgebieden kan dit netwerk een minder goede dekking bieden.

Zal Telfort leuk vinden

En als je niet overstapt wordt je AH paars omgezet in HI/KPN per 1 jan 2006.

› reageer

Hahaha, Telfort een dekking van 99,2%. Mochten ze willen.

Dekking Telfort (al betwijfel ik of dit ook daadwerkelijk klopt)

Dekking KPN

Bron kaartjes: www.gsmworld.com

› reageer

Offtopic: Ik zeg niet dat Telfort beter is, maar hun kaart is wel heel bescheiden en al gedateerd, ondertussen is er veel meer dekking (o.a. op Schiermonnikoog). KPN heeft de kaart juist wat rooskleuriger voorgesteld. En radiosignalen lopen nooit een perfect rechte lijn zoals op de kaart te zien is bij de Waddeneilanden. Dat laat al zien dat het kaartje is gemanipuleerd.

› reageer

@ Chris:

Telfort heeft idd 99,2%... Die dekking is gemeten over het aantal huishoudens dat bereik heeft, oftewel: dekking boven water telt er niet in mee...

› reageer

ook de grens met duitsland en belgie is nogal twijfelachtig

echt recht op de grens houdt de dekking op?

› reageer

ja, dat staat in een VN verdrag

› reageer

@roppie:

Als het water enzo niet is meegeteld is de werkelijke dekking dus duidelijk lager.

@royke2:

De kaartjes zullen niet helemaal kloppen. En ook zal niet alle dekking er goed op staan, maar dat het bereik van Telfort gewoon minder is dan KPN/Vodafone is algemeen bekend.

Telfort maakt gebruik van de 1800MHz frequentie net als Orange/T-Mobile. De 1800Mhz frequentie kan nou eenmaal minder ver binnen gebouwen enzo.

@SiC:

De dekking houd niet meteen op bij de grens, maar dit kaartje weergeeft alleen de dekking binnen Nederland.

› reageer

Tja KPN heeft het niet nodig, Telfort misschien wel.

› reageer

Goed nieuws: nu nog lekker voordelig opwaarderen op KPN paars en straks inclusief alle bij KPN wel werkende diensten naar KPN overstappen met tot je tegoed op is behoud van je korting en nu met onbeperkte geldigheid. Dan ga ik zeker niet naar Telfort!

NB. wie biedt er op een nieuw ongeopend AH mobiel paars blik of zal ik het toch maar voor in de gsm vitrine houden?

› reageer

Ik vraag me af hoelang HEMA-mobiel nog blijft bestaan, loopt volgens mij ook niet echt geweldig...

› reageer

Volgens mij loopt de Hema storm, want die worden plat gelopen door TVers om te ...... .

Ik kon bij die actie van 20 euro beltegoed voor 5 euro niets meer krijgen omdat alle stickers op waren.

› reageer

Ja de mensen die van HEMA mobiel gebruik maken, zijn over het algemeen niet de veel gebruikers denk ik, dus zal wel niet spetterende winst hebben. Maar denk dat t ook niet hun doel is. Ze willen gewoon van alles verkopen/aanbieden.

› reageer

welk netwerk gebruikt de hema?

› reageer

KPN

› reageer

Het is net als in een supermarkt:

Men verkoopt daar vaak de melk voor kostprijs of lager om zo het de klanten het gemakkelijk te maken alles in één winkel te kopen.

Als men geen melk verkoopt, dan raakt men vrijwel alle klanten kwijt.

Je kan de melk ook met winst verkopen, maar dan gaat de klant naar de goedkoopste supermarkt.

Je moet het dus zien als een combi pakket waar heus wel winst uit gehaald wordt.

De klant komt voor de aanbieding bij de Hema en doet daar meteen even boodschappen omdat men er toch al is. De klant komt terug, want de GSM kaart is daar gekocht en daardoor krijg je nog meer korting. Gevolg is dat de klant opnieuw de rest van de boodschappen daar weer opnieuw doet, enz. enz.

Is best slim.

› reageer

ja mijn vader belt bijna nooit (en heeft ook een siemens a35) en gaat misschien overstappen van tele2 prepaid naar hema mobiel

› reageer

Even terug komen op de dekking van Telfort en dat kaartje van GSM-World. Die informatie is redelijk gedateerd. Daarnaast kloppen de kaartjes niet. Kijk voor de gein eens naar het kaartje van Orange en vergelijk die eens met bv. Vodafone..... trek zelf je conclusies.

Daarnaast betekend 99,2 % dekking.... 99,2% van de Nederlandse bevolking kan buiten bellen met Telfort.

Ook zie je een aantal witte vlekken, BV de Veluwe, Utrechtse Heuvelrug ed. Hier hebben alle netwerken vlekken, omdat het natuurgebieden zijn.

Ook op het water kun je bellen met Telfort, maar het is heel moelijk om daar een dekkingskaart op aan te passen, water geleid de signalen anders dan land.

› reageer

De kaartjes worden door de providers zelf aangeleverd aan gsmworld en 2 keer per jaar geupdate. Als die van Telfort niet klopt, dan belazeren ze gsmworld en hun klanten met de geleverde info. (net zoals veel andere buitenlandse operators dat ook doen dus wat is nu uiteindelijk de waarde van gsmworld? Meer dan een indicatie is het niet helaas).

› reageer

De kaart op de site van Telfort zelf is nauwkeuriger dan van GSMworld
Link
Al staan ook daar niet alle antennes op ingetekend. Kaart loopt achter op werkelijke situatie.

› reageer

Je gaf een kaartje met de EDGE dekking

Dit is link naar de GSM dekking (en inderdaad, ook al enige tijd verouderd)

Telfort GSM dekking

› reageer

Yep, had de link naar de EDGE landkaart aangegeven.
Edge wordt toegevoegd aan de bestaande GSM-antennes. Deze kaart is meer bijgewerkt dan die jij hebt gelinkt.

Voorbeeldje.
Op de Edge kaart staat op het uiterste puntje van Walcheren wel een antenne aangegeven (circel met boven een hap uit) en op de ander kaart staat die niet. En nu weet ik heel zeker dat er op dit meest westelijke puntje van Walcheren (Westkapelle)een gsm-mast is gezet door Telfort voor het edge-tijdperk.
Kortom, niet alle kaarten zijn nauwkeurig.

Ook wordt er op deze kaarten geen rekening gehouden met opstakels.

› reageer

Online op de telfort site staan wel de masten die zijn geplaatst als laatste voor gsm netwerk, maar sinds eind 2004 is er niks meer toegevoegd volgens mij. Denk dat ze de site niet meer zo vaak bijwerken.
P.s We kunnen het onderwerp van de thread wel veranderen onderhand

› reageer

Op de EDGE kaart is blauw de EDGE dekking en groen de bestaande GSM dekking volgens mij.

› reageer

tsja telfort is een heel ander netwerk dan kpn.
Telfort doet weinig tot niets meer aan hun netwerk ondanks dat er nog vele gaten in de dekking zitten (mijn hele woonwijk heeft matig telfort bereik en dat midden in de randstad).
Maargoed ze zouden er 2 jaar geleden wat aan doen, nog steeds matig bereik, wegvallende lijnen en gekke netwerkstoringen

› reageer

Off topic

Telfort doet wel degelijk veel aan hun netwerk, hoe kunnen ze anders EDGE uitrollen. Daarnaast bouwen ze regelmatig bij, maar de site is niet up-to-date.

Heb je er wel eens aan gedacht dat jou gemeente geen vergunning wil geven op de plek waar Telfort een mast wil bouwen. De provider wil vaak wel, maar meestel werken de gemeentes of bewoners tegen.

› reageer

Die EDGE uitrol gaat behoorlijk snel! Sinds het EDGE dekkingskaartje van April is er al weer erg veel dekking bij gekomen!

› reageer

De gemeente kan voor bepaalde antenneopstellingen niet weigeren. Bijvoorbeeld antennes op en aan hoge gebouwen zijn volgens de Woningwet 2003 vergunningsvrij. Momenteel hebben de telecomaanbieders te maken met tegenwerkende burgers.(straling verhaal enz. enz.) In mijn woonplaats wil een telecom aanbieder antennes plaatsen. Ze hebben bij verschillende gebouwenbeheerders gevraagd of het mogelijk was on hun antennes aan en op de gebouwen te plaatsen. Tot op heden heeft nog een enkele beheerder meegewerkt.

› reageer

Tijd voor camouflage antennes daar: iets duurder, maar niemand klaagt meer!

› reageer

daar komt bij dat kpn en vodafone 20 km berijk masten hebben en telfort enzo (orange bijv.) 10 km gsm palen heeft.

Dit merk je dus ook aanzienlijk.

Ik heb telfort en ik kan niet anders zeggen dat ik er op moet KOTSEN.

Waardeloos berijk, ontiegelijk gezeik met opwaarderen, enige lichtpuntje is de klantenservice. Die weten wel waar ze het over hebben...maarja oefening baart kunst zullen we maar zeggen...

› reageer

Dan weer even een on topic bericht: ik zie onderaan op de AH-mobiel website opeens het volgende staan:

" Eventueel resterend beltegoed op de AH Mobiel Paarse SIM-kaart komt te vervallen op het moment dat het 06-nummer wordt overgezet naar AH Mobiel Geel of anders per 1 januari 2006."

Ik neem aan dat dit is om af te schrikken en klanten te bewegen over te stappen en hun beltegoed op te maken? Lijkt mij toch wel onredelijk voor klanten die soms nog vele tientjes tegoed op de kaart hebben staan. Het lijkt mij dat dit tegoed gewoon naar KPN meegenomen moet kunnen worden (vooral aangezien AH-Mobiel opwaardeerkaarten vanaf de start al gewoon via de KPN systemen lijken te werken aangezien je AH-Mobiel paars kaarten ook met KPN opwaardeercodes kon opwaarderen.

› reageer

@marck: waar ik op KOTS is jouw taalgebruik.

Het bereik van GSM masten hangt af van velerlei factoren en instellingen. In geen enkel geval kan zonder meer geclaimed worden dat een site van KPN of VF 20 km bereik heeft en een site van TF maar 10. De signalen van een 1800 netwerk worden sneller gedempt, daardoor zijn er meer sites nodig. Door het feit dat er meer sites nodig zijn is de kans op goede dekking echter weer beter.
In de praktijk gaat deze vlieger natuurlijk niet altijd op omdat het plaatsen van extra sites erg kostbaar is en dus niet opweegt tegen de toegenomen dekking.
Op de site van TF heb ik echter nog niets kunnen ontdekken over eventuele nieuwe abo's en EDGE databundels. Dat lijkt mij nou interessanter dan een computerberekening die de dekking moet benaderen.

› reageer

KPN te duur voor Albert Heijn

Gepubliceerd op vrijdag 27 mei 2005

AMSTERDAM (ANP) - Albert Heijn (AH) laat zijn klanten voortaan met Telfort bellen in plaats van KPN. De reden is dat Telfort voordeliger is. Dat heeft een woordvoerder van Albert Heijn vrijdag laten weten.

Het betekent dat het belpakket AH Paars, dat over het KPN-netwerk loopt, de komende weken uit de markt wordt gehaald. Half juni verdwijnen de paarse opwaardeerkaarten al uit de schappen. Er kan wel gewoon doorgebeld worden met de kaarten. Mensen die bij AH Mobiel paars blijven, gaan na 1 januari 2006 verder als Hi- of KPN-klant. Volgens de AH-woordvoerder belt al een groot deel van de AH Mobiel-klanten via het netwerk van Telfort.

› reageer

Mijn beltegoed van AH paars vervalt over 8 dagen. Moet dus opwaarderen. Gebruik telefoon heel weinig, dus bij opwaarderen ben ik op 1 januari 2006 mijn geld kwijt. Wil dus vanaf heden opwaarderen met KPN maar dat mag blijkbaar niet of ik moet een nieuwe KPN prepaidkaart kopen en dan invullen met nummerbehoud. Wat is nu wijs?? AH geel werkt niet bij ons. Telfort heeft in Strijen heeeeeeeeeeeeeeeeeeel slecht bereik.

› reageer

Nee, je bent je beltegoed niet na 1 januari 2006 kwijt! Wanneer je blijft bellen met AH Paars dan ga je automatisch over naar KPN.

› reageer

ik hoor niemand over de 15 euro gratis beltegoed als je gratis 'paarse'nr laat overzetten naar een 'geel'AH nr... da's toch leuk? en gratiszzz!

› reageer

Als je gratis een AH-Mobiel geel simkaartje besteld dan krijg je direct al 5,- starttegoed hierop. Als je geen nummerbehoud aanvraagt, dan blijft je AH paars gewoon geldig naast je nieuwe gele sim, en krijg je niet de 10,- extra tegoed op je nieuwe gele simkaart. Ik verwacht echter dat de meeste AH paars gebruikers nog wel meer beltegoed op hun kaart over hebben dan die 10,- euro die je bij overstappen naar AH-Mobiel-geel extra zal krijgen.

Bij AH-Mobiel geel heb je minder diensten dan bij omzetting naar je paarse sim naar KPN, als ik het goed begrijp dan blijft je AH-Mobiel paars tegoed ook na 1 januari 2006 nog geldig maar moet je dus vanaf juni op gaan waarderen met KPN mobile codes. Als je op dit moment moet opwaarderen, dan zou ik dat gewoon met zo'n AH-Paars opwaardeercode doen. Deze zijn tot 16 juni te koop en geven je nog steeds de 10% extra beltegoed. Die kan je dan nu en straks bij KPN gebruiken.

NB. Bij AH-Mobiel geel krijg je wel meer gratis beltegoed maar moet je nog steeds elke 6 maanden opwaarderen om je kaart geldig te houden. Bij KPN is je beltegoed intussen onbeperkt geldig. Dit is voor weinigbellers dan ook veel interessanter!

› reageer

ff een vraagje:

in mijn e720 zat een telfort simkaart, doe ik nu bij AH mobiel geel erin dan blijft er staan Telfort. Komt dit omdat er eerst een telfort in zat of omdat AH mobiel nu helemaal gaat via telfort?

› reageer

Telefoon geeft netwerk aan, dit is bij AH Mobiel immers ook Telfort (ook altijd geweest).

› reageer

Te laat voor een edit, maar bedoelde natuurlijk : AH Mobiel geel is altijd Telfort geweest.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Dit onderwerp is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.