Telfort haalt T-Mobile in

Ja inderdaad, ze kunnen straks zo de markt wegpesten, nu met HI abo's zijn ze al aardig scherp geprijsd, denk dat daardoor de concurrenten zkr wel de tarieven verlaagd hebben(in verleden), nav lage bel/sms tarieven HI bundels. Achja het houdt je wakker he...

› reageer

Op planetmultimedia werd er melding gemaakt van dit bericht uit de telecom paper:

planetmultimedia

Kortom: tijd voor discussie!

De tekst van het artikel:

"Telfort haalt T-Mobile in

Gepubliceerd op dinsdag 31 mei 2005

(P7) Telfort neemt de nummer drie positie in de Nederlandse mobiele markt over van T-Mobile.
Het klantenbestand van Telfort groeide in de afgelopen drie maanden tot 2,3 miljoen, waardoor ze de 2,2 miljoen van T-Mobile inhaalt.

Dit blijkt uit onderzoek van telecomanalist Telecom Paper in Houten. In het afgelopen kwartaal sloten de telecombedrijven 356.000 nieuwe klanten aan.

In diezelfde tijd groeide het aantal circulerende SIM-kaarten tot 16,4 miljoen. Dat is meer dan de 16 miljoen inwoners die Nederland kent. Dat wijst erop dat een groeiende groep mobiele bellers verscheidene mobiele telefoons heeft, bijvoorbeeld een voor het werk en een voor privé-doeleinden.

KPN sloot met 214.000 de meeste nieuwe klanten aan in het eerste kwartaal van 2005. Vodafone won 122.000 nieuwe klanten. Samen verdelen ze het grootste deel van de nieuwe klanten.

T-Mobile was het enige telecombedrijf dat klanten verloor, 39.000 in drie maanden tijd. Telecom Paper stelt dat de concurrentie scherp is en dat de vele tweejarige abonnementen die T-Mobile in de afgelopen periode afsloot beginnen af te lopen. Sinds juli 2004 laat T-Mobile een dalend marktaandeel zien.

De meeste Nederlanders, meer dan 10 miljoen, bellen met een prepaidtelefoon. Iets meer dan 37 procent van de mobiele bellers heeft een abonnement.

Data blijft achter
Verder concludeert Telecom Paper dat Nederlanders slechts mondjesmaat de weg weten te vinden naar mobiele datadiensten. Het merendeel van de mobiele telefoons kan overweg met GPRS, en een klein deel met UMTS, maar dat houdt niet per definitie in dat men deze diensten ook gebruikt.

De telecombedrijven zetten in het afgelopen kwartaal gezamenlijk voor 1,4 miljard euro om aan voice en non-voice diensten. Dat is een 4 procent meer dan een jaar geleden. Volgens de onderzoeker daalden bij Orange, T-Mobile en Vodafone de omzetten uit diensten, bleef die van Telfort gelijk en toonde enkel KPN een groei op dit gebied."

› reageer

T-Mobile is ook een van de bedrijven die over de gehele breedte gezien aan "goodwill" verliest, ik hoor klanten het meest over T-Mobile zeiken ( nog meer dan over Debitel ) en het lijkt wel alsof T-Mobile niks goed kan doen bij veel binnenkort dus ex-klanten. Misschien mede door de tariefswijziging Buitenland? ( ik hoor veel verkopers die sinds de tariefswijziging geen T-Mobile meer verkocht hebben ) en door wat ze geflikt hebben in December 2003, toen in de AV opzegtermijn naar 3 maanden werd gezet en dat ze halsstarrig vasthielden totdat Kassa, Consumentenbond e.d. zich ermee gingen bemoeien...

› reageer

Toch blijft het netwerk van Telfort over heel nederland gezien achter op dat van T-Mobile.
Wel is het idd zo dat T-Mobile nu met iets spectaculairs moet komen om weer klanten te gaan trekken. Hotspots is 1 van die dingen, ookal is dit meer voor zakelijke klanten (iets waar T-Mobile zich op wil gaan richten).
Toch ook voor de klanten die klant zijn voor Prive-doeleinden zullen ze met iets nieuws moeten komen. De tarieven in het buitenland is iets dat dringend aangepakt moet worden. Bij Vodafone kan het goedkoper, dit zou bij T-Mobile dus ook moeten kunnen. En niet zoals ze het nu doen, duurder maken. Ook voor nationaal moeten ze met iets nieuws komen.
Ik denk dat het goed zou zijn voor T-Mobile wanneer ze (net zoals Orange) alles uit 1 bundel gaan aanbieden. Bellen, smsen binnen NL, maar ook Bellen en smsen in het buitenland. En dan ook het bundeltegoed opbeperkt houdbaar maken.

Misschien is deze info een beetje offtopic, daarom maak ik hierover een topic aan bij T-Mobile. Geef hier dan ook jullie tips door.

› reageer

Niet zo vreemd dat de inkomsten van data bij Vodafone omlaag gaan. Ik krijg heel vaak als ik op live! zit de melding dat de pagina niet beschikbaar is of een server error.

Als dit bij veel mensen gebeurd, zullen mensen het minder gaan gebruiken omdat ze weten dat het vaak toch niet werkt.

› reageer

T-Mobile heeft gewoon geen duidelijk marketing strategie en daardoor is hun marketing beleid ook niet alles!. Ze doen een beetje van dit en een beetje van dat! En dat kan niet het is het 1 of het ander: Richt je je op service, klatgerichtheid en nveel nieuwe diensten, dan reken je een hoge prijs. Richt je je op prijsbewuste bellers (Telfort, Tele2) dan bied je minder service en kom je met minder* diensten.

Dat is wat mis gaat bij T-Mobile ze willen tig dingen tegelijk, ze willen laten zien dat ze een kwaliteit status van Vodafone hebben, maar de prijzen zijn lager, maar niet laag genoeg om met Telfort te concurreren en andersom ook, hun kwaliteit is nog ver onder de maat vergeleken met Vodafone.

Als je goedkoop wil bellen en sms-en dan is Telfort een betere optie dan T-Mobile (dat is gewoon zo, dat is onderzocht door de consumentenbond vorig jaar), op uitzonderingen daar gelaten) En ga je voor servce, dan is Vodafone gewoon beter.

Kortom T-Mobile zal grondig iets moeten veranderen in hun strategie en beleid! En een boel managers zullen op hun kop moeten krijgen >>> FOEI FOEI!! Oftewijl ze zullen de laan uitgestuurd moeten worden!

› reageer

Voorzover ik weet dat veel dealers ontevreden zijn dat TM zelf met hele scherpe aanbiedingen komen. Dat kunnen we hier ook vinden bij populairste aanbiedingen. Vanzelfsprekend gaan de dealers liever andere providers aanbieden. Ik denk dat dat ook geen slimme zet is geweest.

› reageer

@ David_Susteren:

Waar haal je de info vandaan dat het netwerk van Telfort achterblijft op dat van T-Mobile? Volgens het laatste onderzoek wat ik ken van de Consumentenbond, is T-Mobile toch echt de slechtste, en staan Telfort en Orange tussen KPN & Vodafone en tussen T-Mobile in...

› reageer

De verleningen van TM (bij TM zelf) zijn echt spectaculair. Je krijgt bv een 6230i met 1 jaar 150 verlengen gratis. Nu weet ik dus waarom, ze zagen een mega terugloop in klanten.

Bij ons in de winkel is het juist zo dat Tmobile zich nog steeds erg goed verkoopt, zeker toen de afgelopen maanden die reclames op TV (TeleVisie ivm de verwarring) waren.

Toch denk ik niet dat hun product slecht is het wat mensen al aangaven de marketing die zuigt.

Kijk naar hun voicemail systeem dat zuigt en dat is uit het jaar 0. Voda komt weer met een spetterend systeem. Tmobile maakt van hele kleine vebeteringen/wijzigingen een onwijze hype terwijl het niets voorstelt. Ik heb zelf nog 1 jaar verlengt afgelopen maand bij TM vanwege die 6230i maar ik ben bang dat dit ook mijn laatste jaar zal zijn...van de 5.

Dat bellen en sms uit één bundel dat betaal je toch zelf vanwege dat <als 1 minuut = 1 minuut. Maar zelf zou ik nu voor Orange kiezen puur vanwege hun product, eerlijk doorzichtig en geen fratsen. Gewoon sms60 op dan blijf je gewoon 10cent betalen en geen geknoei met buitenbundel sms/bellen.

Moet zeggen dat voor veel bellers 300++ TM nog wel steeds een goed product aanbied, alleen voor veel sms 200++ is het wat minder interesant.

Moet zeggen dat ik het altijd leuk vind om al die klanten wisselingen te volgen. Ik snap echt totaaaaaaaaaaaaaaaaal niet hoe KPN het nu nog voor elkaar krijgt om zoveel nieuwe klanten binnen te krijgen echt verreweg het grootste deel. Zouden die Buisness centers dat allemaal doen ? Of zou HI zich zelf nog verkopen ?

› reageer

Hi is zo makkelijk te verkopen... Als je dat eenmaal kan, dan verkoop je nooit meer T-Mobile

Bellen & SMSen uit 1 bundel, dat is wat de klant van nu wilt! En SMSen is dan ook nog eens spotgoedkoop!

› reageer

Ja mensen kiezen niks voor niks voor C1000, geen fratsen en geen *****. Maarja matsen is wel oplichten volgens woordenboek

nee maar ff ontopic. Tis idd ook makkelijk verkopen, orange doet dan beetje moeilijk met een smsbundel ipv gewooon 1 sms tarief, maargoed das nog te overzien.

› reageer

@ roppie

Waar ik die info vandaan haal?
Check GSM WORLD
En dan kijken bij het bereik..
zul je zien dat Telfort achter ligt op het bereik van T-Mobile

› reageer

Boven zee hebben ze meer bereik, maar boven t land heeft Telfort toch echt minder gaten... Maar wanneer is dat voor het laatste geupdate?

› reageer

Hoe kpn het voor elkaar krijgt om zoveel klanten binnen te halen is mij ook een raadsel. Ze hebben de prijzen van hun prepaidpaketten vet duur gemaakt, ze lopen achter qua nieuwe diensten, ze hebben nu pas een systeem om beltegoed op te vragen, zijn relatief duur en dekking verschilt minimaal met die van die van andere netwerken.. maar blijkbaar zijn er veel mensen die voor de blingbling gaan dat maakt voor hun alles goed

T-mobile heeft veel verprutst, hun grootste groei was 2 jaar geleden doen ze enorm veel 2-jarige abonnementen hadden afgesloten. En 2 jaar lang voorwaarden verslechteren, prijzen verhogen en baggere service leveren heeft ervoor gezorgd dat een hoop klanten afscheid nemen van T-mobile, veel klanten zijn zelfs zo pissedoff dat ze niet eens door super voordelige 1-jarige deals laten verleiden om bij t-mobile te blijven. Stom van t-mobile want als ze iets eerder slechts een paar eurotjes extra hadden geinvesteerd in die klanten dan hoefden ze nu niet 6230i's weg te geven bij 1 jarige 150 verlengingen...

Ik verbaas me wel dat zoveel mensen (en dat zijn geen telecom-leken maar vaak telecomverkopers) overwegen om over te stappen naar Orange en dat vind ik echt bizar want Orange is toch echt duurste provider. Bovendien bieden KPN Hi en Vodafone uitstekende alternatieven voor de Alles-in-1 bundels van Orange.
Bij vodafone gaat bijna alles uit 1 bundel: minuten, smsjes, text-mms en email. En voor vodafone live hoef je bij UMTS abo's niets extra bij te betalen dus je hebt geen datakosten meer. Enige wat buiten je bundel valt is 0900 nummers, buitenland, videobellen en mms en email met attachment. Maar hoe vaak gebruik je die dingen? En kijk naar het prijsverschil: Met Vodafone 25 euro umts abo bel je voor 13 cent en sms je voor 6 cent. Met een stukken duurdere orange abo van 32 euro heb bellen voor je 16 cent en sms je tussen 10 en 6 cent. Bovendien betaal je bij orange ALTIJD 6 cent starttarief, voor alle gesprekken en bij vodafone heb je alleen afronding naar 1 minuut bij korter dan 1 minuut. Bij een minuuttarief van 13 cent vind ik dat gunstiger dan altijd 6 cent erbijtellen! En om nog niet eens te beginnen over betere netwerk van Vodafone, nieuwste diensten, gratis services en veel goedkopere roaming tarieven.

Je bent als telecomverkoper bijzonder slecht op de hoogte als je teleurgesteld bent in T-mobile en dan overweegt naar Orange over te stappen

› reageer

Dit lijkt meer op reclame. Het verschil zit in hoe ze klanten rekenen. T-mobile rekent alleen actieve klanten (in hoeverre je actief moet zijn weet ik niet, ik dacht dat het eens in de 3 maanden was) Telfort rekent soms van die postbank m35 klanten nog steeds mee

De acties bij t-mobile zelf zijn inderdaad ongelofelijk goed maar het lijkt me handig als ze aan een charme offensief beginnen (de prijzen van het een of ander drastisch naar beneden) Voor mij persoonlijk heeft t-mobile wel een betere prijs/kwaliteit verhouding maar ik heb wel het gevoel dat ze er een beetje tussen hangen. Niet zo innovatief als vodafone en niet zo goedkoop als telfort.

› reageer

Je wilt ook niet wteen hoeveel mensen er nog steeds met een Postbank M35 bellen

› reageer

oh en GSM-World is een uber lompe bullshit site... totaal niet up to date wat nederland betreft. Volgens de site heeft alleen T-mobile UMTS geplanned en Vodafone en KPN hebben het niet eens geplanned... eh ik dacht dat vodafone al meer dan een jaar nu een umts netwerk heeft runnen en kpn bijna een jaar.

En die coveragemaps zijn waardeloos want je kan niet voldoende inzoomen om verschillen te kunnen zien en er wordt geen onderscheid gemaakt tussen Goede binnendekking, matige binnendekking, uitsluitend buitendekking maar alleen tussen wel of compleet geen dekking.
Als je het in meer kleuren dan alleen zwart-wit zou bekijken, dan zal je enorme verschillen zien bij de providers... Iedereen heeft wel 98-99% buitendekking.. maar het gaat juist om binnendekking waar de verschillen zijn.

GSM world kan handig zijn voor sommige landen omdat daar zelfs buitendekking enorme verschillen zijn maar in nederland is het onzin.

› reageer

Dei kaarten op GSM world zijn inderdaad niet betrouwbaar. Ze zijn in jaren al niet veranderd!

Volgens de laatste onderzoeken heeft Telfort inderdaad een beter netwerk dan T-Mobile. (zeker als je kijkt naar de binnendekking)

Dit was de uitkomst:

1. KPN/Vodafone
2. Telfort/Orange
3. T-Mobile

› reageer

@ qwerty1234:

Dit topic gaat als je het mij vraagt over TELFORT en T-Mobile
STOP eens een keer met Vodafone de hemel in te prijzen we weten nu echt wel dat Vodafone in jou ogen helemaal geweldig is en dat het netwerk numer 1 in NL is. Meld dat (nog) maar een keer in een Vodafone topic!
Dan nog even over GSM WORLD. Wat je zegt over UMTS van KPN en Vodafone klopt inderdaad. Er staat inderdaad alleen iets bij T-Mobile terwijl T-Mobile nog niet eens een UMTS netwerk heeft. De qualiteit van de kaarten klopt misschien ook niet altijd. De kaarten geven namelijk aan dat ik in mijn woonplaats gewoon goed bereik zou moeten hebben met Orange en Telfort, dit is echter niet het geval.

› reageer

Ik kan me wel voorstellen dat Telfort T-Mobile heeft ingehaald. Zelfde netwerk, betere prijzen en makkelijkere bundels.

Leuk detail is dat dit over jan/feb/mrt gaat, een periode waar vanuit oudsher weinig Telfort wordt aangesloten, vanwege een engels gebroken boekjaar. Nu is Telfort lekke met acties acties bezig, de achterstand ven t-mobile zal dus wel verder oplopen.

Daarnaast heeft T-Mobile de opdracht gekregen vanuit Duitsland om meer winst te maken, maar als ze bij 1 jarige abo's dure gsm's weggeven, dan maken ze geen winst, maar zelfs verlies.

Succes T-Mobile....

› reageer

Qwerty, ik denk dat KPM M+ duurder is dan Orange hoor! Maar idd die UMTS abo's zijn idd super geprijsd.

Rapaille, het is natuurlijk wel zo dat telfort dom bezig is als ze ook alle slapende simkaarten meetellen, want dan gaat hun arpu gelijk drastisch omlaag. Ze zullen een afweging moeten maken, meeste klanten is niet gelijk t beste!

› reageer

Ter info :
Dit verschijnsel wordt grotendeels veroorzaakt omdat T-Mobile een zgn schone klantenbase heeft, dwz dat ze bijvoorbeel prepaidnummers welke 6 mnd niet opgewaardeerd zijn niet meetellen, en dit doet Telfort dus wel. Met als gevolg dat ieder nummer bijvoorbeeld ooit gebruikt door een of andere crimineel om een keer te bellen ook mee geteld wordt, tja, en of je dan een juist beeld krijgt . . .
Het is namelijk een feit dat T-Mobile in het eerste kwartaal net zoveel winst heeft gemaakt dat Telfort en Orange samen.
En wat mij betreft is dat het enige wat telt, ik neem aan dat de aandeelhouders van T-Mobile ook gaan voor winst ipv cijfers . . .
Tot zover.

› reageer

Zonder klanten geen winst zou ik zeggen.. En dat T-Mobile leegloopt als een lekke band kan ik uit praktijkervaring vertellen.. Terecht overigens, in winkels horen geen maffiaproducten verkocht te worden

› reageer

@david_susteren:

Ik denk dat het jou gewoon opvalt dat ik regelmatig op TV post en vaak lange posts heb met goed onderbouwde argumenten. Zoeits valt nou eenmal op omdat meeste andere mensen hier zomaar wat schrijven, zonder dat ze eigenlijk verstand van hebben of dat ze zelf moeite hebben genomen om iets te controleren voordat ze het roepen.

Als jij ooit ergens in mijn reacties iets vindt wat gelogen is of onjuist mag je dat aankaarten. Graag zelfs want daar leer ik van en leren vind ik niet vervelend. Maar hou aub op met niet onderbouwde beschuldigingen

Ik heb al een keer eerder een discussie gehad met mensen die me beschuldigen van dat ik 1 provider de hemel in prijs en toen heb ik ook al uitgelegd dat ik zelf klant ben bij alle providers en dat ik ook eerlijk voordelen van anderen en nadelen van vodafone erken. Ik heb me vaak genoeg positief uitgelaten over andere providers en negatief tov vodafone.

Reden dat ik zo vaak vodafone als voorbeeld neem in een vergelijking is omdat ik daarvan het meeste weet en daarom beste als voorbeeld kan gebruiken.

En om je ongelijk te bewijzen herhaal ik nog een paar slechte dingen van vodafone:
- keuze om 1e minuut over te nemen van Hi
- keuze om bij buitenland bellen niet 99cent plus je minuten uit je belbundel te doen. (Dat zou logischer en voordeliger voor de klant zijn)
- tot een paar maanden geleden retentieklanten discrimineren tov nieuwe.
- trage en niet vaak genoeg uop to date website
- slechte marketing; weinig effective reclame strategie
- onnodig hoge datakosten voor mobile connect card
- en tenslotte een minder bekend probleempje: SonyEricsson v800 klanten die ten onrechte datakosten gefactureerd krijgen terwijl ze alleen op live gesurfd hadden wat gratis moet zijn (=facturerings incompatibiliteit met v800). Klanten moeten zelf met klantenservice bellen maar als ze foutje niet ontdekken moeten ze het maar betalen.

En zo kan ik wel doorgaan met negatieve dingen... maar ik kan er niet tegen als mensen LIEGEN en ONZIN roepen zoals 'vodafone rekent altijd BTW bovenop de gecommuniceerde prijzen'. Gelul, net als dat Vodafone een dure provider is. Dat was 2 jaar gelden zeker, nu kan je veel voordeliger uit zijn dan met Orange, KPN, T-mobile en soms zelfs telfort. Het hangt er alleen van af welke aanbieding je neemt en hoe en wat je gaat gebruiken en hoe slim ga je om met je verbruik.

Probleem is dat veel mensen in het verleden leven en kennelijk geen hersencapaciteit hebben om nieuwe feiten te leren..

Dit topic gaat als je het mij vraagt over TELFORT en T-Mobile ]

Dat staat in de titel maar als je alles leest zie je dat ALLE providers besproken worden. Ten tweede, veel mensen hebben al in hun reacties andere providers erbijgehaald dus ik dacht dat ik dat ook mocht doen.

Over die coverage maps:
De qualiteit van de kaarten klopt misschien ook niet altijd.

Niet altijd? Ahem, iemand die een beetje verstand van netwerkdekking heeft of iemand die bij een van de providers werkt en toegang heeft tot gedetaileerde coveragemaps kan je vertellen hoe waardeloos GSM-world kaarten zijn.

Zelfs KPN en Vodafone hebben opmerkelijk grote gaten qua binnendekking in minder bevolkte gebieden, je zou je verbazen als je zo een kaart in zou zoomen naar wijkniveau en dan instellen op "goede binnedekking". Gatenkaas!

In een groot land van USA heb je nog iets aan zo een kaart als die van GSM world maar in een klein en bijna volledig gedekt landje als NL heeft het geen nut om alleen buitendekking op een bijna niet inzoombare kaart aan te geven. Dan zie je namelijk nagenoeg geen verschil en er zijn wel degelijk verschillen.. maar dan in BINNENDEKKING. En op wijkniveau ipv streek-niveau.

Het spijt me maar als je met concrete punten komt wat er in mijn betoog niet klopt, dan hoor ik dat graag.

› reageer

Telfort, was dat niet die provider die tegen m'n moeder met reuma zei dat ze maar fijn in de tuin moest gaan bellen?
Waarom heeft de rest wel bereik in mijn huis en telfort niet?

Lijkt me toch dat telfort veel te laks omgaat met hun netwerk.
Ook veel gaten hier in de dekking, verbindingen die zomaar wegvallen.

Ze kunnen dan wel meer klanten hebben, maar kwaliteit hebben ze zeker nog niet.

› reageer

Jah nattuurlijk netblate, omdat jij nou niet in je huisje kan bellen met Telfort, moet Telfort met een mast komen bij jou in de buurt! Get a life!!!

› reageer

Wat ik me afvraag is Telfort telt natuurlijk ook al zijn wholesaleklanten erbij dus je weet wel Tele2 en de Appie maar hoeveel klanten hebben ze van zichzelf?? En tsja dat mensen bij T-mobile weglopen ik vind het niet gek als ik Telfort naast T-mobile zet vind ik dat Telfort de rol heeft gekregen die Ben vroeger had jong, fris, goedkoop en tegendraads ondanks dat ga ik toch bij Telfort weg ivm de binnendekking en het dure smsen na de smsbundel en dus ga ik naar Orange de dekking is in mijn geval stukken beter en het smsen na de bundel voor dezelfde prijs

› reageer

Ja het lijkt idd wel of Telfort, Ben is geworden en Tmobile het oude telfort :-) Telfort zou wat meer EGSM moeten inzetten, scheelt een hoop met binnendekking.

› reageer

Laatst heeft Telfort laten weten, 650.000 wholesale klanten te hebben. Dat zou dus betekenen dat Telfort zelf 1.7 miljoen klanten heeft, waarvan 1/4 met een abonnement dus ruim 400.000 postpaid klanten.

Telfort gebruikt tegenwoordig vrij vaak EGSM. Het leuke is dat Orange het ook mag gebruiken, maar het niet doet, erg raar allemaal.

Het valt me de laatste tijd heel erg op, dat discussies die over providers gaan, uitmonden in een wie-is-de-beste-provider-topic. Ik denk dat de mods hier wat strenger op moeten zijn!

› reageer

Dat Orange geen E-GSM inzet schijnt met hun netwerkleveranciers te maken te hebben (Nortel+Alcatel). Telfort zit voor zover ik weet bij Ericsson waarbij E-GSM wat makkelijker in het net op te nemen is.

De service bij T-Mobile is nog altijd spectaculair te noemen. Ze hebben volgens zeggen op de klantenservice PC's zelfs een animatie ter herinnering hoe het Klantencontact moet zijn: Geen wonder dat je er dan steeds minder overhoudt!

› reageer

koen: moet dat rechter poppetje niet roze zijn ipv geel

› reageer

Ja inderdaad je hebt helemaal gelijk over die kleur. Net als de benaming "customer care" had moeten zijn "Customer Scare"

› reageer

idd Customer Scare

› reageer

de laatste tijd is de berichtgeving in de 'media' over TM voornamelijk positief. Een warme douche bij radar, een 'aardig' in de consumentengids, etc.

royke2> de abo/pp verhouding is bij alle providers anders, telfort heeft tov TM een veel groter percentage PP bellers

TM heeft 46% abo (hoogste van NL), telfort is met 20% de laagste TM heetf dus (0.46*2.2) 1,0 miljoen abonnees, en telfort heeft dus (0.2*1.7) 340.000 eigen abonnees.

http://www.telecomvergelijker.nl/thread/9741
http://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=562089/sc=ebbef8/

› reageer

Zie dit forum voor het eerst en ben onder de indruk.
Heb in de laatste 5 minuten meer geleerd dan de afglopen dagen.
Ben op zoek naar een +/- 400 minuten abo en 80 sms.
Heb nogal wat problemen gehad met T-mobile. Vind oa dekking slecht en moest vorig jaar 2 maanden wachten tot ik weer SMS kon versturen en ontvangen.Dus ook voor mij GEEN T-MOBILE MEER!
Kan iemand mij adviseren?
Hoop het!
Vriendlijke groet,

een leek!

› reageer

In die 5 minuten rondkijken had je toch wel moeten weten dat je die vraag hier niet hoefde te neer te zetten, maar in een ander apart topic.

› reageer

Echt grote onzin in dit forum, T-mobile heeft hier in regio echt een perfecte dekking. Veel beter dan Telfort, volgens mij komt T-mobile in Nederland qua dekking zeker op de 3e plek en hier in de regio (Deventer) is het ook veel beter dan Vodafone. Verder plaatst T-mobile er nog 200 masten bij dit jaar terwijl dat de andere providers praktisch niet meer investeren in het netwerk.

De organisatie van T-mobile is ook veel beter dan die van Telfort.
Bij Telfort verkeerde rekeningen, geld daarna niet terug storten.
Fouten qua nummer portering ( lange doorloop tijd)
Valt ook nooit wat met de klanten service te regelen zelfs niet als je ergens recht op hebt.

T-mobile verloor ten opzichte van vorig jaar wellicht klanten omdat de "base" van T-mobile toen enorm groot was en er in deze periode veel klanten van T-mobile contractsvrij zijn.

Telfort rekent trouwens ook zijn niet betalende klanten mee, wat er nogal wat zijn omdat iedere junk er meteen 3 op zijn naam kan afsluiten. ( Ook een reden dat er meer mobiele nummers zijn dan inwoners) Ook worden volgens mij de thuis liggende en in de prullenpak liggende nummers meegetelt. Het is niet voor niks dat over 14 dagen het aansluit systeem verscherpt wordt bij Telfort.(teveel niet betalende klanten)

De aanbiedingen van T-mobile zelf zijn ook nooit scherper dan onze aanbiedingen en waar ik werk zijn we enorm tevreden zijn over T-mobile.
Wij hebben nu een gratis Nokia 1100+ computer + 17" TFT scherm + draadloos toetsenbord en muis. Ook 150 minuten simonly voor € 2,50 en onze verlengingen zijn gelijk aan nieuwe aansluitingen dus hebben geen last van de aanbiedingen van T-mobile zelf.

En ergens anders stond Hi KPN een goed alternatief, bellen jullie dan wel eens iemand en krijgen jullie de voice mail?? Bij Hi elke keer voor 1 seconde bellen een hele minuut kwijt!
En bij Orange binnen de bundel een start tarief alleen SMSen is super bij Orange.

Ook qua winst gaat het goed met T-mobile ze gaan voor een profesionele organisatie met goede klantenservice,dekking, en zeer goede aanbiedingen.

› reageer

Ook even een reactie op een stukje van qwerty:

Ik citeer:

"Gelul, net als dat Vodafone een dure provider is. Dat was 2 jaar gelden zeker, nu kan je veel voordeliger uit zijn dan met Orange, KPN, T-mobile en soms zelfs telfort. Het hangt er alleen van af welke aanbieding je neemt en hoe en wat je gaat gebruiken en hoe slim ga je om met je verbruik."

Dit klopt namelijk niet, wanneer je uitgaat van een gelijke keuze of juiste keuze van belbundel is Vodafone ivm. de kosten per minuut buiten de bundel duurder per minuut dan T-mobile en zeker dan Telfort.
Verder zijn de aanbiedingen van Vodafone slechter en willen KPN en Vodafone zelfs oude vrouwtjes van 85 nog een Live of Imode bundel aansmeren.
De rode en groene mafia ipv. de roze mafia dus

Voor mensen die erg veel SMSen en bijna niet bellen is Orange erg voordelig.

Bij een verlenging wordt je trouwens bij Vodafone nog steeds vaak erg gediscimineerd ten op zichte van een nieuw contract.

› reageer

ff reageren op pvdburgt: Je zegt zelf: T-Mobile is beter in de omgeving Deventer dan Telfort en zelfs dan Vodafone! Wat wil dat zeggen?! Dat T-Mobile dus in die regio beter is... Nederland is namelijk groter dan alleen de regio Deventer en er bestaan meerdere steden dan alleen Deventer!

T-Mobile zet jij persoonlijk op de 3e plaats, daar heb ik alle begrip voor als jij dat zo vind, maa romdat jij dat vind, dan is dat niet meteen zo, lijkt mij. Diverse onderzoeken beweren het tegendeel (onderzoek v/d consumentenbond) en de meerderheid van de forumbezoekers bweren het tegendeel! T-Mobile is qua dekking niet de beste provider en ook niet een provider die op de 3e plaats hoort zoals jij zegt.

Als jij dat zo vind, dan is dat prima, maar maak der niet een verhaal van dat het gewoon zo is dat T-Mobile zoveel beter is dan de restm, het gaat namelijk om jou persoonlijke ervaring.

› reageer

Als iedereen nou zn netwerk ervaringen gaat invullen op www.zoekdekking.nl dan zijn de netwerkdiscussies over dekking niet meer nodig

› reageer

pvdburgt:

Leuk om te lezen dat regio Deventer tegenwoordig ook electriciteit heeft en zelfs internet, welcome to the 21st century

Nu je daar internet hebt kan je tv-forum gebruiken om wat nieuwtjes te te leren zoals:
- al een tijdje is bij vodafone aquisitie gelijk aan retentie. Dat wil zeggen; nieuwe klanten krijgen zelfde deals als bestaande klanten. Dit is in ieder geval via vodafone zelf en via betere verkoopkanalen. Via webshops, all-sellers en andere winkels kan het zijn dat je andere kortingen krijgt.. maar als retentie klant krijg je bij Vodafone direct (dus bij city points of via klantenservice) zelfde aanbieding bij een verlenging als een nieuwe klant dus ook 3 gratis maanden + gratis toestel + gratis bonus accessoires etc..

- vodafone is niet duurder dan telfort of t-mobile bij keuze van zelfde bundel etc.. Vergelijk:

1. Vodafone 25 UMTS 25 euro 200 min
(of 400 sms en met gratis onbeperkt live!)
2. Telfort 25 euro 200 min
(sms moet je apart betalen, data moet je apart betalen)
3. T-mobile 26,50 200 min
(sms moet je apart betalen, data moet je apart betalen)

Nou vertel jij mij nog eens dat welke 2 van de van de 3 goedkoopste zijn? En bij welke van die kan je uit zelfde bundel smsen?
Met welke van de 3 kan je meeste dingen doen zoals videobellen, musicdownloads, tv kijken etc? Wie van de 3 heeft beste netwerk?
Dus welke kies je?

- Wat je zegt over oude vrouwtjes live aansmeren.. Ten eerste, live is niet duur, sterker nog bij een umts abo zoals die van 25 euro die ik boven heb genoemd is het GRATIS, betaal je dus niets voor live, dus als een oud vrouwtje live heeft betaalt ze niets extra dus het boeit niet. En als ze het wil gebruiken kost het haar ook niets extra tenzij ze ringtones gaat kopen of tv gaat kijken maar als ze niets van begrijpt zal ze dat echt niet per ongeluk in staat zijn.

Heel lang geleden, toen live nog wel heel duur was kon het nog voorkomen dat oude mensen (ze zijn namelijk heel koppig) een groot live toestel wilden omdat ze die mooie grote knopjes zo leuk vonden. En toen was het zo dat je bij een toestel 200 euro moest bijbetalen maar als je live van 5 euro erbij nam dat het gratis was. 24 keer 5 euro is nog minder dan in 1 keer 200 euro en als je dat uitlegt aan zo'n vrouwtje dan heeft ze dat liever natuurlijk.. dus je verhaal slaat nergens op.
En sleazy verkopers heb je overal die je dure tasjes of dure verzekeringen proberen bij te verkopen. Maar als je niet in staat bent om te zeggen "nee bedankt" bij iets wat je niet nodig hebt maar wat je wel extra kost, dan moet je maar niet winkelen.

- en dat je bij een abo een nokia + computer met tft scherm en draadloos toetsenbord krijgt heeft niet zoveel te maken met enorme korting van een provider maar meer doordat computers tegenwoordig heel goedkoop zijn. Een Tft scherm van 17 inch heb je in een winkel voor 190 euro, een wireless keyboard en muis voor 19 euro, een simpel toestelletje voor 10 euro (met 10 euro beltegoed zelfs, even via internet gratis unlocken ) En zo een groothandel die koopt zo een tft scherm voor 100 euro en toetsenbord voor een tientje...

Sorry voor mijn arrogante houding, ik bedoelde het meer als een geintje, maar ik hoop wel dat je ook dat je na t lezen van dit stukje beter op de hoogte bent en als je een van de bovenstaande feiten niet wil geloven, kan je het navragen.

› reageer

@pvdburgt:

Maak wel onderscheid tussen feiten en je persoonlijke mening.. Als jij iets A vind, dan betekent dat niet gelijk dat het ook A is..

Zoals je bijvoorbeeld over de klantenservice van Telfort zegt: Hoelang is dat geleden? Ik word altijd zeer netjes en adequaat te woord gestaan, terwijl ik bij T-Mobile als een Duitse slaaf afgeronseld wordt.. Beiden zijn recente ervaringen en beiden zijn in de recente tijd meerdere keren voorgekomen..

Over nummerporteringen: Bij T-Mobile gaat er ook genoeg mis.. Maar als er een provider is die niet netjes is met afscheidnemende klanten, dan is het Orange wel: Zij berekenen je altijd een hele maand, ook als je in die hele maand maar twee dagen van je abonnement kunt gebruiken..

Maar goed, dat doet niet terzake..

› reageer

@ roppie:

Maar als er een provider is die niet netjes is met afscheidnemende klanten, dan is het Orange wel: Zij berekenen je altijd een hele maand, ook als je in die hele maand maar twee dagen van je abonnement kunt gebruiken..

maar als je aangeeft over te willen naar prepaid mag je je tegoed houden en dat is weer super netjes van ze!

@ mensen die vinden dat ik orange alleen afkraak:

zie hierboven, ik neem het voor orange op, goed he

› reageer

@ qwerty:

Als verkoper verwacht je dat als midden in de maand het contract over gezet wordt, dat er ook maar een deel van de maand gerekend wordt... Alleen bij Orange rekenen ze gewoon de hele maand, waardoor het praktisch betekent dat je twee abonnementen op 1 06-nummer kunt hebben... Vele klanten zullen daarom de mogelijkheid van het overzetten naar prepaid niet kennen...

› reageer

@ qwerty1234 :

Werk jij soms bij vodafone?

Ontopic:
Het gelul over bereik van sommige mensen hier is zo'n gelul. Dat heeft voornamelijk met ervaringen te maken; iedereen weet dit maar van een beperkt stuk in Nederland. Feit is wel gewoon dat er in de dekking van de verschillende netwerken slechts marginaal verschil zit. Wel is de binnendekking bij t-mobile bijvoorbeeld slechter maar dit komt omdat ze alleen op de 1800 frequentie zitten, de gesprekskwaliteit is daarintegen weer uitmuntend. Ik denk niet dat je het echt goed kan vergelijken.

Net als klantenservice ervaringen:
Hoe vaak bel je die nu? Ik weet dat het Orange callcenter een tijdje geleden is uitgeroepen tot beste callcenter van Nederland en dat T-mobile op de 2e plaats kwam van all bedrijven in Nederland met de warme douche va Tros Radar (gaat over service). Persoonlijk heb ik de slechtste ervaringen met kpn maar dat komt vanwege de menustructuur van de helpdesk; het personeel is zeer vakkundig. Vodafone is erg professioneel en Telfort is redelijk met alles (al zitten daar voor mijn gevoel wel veel mensen zonder affiniteit met de telecomwereld, zitten er alleen voor het geld).

Sommige dingen pakt telfort dan weer handig aan; zoals met edge. T-mobile richt zich met de hotspots op de zakelijke markt maar toch zitten die voornamelijk bij mcdonalds... niet echt iets waar ik vaak iemand met een laptop zie zitten

› reageer

@ roppie

Klopt helemaal dat verhaal van de Orange. Een hele tijd terug (toen het nog dutchtone was) brachten ze mij ook een hele maand in rekening bij het opzeggen. Nadat ik gewoon een brief heb gefaxt met daarin wat argumenten berekenden ze wel gewoon 05 van de 30 dagen ipv 30 dagen.

Ik weet niet of ze ondertussen de algemene voorwaarden hebben veranderd, ik heb die brief vooral gestuurd omdat ik me genaaid voelde door het trage optreden van Orange na diefstal van mijn telefoon (nummer was niet geblokkeert terwijl ik wel gelijk belde dat ze het nummer moesten blokkeren)

› reageer

@ picassoborseli

Ik ga hier geen inhoudelijke discussie voeren over het hebben van een leven.

Het valt me alleen op dat Zowel orange als t-mobile hun masten op deze woonwijk gericht hebben, en dat telfort doodleuk geen mast neerzet zodat een woonwijk matig tot geen dekking heeft, en dat midden in de randstad.

En ik ben absoluut niet de enige met klachten in deze buurt.
Er zijn meerdere mensen die klagen over de matige dekking van telfort in deze wijk.

Blijkbaar hebben ze nogal een hoge dunk van zichzelf want na 2 jaar hebben ze er nog niks aan gedaan, en maar blaten dat ze er wat aan gaan doen. Yeah sure, met umts wellicht.

Edit : Overigens, ik zag in verschillende topics hier dat je nogal pro-telfort bent.
Niks mis mee, maar als je een goeie discussie wilt voeren zal je niet meteen alle netwerken (en daarmee specifiek t-mobile) de grond in moeten trappen.
Want hier in de omgeving is het gewoon een feit dat telfort een heel stuk minder presteert dan bv orange.

› reageer

Nadat de naam van Ben in T-Mobile was veranderd kende dit bedrijf een spectaculaire groei in Nederland. Een belangrijke oorzaak hiervan moet volgens mij gevonden in het feit dat T-Mobile* de eerste was waarbij het prepaid beltegoed "eeuwig" houdbaar is, wanneer je tenminste eens per 6 maanden gebruik maakt van je aansluiting (op een manier dat het T-Mobile geld oplevert). Nadat consumentenprogramma's op de televisie hier melding van hadden gemaakt stapte er vele 'weinig gebruikers' over naar T-Mobile.

Op Vodafone en Hi prepay na hebben nu alle 'grote' aanbieders een zelfde soort regeling welke echter vaak nog gunstiger is bijvoorbeeld Telfort: éénmaal per jaar gebruik maken van je aansluiting, en Orange: onbeperkt geldig zonder voorwaarden. Kortom het 'eeuwig' houdbare beltegoed is geen (sterk) wapen meer van T-Mobile en derhalve geen reden om persé voor hen te kiezen of te blijven.

(*=De 'eeuwige' houdbaarheid bestond overigens al toen het bedrijf nog Ben heette, dit was echter niet bij veel mensen bekend.)

› reageer

Orange was daar toch de eerste mee, of ben ik nu zo in de war?

› reageer

@roppie
Ik moest even 'googlen' want de informatie kwam uit mijn hoofd:
Link naar Kassa maart 2003.

Bij T-Mobile blijft je beltegoed onbeperkt geldig, alleen niet als het gaat om 'geen actief' gebruik maken van het nummer. Dat willen zeggen dat u één keer in het half jaar moet bellen of gebeld moet worden. Als dat zo is, dan blijft een nummer in de lucht, waar een aanbieder voor moet betalen. Daarom is het niet zo raar dat u een keer in het half jaar van de telefoon gebruik moet maken. Opwaarderen hoeft dus niet.

OVERZICHT (in maart 2003 !!!)
Aanbieder Opwaarderen na hoelang? Goedkoopste opwaardeerkaart

Vodafone 1 jaar, tolerantieperiode 3 mnd 20 euro
T-Mobile Niet, bellen of gebeld worden 1x 1/2 jaar 10 euro
KPN 1/2 jaar, tolerantieperiode 1 maand 20 euro
Dutchtone 1/2 jaar, tolerantieperiode 3 mnd 20 euro
O2 1/2 jaar, tolerantieperiode 3 mnd 20 euro
Tele 2 1 jaar, tolerantieperiode 3 mnd 10 euro
AH 1/2 jaar, tolerantieperiode 1 maand 20 euro, maar 10% gratis, dus 22 euro

› reageer

Inderdaad: 2003. Bellen.com (Mobiele telefonie > Prepaid beltegoed) heeft hierover recentere info. Dit voor het geval iemand gaat denken dat het nog steeds zo is.

› reageer

@Zzonnet:
Jouw info is gedateerd en klopt niet meer. Er is veel veranderd op gebied van prepaid. We zijn nu 2 jaar verder.

› reageer

@ jantje2
TIP: Lees altijd EERST de eerdere posts én lees de posts waarop je reageert goed voordat je (zinloos) reageert!

Deze tip is niet zo 'lullig' bedoeld als het misschien voor sommigen lijkt, maar het is natuurlijk wel de waarheid.

› reageer

@ Netblade

Ik hoef ook geen discussie te voeren met jou over het vinden/halen van een leven, je hoeft dit niet persoonlijk op te vatten...

Overigens ik begrijp je frustratie dat je niet kan bellen met Telfort binnenshuis. Maar zoals je misschien weet, biedt geen enkel netwerk de garantie dat je overal binnenhuis kan bellen.

En over het feit dat ik pro-telfort ben: das toch normaal... iedereen heeft zo zijn voorkeuren, of niet???

› reageer

Zijn we nu niet een beetje óff-topic' bezig ?

› reageer

@Zzonnet
Ik heb iets te snel alles gelezen.
Excuses v mijn vorige bericht.

› reageer

@jantje2
NO hard feelings !!

› reageer

Tjonge.....we gaan toch niet met zijn allen onnodig op de vuist he? hehehe.....

even ontopic:

het onderwerp Telfort haalt T-Mobile in is niet echt compleet...het zou handiger zijn om een totaal overzicht te maken waar alle aanbieders in rang orde staan vermeld. Je zou ook moeten kijken waar Telfort dan al die klanten vandaan haalt (acties en van welke providers e.d.).

Ik ben van oudsher altijd anti-telfort geweest omdat veel mensen in mijn omgeving totaal geen bereik met Telfort hadden. Dit ging dan om Capelle Schollevaar (Capelle aan den IJssel) en Rotterdam (omg. Maas). Allebei drukbewoonde delen waar je dus geen bereik had. Ik heb voor een oud gsm toestel (een 6310i) toen een Telfort prepaid kaartje gekocht en merkte dat ik op sommige stukken met Orange geen bereik had en met Telfort maximaal (dat was in Breukelen). Hier had ik tot mijn grote verbazing met KPN (via die Hema prepaid actie....10 euro betalen en 20 euro beltegoed krijgen) helemaal geen bereik.

Het feit is gewoon dat er dus geen 1 provider in slaagt om 100% voor ELKE beller tevreden te houden. Mensen hangen zich ook op aan Consumentenbond testen en weet ik wat nog meer voor programma's die vervolgens met goede redenen ontkracht worden in TV topics. Het blijft dus nog wel even zo dat je het beste een 1800 en 900 sim van twee netwerken op zak kunt hebben om echt overal netwerk dekking te hebben (afgezien van die wel heel erg afgelegen plekken waar geen enkele provider dekking heeft).

En dan hangt er ook nog eens veel af van de ontvangstkwaliteit van je telefoon (mijn 6310i heeft een veel betere ontvangst dan mijn C500).

Tja, en verder is het dus wel verklaarbaar dat Telfort T-Mobile snel inhaalt....theoretisch zou het zo zijn dat als Telfort stabiel blijft ze ook T-Mobile inhalen aangezien T-Mobile veel klanten kwijtraakt. Op deze manier had je ook kunnen zetten: Orange haalt T-Mobile in (theoretisch dan, want Orange is nog niet zo heel groot geloof ik in Nederland).

› reageer

Tja, en verder is het dus wel verklaarbaar dat Telfort T-Mobile snel inhaalt....theoretisch zou het zo zijn dat als Telfort stabiel blijft ze ook T-Mobile inhalen aangezien T-Mobile veel klanten kwijtraakt. Op deze manier had je ook kunnen zetten: Orange haalt T-Mobile in (theoretisch dan, want Orange is nog niet zo heel groot geloof ik in Nederland).
Hoezo veel, T-M is 39.000 klanten kwijtgeraakt op 2.300.000, dat is minder dan 2%. Het is wel degelijk Telfort dat groeit. Orange haalt TM nog lang niet in, ze komen misschien iets dichter bij.

Maar waar het om gaat is dat telfort welliswaar wat meer klanten heeft dan TM, maar VEEL minder abonnees (340.000 tegen 1.000.000). En we weten allemaal dat prepaid-klanten veel minder opleveren dan echte klanten.

Jammer dat er zo weinig relevante cijfers beschikbaar zijn...

› reageer

Klopt Koos.

Zal misschien al gezegt zijn, maar wat dacht je van al die 3e partijen die aangesloten zijn bij Telfort. Zou best 2,3 miljoen bellers kunnen opleveren.

Ben benieuwd wat het echte Telfort klantenbestand is. Dat ligt geheid lager dan bij T-Mobile en misschien zelfs Orange.

Plus wat er ook nog bij komt kijken.. wat is de omzet van Telfort? Wat ze zelf verdient hebben.

De groei van T-Mobile is er idd een beetje uit en dat KPN het hardst groeide was duidelijk hoorbaar. Dit zijn moment opnames, want als Vodafone meer gaat stunten en T-Mobile ook weer, dan sluit de karavaan zich weer aan deze providers.

Ik denk dat de cijfers welke genoemd worden in de bron 'scheef' zijn in verhouding met de andere providers.

De derde van Nederland zijn, heeft niet alleen te maken met hoeveel klanten je hebt aangesloten op je netwerk.

› reageer

@ picassoborseli

No hard feelings

Ik vind het alleen jammer dat de rest wel over t algemeen een goed bereik heeft in deze regio en telfort niet.
Vind de uitstaling van telfort namelijk erg goed, ze hebben het vorige Ben imago aangenomen, want bij t-mobile heb ik dat gevoel absoluut niet meer.

Ik ben al sinds 2000 Ben klant, ik ben ook overigens altijd goed geholpen, maar toch het echte Ben gevoel is er niet meer.

Het is niet zo gek dat T-Mobile veel klanten heeft met een abo, er zitten namelijk ook veel zakelijke klantjes bij namelijk.
Telfort wordt afgedaan als de oude Ben en daar hielden ondernemers niet van. Zodoende.

Laten we het hier op houden : Elk netwerk heeft zijn slechte punten en goeie punten. Bij m'n ouders op de camping heeft bv alleen t-mobile bereik (en vodafone een beetje zwak) de rest doet het gewoon niet midden in de bossen.

Terwijl een paar 100 meter verder alles weer prima werkt.

› reageer

Waar is die camping dan? (Op de Veluwe? erg nieuwsgierig naar de huidige dekkingsgaten)

› reageer

@ Koen

Inderdaad, Overberg, 5km van venendaal af.
Daar zitten een rij campings, waarvan 1 met een heus T-Mobile zenderpark

Ik dacht altijd dat het niet toegestaan was deze zomaar ergens midden in het bos te plaatsen?

› reageer

Dit is geen discussie over het bereik van aanbieders, puur over klantenaantallen. Het bereik kan daarbij een rol spelen, maar het heeft geen zin hier de locaties van masten ed. aan te geven, of plekken waar een netwerk goed of slecht bereik heeft, hiervoor zijn aparte topics.

› reageer

T-Mobile heeft 1.000.000 abonnee's idd, en ik denk dat zo'n 50% van de telecomverkopers een T-Mobile abonnement heeft... Ik ken er alleen geen een die het abonnement ook wilt houden...

› reageer

Dan ken je vast weinig verkopers

Ik ken heel veel mensen met een T-mobile en geen een klaagt.
Dus waar liggen de verhoudingen dan?

Mensen die klagen, hoor je altijd. Maar mensen die niet klagen, hoor je niet en dat is vaak het overgrote deel van een klantenbestand.

Denk dat menig provider wel jaloers mag zijn met het abonnee aantal wat ze hebben. Gezien hun tijd van bestaan en manier van profileren.

Want veel mensen klaagde (of klagen) misschien over het bereik of over het klantenbestand, maar wat veel mensen vergeten is dat Ben/T-mobile als laatste in de Nederlandse markt kwam.

De verdeling van het netwerk op dat moment was toen zo dat alle beste banddelen van het 1800mhz netwerk al opverdeeld waren en Ben/T-Mobile de "rest" stukjes kreeg.

› reageer

@ scummy

Klopt, ze hebben zogenaamde regio codes toegewezen gekregen.
Dus in het noorden zit je net op een andere frequentie dan in het zuiden.

Elke provider heeft zijn voor en nadelen, ik heb geen problemen met T-mobile dus ik vind het allemaal wel best met die cijvertjes enzo.

› reageer

natuurlijk willen actieve telecommers, wat telecomverkopers toch doorgaans zijn, hun abo niet houden. Die wisselen na 1 jaar om zo met een hoge korting een duur nieuw toestel te krijgen.... Dat heeft niets met TM te maken maar is puur 'zakelijk'.

Ik ben zelf ook bij TM vertrokken maar alléén omdat er geen goede verlenging te regelen was, dan is het jammer maar helaas; de groeten

› reageer

Dat heeft er ook mee te maken ja..

Maar voor een MDA compact 60 euries, verleng ik het wel voor 1 jaar.

› reageer

Hmm...geen goede deals bij verlenging van je Abo....daar heeft Orange (soms?)ook last van. Gelukkig kun je, althans bij Orange, je abo naar prepaid laten omzetten om vervolgens weer een nieuw abo af te sluiten (mocht je bij je huidige provider willen zitten). Dus: kies nooit 2-jarige Abo's....

Trouwens, ik zag op www.versatel.nl dat Telfort daar als mobiele operator wordt aangeboden. Gezien het succes van John de Mol zou het mij niets verbazen als hij Telfort in zijn overname woede en zijn drang om de grootste, de beste en de rijkste te worden (blijven?) in media land, echt groot zal laten worden in de toekomst. Misschien toekomstmuziek en fantasie: maar helemaal onwerkelijk klinkt mij dit scenario niet in de oren in de toekomst en zou Telfort in de verre toekomst (eventueel onder een andere naam) nog wel veel groter kunnen worden wellicht.

› reageer

@ koos koets:

Je hebt gelijk, alleen in mijn verleden betekende dat toch echt T-Mobile/Ben opzeggen en weer een nieuw abonnement bij T-Mobile/Ben nemen... En nu is het definitief vaarwel T-Mobile/Ben...

› reageer

Tekst artikel FD, 24 juni 2005-06-24
'Ene beller is de andere niet'
T-Mobile stelt klantgegevens rivalen ter discussie

DEN HAAG - Mobieletelefonie-aanbieder T-Mobile stelt dat rivalen Telfort en Orange een te florissant beeld geven van hun klantenbestand. Dat zegt directeur Niek Jan van Damme van T-Mobile Nederland tegen deze krant.

'Wij lezen overal dat Telfort nummer drie is in aantal klanten', zegt Van Damme van T-Mobile, dat 2,2 miljoen klanten heeft in Nederland. 'Als de klantaantallen werkelijk dicht tegen die van ons liggen, hoor je ons niet klagen. Maar een derde van hun 2,4 miljoen klanten is klant van een mvno.' Mvno staat voor 'mobile virtual network operator', een mobiel belbedrijf zonder eigen netwerk. Van Damme: 'Zonder de klanten van Hema, Albert Heijn, Tele 2 en andere mvno's staat Telfort duidelijk op plek vijf. Onze omzet is twee keer zo groot als die van Telfort.'

Telfort biedt elf mvno's onderdak op zijn netwerk. Het bedrijf is de laatste dagen volop in het nieuws omdat het op het punt staat de knoop door te hakken over zijn toekomst: internationaal expanderen met mobiele telefonie of in Nederland meedoen met 'triple play', de combinatieverkoop van telefonie, snel internet en televisie.

Volgens Van Damme is een groot deel van de 2,4 miljoen Telfort-klanten spreekwoordelijk overleden. Klanten van T-Mobile die zes maanden achtereen niet bellen, verdwijnen uit de statistieken. 'Telfort en Orange doen dat niet', zegt Van Damme. 'Bij hen tellen inactieve klanten tot in eeuwigheid mee.'

Twee à drie procent van de prepaid klanten stapt elke maand over naar een concurrent, stelt de T-Mobile-directeur. Deze zogeheten 'churn' telt op tot 25% à 30% op jaarbasis.

Van Damme ziet het bewijs van zijn stelling in de relatief lage gemiddelde omzet per Telfortklant, volgens schattingen van vakblad Telecompaper euro 17,4 in maart 2005. 'Ik zie geen reden waarom hun klanten minder zouden bellen en sms'en dan klanten van andere operators', zegt Van Damme. 'Bij Orange zie je hetzelfde. Alleen Vodafone en wij doen de klantboekhouding netjes. Anderen gaan daar creatief mee om. Het is volksverlakkerij. Iedereen weet dat veel simkaarten (telefoonchip, red.) niet gebruikt worden. Hema en Albert Heijn verkopen veel simkaarten via eenmalige aanbiedingen. Die klanten zie je nooit meer terug.'

Telfort hoeft niet op belangstelling te rekenen van T-Mobile, zegt Van Damme. Orange evenmin. 'Wij prefereren postpaid abonnementsklanten boven prepaidklanten', zegt hij. 'Bovendien kost integreren veel tijd en geld. Telfort heeft veel prepaidklanten. Hoe Telfort zijn kostenniveau laag houdt, vind ik indrukwekkend. Ik wil ze niet onderuithalen. Maar ze overspelen hun hand als ze zichzelf neerzetten als nummer drie in de markt.'

Telfort laat in een schriftelijke reactie weten: 'Wij plaatsen onszelf nooit op een positie in een rangorde. Zoals iedereen weet, doen de media en de analisten dat. Of je nu 1, 2 of 3 bent, vinden wij bijzaak.' Het bedrijf zegt uit te gaan van zijn klanten, of die nu een prepay, postpay of zakelijk beller zijn; of zij via Telfort bellen of via een van de mvno's. 'Wij kijken liever of onze klanten blij met ons zijn en gezien de sterke groei van afgelopen jaar is dat het geval', vervolgt Telfort. 'Wij bieden klanten voordelige producten; bellen naar je eigen voicemail is bijvoorbeeld gratis. En dan maken wij ook nog gezonde nettowinst.'

Orange Nederland stelt in een reactie 'verbaasd te zijn dat Van Damme niet goed op de hoogte is van de wijze waarop Orange zijn klantenaantal berekent'. Een woordvoerder stelt: 'Orange telt alleen klanten mee die de afgelopen drie maanden ten minste eenmaal gebeld zijn of gebeld hebben. Dat is stringenter dan de berekening die T-Mobile zelf toepast. Inactieve klanten worden dus door Orange zeker niet meegerekend. Wij hebben 1,716 miljoen actieve klanten. Er zijn telefoniebedrijven die mvno-klanten meetellen in hun klantaantallen. Wij doen dat niet anders, krijg je cijfervervuiling.'
Definitie van een prepaidklant:
-belt of sms't binnen twaalf maanden ( KPN Hi) of binnen zes maanden (KPN Prepay)
-is binnen twaalf maanden actief op het netwerk (Telfort)
-belt of stuurt sms binnen zes maanden (T-Mobile)
-belt binnen drie maanden of wordt gebeld (Orange)
-waardeert binnen 460 dagen prepaykaart op (Vodafone)
bron: opgave bedrijven
Copyright (c) 2005 Het Financieele Dagblad , dd 24 juni 2005.

› reageer

'Zonder de klanten van Hema' ? Ik heb zelf (idd via die actie dat je voor 5 euro een prepaid kaart met 20 euro krijgt uiteindelijk) een Hema Prepaid kaartje, maar daar staat toch echt dat het op het netwerk van KPN zit (ook beltegoed opvragen gebeurt via dezelfde code als KPN Hi Prepaid hanteert). Maar goed....ik denk dat het sowieso moeilijk is om te bepalen hoeveel klanten providers hebben als je ook prepaid kaartjes op welke wijze dan ook laat meetellen. Ik heb zelf een Orange Abo, een Telfort Prepaid en 2 Hema (dus KPN) Prepaid kaartjes. En die gebruik ik dan alleen op plaatsen waar ik met Orange (bijna) geen bereik heb. Om nou te zeggen dat ik een goede Telfort klant ben voor die paar keer per maand dat ik die kaart gebruik....nou nee, niet echt dus. Verder, als T-Mobile op deze manier bepaalde uitleg geeft, krijg ik het idee dat ze IETS te graag bij de grote jongens willen horen......

› reageer

'Orange telt alleen klanten mee die de afgelopen drie maanden ten minste eenmaal gebeld zijn of gebeld hebben. Dat is stringenter dan de berekening die T-Mobile zelf toepast.

Niet helemaal waar:

Definitie van een prepaidklant:
-belt of stuurt sms binnen zes maanden (T-Mobile)
-belt binnen drie maanden of wordt gebeld (Orange)

Vraag is nu of gebeld worden ook inhoud:''het gesprek aannemen''?!

Inactieve klanten worden dus door Orange zeker niet meegerekend. Wij hebben 1,716 miljoen actieve klanten. Er zijn telefoniebedrijven die mvno-klanten meetellen in hun klantaantallen. Wij doen dat niet anders, krijg je cijfervervuiling.'

Erg goed van Orange

› reageer

Vind TM natuurlijk wel leuk de andere providers onderuit halen, gelukkig telt Orange de inactieve klanten niet mee. Eigenlijk is het gewoon het belangrijkste wat de netto winst is, de rest is bijzaak!

› reageer

Alle 3 de partijen praten natuurlijk naar hun eigen straatje.

Maar feit is en blijft dat Telfort niet alles wat actief gebruik maakt van het Telfort netwerk ook daadwerkelijk door Telfort gehaald zijn.

Hoe meer aanbod je krijgt van verschillende namen en gebruik makend van het zelfde netwerk.. ja logisch dat je dan een groei doormaakt.

Hema en de AH zijn bekende merken voor heel veel NLers.

› reageer

Echt dieptriest dat T-Mobile... Een slechte verliezer!! Die van Damme kan lopen zeuren over de service providers, maar die zorgen wel voor inkomsten... Dat T-Mobile te duits en dus bureaucratisch is om service providers toe te laten, dat wil nog niet zeggen dat hij zijn jaloezie op deze manier moet uiten... Met dit soort uitspraken ga ik nog meer walgen van T-Mobile...

› reageer

tja... jalours van T-Mobile. Heeft zeker te horen gekregen uit Duitsland dat ze op moeten schieten met een hoger marktaandeel.

Een paar dingen snap ik niet. Hoe weten jullie nou hoe bv Telfort hun klanten telt. Mischien tellen ze wel gewoon actieve klanten.

Daarnaast loopt T_Mobile een beetje te emmeren over de MVNO's die apart geteld moeten worden. Beetje zielig. Zij presenteren de jaarcijfers ook niet compleet net als Voda. Geven wel een omzet, maar geen winst per land. Dat durfen ze zeker niet, want dan blijkt in een keer hoeveel verlies ze maken.

T-Mobile .... succes!

› reageer

Ja precies, anders hadden ze dat er wel bijgezet, dan hadden ze daarmee wijs kunnen doen. Maarja omdat ze dat niet kunnen doen ze maar geheimzinning!

› reageer

Dat zijn denk ik keuzes die nu eenmaal gemaakt worden. Daar is van Dam niet jaloers over. Dat kan je namelijk nergens uit op maken.

en of je andere partijen toelaat op je netwerk heeft zeker weten wel invloed op de concurrentie. Vergeet niet dat hij reageerd op wat er over Telfort gezegd is. Vodafone wilt echt niet zomaar af van Debitel wat uiteindelijk ook maar een 3e partij is op een gast netwerk.

Denk dat het een stukje bedrijfsvoering is, waar wij geen kaas van hebben gegeten en ook niet over kunnen oordelen. Daarvoor moet je kennis hebben van de Telecom markt, management etc. (dan heb ik het echt niet alleen over prijsverschillen!!)

Daar gaan wij TV forummertjes echt niet zomaar ff zeggen hoe een international zijn zaken moet regelen.

› reageer

Beetje vaag verhaal Scummie... Dat is net zoiets als: "Laat Balkenende zn gang maar gaan en de armen maar beroven, want dat zal vast wel iets zijn waar we geen kaas van gegeten hebben..."

Zou je dat overigens ook zeggen als het om Telfort of Vodafone ging of zeg je dat nu omdat het over de roze rakkers gaat?

› reageer

In zekere zin wel. Balkenende heeft meer politieke kennis dan een gemiddelde burger. Dat is zijn vak net zoals het t vak is van van Dam om zijn functie te bekleden als directeur. Dat geldt net zo hard voor een directeur van een andere provider.

Of je het eens bent met de plannen is een ander verhaal. Balkenende heb ik ook niet op gestemd, maar hij heeft meer kaas gegeten van de politiek dan ik.

Kennis hebben en ergens mee eens zijn, zijn totaal verschillende zaken.

Een CarlvanLoo of een Roppie of een Scummie zie ik echt niet even de bedrijfsvoering van T-Mobile Nederland B.V overnemen. Ook van Dam zat niet direct op zijn huidige plaats.

› reageer

Dus het bedrijf T-Mobile hoeft niet naar de mening van haar klanten te luisteren? (Niet dat ze dat daar al deden...) In het kader van "Hou je mond maar, ik ben de betweter..."

Als Balkenende jou je geld afpakt dan pik je dat toch niet, ongeacht wat voor politieke smoes hij eromheen bedenkt? Nu breng je het net alsof we onze mond maar moeten houden, want hij heeft meer verstand van bedrijfsvoering dan ons...

› reageer

Feit blijft iig dat ik T-Mobile niet meer zo'n heel tof bedrijf begin te vinden (ook gevoelskwestie). Toen BEN net op de markt kwam vond ik het wel een goede marketing (ook wel juist gevoel dat je erbij kreeg, al doet dat er niet zo heel veel toe natuurlijk, ....maar toch).

Ik heb het idee dat T-Mobile gedacht heeft van: "Als we op de goede gevoelens kunnen doorgaan en uiteindelijk elke stukje van de geleverde diensten een stukje uitkleden merken die klantjes het toch niet". Denk maar eens aan het feit dat je nu na je bundel in een keer meer betaalt dan binnen je bundel (vraag me werkelijk waar af of dat geintje ze niet minimaal 100 klanten gekost heeft als het er al niet meer zijn in nederland). Wat dat betreft heeft Telfort (met gratis voicemail) eigenlijk nog niet zo'n heel slecht aanbod....

En....ik zie steeds meer mensen die zoooooo ontevreden zijn over het bereik van T-Mobile hebben als haar op hun hoofd. Niet dat Telfort nu zo heel denderend is in bereik (ook veel plekken zijn erg slecht op hun netwerk) maar goed.....

› reageer

Roppie je snapt het niet. Ik zal het nog 1x proberen uit te leggen.

Van Dam heeft een reactie gegeven op wat er van Telfort in het nieuws is gekomen. Dat wordt geplaatst hier. Als je dan de opmerkingen lees die jij en nog andere daarop geven.. Denk ik.. "OKay alsof jullie het allemaal beter weten".

Zoals ik al eerder heb gezegd.. Balkenende en Van Dam hebben meer verstand van zaken ongeacht of je het er mee eens bent of niet

Dus.. nogmaals.. er is een verschil van een mening die jij hebt, die ik heb die andere klanten hebben, maar "kennis van" hebben wij niet en van Dam of Balkende wel, want dat is hun vak.

› reageer

Dit artikel van T-Mobile zegt wel weer genoeg over de instelling van het bedrijf. Dit is al de zoveelste keer dat T-Mobile anderen probeert zwart te maken. In dit geval dus met pertinent onjuiste informatie. Pure stemmingmakerij van een bedrijf dat niet op een 'nette' manier kan werken...

› reageer

Echt zielig hoe T-Mobile anderen loopt af te kraken en idd met foute informatie.

Telfort is de enigste mobiele provider in Europa die winst maakt, dat zie ik T-Mobile nog niet zo snel doen. Bij T-Mobile lopen op het moment klanten weg, Telfort laat ook zonder de MVNOs meegeteld een grote stijging zien. Telfort en Orange gaan tenmiste normaal om met hun klanten, als ze dit niet veranderen hoop en denk ik dat zij de eerste provider in Nederland zal zijn die zal gaan verdwijnen.

› reageer

Ik snap het wel Scummie, alleen is de indruk van de klant niet datgene wat bepaalt of hij wel of geen zaken met T-Mobile doet? Hoe verstandig is dit dus van hem?

› reageer

Beste Minister President Balkenende,

indien u dit toevallig mocht lezen, zou u dan zo vriendelijk willen zijn een reactie te geven?

Bij voorbaat dank!

› reageer

De markt bepaald de koers van een provider. De markt houdt in de klantenwens, concurrentie, onkosten, technieken etc etc.

en niet iedere provider kan hetzelfde gaan bieden met de dezelfde prijzen, de zelfde soort reclame en de zelfde soort aanbiedingen, want dan is er geen concurrentie.

Daar kan je het mee eens zijn of niet. Daardoor kies je een provider die je het meest aantrekkelijk vind, maar daarmee kan je niet zeggen dat andere providers (of medewerkers van providers) arrogant zijn of het 'verkeerd' doen.

Je stemt op de LPF of de SP (of 1 van de andere) om de manier van denken, doelen behalen en welk spectrum ze zitten van de politiek. Zo doet men dat met supermarkten, autodealers, internetproviders en dus ook met mobiele telefoon providers.

Als je SP kiest, wilt niet zeggen dat de LPF het dan 'verkeerd' doet. Je bent het er mee eens of niet. LPF doet wat zij denken wat het beste is, de SP ook, Orange ook en dus T-Mobile ook.

› reageer

Gepost door royke2 op 25/06/2005 17:37
Echt zielig hoe T-Mobile anderen loopt af te kraken en idd met foute informatie.

Telfort is de enigste mobiele provider in Europa die winst maakt, dat zie ik T-Mobile nog niet zo snel doen. Bij T-Mobile lopen op het moment klanten weg, Telfort laat ook zonder de MVNOs meegeteld een grote stijging zien. Telfort en Orange gaan tenmiste normaal om met hun klanten, als ze dit niet veranderen hoop en denk ik dat zij de eerste provider in Nederland zal zijn die zal gaan verdwijnen.

Hoe kom je d'r in godsnaam bij dat Telfort de enige operator in Europa is die winst maakt ?!

› reageer

Is me wel eens verteld, een bron kan ik helaas niet geven, dus het kan zijn dat de informatie gedateerd is. Maar als je me niet gelooft, noem eens een GSM-provider in Europa, die geen rode getallen onder de streep heeft staan.

› reageer

In de rode cijfers staan, wilt niet perse zeggen dat je dan geen winst maakt.

Er zit toch weldegelijk een verschil in of je 500 miljoen rood staat en dat naar 200 miljoen brengt. Dan heb je weldegelijk winst gemaakt.

› reageer

Gepost door royke2 op 27/06/2005 18:34
Is me wel eens verteld, een bron kan ik helaas niet geven, dus het kan zijn dat de informatie gedateerd is. Maar als je me niet gelooft, noem eens een GSM-provider in Europa, die geen rode getallen onder de streep heeft staan.

Lekkere vage 'bron'... en dan vervolgens beweren dat Telfort de enige winstgevende operator is van Europa op dit forum.
Als je gewoon geen kennis hebt van deze zaken, reageer dan gewoon niet met deze 'info'. Hoeveel telco's denk je dat er zijn in Europa ? Denk je nou echt dat dit bedrijf (een 'mini' bedrijf vergeleken met de telecomreuzen in Italie, Spanje, Frankrijk) het enige winstgevende bedrijf is ?

Ik zou zeggen, spendeer je avond 's surfend op de websites van telecomaanbieders en ga de jaarverslagen lekker doornemen.

› reageer

Waar ik naar kijk zijn de klanten die echt Telfortklanten zijn en dat zijn er 1,7 miljoen net zoveel als Orange. Ik vraag me af hoeveel van de 200.000 postbanknummers worden afgesloten want deze actie is bijna een jaar geleden. Dus echt stabiel zal het klantenaantal niet blijven net als een zeepbel die is eerst groot en dan barst hij uiteen. Ik wacht het met spanning af

› reageer

De "klanten" met die gratis AH mobiel simmetjes, die in november 2004 uitgedeeld zijn, verdwijnen nog eerder. AH Mobiel is zes maanden geldig, indien tussendoor niet opgewaardeerd, zijn die kaartjes dus nu al geblokkeerd ( zoals in een ander topic ook al te lezen is ) en zullen over enkele maanden definitief vervallen.
En wat te denken, over die gratis Qick simkaartjes, met 5 euro beltegoed en een gratis cd van Marco Borsato ? Hoeveel daarvan zullen er actief gebruikt worden, en dus niet na een jaar verlopen ?
In mijn kennissenkring hebben verschillende mensen dit simkaartje met cd bij Belcompany gehaald, de cd zichzelf of iemand anders met Kerstmis cadeau gedaan, het beltegoed gebruikt voor smsjes voor de Tsunami-slachtoffers, en het kaartje vervolgens "ergens" in een kast gelegd. Deze simmetjes vervallen dan t.z.t. gewoon.

Om nog maar te zwijgen over de acties van Tele2 ( immers ook op het Telfort-netwerk ). We weten toch wel, dat de meeste pakketjes omwille van het goedkope, simlockvrije mobieltje besteld zijn , en dat de bijbehorende simkaart geactiveerd, leeggebeld en daarna "vergeten" wordt .

› reageer

Gratis simmetjes van AH, Qick, Tele2 enz. Die zijn al betaald aan Telfort. Immers ze huren een plekje op het Telfort netwerk. Dus Telfort heeft al wel zijn centjes binnen van de wederverkopers. Hoe die wederverkopers weer aan hun geld komen dat intresseert Telfort geen biet. Gaat lekker. Weinig doen en lekker binnen harken.

› reageer

Eh.....KPN bedoel je : )......

T-Mobile kan het nu echt wel schudden nu de nummer 1 en nummer 3 van Nederland gefuseerd zijn door de overname van Telfort door KPN. (Oke, Telfort als nummer drie is door T-Mobile niet geaccepteerd....but who cares).

Enige jaren geleden was ter sprake dat juist KPN overgenomen zou worden omdat ze europees gezien zo klein zijn. Nu ze Telfort hebben overgenomen en zouden ze misschien die zelfstandigheid willen vergroten. Wie weet wat ze nog meer zullen gaan overnemen....ik hoop alleen niet dat dit betekent dat er medewerkers van Telfort hun banen zullen verliezen (gezien het beleid van KPN de afgelopen jaren niet helemaal ondenkbaar).

› reageer

Dan is T-Mobile weer echt nummer 3

› reageer

Maar nog steeds 1 na laatste!

› reageer

Als Orange weg is zelfs laatste

› reageer

Ik denk dat er bij Telfort geen banen zullen verdwijnen, komt omdat er zeer weinig medewerkers bij Telfort werken (in de 700 in totaal), dit is zo weinig, dat ze de kosten op deze manier (efficient) laag kunnen houden, hier worden ze voor geroemd. Telfort medewerkers hebben met/over ''hun'' product de meeste expertise c.q kennis. Daarom lijkt het mij waarschijnlijker dat als er banen zullen moeten verdwijnen dat weer in de echte ''KPN'' kern zal gebeuren.

› reageer

Ik vraag me af hoe T-Mobile zelf tegen deze overname aankijkt....ik kan mij voorstellen dat het moederconcern van T-Mobile spijt heeft als haar op hun hoofd dat zij niet eerder hebben toegeslagen...

Als KPN zo groot is kunnen zij op den duur zo goedkoop abo's aanbieden dat ze T-Mobile (en Orange) puur op quantum kortingen eruit kunnen werken. Ik zie T-Mobile als een soort Don Quichote, vechtend tegen de windmolens KPN en Vodafone .

› reageer

Ja inderdaad, ze kunnen straks zo de markt wegpesten, nu met HI abo's zijn ze al aardig scherp geprijsd, denk dat daardoor de concurrenten zkr wel de tarieven verlaagd hebben(in verleden), nav lage bel/sms tarieven HI bundels. Achja het houdt je wakker he...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.