@qwerty1234:
De informatie waar ik dat op baseer, is al wat ouder vrees ik. Ik geloof best dat ook voor Vodafone weer in trek is, jaar geleden groeide T-Mobile nog gewoon, en Vodafone ging achteruit in marktaandeel. Nu is het zo dat vooral KPN en Telfort een goed jaar hebben gehad, en van Vodafone verwacht ik ook wel enigs positiefs. T-Mobile, gaat nu echt drastisch omlaag, en Orange zal ook niet lang meer bestaan. Maar ik ga offtopic
Vodafone overtreft verwachting
Den Haag, 9.44 uur - Het Britse Vodafone, naar omzet gemeten de grootste aanbieder van mobiele telefonie ter wereld, heeft in het eind maart afgesloten boekjaar 2004/2005 zijn winst voor rente, belastingen en afschrijvingen zien stijgen met 7 procent tot 13,04 miljard pond sterling (bijna 19,2 miljard euro). Het concern deed het daarmee beter dan de analisten hadden verwacht. Die hadden een winst voorzien van 12,9 miljard pond.
De omzet nam toe met 2 procent tot 34,13 miljard pond (50,2 miljard euro). De omzet is iets groter dan was verwacht. Het aantal abonnees steeg met 16,3 miljoen tot 154,8 miljoen. (anp)
Bron: link
vodafone internationaal is in ieder geval goed bezig... nu nog in NL 1 of 2 providers wegconcureren en mijn opties en aandelen gaan pas echt rocken
Die laatste set opties was toch gebaseerd op UK stock? Of heb jij nog de oude series
Vodafone verliest hier snel zijn marktaandeel, en het klantenbestand groeit nauwelijks. Concurrentie moeten we toch echt verwachten van KPN of Telfort. Internationaal doen ze het idd erg goed, maar of Vodafone NL daar aan mee werkt is de vraag.
› reageerKlinkt heel spectulair al die miljarden "winst" maar uhh... winst voor rente, belastingen en afschrijvingen kan nog zo hoog zijn, over winstgevendheid van een bedrijf zegt het erg weinig. Zeker bij telecombedrijven die zich voor allerlei onzinnige licenties en duurbetaalde overnames enorm in de schulden hebben gestoken.
Heeft misschien iemand echte winstcijfers (dus na rente, belastingen en afschrijvingen)? En voor de nederlandse tak?
NL markt wordt door T-mobile, Vodafone en Orange gezien als een test-markt.. omdat het zo concurrerend is en zo een klein landje is kan het perfect dienen als proefkonijn voor verschillende strategien.
Telfort is de opmerkelijke winnaar van 2004, doordat ze zwaar zijn gaan bezuinigen (en bewust profileren als een prijsvechter) en hun netwerk hebben opengegooid voor allerlei service providers zijn ze zo hard gegroeid.
SSK:
ik heb het niet over employee-stocks, ik beleg zelf particulier..
yamal:
http://www.vodafone.com/article_wide/0,3041,CATEGORY_ID%253D403%2526LANGUAGE_ID%253D5%2526CONTENT_ID%253D259820,00.html?
nl is maar een klein onderdeel dus in de uitgebreide NL verslagen heb je online helaas geen inzicht sinds vodafone libertel nv van de beurs is (volledig gekocht door vodafone)
royke2:
onzin, vodafone NL is met ruim 300.000 klanten gegroeid in 2004. Marktaandeel is een ander verhaal, daar verandert niet zo veel omdat de rest ook 'groeit'. Helaas zijn er wel veel junk-sim kaarten in omloop waardoor je werkelijke aantal klanten bij meeste providers zou kunnen vermenigvuldigen met 0,7 ofzo.
@qwerty1234: mijn dank voor de link.
Blijkt dus dat ze gewoon 7.5 miljard pond (11,25 miljard euro, ofwel 24,8 miljard gulden) verlies maken... dat klinkt toch heel ff iets anders dan dat optimistische verhaal uit dat persbericht.
Helaas inderdaad geen aparte nederlandse resultaten, zou wel interessant zijn om te zien of er eigenlijk ooit winst wordt gemaakt, zeker op zo'n 'test-markt', zelfs door een grote aanbieder als vodafone.
@qwerty1234:
De informatie waar ik dat op baseer, is al wat ouder vrees ik. Ik geloof best dat ook voor Vodafone weer in trek is, jaar geleden groeide T-Mobile nog gewoon, en Vodafone ging achteruit in marktaandeel. Nu is het zo dat vooral KPN en Telfort een goed jaar hebben gehad, en van Vodafone verwacht ik ook wel enigs positiefs. T-Mobile, gaat nu echt drastisch omlaag, en Orange zal ook niet lang meer bestaan. Maar ik ga offtopic