T-Mobile[Orange] Vaker geflikt door Orange...

Ik heb ook dezelfde ervaring dat ze een achterstand hebben van 9 dagen met de verwerking van dit soort brieven o.i.d. Eerder gaven ze wel telefonisch aan dat de opzegging was ontvangen, maar door wisseling van hun administratief systeem opeens niet meer.

Het enige wat wel goed werkt is dat ze dan meteen iemand op je vrije zaterdag een nieuwe aanbieding laten doen. Maar die zijn dan niet zo interessant als vorig jaar. In het verleden had ik betere ervaringen met Orange. Andere providers, zoals Telfort heb ik betere ervaringen mee. Daar kun je gewoon telefonisch opzeggen.

› reageer

Met deze topic vraag ik jullie advies en jullie ervaringen bij Orange. Het volgende is pas gebeurd:

Vorig jaar (in de maand juni) had ik een Orange Free €30 abonnement afgesloten bij belcompany. Het abonnement zou in juni aflopen. Op 10 mei had ik een opzegbrief naar ze toegestuurd. Dit deed ik via het personeel van het postkantoor. Vandaag had ik ze even opgebeld om te vragen waar de bevestiging van opzegging is gebleven. Wat hoorde ik via de telefoon: We hebben hem niet eens binnengehad!!!!

Ik vertelde haar dat het wel binnengekomen moest zijn, maar zij wilde daar een bewijs van hebben. Ik stuur de brief natuurlijk niet aangetekend, doordat dat mij €5,75 extra zou kosten. Ik vertelde haar dat ik de brief niet retour heb gekregen en dat het echt bij hun binnen moet zijn. Zij ontkende dat en verzocht om een nieuw opzegbrief.

Ik ben al een jaar of 3 klant bij die Fransmannen en dit hebben ze mij al vaker geflikt. Ik baal er heel erg van!!!! Deze gebeurtenis is jullie zeker ook een keertje overgekomen. Kunnen jullie mij adviseren wat ik nu kan doen.

Ik denk er zelf aan om de opzegbrief direct op te sturen en de resterende maandbedragen niet te betalen. Wat zij er tegen kunnen doen weet ik niet, maar dit zal niet zo blijven. Hebben jullie ook tips hoe ik de opzegbrieven (bij orange en bij anderen) hierna beter kan opsturen, via fax oid.

Graag hoor ik jullie advies hierover.
Alvast bedankt…

› reageer

Van alle 5 providers is Orange wat dit soort operationele zaken betreft met een dikke stip de MEEST betrouwbare. Overal worden foutjes gemaakt, ook bij Orange. Mijn ervaring is echter dat ze het netjes oplossen. Ik raad je aan om een normale brief (+ eventueel fax) te sturen met als bijlage het verzendbewijs.

Ik weet zeker dat ze voor jou de verzenddatum als opzegdatum zullen hanteren. Helaas zijn er nou eenmaal ook klanten die uit het niets verklaren eerder te hebben opgezegd.

Maak je geen zorgen, komt goed, al zul je waarschijnlijk wel echt even dat briefje moeten sturen.

En nee... ik heb GEEN Orange aandelen

› reageer

ik heb persoonlijk stuk of 8 dutchtone/orange abos opgezegd en slechts 1 keer is mij gebeurd dat brief niet aangekomen was. Maar ik was wel zo slim om gelijk 5 dagen later te bellen met de klantenservice en niet pas 2 maanden later.

Ik zou zeggen beginnersfoutje, niets aan te doen nu.. voortaan altijd even nabellen of je brief binnen is, voorkomt een hoop gezeik.

Maar klein positief puntje: je kan in je nieuwe brief zetten dat je je abo wil opzeggen en omzetten naar prepaid met behoud van tegoed. Dan heb je strax een kaartje met heel wat tegoed op die je kan gebruiken op vakanties of voor 0900 nummers. En kan je nu alvast profiteren van je andere abo zonder dat je die orange abo kosten weggooit.

› reageer

Even voor de duidelijkheid: vandaag is twee weken na het opgestuurde opzegbrief. Ook heb ik geen verzendbewijs. Trouwens, hoe kun je nou een verzendbewijs hebben zonder het brief aangetekend opgestuurd te hebben.

Ik heb nog nooit een fax gestuurd, vandaar dat ik het volgende wil weten; krijg je een soort melding dat het fax naar hen toegestuurd is?

› reageer

heb et al wel een keer eerder gehad, maar toen ik geen bericht van orange kreeg even gebeld waarop ze zeiden niks gehad te hebben vervolgnes zelfde dag nog zon opzeg brief de deur uitgestuurd en ongeveer een week later netjes bericht terug van orange, niks geen extra maanden als je alles maar op tijd regeld lijkt mij.

en zou idd gewoon je abo overzetten naar prepaid

› reageer

Niet aangetekend sturen is idd wel vragen om problemen... idd een beginnersfoutje. Dit geldt helaas voor bijna alle telco's, kabelboeren, canal+, internet providers, verzekeringsmaatschappijen, etc.

Er vanuit gaan dat bedrijven je opzegbrief eerlijk verwerken is helaas maar waar tegenwoordig eerder naïef te noemen.

Ik ben bang dat je inderdaad alsnog naar het postkantoor zult moeten om aangetekend te verzenden.

Een alternatief voor aangetekend is faxen, hoewel velen verklaren dat dit niet rechtsgeldig is, achten telco's dit meestal wel als voldoende bewijs, maar je loopt in dat geval gewoon een risico.

› reageer

Altijd al zo geweest, adminstratie orange is een chaos!! Orange (Toen nog dutchtone) heeft zelfs eens een rechtzaak tegen ons aangespannen, ze beweerden dat er een rekening (alla 50€) niet betaald was, we hadden bewijzen (rekeningafschrift) wat gaf orange aan als reden?? Het geld wat voor deze factuur was betaald, was afgeboekt op een andere factuur!Hun fout dus en ze hebben verloren. Voor mij is het duidelijk: nooit meer orange. TIP: laat je abbo omzetten naar prepay (kost niks) vraag dan wel even of ze een bevestiging sturen, maar meestal gaat dit wel goed.

› reageer

wel de lusten, niet de lasten. wat je zegt is idd slordig, maar noem mij eens 1 provider die resterend beltegoed omzet op prepay ?

› reageer

wat jullie zeggen over aangetekend opsturen is wel leuk, maar weten jullie ook wel dat het €5.75 kost. Moet ik nou bij elk opzeggen (gsm-abo, internet-abo etc.) een aangetekend brief opsturen?

Dat kost me even te veel. Ik zal morgen nog even faxen. Dat beltegoed hoef ik niet, want ik zal toch niets overlaten :

› reageer

@civa
Voor de zekerheid wel idd ja. Tis maar net wat voor jou meer waard is. De 5,75 voor het aangetekend versturen, of het 'risico' dat men zegt : "sorry, maar niet ontvangen' en het dan nogmaals moeten sturen.
Ikzelf stuur het nooit aangetekend op, tot nu toe nog nooit fout gegaan. Ook niet bij verschillende nr-porteringen van en naar Orange. Geluk gehad waarschijnlijk.
Maar anders moet je de brief gewoon al direct bij aangaan van het abonnement versturen. Heb je nog genoeg tijd ivm opzegtermijn, mocht het misgaan

› reageer

Orange is naar mijn mening de provider waar je het minst snel een probleem mee krijgt en ook nog eens degene die een eventueel het snelst en best oplost.
Opzegbrief altijd op tijd versturen, dus 4 maanden voor afloop. Dan heb je nog een maand om te kijken of het goed gaat. Beste oplossing: faxen, dan heb je namelijk een vezendbewijs.

› reageer

@civa: gewoon laten omzetten naar prepay (dit kan telefonisch) minste romslomp en scheelt je weer 6€

› reageer

Ik heb hetzelfde probleem ondervonden. ik had vorig jaar 2 Orange free 30 ( BC aktie ). Ik heb 2 aparte brieven naar ze toegestuurd, waarvan er maar 1 binnen is gekomen. Ik heb vervolgens daarna nog 2 keer toe een opzegbrief opgestuurd. En raad eens: geen 1 brief is aangekomen. Ik kon toen gewoon telefonisch opzeggen. Binnen 5 dagen kreeg ik de ontvangstbevestiging van mijn tweede abonnement. Dus dat was netjes opgelost.

› reageer

al meerdere malen opgezegd bij orange, is nooit een probleem geweest. Nooit aangetekend verstuurd.

› reageer

@marteltor: het gaat er ook niet om dat jij er geen problemen mee had, het gaat erom dat orange het soms fout doet...

› reageer

kortom, aangetekend verzekeren is vergelijkbaar met een verzekeringspremie betalen... niet aantetekend verzenden is risico lopen op extra kosten en frustratie. Ik zeg ook idd 4 maanden van tevoren zonder aantekenen op, maar als het tocht te kortdag blijkt te zijn, gaat het toch aangetekend.

› reageer

gewoon ruim op tijd opzeggen en dan na een weekje vragen of ze je brief hebben ontvangen, is veel goedkoper dan steeds aangetekent te verzenden en ook nog eens makkelijker

› reageer

Nog even met de klantenservice gebeld om te vragen of het omzetten naar prepaid telefonisch kon. Dat kon dus niet en vervolgens gezegd dat ik het omzetten naar prepaid per fax zou doen. Zij zeiden dat dat niet in behandeling zou worden genomen.

Er bestaat geen andere mogelijkheid meer dan de brief aangetekend op te sturen.

Wat ik voortaan ga doen is; een week na het afsluiten van een abonnement direct de opzegbref in de post doen. Dan hoef ik niet meer te onthouden wanneer dat abonnement zal aflopen en krijg ik bovendien de zekerheid dat het op tijd wordt beeindigd.

Dit is tevens mijn tip voor degenen met hetzelfde probleem. Ik heb hier nog een Orange abo die in 2006 afloopt. Samen met deze brief stuur ik ook het opzegbrief op van dat abonnement.

› reageer

Dat is natuurlijk van de zotte. Natuurlijk kan jij een fax sturen, dat hun deze niet in behandeling nemen is natuurlijk hun probleem. Zou mooi worden, zeg je iets schriftelijk op, bepalen ze ook nog wat wel en wat niet !

› reageer

helaas accepteert orange faxen niet voor opzeggingen. Het is een domme irritante regel maar ze mogen dat zelf bepalen, jij kiest immers voor orange en dan heb je je te houden aan hun regels.

Maar een jaar van tevoren opzeggen slaat ook nergens op. Aangetekend opsturen is ook niet altijd een uitkomst want het is wel eens voorgekomen dat bij t-mobile aangetekende brief voor opzegging binnengekomen is, een of andere sjaak van de postkamer heeft er voor getekend maar vervolgens is brief zoek geraakt...

DUS: beste oplossing is gewoon een maandje of 3 en een half van tevoren een gewone niet aangetekende brief opsturen en paar dagen later bellen om te verifieren of het goed zat, indien niet stuur je nog een keer een brief en dan moet het werken :-) simpel toch?

› reageer

Ik heb precies hetzelfde gehad, ik had ruim voor de opzegtermijn schriftelijk opgezegd, zelfs aangetekend. Toen het een tijdje akelig stil werd heb ik gebelt naar de KS en die muts vertelde mij dat er geen brief was en dat ik zelfs nog 1 jaar te gaan had. Dus ik opnieuw een aangetekende brief kort uitgelegd wat er aan de hand was en een kopie van het verstuurbewijsje gestuurd en ineens was de brief wel aangekomen...

› reageer

Idd.. zo doe ik het ook altijd, met alles.... Belastingformulier opsturen--> Weekje later even bellen of het is aangekomen

› reageer

Twee brieven tegelijk verstuurd: een voor m'n broer en de andere voor mijn moeders abonnement. Abonnement van m'n broer is aangekomen en opgezegd, die van m'n moeder niet. Gebeld naar de klantenservice en er is een aantekening van gemaakt waarna er alsnog een opzegbrief op is gestuurd. Er is nog steeds geen bevestiging van Orange binnengekomen per post, maar volgens mij is ie wel stopgezet.

› reageer

Zoals al eerder iemand aangaf; bel even of ie binnen is . En in de toekomst, als je van een abo'tje van tevoren al weet dat je hem wil opzeggen, maak je met het contract gelijk opzegbrief dat je per einde jaarcontract wil opzeggen. Niet tegelijk opsturen, maar twee maanden later ongeveer (cashback )... heb je a l l e tij om er zeker van te zijn dat ie wordt opgeheven

› reageer

@qwerty

Ik heb 1 map met kopieen van lopende contracten. Ook van verzekeringen e.d. 2 keer per jaar controleer ik waar ik van af wil. Die dag gaan er enkele brieven op de post en soms wil ik zo wie zo maar een jaar (denk aan verzekering of abonnement op blad) Dan gaat er inderdaad enkele dagen na aanmelding meteen een opzegbrief achteraan. Dat teken ik ook aan op de overeenkomst.

't is een bepaalde manier van je administratie bij houden, maar opzeggen vlak na aanmelden kan altijd, ook als in de voorwaarden staat dat het niet kan (zoals bij Anaal+).

› reageer

ik heb mijn vorige 3 orange abo's gewoon via de telefoon opgezegd, werkte ook perfect. Alleen bij het verlengen van mijn lopende abo vonk het allemaal nogal raar lopen. Omdat mijn verlening niet 2 maanden voor einde contract was, kon mijn verlenging pas 2 maanden alter ingaan.

› reageer

hm, ook 2 maal meegemaakt bij orange dat ze de opzegging niet ontvangen/ niet verwerkt hebben. Zeg meestal ruim van te voren op en ga een paar weken voor deadline eens bellen. Heeft me in 1 geval ook 2 postzegels en 5 telefoontjes gekost. Ik laat orange ks medewerkers ook altijd afspraken per mail bevestigen, doen ze keurig (sommigen na wat aandringen).

› reageer

Inderdaad, zeg met een gewone brief RUIM VAN TE VOREN op, en vraag in de brief om een bevestiging. Opzeggen is dus heel simpel, maar mensen zijn vaak te lui/vergeetachtig en wachten tot het laatst, waardoor problemen kunnen ontstaan. Schaf eens een agenda aan, en zet daar ruim voor de opzegtermijn al de actie in dat je moet opzeggen. Dat scheelt een hoop threads die gaan over opzeggen, niet ontvangen brieven, te late opzeggingen etc.

› reageer

Gepost door Rick Sonnenveld op 24/05/2005 07:20
Schaf eens een agenda aan

Daarnaast hebben de huidige telefoons ook nogeens een agenda functie die men kan gebruiken. En wat te denken van een reminder-instelling in je PC ? Kortom mogelijkheden genoeg.
Gepost door Rick Sonnenveld op 24/05/2005 07:20
Dat scheelt een hoop threads die gaan over opzeggen

Helemaal mee eens !

› reageer

Gewoon op tijd opzeggen en dan heb je genoeg tijd mocht de brief kwijt raken en anders inderdaad aangetekend versturen.

De post in Nl is niet zo betrouwbaar, en dat bedrijven soms post "kwijt raken" ach tsja geef ze eens ongelijk

je ben zelf een oen als je het tot de laatste maand laat wachten...

heb trouwens zelf nooit problemen met orange gehad, vriendelijk k.s. en snelle reactie op opzegbrief

› reageer

Precies, is ook mijn ervaring.

Conclusie:
- stuur ruim op tijd (ik doe meestal zo'n 4-5 maanden van tevoren) een opzegbrief, waarin je vraagt om bevestiging.
- na een week of 2 krijg je in principe een bevestiging, krijg je die niet, bel dan even.
- niet aangekomen? gewoon nog een keer sturen, en nog een keer, er komt er altijd wel eentje aan.
- mocht dat allemaal ook niet lukken, dan hoef je pas aan aangetekend versturen te denken.

Maar ja, als je al aan de late kant bent, is aangetekend de beste optie om verdere kosten te voorkomen.

› reageer

altijd FAXEN !! je hebt meteen een verzendbewijs.

› reageer

Faxen kan bij Orange in ieder geval niet.

› reageer

en waarom kan dat dan niet? Ik fax altijd (nu tenminste 2x gedaan)naar Orange

tenminste mijn boze brief heb ik gefaxed en ook netjes antwoord op gekregen van Orange (maar wel apart, later belde er nog iemand over mijn brief (welke ze zeiden nooit ontvangen te hebben), zijn ze er met meerdere mensen mee bezig geweest.

› reageer

en wat is het faxnummer dan?

› reageer

ik heb tot nu toe het faxnummer van Orange Nederland gebruikt (06-48996345). En daarvan daan altijd netjes een ontvangstbevestiging gekregen.

› reageer

Opzeggen per fax kan niet... Want daar hebben we het over in dit topic.

› reageer

Als je hem aangetekend verstuurd is er ook nog zoiets als een ontvangstbevestiging. Dat is een kaartje dat moet getekend worden bij ontvangst en word netjes aan jou terug gestuurd met naam en handtekening van diegene die hem ontvangen en getekend heeft. Ook kun je gebruik maken van garantiepost, die zijn op dit moment heiliger bij TPG dan een aangetekende. Bij mij doen telefoontjes altijd wonderen en heb bij Orange nooit problemen gehad alleen maar goede ervaringen.

› reageer

opzegging heb ik ook gefaxed van een abo die ik daar heb gehad, en die is gewoon in behandeling genomen.

› reageer

Nav dit topic gisteren ook eens gebeld met de KS en mijn brief van eind september was niet aangekomen. Nu ga ik deze alsnog versturen (en nu wel aangetekend) met als opzegdatum 1 oktober 2005. Dan heb ik er in de zomer nog wel plezier van. Tussen 15-06-2005 en 1-10-2005 verlaag ik mijn abbo naar Free 20 omdat ik dan contractvrij ben.
Kan dit laatste eigenlijk nog wel?

› reageer

Eigenlijk te gek voor woorden dat brieven niet aankomen.

Idd krijn, de logica is in dat opzicht ver te zoeken, bij mij ging de verlenging ook pas 2 maanden na mijn telefoontje in.

› reageer

Hallo TelecomVergelijker.nl forumers ik kom voor het eerst hier.

Ik werk bij Orange klantenservice....duzzz iemand nog vragen?

› reageer

opzeggen per fax (geen probleem, al 4 keer eerder gedaan) naar
faxnr. 06-48996008. Binnen 1 week had ik bevestiging binnen.

› reageer

Beantwoord mijn eerder gestelde dan maar...

› reageer

@0range_Postkamer

Wanneer komt Orange met Gratis uitluisteren van je voicemail?

Waarom kan je als Orange Ready klant niet goedkoop sms-jes inkopen?

Lijken mij beide een goede aanvulling!

› reageer

Waarom kan je als Orange Ready klant niet goedkoop sms-jes inkopen?

...Omdat Orange liever smart- dan ready-klanten heeft, en op deze manier Smart gunstiger maakt tov Ready

› reageer

mijn vriendin heeft net met orange gebeld en 1 van haar orange abos die opgezegd was een tijdje geleden per brief was inderdaad niet aangekomen

Klantenservice mevrouw heeft wel notitie gemaakt over dat ze hierover gebeld heeft en heeft gevraagd of ze nieuwe brief en de oude samen nog een keer wil opsturen zodat ze misschien toch per oude datum kunnen opzeggen. Hoe groot is de kans dat dit gaat gebeuren?

En kan ze beter faxen deze keer of weer per post naar postbus blabla in arnhem sturen?

› reageer

same here.. de 1e 2 opzegbrieven zijn nooit aangekomen, de 3e wel.
gelukkig was ik wel op tijd erbij met opzeggen en heb ik elke keer een telefoontje erachter aan gedaan..

› reageer

helaas moet je dit soort zaken als ze echt belangrijk zijn aangetekend versturen.

dan heb je altijd bewijs...

› reageer

maar ja het kost ook wel weer extra geld.

› reageer

Hebben jullie dan wel de goede adressen?

lijkt me echt een sterk verhaal dat er zoveel post niet aankomt.
Ik heb al 7 jaar mobiele abonnementen en nog NOOIT is er 1 brief kwijt geraakt, en ik heb van alle providers ongeveer abonnementen gehad (op BEN/tmobile na volgens mij..)

Ik bel van tevoren naar de k.s om te vragen naar welk adres/afdeling e.d het moet worden gezonden en binnen een aantal dagen/weken krijg ik een bevestiging thuisgestuurd

› reageer

@Annie1980: ik in ieder geval wel.. heb voordat ik de 1e brief verzond gebeld, en dat adres gebruikt.. later bij het verifieren of hij was aangekomen vroegen ze ook 'naar welk adres heeft u het dan gestuurd', en in alle gevallen klopte dat gewoon.

› reageer

@ Annie, dat het jou niet is overkomen is geen garantie dat het anderen ook niet overkomt.

Ik had niet gedacht dat Orange zo vaak opzegbrieven kwijt zou raken. Erg slordig dus ! Al ben ik er van overtuigd dat ook andere providers regelmatig toevallig opzegbrieven kwijt maken.

› reageer

3 brieven tegelijk opgestuurd voor het beindigen van 3 contracten. 2 brieven hebben ze ontvangen en 1 niet. van de ene die niet is ontvangen moest ik nog 2x extra opsturen omdat orange het opzegbrief niet heeft ontvangen.

ik zou zeggen na 3 keer opsturen ga ik ervan uit dat het opgezegd wordt, maar nee helaas was dat niet zo, dus was ik het zat en ging het aangetekend sturen....

› reageer

@ civa

Heb precies dezelfde situatie als U.
Ook vorig jaar via BC orange-abon afgesloten en nu rond 13mei een opzegbrief opgestuurd.

Heb zojuist gebeld. En ook mijn opzegbrief is niet aangekomen.
Erg vreemd gewoon.

Ik ga het nu gewoon aangetekend opsturen.

› reageer

Dit is mijn 5 orange abbonnement. Ik had ze tot vorig jaar altijd telefonisch opgezegd. Nog nooit problemen met orange klantenservice gahad. Ze zijn altijd vriendelijk en behulpzaam. Daarom ben ik een trouwe klant van orange.

› reageer

bne ik helemaal mee eens

› reageer

Wie kan mij vertellen wat er precies in zo'n opzegbrief moet staan? Of misschien heeft iemand nog een voorbeeldje?

› reageer

link
Aan alles is gedacht op deze top site

› reageer

Ik heb ook dezelfde ervaring dat ze een achterstand hebben van 9 dagen met de verwerking van dit soort brieven o.i.d. Eerder gaven ze wel telefonisch aan dat de opzegging was ontvangen, maar door wisseling van hun administratief systeem opeens niet meer.

Het enige wat wel goed werkt is dat ze dan meteen iemand op je vrije zaterdag een nieuwe aanbieding laten doen. Maar die zijn dan niet zo interessant als vorig jaar. In het verleden had ik betere ervaringen met Orange. Andere providers, zoals Telfort heb ik betere ervaringen mee. Daar kun je gewoon telefonisch opzeggen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.