Vodafone lanceert seniorentelefoon

Ik ben benieuwd. Hij ziet er simpel uit, maar of ie het ook is.. de zwarte versie vind ik er in ieder geval wel goed uitzien

› reageer

Zie artikel tweaker.net

Wel een goede zet voor ouderen of mensen die alleen een telefoon willen zonder toeters en bellen. Het gaat om de Sagem VS1 en de Sagem VS2.

› reageer

Zien er nog mooi uit ook!

› reageer

Vodafone lanceert seniorentelefoon

Maandag 23 mei 2005, 10:38 - Vodafone komt met mobieltje telefoons voor ouderen. Eenvoud is het sleutelwoord.

Het bedrijf ontwikkelt de telefoon, Vodafone Simply, samen met de fabrikant Sagem. Het toestel heeft een groot scherm en ook de iconen worden groter weergegeven. Daarnaast zijn de meestgebruikte functies onder aparte knoppen ondergebracht.

In het Verenigd Koninkrijk zijn de toestellen reeds verkrijgbaar. Vodafone verwacht binnen enkele maanden het mobieltje op de Nederlandse markt uit te brengen. De Vodafone Simply is in het zwart en in het grijs verkrijgbaar.

Uit eerdere onderzoeken blijken senioren mobiele telefoons te ingewikkeld in het gebruik te vinden. Kleine toestellen met kleine schermen waarvan de menustructuur onduidelijk is, zorgen voor verwarring. Ook het aantal functies van de moderne gsm zorgen voor frustratie.

bron: www.webwereld.nl

› reageer

Heeft iemand informatie over wanneer deze telefoon naar Nederland komt?

› reageer

wel leuk voor de wat ouderen onder ons

› reageer

Mijn moeder had al belangstelling getoond; ik heb voor haar inlichtingen proberen in te winnen, maar Voda NL kon nog niet zeggen wanneer die dingen hier uitkomen
(Evenals in UK zijn Voda >>ouderentelefoons<< (wat een woord) wel gewoon nu leverbaar in Spanje)
Voda NL, waar blijf je? Kom op!

› reageer

Check vanaf morgen de folder van THE PHONE HOUSE, daar wordt ie in aangekondigd...

› reageer

Aha - Philip, kerel, mede namens Ma dank voor je tip!
Moeder en zoon zullen binnenkort weleens een filiaal van het foon huys binnen vallen om daar een mobiel te scoren... _/-\o_

› reageer

Binnenkort prepaid beschikbaar op netwerk van Vodafone.
E 99,95 voor toestel incl. E 15 beltegoed.
Als je bij TPH een oud toestel inruilt (maakt niet uit hoe oud) krijg je nog eens E 10,- korting.

› reageer

vanaf 8 sep leverbaar dacht ik zo. ze staan ook al in de folder van de kijkshop.

› reageer

Bij de kijkshop ook 99,95, beide modellen

› reageer

er komt zowel voor abo als voor prepaid een speciaal Simply prijsplan:

Abo:
2 jaar 15 euro per maand met maandelijks gratis 60 min of 60 sms
Tegoed is een jaar geldig (ipv normaal 2 maanden)!
Vodafone Simply gratis (keuze uit 2 modellen)

Prepaid:
99 euro voor toestel
bellen voor 25 cent per minuut of per sms

› reageer

@Qwerty, jij bent geloof ik nogal een Voda-expert, is het niet?
Weet jij of het tegoed van de Simply in de prepaid-variant onbeperkt houdbaar is of niet, ik bedoel dus nu zonder opwaarderen na een bepaalde tijd
Dat zou mijns insziens echt ideaal zijn voor de doelgroep van dit toestel, al was het maar omdat ouderen erom bekend staan dat zij nog weleens iets vergeten...
opwaarderen bijvoorbeeld...
Bovendien, als ik naar mijn eigen (oude) moeder kijk, zal zij het ding hoogstwaarschijnlijk alleen gebruiken in noodgevallen, en, als hij haar uiteindelijk goed bevalt en als ze hem vooral goed genoeg begrijpt, misschien ook wel vaker.
Anyway, om zo'n mensje te DWINGEN op te waarderen omdat ze anders haar tegoed kwijt zou raken, of erger nog, haar nummer zou verliezen; de gedachte alleen al vind ik bijna immoreel!
Ik weet dat Voda winst moet maken maar ik hoop dat ze hier ook gedacht hebben aan hun maatschappelijke verantwoordelijkheid

› reageer

Pablo, ik moet je teleurstellen.. prepaid variant moet ook 1 keer per 14 maanden opgewardeerd worden met minstens 10 euro.

Ik denk dat je overdrijft met dat immorele etc.. Een klant die 10 euro per jaar aan inkomsten genereert is eigenlijk niet eens rendabel voor een bedrijf en laat staan een klant die 1 keer in 20 jaar 10 euro opwardeert.

Kijk maar naar USA, daar is je prepaid tegoed slechts een of 2 maanden geldig, in NL zijn we al verwend.

Bovendien zie ik niet wat het probleem is want als iemand alleen in noodgevallen een mobiel gebruikt, tegoed raakt hij/zij niet kwijt. Elk jaar 10 euro erbij.. en elk jaar misshien 1 euro opmaken. Na 10 jaar heb je 90 euro tegoed en als je dan komt te overlijden kan je mooi een prepaid kaartje met 90 euro tegoed in je testament opnemen en geven aan je kleinzoon die het vervolgens in een maandje kan opmaken.

En t idee achter Simply is inderdaad om mensen die geen fratesen willen te voorzien van een relatief simpel en goedkoop apparaat zodat ze hopelijk vaker gaan bellen omdat ze nu hun simpele telefoon en duidelijke simpele tarieven beter begrijpen. Juist de omatjes die alleen in noodgevallen bellen worden nu in staat gesteld om relatief goedkoop en makkelijk meer gebruik van te maken. Vodafone wil dus bellen makkelijker en toegankelijker maken voor bepaalde groepen en niet optreden als een charitatieve instelling.

› reageer

QUOTE: Eenvoud is het sleutelwoord UNQUOTE
Dan vind ik Orange, met hun onbeperkte houdbaarheid van het prepaid tegoed zonder voorwaarden, toch nog eenvoudiger voor vergeetachtige bejaarden!... >

› reageer

heeft al iemand hem gekocht en? is ie inderdaad simpel voor ouderen?

› reageer

Ik ben benieuwd. Hij ziet er simpel uit, maar of ie het ook is.. de zwarte versie vind ik er in ieder geval wel goed uitzien

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.