Kwartaalcijfers T-Mobile

Die nieuwe T-Mobile Flex abonnementen lopen werkelijk als een trein. Klanten gaan met nummerbehoud van Orange en Vodafone naar T-Mobile. Gaat lekker dus

› reageer

T-Mobile Netherlands is losing ground

Total number of subscribers for T-Mobile Netherlands dropped with 39.000 customers to 2.222 million at the end of Q1 2005. The drop in prepaid was 34.000 and a net 4.000 postpaid customers left T-Mobile. Last quarter T-Mobile increased its customer base with 8.000, whereas in the same period last year, T-Mobile connected 123.000 new customers. The number of new customers has been in a steady decline since then. Drop in number of subscribers in Q1 2005 is caused by a step increase of the monthly churn. Monthly churn during the first quarter was 3.7 percent per month, which is 1.3 percent more than for 2004. Postpaid ARPU dropped to EUR 62 versus EUR 65 in the previous quarter. Prepaid ARPU dropped to EUR 10, compared to EUR 11.00 in Q4 2004. Percentage non-voice revenue rose to 13.9 percent in this first quarter.

Bron: www.telecompaper.nl

› reageer

Dan zal het nog aardig lastig worden om nr2 van de NL markt te worden, wat hun doelstelling toch was?

› reageer

PERSBERICHT

Den Haag, 12-05-2005

T-Mobile bevestigt nummer 3 positie met omzetgroei

Persbericht



Den Haag, 12 mei 2005



De omzet van T-Mobile Netherlands over het eerste kwartaal steeg tot EURO 256
miljoen tegen EURO 250 miljoen een jaar geleden. Ondanks een licht dalend
klantenaantal (tot 2,222 miljoen) en de sinds 1 december 2004 met 16% verlaagde
MTA-tarieven (*), wist de aanbieder van mobiele communicatie de ARPU
(gemiddelde omzet per gebruiker) stabiel te houden op EURO 35,-. T-Mobile
klanten blijken steeds meer gebruik te maken van hun mobiele aansluiting.
T-Mobile passeerde daardoor in het eerste kwartaal voor het eerst de grens van
10 miljoen belminuten per dag.

Hans van Leeuwen, Financieel Directeur T-Mobile Netherlands: 'T-Mobile ligt
volledig op koers naar winstgevende groei. Wij hebben de verwervingskosten voor
prepaidgebruikers sterk gereduceerd (van EURO 77,- in het eerste kwartaal van
2004 tot EURO 26,- nu) om een gezonde groei in omzet te realiseren. Het
klantenaantal daalde daardoor voornamelijk in PrePaid licht. In tegenstelling
tot sommige concurrenten tellen wij bovendien alleen actieve klanten mee.
Daardoor lijkt ons klantenaantal relatief laag. Van onze klanten heeft evenwel
nog steeds bijna de helft (47%) een abonnement. Een abonnee besteedt gemiddeld
6 maal zoveel als een prepaidgebruiker. De ARPU van abonnees bleef op het
niveau van Q1 2004 (EURO 62,-).
Wij constateren bovendien dat onze klanten steeds meer gebruikmaken van hun
mobiele aansluiting. In het eerste kwartaal hebben wij de grens van 10 miljoen
belminuten per dag gepasseerd. Dit zijn uitgaande gesprekken van onze klanten
op het Nederlandse T-Mobile netwerk. Deze trend zet zich door in het lopende
kwartaal.
Net als bij andere aanbieders staat ook bij T-Mobile de omzet onder druk als
gevolg van de daling van de MTA-tarieven met 16%. Wij weten deze daling
grotendeels te compenseren doordat klanten meer gebruikmaken van hun GSM. Naar
verwachting zal dit nog sterker stijgen als gevolg van het in januari
geintroduceerde nieuwe Relax prijsplan met ruime keuze in bel- en sms-bundels.
Om prepaidgebruikers langer aan zich te binden, introduceerde T-Mobile dit
kwartaal PrePaid Bonus, het eerste loyaliteitsprogramma in de markt waarmee
prepaidbellers tot 30% korting krijgen op hun beltarief.
Door strikte beheersing van de operationele kosten, hebben wij ook het
resultaat op niveau kunnen houden. De EBITDA over het eerste kwartaal bedroeg
EURO 26 miljoen tegenover EURO 3 miljoen over dezelfde periode vorig jaar. De
EBITDA marge bedroeg 10,3%. In dit eerste kwartaal heeft T-Mobile EURO 19
miljoen geinvesteerd.'

Over T-Mobile

T-Mobile, het wereldwijde mobiele netwerk, heeft in Nederland 2,222 miljoen
actieve klanten en is met een omzet van EURO 256 miljoen in het eerste kwartaal
van 2005 de nummer 3 op de Nederlandse markt. T-Mobile biedt producten en
diensten voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers. T-Mobile beschikt in
Nederland over een zeer modern mobiel netwerk voor spraak- en datadiensten en
een snel groeiend aantal HotSpots, waar gebruikers de beschikking hebben over
een zeer snelle mobiele internetverbinding.

T-Mobile Netherlands is onderdeel van T-Mobile International, een van de
leidende mobiele communicatie ondernemingen in de wereld. Als een van Deutsche
Telekom's drie strategische bedrijfsonderdelen, concentreert T-Mobile zich op
de meest dynamische markten in Europa en de Verenigde Staten. T-Mobile levert
haar diensten aan zo'n 80 miljoen klanten in 9 landen. T-Mobile is de enige
mobiele communicatie aanbieder ter wereld met transatlantische dienstverlening.


(*) MTA tarieven: de vergoeding op groothandelsniveau voor het afleveren van
gesprekken bij klanten

Meer informatie:

T-Mobile Netherlands BV
Henny van der Heiden
Telefoon: 06 1409 6666
E-mail: pers@t-mobile.nl
Persberichten op de site: www.t-mobile.nl

› reageer

Tsja als je kijkt naar de ongunstige veranderingen die ze hebben doorgevoerd, zoals de hogere roamingtarieven onder het mum van transparantie, slechtere voorwaarden (zoals met opzeggen met de verkapte 4e maand) sinds ze Ben af zijn, hogere abonnementstarieven en de halstarrige houding bij problemen van welke aard met je aansluiting verbaast het mij niet nee.

› reageer

In zo'n persbericht weten ze negatieve dingen toch altijd weer mooier te maken dan ze zijn...

› reageer

grappig inderdaad hoe de nederlandstalige persbericht nog zo is opgesteld dat 5 negatieve mededelingen verteld worden als 2 normale en 3 positieve feiten

Zo een negatieve groei had ik al zien aankomen, alles wees erop; zoals dat ze begonnen met prepaidbonussen en deze maand nog even snel paar duizend klanten wilden behouden door d500's weg te geven met 1-jarige 150 min verlengingen

Grappig hoe de management altijd zo laat handelt.. ze doen een heel kwartaal bar weinig en dan de laatste 2 weken al de cijfers binnen zijn gaan ze stunten om het even snel goed te maken.

› reageer

Ja ze kunnen idd de negatieve zo brengen dat t ineens niet meer boeiend lijkt. 39.000 klanten is natuurlijk wel veel, maar meeste is prepaid. Ze doen wel heel wijs dat ze alleen actieve klanten tellen, maarja andere providers doen dat ook, en ze hebben allemaal hun eigen regeltjes. dus ja wat is actief?

Nu met die goedkope sim only's krijgen ze er vast weer wat mensen bij, maarja daar verdienen ze geen zak op dan.

Orange deed t ookal minder, die had nog wel klantengroei maar iets van 15000 mensen. Denk dat Orange, voorlopig TM niet kan inhalen met aantal klanten. (Maarja dat is ook niet het belangrijkste.)

› reageer

T-Mobile verliest klanten maar genereert meer omzet
Donderdag, 12 mei 2005, 15:31 - T-Mobile heeft het aantal klanten in het eerste kwartaal zien dalen. Dankzij flinke kostenbesparingen zijn de omzet en winst wel gestegen.

Aan het einde van het eerste kwartaal telde T-Mobile in Nederland 2,22 miljoen klanten. Dat zijn er ongeveer 40.000 minder dan eind december. Van de klanten heeft 47 procent een abonnement.

T-Mobile-abonnees zijn hun mobiele telefoon wel intensiever gaan gebruiken, zo merkt het bedrijf op. Hoewel het aantal gebruikers is gedaald en de tarieven onder druk staan, is de gemiddelde omzet per gebruiker (arpu) met 35 euro gelijk gebleven.

"We constateren dat onze klanten steeds meer gebruikmaken van hun mobiele aansluiting", aldus financieel directeur Hans van Leeuwen. "Gemiddeld besteedt een abonnee zes keer zoveel als een prepaidgebruiker."

De omzet steeg in een jaar tijd licht van 250 tot 256 miljoen euro. Dat de omzet kan stijgen terwijl de arpu ongeveer gelijk blijft en het aantal klanten daalt, is volgens T-Mobile-woordvoerder Henny van der Heiden een kwestie van afronding. "Als de arpu iets hoger is dan die 35 euro, dan kom je over een jaar iets hoger uit."
Klik Hier!

De ebitda-winst steeg in het eerste kwartaal tot 26 miljoen euro. In dezelfde periode in 2004 was dit nog 3 miljoen euro.

In januari kondigde het bedrijf nog een grote reorganisatie aan. Bij T-Mobile Nederland zullen hierdoor voor eind 2006 ongeveer 190 van 1560 arbeidsplaatsen verdwijnen. "We liggen daarmee op schema", aldus Van der Heiden. De reorganisatie verloopt volgens hem zonder gedwongen ontslagen.

› reageer

Ja dit staat ook op planet multimedia. Wel grappig:

Webwereld kopt met: TM verliest klanten maar genereert meer omzet.
PMM: Teruggang TM (met in de inleiding met stagnerende omzet.)

Ja ze zetten t leuk naar hun hand, de omzet is licht gedaald ten opzichte van laatste kwartaal 259 miljoen ipv 256 miljoen. Alleen als je gaat vergelijken met 1e kwartaal 2004 dan is het wel gestegen.

Nagoed dat doen alle providers wel. Feit blijft dat er niet veel veranderd is, maar wel iets minder klanten.

› reageer

zeg Vermaat, de bron is webwereld en niet degene die jij aanhaalt, is dat toevallig je eigen site??

› reageer

Ja overal waar hij post komt die site erbij. Zag al dat er een modbreak was want spam mag niet.

› reageer

Boven aan het persbericht staat dat ze een 3de positie innemen, maar ik kan me herinneren dat ze eindvorig jaar 4de stonden. Dit stond ook in Telecom Paper.

KPN was volgens het onderzoeksbureau goed voor een marktaandeel van 38 procent en Vodafone voor 22,9 procent. Telfort is de nummer drie met 14,4 procent.[/]

Dit staat in forum nieuws

› reageer

Ik kan me herinneren dat Telfort ook de klanten die ze via AH-mobiel en al die andere resellers hadden meegeteld.. En DAARMEE stonden ze derde, zoiets was het...

› reageer

H-Mobile (zo noem ik ze liever, denk er maar over door...) staat nummer 4, en als ze zo doorgaan snel nummer 5! Als verkoper weiger ik het nog langer H-Mobile te verkopen na de asociale brief die ik vandaag van hun heb mogen ontvangen.

Het feit is gewoon dat klanten weghollen, en dat ze dat helemaal aan zichzelf te danken hebben... Mond-tot-mond reclame is de belangrijkste vorm van reclame heb ik ooit geleerd...

› reageer

Mond-tot-mond reclame is de belangrijkste vorm van reclame heb ik ooit geleerd...
je bedoeld gehoord

en ja ik ken ook niemand die tevreden is over tmobile.

› reageer

T-Mobile? Nooit van gehoord ;-)

› reageer

Klanten kunnen best tevreden zijn over hun, maar dat wil nog niet zeggen dat een bedrijf dat zich in een brief beroept op niet bestaande voorwaarden uit mijn contract, betrouwbaar is.

› reageer

Die 3e plek was gekeken naar omzet ipv aantal klanten. Er stonden in telecompaper idd 2 "rijtjes"

› reageer

Erg triest. T-Mobile zal nu toch met iets nieuws moeten komen willen ze niet nog meer klanten verliezen. Ik had het hun graag gegund om de 2e plaats over te nemen van Vodafone. Maar gezien hoe ze nu bezig zijn gaat het de verkeerde kant met hun op. Misschien moeten ze het voorbeeld van Telfort volgen en ook hun netwerk aanbieden aan bijvoorbeeld AH. Of ID&T. Misschien zal hun klantenbestand zo weer wat hoger worden.

› reageer

Omzetstagnatie T-Mobile

Gepubliceerd op woensdag 09 november 2005

(P7) Prijsdruk deed de omzet van T-Mobile dalen ondanks een groei van het aantal klanten en abonnementen.
Dat is bekendgemaakt met de cijfers over het derde kwartaal 2005 van Deutsche Telekom, het moederbedrijf van T-Mobile. De cijfers vielen beleggers in totaal niet mee, want de koers daalde vanmorgen met ruim drie procent.

De totale omzet van T-Mobile Nederland kwam over het derde kwartaal van 2005 uit op 265 miljoen Euro, tegen 267 miljoen euro over het tweede kwartaal van 2005 en 256 miljoen euro in het eerste kwartaal.

Het bruto overschot (Ebitda) steeg van 34 miljoen euro in het tweede kwartaal naar 52 miljoen euro in het derde kwartaal van 2005, een gevolg van een besparing in operationele kosten. Een netto resultaat meldde T-Mobile niet, dat is gezien de afschrijvingen op onder meer de UMTS-licentie waarschijnlijk nog negatief.

De omzet per klant kwam uit op 37 euro per maand gemiddeld, gelijk aan die van het tweede kwartaal. Daarvan was 15 procent gemiddelde de omzet uit data, vooral sms. T-Mobile zegt ook dat de vraag naar mobiel internet stijgt maar dit is niet apart in de cijfers te zien.

Het aantal klanten van T-Mobile Nederland groeide in het derde kwartaal met 45.000 tot 2,295 miljoen: 17.000 minder prepaidgebruikers en 61.000 meer abonnees.

T-Mobile investering in Engeland
T-Mobile maakte bekend fors te willen groeien op de Britse markt en daartoe ruim 2 miljard euro te zullen investeren in marketing en uitbreiding van diensten, waaronder met UMTS.

Het aantal mobiele klanten in Engeland steeg van ruim 16 miljoen tot 16,3 miljoen.

T-Mobile USA kreeg er in het derde kwartaal 2005 1,1 miljoen nieuwe klanten bij, in Duitsland kwamen er netto 500.000 bij. Dat was samen het overgrote deel van de totaal 2,2 miljoen nieuwe T-Mobiele bellers.

Beter dan verwacht
Net als bij alle grote telecombedrijven in Europa heeft Deutsche Telekom te maken met minder vaste en meer mobiele inkomsten: De Ebitda van T-Mobile steeg met 15 procent, tot ruim 2,7 miljard euro. Het bruto overschot in vaste telefonie en internet daalde met 3 procent, tot 2,4 miljard euro.

De nettowinst kwam uit op 2,4 miljard euro, beter dan de 1,4 miljard verlies een jaar terug en veel beter dan de gemiddelde verwachting van 1,8 miljard.


› reageer

Dat was samen het overgrote deel van de totaal 2,2 miljoen nieuwe T-Mobiele bellers.

› reageer

Topictitel aangepast

› reageer

'Het aantal klanten van T-Mobile Nederland groeide in het derde kwartaal met 45.000 tot 2,295 miljoen: 17.000 minder prepaidgebruikers en 61.000 meer abonnees'

heb een vaag vermoeden dat het aantal pre-paid bellers de komende maanden sterk gaat dalen, gezien hun 'ouderwetse' tarieven

› reageer

thomas> zolang de abo bellers blijven stijgen vindt TM dat helemaal niet erg

› reageer

Klein beetje nieuws van planet multimedia.

P7) T-Mobile Nederland noteert een kleine groei in klantenaantallen. Het bedrijf handhaaft haar positie als nummer drie op de Nederlandse mobiele markt met 2,3 miljoen klanten.
Dat blijkt uit de publicatie van kerncijfers door moederbedrijf Deutsche Telekom.

Het aantal klanten van T-Mobile Nederland groeide met 2,5 procent tot 2,3 miljoen. Daarmee is ze, op Oostenrijk na, de kleinste groeier van alle landen waar T-Mobile actief is met mobiele belactiviteiten.

Financiële cijfers, waaronder gemiddelde omzet per klant en de verdeling tussen prepaid en abonneebellers, presenteert het telecombedrijf in de eerste week van maart. De vandaag gepresenteerde kerncijfers geven geen kwartaalspecificaties, maar tonen enkel de groei ten opzichte van het eerste kwartaal in 2005.

Er lijkt een kentering op te treden in de groei van de Nederlandse mobiele markt. Eerder deze week bleek dat Vodafone Nederland in het afgelopen kwartaal geen substantiële klantengroei meer realiseerde. Het bellerbestand is stabiel op 3,9 miljoen klanten. De penetratie van mobiele telefoons in Nederland ligt boven de 100 procent. Gemiddeld heeft iedere Nederlander al een mobiele telefoon.

T-Mobile Nederland rolt momenteel haar UMTS-netwerk uit en houdt proeven met een snellere variant daarop, HSDPA. Het UMST-netwerk is al te gebruiken, maar T-Mobile verkoopt nog geen specifieke snelle data-abonnementen.

Kortom, niet heel schokkend. even nog wachten tot maart.

› reageer

Als bedrijf zijnde heb je toch liever meer omzet dan dat je klantenbestand groot is.

Ik heb liever 1 klant die veel omzet dan die 10 klanten die weinig tot niets omzetten. Daar verdien ik veel meer mee.

› reageer

Het gaat niet om (korte termijn) omzet alleen, het ligt iets genuanceerder. Stel dat die ene klant die zoveel omzet nu eens bij je weggaat. Dan verlies je wel ineens een groot gedeelte van je omzet. Bij vele kleinere klanten, die samen hetzelfde omzetten, mogen er veel meer weggaan, zonder dat je continuïteit direct in gevaar komt. En ook als je geldschieters nodig hebt, aandelen wilt uitgeven, of als overnamekandidaat, is een groot klantenbestand niet verkeerd, ook al zetten ze individueel wat minder om. Maar het beste is natuurlijk veel klanten, die veel omzetten (ervan uitgaande dat er winst gemaakt wordt)

› reageer

Uiteraard.. ik schets het zwart-wit.

Als je met alles rekening wilt gaan houden.. moet je ook naar je uitgave kijken etc etc. Maar we zijn hier niet op economie les

Feit blijft dat je altijd wel een terugval kan hebben om daarna weer verder te groeien. Het verlies is niet zo groot als een tijdje geleden bij Orange of KPN.

Dus een nummer 2 positie blijft nog steeds haalbaar, lijkt mij.

› reageer

Ja misschien nu wel door die flex abo's die ze naast relax aanbieden. Zo hebben ze abo's voor breder publiek. We moeten afwachten. Voor Orange zie ik het wat somberder(?) in.

› reageer

Die nieuwe T-Mobile Flex abonnementen lopen werkelijk als een trein. Klanten gaan met nummerbehoud van Orange en Vodafone naar T-Mobile. Gaat lekker dus

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.