Telefoon afpakken beste straf

of in zijn tijd waren er nog geen mobieltjes

› reageer

Uitgegeven: 9 mei 2005 08:53

AMSTERDAM - Ouders die hun kroost een goede straf willen geven, kunnen het beste het mobieltje afpakken. Uit een Zuid-Koreaanse onderzoek blijkt dat jongeren het afpakken van het mobieltje veel erger vinden dan bijvoorbeeld huisarrest.

Maar liefst 77,5 procent van de kinderen tussen 13 en 15 jaar vinden kunnen zich niet voorstellen om zonder telefoon door het leven te gaan.

In Zuid-Korea hebben drie van de vier personen een mobiel. In 2007 zijn er in West-Europa evenveel mobiele telefoons in gebruik als er mensen zijn. De zogenoemde penetratiegraad van mobiele telefonie stijgt van 90 procent nu tot 100 procent.

› reageer

leuk om dit te horen...

ikzelf ben 14 en heb sinds een aantal maanden een telefoon en ik zou inderdaad niet meer zonder kunnen!

› reageer

Klinkt leuk... maar is het wel effectief!? Leren de kinderen ervan dat ze fout zaten, dat ze iets niet goed hebben gedaan?

Ik denk het niet!

Straf moet nut hebben om het in de toekomst niet meer te laten gebeuren... Ik denk niet dat het tijdelijk afpakken van een gsm erg veel nut heeft. Na een tijdje weet het kind toch wel dat ie hem weer terug krijgt!

› reageer

Misschien bedenkt het betrokken kind wel, dat als hij/zij een bepaalde gedraging achterwege laat, hij/zij dan niet tijdelijk van zijn/haar telefoon verstoken is

Het is inderdaad een variant op huisarrest, waarbij een kind na verloop van tijd ook wel van ontdekt dat het van tijdelijke aard is, maar niet minder effectief lijkt me :

› reageer

moet je als kind gewoon een 2e telefoon hebben...
zouden ze je 2e telefoon ook afpakken?

› reageer

Mijn ouders zeggen altijd "Als het je niet aanstaat dan ga je maar op jezelf wonen."

› reageer

DAT zal ze leren!

› reageer

@michaelf

hé doe ff niet zo lijp!

en hoe oud ben jij dan??

"zeker zelf nooit jong geweest hé"

› reageer

of in zijn tijd waren er nog geen mobieltjes

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.