T-Mobile[Orange] Verdwijnt Orange NL?

Tja, dat goedkoop bellen in het buitenland is met die nieuwe Vodafone tarieven niet echt relevant meer denk ik. Ik weet ook niet of je over misbruiken kunt spreken als mensen het vooral in het buitenland opbellen (Orange zal wel degelijk in de gaten hebben hoe hun abonnementen gebruikt worden).

Misschien had Orange een beetje meer naar andere providers moeten kijken (die dus wel sterk gegroeid zijn zoals Telfort).

Rebranding, het wegwerken van al die individuele losse merknamen en onderbrengen onder 1 noemer (nl Orange) kon wel eens hun redding zijn. Maar dan moeten ze ook doorzetten met UMTS (of evt. EDGE) want anders verliezen ze die slag in de toekomst ook nog eens (als ze die al niet zoetjesaan aan het verliezen zijn). Heb je eindelijk een UMTS licentie, gebruik je em niet (lijkt me ook resulteren in het vernietigen van kapitaal omdat, als je lang genoeg wacht, niemand meer UMTS wil hebben omdat het te langzaam is over laten we zeggen 10 jaar).

› reageer

Ik heb op internet een of ander bericht gelezen dat Orange NL nog dit jaar van de Nederlandse markt gaat verdwijnen. Het moederbedrijf Orange France zou dit beslist hebben omdat Orange in NL te weinig groeit en de omzet niet groot genoeg zou zijn.
Op welke site deze info stond en of deze betrouwbaar is weet ik niet, weet iemand hier meer over??

› reageer

Tja dit soort geruchten hou je altijd. Maar ik verwacht niet dat Orange zomaar gaat verdwijnen. Gaat veel te veel geld in om. Dit schrijf je niet zomaar af.

› reageer

Of het dit jaar gaat gebeuren weet ik niet maar dat het ooit gaat gebeuren lijkt me redelijk duidelijk.

Ze zijn de enige die openlijk aangeven niet voldoende presterende bedrijfsonderdelen zonder pardon af te stoten (zie Orange Zweden en Denemarken). Ze groeien wel aardig maar niet hard genoeg. Ik kan me ook niet voorstellen dat de nieuwe abonnementen voor veel mensen aantrekkelijk zijn (nog steeds te duur).

Het probleem in Nederland is dat er een hele grote groep klanten bij KPN en Vodafone zitten die daar altijd en eeuwig zullen blijven. Als Orange, Telfort of T-Mobile die klanten weten los te krijgen wordt het echt interessant. Het marktaandeel van KPN schommelt altijd rond de 40%. Soms iets meer, soms iets minder. Als dat nou een richting 30% of 20% zou gaan krijg je veel belangrijkere concurrentie.

De vraag is natuurlijk wat er gaat gebeuren met Orange? Maar goed het zijn speculaties.

› reageer

Het ergste wat kan gebeuren is dat het netwerk wordt overgenomen door een bestaande of nieuwe partij.

Bij een bestaande partij duikt de Opta er direct bovenop.

Ik denk in geval van overname Versatel direct met een bod komt, want dat zou een mooie aanvulling op hun bestaande pakket zijn.

ADSL, TV, Vaste Telefonie, Mobiele Telefonie.

Let maar op, je weet nooit waar een mol vandaan kan komen.

› reageer

Ik herinnerde mij een artikel uit 2002 en vond het ook nog terug. Niets nieuws onder de zon. @David Susteren: weet je nog waar jij je bericht hebt gelezen?

Bron Webwereld.

'Ben en Dutchtone zullen verdwijnen'

Maandag 23 december 2002, 11:04 - Ben en Dutchtone zullen binnen een jaar van de markt verdwijnen, zo voorspelt KPN-topman Ad Scheepbouwer.

Door Edwin Feldmann
Volgens de KPN-topman zijn de moederbedrijven van Ben en Dutchtone, Deutsche Telekom en Orange (France Telecom), niet veel langer bereid geld in de Nederlandse bedrijven te steken. Scheepbouwer deed die uitspraken zaterdag in de Volkskrant.

Als Scheepbouwer gelijk krijgt blijven er drie grote telecomproviders over KPN Mobile, Vodafone en O2. Bijna alle mobiele belbedrijven kampen met verliezen. Ook de moederconcerns France Telecom en Deutsche Telekom hebben beide een schuld van vele tientallen miljarden euro's.

Scheepbouwer laat overigens duidelijk weten dat hij niets voelt voor een overname van Ben of Dutchtone. Volgens hem stuit dit op bezwaren van de Mededingingsautoriteit. Ben en Dutchtone hebben elk ongeveer een miljoen klanten.

› reageer

Nee ik weet niet meer waar ik het bericht gelezen heb, heb net wat gegoogled maar niks gevonden.
Als je naar het bericht van jou kijkt zie je dat in 2002 al aangegeven werd dat Orange gaat verdwijnen. Ben/T-Mobile ook staat in dat bericht, dat T-Mobile gaat verdwijnen lijkt me sterk: Ze hebben dik 2 miljoen klanten, omzet is goed. In tegenstelling tot Orange dat er net 1,7 miljoen heeft en waar de omzet minder bedraagd dat bij T-Mobile.
Ben benieuwd wanneer dat Orange dan echt van de markt verdwijnt, ook lees ik net al een heel topic over de afbouw coulance bij Orange.. het gaat dus duidelijk niet goed bij Orange..

› reageer

Het verband tussen afbouw van coulance en de continuïteit van een bedrijf zie ik niet helemaal... Ieder bedrijf doet zoveel mogelijk om de klanten tevreden te stellen maar niet tegen elke prijs. Het mag wel duidelijk zijn de Free-Ready-Free constructies Orange veel geld kosten, ieder bedrijf zal daar op een bepaald moment gaan in snijden om het bedrijfsresultaat verder te verbeteren.

› reageer

Orange verdwijnt helemaal niet van de markt...

De komende tijd worden er nog 50 winkels geopend
Er zijn er net 8 bijgekomen. Lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk dat FT zoveel investeert en dan de boel wegflikkert voor een habbekrats. Versatel zal veel waarschijnlijker Telfort overnemen, samen met Belgacom en Talpa.

T-Mobile gaat het moeilijk krijgen. Het merk doet de Nederlander erg weinig. Zo inhoudsloos.

Daarnaast heeft FT in Nederland een erg waardevolle onderneming: Wanadoo.
Wanadoo en Orange zullen vast iets gaan aanbieden in een combinatie-aanbod: Internet, TV vast, mobiel etc.

En als laatste punt denk ik dat FT Nederland niet kwijt wil. Dat zou toegeven aan Vodafone betekenen...

Ben alleen erg benieuwd of Orange snel nieuwe diensten zal introduceren. Ik mis namelijk nog:
- Welcome tunes (muziek als de telefoon over gaat)
- Duosim voor particulieren
- Groepsgesprek voor particulieren
- Fatsoenlijk ringtones aanbieden (nu staan er nog steeds 36 soorten aanbieders met Truetones, realtones, noem maar op. Er is geen duidelijk kwaliteitsonderscheid)

› reageer

Casper: Versatel heeft toch al telfort voor mobiele telefonie?
Ik snap idd wel waarom orange die constructie niet meer toestaat, zou wel jammer zijn als Orange van de markt gaat, het is toch een onderscheidend bedrijf. Kan je van sommige concurrenten niet zeggen.

› reageer

Ja idd misschien gaan Wanadoo en Orange wel samen triple play diensten aanbieden, dat zou een logische zet zijn. TM is idd inhoudsloos, en heeft naar mijn mening geen toegevoegde waarde tov bijv Telfort. Dus TM mag wel wegvallen.

Dan hebben we:

Vodafone: -> nieuwe handige bundels, veel innovatieve diensten, UMTS.
Orange- > Onbeperkt houdbaar beltegoed, all-in bundels. Helder.
Telfort -> Lekker goedkoop, no-nonsense.
KPN HI -> jongerenmerk, goedkoop sms en bellen, modern, trendy
KPN M+ -> Voor de mensen die teveel willen betalen :-)

Waarom nog TM nemen? :

› reageer

Ik heb ook ooit eens ergens gelezen dat Orange en Wanadoo samen gaan onder een nieuwe naam en dat ze zo internet+telefonie willen gaan verkopen.

› reageer

wanna(n) orange?

› reageer

Als het in de verkoop gaat heeft Vodafone denk ik ook wel belangstelling in de klanten.

› reageer

France Telecom is nogal nukkig in zijn marktuitbreidingen. Zo had ik een e-mailadres bij Wanadoo B en van de één op de andere dag was Wanadoo van de Belgische markt vertrokken. Zo maar, zonder reden. Ze werden overgenomen door Tiscali (bye-bye e-mailadres...) en Tiscali is inmiddels weer overgenomen door Scarlet (nog niet officieel bye-bye e-mailadres, maar....).
Ik zou dus eigenlijk niet verbaasd zijn als Orange NLvan de één op de andere dag bye-bye is.
Leuk detail: France Telecom schijnt erover na te denken om Orange ook op de Belgische markt te introduceren en mogelijk door een rebranding van Mobistar.
Klein probleempje: ons aller geliefde KPN had een netwerk op de Belgische markt onder de naam 'Orange' (nu BASE) en KPN heeft die naam zo grondig verpest, dat een netwerk met de naam 'Orange' al bij voorbaat een valse start gaat maken. <grijns>

› reageer

Ik verwacht eigelijk niet dat Orange zomaar verdwijnt van de Nederlandse markt. Zoals Vox al zei, is er daarvoor veel te veel geld en tijd in gestoken. Dat zou dus zonde zijn.

Tevens zie je tegenwoordig steeds meer Orange Shops verschijnen, dit is ook niet echt een teken dat Orange gaat verdwijnen.
Mocht France Telecom van Orange NL afwillen, dan zullen ze het wel verkopen. John de Mol zal er met z'n Talpa dan wel heel snel achter aangaan, denk ik.

GSMdude, de dingen die jij Orange adviseert om in te voeren, zoals Welcome Tunes, DuoSim, Groepsgesprek, etc., ik denk niet dat dat zo'n geweldige positieve invloed zal hebben op de omzet dan wel de winst.

› reageer

Ik verwacht eigelijk niet dat Orange zomaar verdwijnt van de Nederlandse markt. Zoals Vox al zei, is er daarvoor veel te veel geld en tijd in gestoken. Dat zou dus zonde zijn.

Dit zijn sunkcost en daardoor niet relevant, ze zullen waarschijnlijk kijken naar de toekomst en die ziet er door de grote concurrentie niet best uit. Mijn voorspelling, een overname...

› reageer

Ach... Verdwijnen doet het niet zo snel. Er kan gekozen worden om meer te investeren in nieuwe waardevolle klanten. Orange wil blijkbaar niet blijven zitten met klanten die geld kosten (denk aan verlengen alleen mogelijk voor 24 maanden).

Die extra diensten die ik al eerder noemde zullen meer aan de winst bijdragen dan totaal irrelevante diensten als foto-album, orange pocket. Groepsgesprek zou veel meer op kunnen brengen als het goed onder de aandacht wordt gebracht. Gebruikers kennen de dienst niet.

› reageer

Ach, dat soort dingen worden toch nauwelijks gebruikt? En als ze gebruikt worden, zouden ze dan wel zoveel opleveren?

› reageer

Vertrek uit Nederland lijkt mij niet logisch aangezien Orange in Frankrijk en de UK sterke merken zijn. Samen met Orange Nederland en de andere Orange takken zie ik de meerwaarde juist in een sterk Europees merk. Als Mobistar ook Orange wordt, dan krijg je een mooie Orange GSM zone: UK, Nederland, België en Frankrijk worden dan in een keer als Orange net samengesmeed tot een grote vlek op de kaart. Dat werkt volgens mij veel beter dan hier een daar een netwerkje te hebben.

Binnen Nederland heeft Orange duidelijk toegevoegde waarde voor veel klanten die niet voor verrassingen willen komen te staan en dus opgespaarde bundels in latere maanden of op vakantie willen gebruiken. Als Orange de dekking nog iets verder tuned en wat masten toevoegt (vooral binnenhuisdekking) + goede dienstverlening blijft bieden, dan verwacht ik dat ze binnen 3 jaar toch behoorlijk wat extra klanten kunnen gaan binden ten koste van T-Mobile.

› reageer

Dat van die extra masten zou zeker flex zijn. Maarja, helaas wel aardig prijzig. En over de binnenhuisdekking: ze zitten natuurlijk op een 1800 netwerk, en die heeft binnenhuis wat minder bereik. Helaas.

› reageer

Dat Orange zal verdwijnen wordt al langer over gesproken. Als ze een bepaalde groei niet halen voor een bepaalde tijd, zullen ze de handen af doen van Orange Nederland.

Dat gerucht doet al wat langer de ronde en is waarschijnelijker dan dat Deutsche Telekom de handen af zou doen van T-Mobile Nederland.

Dat bericht wat eerder gepost is en uit 2002 komt, voldoet niet meer. In 2002 is Ben overgenomen door T-Mobile.

@Carlovanloo:

Jou bericht:

Vodafone: -> nieuwe handige bundels, veel innovatieve diensten, UMTS.
Orange- > Onbeperkt houdbaar beltegoed, all-in bundels. Helder.
Telfort -> Lekker goedkoop, no-nonsense.
KPN HI -> jongerenmerk, goedkoop sms en bellen, modern, trendy
KPN M+ -> Voor de mensen die teveel willen betalen :-)

Dit is jou visie :

Mijn visie is totaal anders, want Orange vind ik helemaal niet helder. Ik heb liever alles apart zodat ik precies kan zien wat ik gesmst heb en gebeld heb. Dat is pas duidelijk. 300 min. bellen 50 smsjes. Duidelijker kan niet.

Telfort is weldegelijk met nonsens. Want net als Tele2 hanteren zijn goedkoper bellen alleen naar Telfort en kpn vaste lijnen.

Om maar enkele voorbeelden te noemen

Maar iig. Dat Orange van de markt af gaat.. De kans is zeer zeker aanwezig en misschien wel goed ook. Zoveel providers in zo'n klein landje.. Dat kan minder.

› reageer

ehhh.. volgens mij moet iemand een cursus spelling doen!
met je ge-jou

› reageer

@Scummie

Tja, 300 min bellen, 50 smsjes, zolang je alles in het binnenland houdt en niet naar speciale nummers belt. Want anders klopt daar toch niks meer van en dan vind ik het toch veel fijner om te weten hoeveel geld ik nog over heb...

Ikzelf vind Orange ook 1 van de meest heldere operatoren in Nederland. Heel duidelijke tarieven, je hebt 1 bundel en moet geen rekening houden met kosten buiten een bundel om.. Het enige nadeel vind ik dan wel weer de invoering van de smsbundels begin dit jaar. Ze hadden net zo goed gewoon het smstarief kunnen verlagen. Maar ik zou het spijtig vinden als Orange ooit zou verdwijnen.

› reageer

Denk je nou echt dat Orange de deuren gaat sluiten? Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze worden overgenomen, net als een tijdje terug met O2 gebeeurde.

› reageer

@auryon:

Bellen en sms binnen NL is ongeveer 90% van de kosten bij veruit de meeste mensen. 0900 nummers en buitenland is maar een fractie daarvan.

Binnen nederland heeft orange 6 verschillende minuuttarieven met allemaal 6 cent starttarief, 3 verschillende sms tarieven, 8 verschillende tarieven voor bellen en gebeld worden in het buitenland, nog 4 verschillende tarieven voor bellen naar het buitenland en nog eens een apart tarief voor versturen van sms uit het buitenland...
En dan ook nog eens het feit dat alles uit je bundel gaat.. maakt hele zaakje heel transparant en helder..

Ik heb even een eye-opener voor je:
Stel dat je met een 32,50 bundel van orange gaat bellen. Gemiddeld gesprek van 2 minuten.. dan krijg je hooguit 172 minuten uit je 32,50.

Bij T-mobile kan je met 26.50 al 200 minuten krijgen! Bij Kpn heb je met 30 euro ruim 225 minuten. Bij Vodafone umts en bij telfort voor 25 euro 200 minuten.

Dus Orange is ongeveer 50% duurder qua bellen dan meeste andere providers. Vijftig fukin procent!! Maar om bij die conclusie te komen moet je even goed gaan rekenen.. En meeste mensen kunnen niet rekenen.

Orange is idioot duur voor iemand die veel belt, en het is juist door ingwikkelde en ontransparante tarieven van orange dat het moeilijk is voor de mensen om een vergelijking te maken met andere providers. Anders zou helemaal niemand met orange bellen.

Enige mensen voor wie Orange interessant is zijn mensen die zeer weinig bellen en zo alles kunnen opsparen en mensen die via cashbacks en c*shen profiteren. En dat zijn nou net de mensen waar niets op te verdienen valt.

De mensen die wel veel bellen krijgen zulke hoge facturen bij orange dat ze gelijk na hun contract weg gaan.. of ze moeten erg dom zijn dat ze blijven.

› reageer

@ qwerty1234

Ik sms veel vanuit het buitenland en Orange is op dat punt 1 van de goedkoopsten het goedkoopste. Vooral door het feit dat dat dan uit je bundel gaat. Zelfs een operator die beweert supergoedkoop te zijn in het buitenland, kan maar 5 cent onder de prijs van Orange komen.

› reageer

Bij Orange doen ze er alles aan om c*shen te voorkomen door die nummers te blokkeren, ik kan mij daar wel iets bij voorstellen.

De cashbacks hebben ze echter zelf in de hand, want ze bepalen zelf wat de shop voor een aansluiting krijgt. Willen ze dat voorkomen, dan is het een kwestie van of de vergoedingen flink naar beneden bij stellen, of gelockte toestellen bij een abonnement aanbieden i.p.v. een te ruime vergoeding, T-Mobile doet dat bijvoorbeeld met de Nokia 6230i.

Het opsparen van beltegoed zie ik niet als een probleem, want het geld komt bij Orange toch wel binnen en de klant kan er niet ergens anders mee naar toe. Sterker nog, als de klant niet belt maar opspaart, dan hoeft Orange niets aan andere netwerken te betalen en trekt er nog rente van ook. Op het moment dat het omgezet wordt naar prepaid, (Orange Ready) dan levert Orange dat nog meer op omdat je tegen een veel hoger tarief moet bellen.

Ja, Orange is heel duur, het zijn alleen de gemakken die het waard maken met dat netwerk te bellen. Als ze die gemakken gaan weg halen, dan draaien ze hun eigen nek om, want andere netwerken zijn juist meer gaan vergoeden uit de bundel. (bellen/smsen) Echter is Orange nog net een stapje verder, maar het begint weinig meer te uit te maken.

› reageer

auryon:

ok en hoeveel procent van je orange tegoed maak jij op aan smsen uit het buitenland? En hoeveel procent is bellen binnen NL?
En het is leuk als jij inderdaad bijna permanent in het buitenland leeft en vanuit daar alleen sms stuurt maar meeste orange klanten maken voornamelijk hun tegoed op aan bellen in NL, en ze betalen daarvoor zo een 50% meer voor dan bij de concurentie.
Zo een extreem prijsverschil kan alleen blijven bestaan zolang er NIET-heldere tarieven zijn die het vergelijken moeilijker maken.

Casper:
- Orange trekt geen rente op omdat dat geld nooit door de klant werkelijk betaald is, sterker nog het is de klant die rente trekt omdat orange na paar weken al paar honderd op je rekening stort en jij dat bedrag verspreid over 1 of 2 jaar teruggeeft. En door downgraden hoef je niet eens dat hele bedrag terug te geven.
- C@$hen is puur verlies voor Orange, geld wat zij aan jou gratis gegeven hebben (cashback) gaat voor een percentage naar de 0900 exploitant, voor een gedeelte naar jou en voor slechts een gedeelte terug naar orange zelf.

› reageer

@qwerty1234

Zo als ik als schreef, als Orange besluit minder vergoeding te geven is het probleem in één keer opgelost. Een andere mogelijkheid is gelockte toestellen aan te bieden zoals T-Mobile met de Nokia 6230i bijvoorbeeld doet.

C@$hen gaat Orange op alle fronten tegen, dus die vlieger gaat niet op. Het is natuurlijk wel altijd achter de feiten aan lopen, want een nieuw 09XX nummer in de lucht gooien en het kat en muis spelletje begint opnieuw. Ze kunnen die 09XX nummers natuurlijk ook gewoon buiten de belbundel gooien als dat zoveel geld kost, want dan zijn ze in één keer van dat probleem af. Er is niet één andere provider die wel 09XX nummers vergoed, dus op dat gebied zullen ze hun nek niet omdraaien.

› reageer

er zijn zoveel dingen die ze kunnen doen... maar kern van t probleem is dat ze bij al die acties hun eigen imago en slogan's ondermijnen.

Hele Orange concept was riskant en ik had ook nooit gedacht dat het zou slagen, want:
- het is heel kwetsbaar voor profiteurs en misbruik
- het is te duur voor de grote bellers dus die raak je snel kwijt
- het is te goedkoop voor de kleine bellers waardoor je bijna niets aan ze verdient

Dus je raakt je waardevolle klanten kwijt en houdt alleen over: c@$h€nde profiteurs, oma's die 10 euro per 5 jaar opbellen en arme studenten die downgraden en geen 10 euro per maand opmaken...

› reageer

Ik denk dat je het nu over nog geen 1% van hun bellers hebt.

Mijn zus (gemiddelde Nedelander) heeft een abonnement genomen wat ze wel wat duur vond, maar ze kan er alles mee doen en dat vond ze juist het pluspunt. Ze "kreeg" er ook nog een mooi "gratis" Nokia 6100 bij.

Gebeld worden levert Orange ook geld op, vergis je daar niet in.

Wat denk je dan internet voor 6 euro per maand via GPRS, dat lokt ook veel klanten.

En ach ja, die oma snapt nog steeds niet hoe het toestel werkt en haar kleinzoon legt het steeds uit. Zo proberen ze het samen uit en kassa, dus valt best mee.

Iets wat ik een domme zet van Orange vindt is dat ze het piek en dal tarief voor prepaid niet meer hanteren, want dat heeft veel mensen denk ik wel weg gejaagd.

› reageer

Kijk eens naar de orange voorwaarden als je een abo afsluit bij gsmeasy.Alles gaat uit je bundel 09xx nummers!!Hier kunnen ze toch niet onderuit.

› reageer

Er zal vast ook iets in de voorwaarden staan over misbruik, daar kunnen 09XX nummer op een bepaalde mannier ook onder vallen.

› reageer

QWERTY Ja ben met je eens dat bellen duur is met Orange, maar wat je zegt:

"Binnen nederland heeft orange 6 verschillende minuuttarieven met allemaal 6 cent starttarief, 3 verschillende sms tarieven, 8 verschillende tarieven voor bellen en gebeld worden in het buitenland, nog 4 verschillende tarieven voor bellen naar het buitenland en nog eens een apart tarief voor versturen van sms uit het buitenland...
En dan ook nog eens het feit dat alles uit je bundel gaat.. maakt hele zaakje heel transparant en helder..

Lijkt dan ineens heel onduidelijk, maar elke provider heeft meerdere tarieven, zo kan je wel even doorgaan.... Vodafone heeft er dan meer...

› reageer

Ik heb het altijd al een waardeloze provider gevonden, opgeruimd staat netjes. Overname?

› reageer

Ja ik stel voor dat ze TM kopen en onder de naam Orange verder gaan _/-\o_

› reageer

carlvanloo:

klopt, mijn stukje over verschillende tarieven was inderdaad een beetje gemeen want ook vodafone en alle andere providers hebben ook zeker meer tarieven.

Maar het grootste verschil met orange is dat je bij andere providers weet dat je voor een x bedrag x aantal minuten krijgt. Bij Orange moet je flink gaan rekenen (met startarieven erbij enzo) en dan kom je uit op een belachelijk laag aantal minuten in vergelijking met de rest.

Casper:

En die 6100 had je toendertijd waarschijnlijk ook gratis gehad bij een andere provider waarbij je voor minder geld elke maand meer kon bellen en op een beter netwerk nog ook.
Je 6 euro internet verhaal is achterhaald, Bij vodafone umts is het tegenwoordig gratis om op live te surfen en mail te lezen, bij gewone vodafone abo's betaal je 5 euro en imode en t-mob tarieven zijn ook omlaag gegaan.

› reageer

@carlvanloo:

Nou nee, doe dan maar dat T-Mobile Orange overneemt , dat zou trouwens ook nog positief voor T-Mobile zijn, wanneer alle klanten dan ook mee overgaan naar T-Mobile worden ze dus echt de 2e provider (qua klanten) in Nederland. Iets dat T-Mobile al geruime tijd wil, dus T-Mobile sla je slag haha

Of is het zo dat wanneer er een provider wordt overgenomen de bestaande klanten kunnen kiezen bij welk netwerk ze gaan? Uitleg: Stel Orange zou werkelijk overgenomen worden door T-Mobile, kan een Orange klant dan kiezen of hij bij T-Mobile gaat of bijvoorbeeld naar KPN wil overstappen??

› reageer

dat mag ik toch hopen. T-Mobile is echt het laatste wat ik wil. Ben blij dat ik er net vanaf ben

› reageer

@David_Susteren:
Waarschijnlijk is het enige wat verandert de naam die op de factuur staat. Als Orange wordt overgenomen, zal de overnemende partij wel zo slim zijn om voor bestaande abonnees alles bij het oude te laten.

Zo niet, dan laat ik de mogelijkheid om op te zeggen (wat toch in de AV van na 3 januari staat) niet onbenut en ben ik weg. Ik wil niets met de abonnementen van T-Mobile te maken hebben (maar dat is persoonlijk)

› reageer

@Carlvanloo: Dat is dus niet waar. T-mobile hanteert voor een bundel hetzelfde tarief.

Bellen naar mobiel of vast in het zelfde. Buiten de bundel ook het zelfde. Dit geldt ook voor de andere bundels. Ik weet dus voor 300 min. dat ik eerst 12 eurocent betaal en buiten de bundel 22 eurocent. Dit is voor mij zo klaar als een klontje.

en volgens mij geldt dit voor de Vodafone abo's precies zo.

@ayron: klopt.. ik heb niets met 0900 nummers of buitenland bellen. Sms diensten interesseren me allemaal niet.

@GSMdude: Get used to the Internet way of communicating....
reageer alleen als je inhoudelijk wat toe te voegen hebt. Mensen die gaan zeuren om spelling en grammatica zijn verkeerd op het Internet en behoren voor de klas staan.

› reageer

@scummie. Ja en orange binnen en buiten de bundel 16 ct voor 32.50 abo. Ik bedoel maar, zo kan je wel ff doorgaan. Of een discussie beginnen dat TM een hoog buiten de bundeltarief heeft, en orange lekker duidelijk is met binnen en buiten zelfde.(geen fratsen)

› reageer

Ik denk niet dat Orange of Tmobile zullen verdwijnen want er is veel geld ingestoken. Op dit moment is Orange nog steeds de kleinste maar Tmobile verliest zijn klanten 2 jaar nadat Tmobile in NL is verschenen dat zegt ook wat over Tmobile ik hoor bijna nooit klachten van mensen die Orange hebben ik ga er zelf ook heen want Telfort daar wordt ik niet vrolijk van. En als men in Belgie de sterke naam Mobi* gaat vervangen door het zwakkere Orange mogen ze eerst wel een grote relcamecampange er tegen aangooien net als de rebranding van Kpn/Orange naar Base als je tegen een Belg Orange zegt dan zal hij/zij zeggen dat het een slecht netwerk is en dat is het netwerk van Mobi* zeker NIET

› reageer

Orange is niet 16 cent bij een 32.50 bundel maar eerder in de buurt van 19 cent per minuut omdat je 6 cent strattarief hebt!

› reageer

In de afgelopen 5 jaar ben ik minimaal 16 a 17 maanden in het buitenland geweest. Die 16 a 17 maanden kun je met Orange in het buitenland 'effectief gebruiken' door of te bellen/smsen (uiteraard duurder dan in NL) of op te sparen.

Bij overige providers (kort door de bocht) gooi je al deze maanden weg 17*laten we zeggen 200 minuten.

Ben benieuwd wat dan het rekensommetje (maandprijs/minunten die je kon bellen) wordt en waar je effectief per minuut meer betaald mocht je a) je beltegoed opsparen of b) toch nog bellen/sms'en op z'n tijd.

Denk dat voor deze groep mensen toch Orange interessant, handig en/of misschien zelfs wel financieel interessant is. Hoe groot deze groep is kan ik niet inschatten.

Het grappige is dat deze maanden in het buitenland bij mij niet leidden tot een groot opgespaard beltegoed, blijkbaar maak ik toch redelijk veel gebruik van m'n beltegoed in het buitenland. Mogelijke conclusies: Orange bereikt wat ze wilt, klant heeft gemak wat hij/zij zoekt, etc.

› reageer

Scummie... Als ik voor de klas zou staan, had ik je gelijk in de hoek gezet Internet way of communicating... Is internet dan alleen voor mensen die niet kunnen spellen? Als je serieus genomen wilt worden door iemand zou ik een cursus spelling doen. Genoeg off topic gezwets.

Orange blijft in NL aanwezig. De concurrentie verhard, cashbacks verdwijnen en bonussen zullen alleen no mogen worden gebruikt voor gsm-toestellen. Da's mijn voorspelling.

› reageer

@qwerty1234

Je houdt niet zo van Orange, dat is duidelijk. Maar door te hameren op het omrekenen naar belminuten ga je geheel voorbij aan allerlei redenen waarom Orange voor veel klanten wél interessant is.

Voor mijn persoonlijke situatie is het, ook als ik alles 5 keer helemaal doorreken, veruit de voordeligste provider. Ik ben waarschijnlijk geen doorsnee klant, maar ik ken ook veel andere mensen die volstrekt niet voldoen aan het beeld dat jij schetst.
Jouw verhaal gaat alleen op voor mensen die iedere maand ongeveer evenveel bellen en sms'en, en dat vrijwel alleen binnen Nederland doen. Ook ga je uit van gemiddeld korte gesprekken. Dat zal allemaal best kloppen voor de 'gemiddelde' beller in Nederland, maar dat wil niet zeggen dat er niet ook een aanzienlijke groep mensen is voor wie Orange wel een interessant produkt aanbiedt.

Kortom, iets meer nuance in je posts zou prettig zijn.

› reageer

waar dit verhaal mee begon is dat orange wel eens in de uitverkoop zou kunnen komen en die ingedienten zijn er zeker:

- orange NL maakt geen winst
- orange global heeft al 2 maal niet winstgevende onderdelen afgestoten

daarnaast.. versatel wilde met belgacom en dat gaat niet door, wie zijn dan nog gegadigden? Orange en Telfort denk ik, waarbij de laatste iets sterker staat omdat ze (wel) winst maken en iets groter zijn dan orange.

wie weet... hoe fel iedereen er ook in zit... relax, het blijft koffiedik kijken

› reageer

Ik heb juist weer een Orange prepay simkaart uit Frankrijk die ik hier in NL gebruik. Is gewoon het goedkooptste. Snap niet dat niet iedereen dat hier heeft.

O, ja het is dus echt helemaal gratis! Ik bel nooit....

Zo ken ik er ook nog wel een paar. Wil alleen maar zeggen dat het heel erg afhankelijk is van je belgedrag. Voor de een is het heel anders dan de ander. Denk dat Orange NL zich voor de meesten redelijk uit de markt prijst, maar er is natuurlijk ook altijd een groep klanten waar die tariefstructuur weer wel intressant voor is.

Daarnaast zijn ze niet meer de enige met een alles in 1 bundel (KPN mobielplus).

Maar laten we een beetje on-topic blijven Ik denk dat de markt in NL te klein is voor alle huidige spelers op deze manier. Ik hoop alleen niet dat er eentje zal verdwijnen, dat is voor ons in elk geval nooit gunstig. Hoe heftiger de concurrentie hoe beter.
Orange heeft natuurlijk op het moment wel de slechste kaarten; zeker gezien in het licht van de visie van de moedermaatschappij en de huidige marktpositie.

Vergeet ook niet dat er wel een heel netwerk ligt... dat breek je niet zomaar af. Er is altijd wel een partij die daar iets mee kan (O2 -> Greenfield).

› reageer

Wanneer ik dus jullie reacties allemaal lees, is het dus niet zeker dat Orange NL gaat verdwijnen, maar die kan wel (erg) groot is??
Of denken jullie eerder dat Telfort of T-Mobile van de markt verdwijnen dan Orange?

› reageer

Ik denk dat er geen enkele provider zal verdwijnen, als er al iets gebeurt dan verandert er een van eigenaar.

› reageer

Er valt dan dus 1 provider weg! Wanneer Orange door bijv. T-Mobile wordt overgenomen valt Orange dus weg!

Laat ik het dan anders stellen: Denken jullie dat Orange wordt overgenomen door een andere provider (of ander bedrijf), of denken jullie dat eerder Telfort of T-Mobile worden overgenomen?

› reageer

Nee, het hoeft niet zo te zijn dat er dan een provider wegvalt. Telfort is al eens overgenomen door O2 en later weer overgenomen door een investeerder en is toen weer Telfort gaan heten. Ook Debitel is overgegaan van de een naar de andere eigenaar. Ook Dutchtone was volgens mij in eerste instantie zelfstandig.

Een overname door een andere provider kan erg gevoelig liggen bij de mededingingsautoriteit. Ik denk zelf dat eerder Telfort of Debitel van eigenaar zal wisselen.

› reageer

De tijd zal het leren.

We kunnen in dit topic wel alle voor- en nadelen van Orange (en andere providers) op gaan noemen, maar daar hebben we toch niks aan iedereen heeft zijn eigen favoriete provider en zijn minst favoriete provider.

We kunnen beter wachten op een officiel persbericht. Ik hoop dat Orange niet weggaat. Van mij mag T-Mobile weg.

› reageer

Ik vind zelf dat Orange weg mag! Op de meeste plaatsen waar ik dagelijks kom (Thuis, school, sportveld) heeft Orange geen of slecht bereik, Tarieven zijn raar, iedereen beschrijft het als de duurste provider van NL, zoiets is natuurlijk niet echt goed voor de comsumenten.. Of Telfort. Maar deze info is weer offtopic

› reageer

Interesant om hier te lezen wat er over Orange wordt gezegd. Orange is ook in mijn beleving duur, dat merk je vooral als je eens stevig over je bundel heengaat.
Voor mij is ook de mogelijheid tot sparen dé reden om bij Orange te blijven. Ik gebruik nu een orange prepaid-sim (oud free 30 abo) met nog een eurootje of 75. Ondertussen heb ik alweer een tijdje een Free 32,50 lopen; binnenkort zet ik m'n nummer tzt gewoon over en dan heb ik een redelijk tegoed om op in te teren. Doordat ze zo +-eens per jaar met een goede actie komen, loopt het zo op een voor mij prettige manier door.
Ook denk ik dat hier op tv mensen bovengemiddeld prijsbewust zijn, ik denk niet dat de meningen over Orange hier als gemiddeld kunnen worden bestempeld.

Orange (naar mijn mening): geschikt als je niet te veel en bovenal onregelmatig belt/sms't.

› reageer

Ik vind Orange top. Geen enkele andere provider past zo goed bij mijn (zeer onregelmatige) belgedrag. Maar de vraag of Orange blijft of verdwijnt kan daarmee uiteraard niet eantwoord worden. Dat is en blijft geheel speculatief, en als verder niemand échte inside informatie weet te melden uit het hoofdkantoor in Frankrijk, kan dit topic net zo goed dicht.

› reageer

Dit topic kan inderdaad beter dicht, niemand weet iets zeker. Zullen we toch eens moeten informeren op het hoofdkantoor in Frankrijk.

› reageer

@ David_Susteren:

Om op je vraag in te gaan; van de 5 netwerken zal zeker 1 a 2 weg moeten op langere termijn. Daar zal iedereen het over eens zijn. KPN en Vodafone zijn de grote spelers dus die zullen waarschijnlijk blijven.
Van de 3 kleintjes leek het er naar (2 jaar terug) dat Telfort eerste zou zijn die overgenomen zou worden omdat ze toen kleinste waren en omdat een grote internationale moederbedrijf (O2) ze had afgestoten maar Telfort heeft verrasend sterke groei doorgemaakt.

Dan blijven er 2 potentiele loosers over: T-mobile en Orange, beiden gesteund door hun grote moederbedrijven maar die willen natuurlijk ook niet eindeloos geld pompen in een hopeloze zaak. T-mobile heeft afgelopen tijd niet zo geweldig gepresteerd maar ze zijn toch significant groter dan Orange en daarom denk ik dat het slechts kwestie van tijd is voorat France Telecom stekker van Orange eruit zal trekken. Er bestaat natuurlijk ook een kans dat er een grote reorganisatie komt die Orange kan redden maar wellicht dat er nog mensen die werkzaam bij orange en al op zoek naar een andere baan een tipje van de sluier willen oplichten?

Dingen waar we over kunnen speculeren, als Orange verdwijnt, is wanneer het zal gebeuren en wie die klanten zal overnemen of zien we wellicht Dutchtone terugkomen die net als Telfort zelfde geintje zal proberen? Tijd zal het leren..

En van mij hoeft deze topic niet dicht, het is juist een leuke speculatie, veel interessanter dan meeste gezeik over de fouten die gemaakt zijn door shops of klantenservice, of topics over foutjes in berekening van cashbacks etc..

Mirthful zei:
Orange is ook in mijn beleving duur, dat merk je vooral als je eens stevig over je bundel heengaat.

Orange is zeker duur maar het heeft niets te maken met over je bundel heen gaan, dat is juist bij vodafone, kpn en t-mobile het geval dat het dan duur wordt maar bij orange betaal je juist een zelfde tarieven binnen en buiten je bundel.

› reageer

Ik den dat ik Orange overneem, ff kijken, mmmm, yep, ik heb 10 euro in mijn knip zitten.

Dat netwerk blijft wel, maar of het Orange blijft heten is een vraag als bij ieder ander netwerk gesteld kan worden.

Allemaal natte vinger werk.

› reageer

Maarja dat is nou zou leuk hier op TV, om een beetje van gedachtem/meningen te wisselen.

› reageer

Verwachten jullie allemaal niet dat er binnen 1-2 jaar een grote fussie tussen 2 netwerken komt? Ik denk dan aan T-mobile en Orange. Het mooie hieraan is niet alleen dat het bereik zo wordt verbeterd maar ook dat er op een plek meer bezetting is (in verhouding minder kans zegmaar op een overbezet netwerk).

Ik denk ook dat het handig is als providers 2 verschillende tarief-structuren opzetten, zo spreken ze meer klanten aan. Het punt is wel dat je het verschil duidelijk moet door-communiceren naar de klant ofwel er is sprake van complexiteit.

› reageer

volgens mij mag een eigenaar nooit 2 netwerken bezitten, verwacht niet dat het gebeurt dat t-mobile en orange fuseren. En nederland is een goed land om te bestuderen, vooral omdat er zoveel concurentie is. Denk niet dat de grote telecom bedrijven t-mobile orange vodafone hun geld hieruit willen halen, nederland is een klein land de verliezen zullen dus niet zo op de grote totalen drukken die de grote telecombedrijven hebben, en ja als ze falliet gaan is er wel een ander bedrijf die het wil overnemen.
orange betekend sinasappel?

› reageer

Gepost door Casper op 14/06/2005 19:22
Er zal vast ook iets in de voorwaarden staan over misbruik, daar kunnen 09XX nummer op een bepaalde mannier ook onder vallen.

Je bent nu de hele disc aan het meuten over het c#sh#n en dat ornage daar iets tegen doet. Ze doen er niets aan, anders hadden ze dat allang gedaan... en volgens de voorwaarden kunnen ze er ook ook niets tegen doen. Ze hebben het zelf zo opgezet en zoveel mensen zijn er niet die het doen denk ik....

› reageer

netwerken mogen alleen niet fuseren als ze daarmee een monoplie creeren... KPN zal dus niet meedoen in deze race..

de overige 4 daarentegen zouden elkaar wel kunnen opkopen. Ook al maakt orange geen winst dat wil niet zeggen dat er wel wat uit te halen valt. gister kwam telfort met zijn cijfers naar buiten, deze hebben 40 mio winst gedraait. Zou met orange ook moeten kunnen, ze zijn nu met 1500 man, hebben minder klanten dan telfort en dat is een bedrijf van 500 man...
nieuwe eigenaar is nieuwe mogelijkheden en ook nog synergy... er valt daar nog wel wat te halen

› reageer

@De rode ridder,

netwerken mogen alleen niet fuseren als ze daarmee een monoplie creeren... KPN zal dus niet meedoen in deze race..

Het is dus juist KPN die deze race heeft gestart nu ze Telfort hebben overgenomen......

Ik denk dat er iets zal gaan gebeuren tussen T-Mobile en Orange (allebei klein en verlieslijdend) en evt. Vodafone die misschien 1 van de twee zou kunnen overnemen....

Ik had zelf ook nog wel het idee gehad dat KPN Orange zou kunnen overnemen omdat ze al eerder onder Orange (in Belgie) geopereerd hebben (nu Base), bovendien heeft KPN al in 2000 geprobeerd Orange (toen nog Engels meen ik) over te nemen. Dat is toen niet gelukt omdat ze al hun geld aan E-Plus en NTT DoCoMo Japan hadden uitgegeven. Orange is in dat jaar (ook vanwege de UMTS licentie die Orange had) overgenomen door France Telecom (met zo'n monster bedrag dat KPN heeft moeten afzien, wat voor KPN/NTT DoCoMo niet gunstig was omdat ze dan zelf moesten meebieden in de UMTS licenties.

Misschien als KPN weer geld heeft.....wie weet......zullen ze een gooi naar Orange Nederland doen (als het dan natuurlijk ook te koop staat vanzelfsprekend).

› reageer

@william13

Je bent nu de hele disc aan het meuten over het c#sh#n en dat ornage daar iets tegen doet. Ze doen er niets aan, anders hadden ze dat allang gedaan... en volgens de voorwaarden kunnen ze er ook ook niets tegen doen. Ze hebben het zelf zo opgezet en zoveel mensen zijn er niet die het doen denk ik....

Lees ff heel TV door, dan had je geweten dat Orange dat al een tijdje doet, alleen zijn er bedrijven die om de zoveel tijd van nummer veranderen waardoor het weer mogelijk is.

Het is een soort van kat en muis spelletje.

@all

Ik hoorde dat in België Orange niet meer bestaat, maar nu of al eerder Base heet, klopt dat?

› reageer

Klopt, een paar jaar geleden was ik daar op vakantie en het zou het voordeelnetwerk moeten zijn van kpn en ik kon het nergens ''vinden''. Komt omdat kpn de naam moest wijzigen van France Telecom (eigenaar van Orange) anders zou er verwaring ontstaan. Nu het het base.

› reageer

Base was eerst KPN Orange. Dit was een join venture van Orange en KPN. KPN Orange had echter weinig te maken met het huidige Orange. France Telecom nam namelijk het Britse moederbedrijf Orange over, waarop France Telecom twee netwerken in Belgie bezat: KPN Orange en Mobistar.

Aangezien Mobistar veel succesvoller was en is, en waarvan bovendien bijna 100% van de aandelen al reeds in bezit FT waren (In tegenstelling tot slechts 50% aandelen KPN Orange, de andere 50% waren van, verrassing, KPN), hebben ze hun aandelen in KPN Orange geheel aan KPN overgedaan, op voorwaarde dat KPN de naam Orange binnen een bepaalde termijn zou terugtrekken: De geboorte van Base.

› reageer

@ Fotograaf2004
In Belgie heeft KPN ook een netwerk, dat heette in het begin KPN Orange in je beeldscherm zag je dan staan: Orange. Maar omdat KPN dit moest veranderen (en ook wel een beetje wou, door de slechte naamsbekendheid) werd er voor BASE gekozen.
Mobistar is van France Telecom. BASE dus niet.
En naar mijn weten is Orange altijd al van France Telecom geweest, alleen was GB het eerste land waar Orange ook daadwerkelijk is begonnen met het aanbieden van mobielie telefonie, daarna Frankrijk pas!

Het verhaal dat Simba schrijft klopt ook, we typten ons verhaal eigenlijk op het zelfde moment

@ Casper
Orange is nu BASE ja, Maar de naam Orange komt misschien terug op de Belgische markt, omdat Mobistar van Orange (France Telecom) is, het bedrijf zal Mobistar waarschijnlijk gaan omnoemen naar Orange.

› reageer

"T-Mobile gaat het moeilijk krijgen. Het merk doet de Nederlander erg weinig. Zo inhoudsloos."

dat is dus ook gewoon eigen mening en niet op feiten gebaseerd.

› reageer

@thurrie

Ben het helemaal met je eens, BEN was een merk met gevoel en uitstraling, maar wat ik bij T-Mobile moet voelen?

› reageer

Misschien een beetje off-topic maar Wanadoo veranderd zijn naam in Orange. Over ongeveer 18 mnd. moet de naamsverandering in zijn geheel doorgevoerd zijn.

› reageer

Ik ben benieuwd of de Belgen ook zo geïnteresseerd zijn in de ontwikkelingen op telecomgebied.....

Ik vraag mij af of het France Telecom lukt om Mobistar om te dopen naar Orange (na slechte ervaringen). Mobistar is wel qua netwerk goed (heb zelf een aantal jaren een Mobistar Prepaid kaartje gehad).

't is mij een raadsel waarom grote Telecom concerns (moederbedrijven) niet vanaf het begin 1 merknaam voeren ipv nieuwe namen te introduceren per land. Is ook veel goedkoper uiteindelijk met advertising.

Alhoewel......KPN zal misschien als merknaam niet werken in Belgie (persoonlijk vind ik het beter dan "BASE", but that's only personal : P ).

› reageer

De Vlamingen totaal niet, de Walen wel.
Orange heeft een hele slechte naam in België. Mijns inziens volkomen onterecht, want het is al met een betere dekking gestart dan de nieuwe Nederlandse netwerken destijds. Zo had ik al dekking in Izier (vlakbij Durbuy), terwijl Proximus en Mobistar nog nergens te zien waren. Inmiddels is BASE kwalitatief heel goed met veel extra voordelen - wat dachten jullie van 20 Mo ("onbeperkt" Internet (WWW en I-Mode) voor 7 euros per maand op een prepaidkaartje ? Of HSCSD tegen hetzelfde beltarief als normale data (ook op prepaid) ? Of een inbelnummer (voor datzelfde HSCSD) tegen continu daltarief, voor het volledige Internet ? Dat is 12 centimes/minuut.
Dus BASE heeft zijn naam weer een beetje kunnen redden. Maar "Orange" blijft nog altijd besmet en daar gaat France Telecom nog een hoop moeite mee hebben.
Heel intrigerend is ook dat de Vlaming er eentje is van "als het goedkoop is dan zal het wel niets zijn", waardoor BASE het heel moeilijk heeft in Vlaanderen. Het is niet voor niets dat de Belgische zustersite van Telecomvergelijker alleen in het Frans beschikbaar is !
Overigens is Wanadoo van de Belgische markt verdwenen. Het is eerst overgenomen door Tiscali, waarna Tiscali verdween en werd overgenomen door Scarlet. So much dus voor de 'alles in één' strategie van France Telecom.

› reageer

Denkt dat het een beetje laat is als het pas over 18 maanden uiterlijk gebeurd. Orange NL kan het wel goed gebruiken, als dat misschien dit jaar nog gebeurd. En als dan France Telecom gelijk even Scarlet overneemt( die ook van Orange gebruik maakt) dan is het helemaal rond. Kunnen we ook digi-tv kijken en vaste lijn bellen via Orange :

› reageer

Volgens mij kan Orange dit goed gebruiken. Kleinere kans dat ze binnenkort gaan verdwijnen (wat ik toch al niet denk).

› reageer

http://www.planet.nl/planet/show/id=67782/contentid=441092/sc=5cac87

Orange NL gaat met de NMA aan de slag.

› reageer

OT, @7110: Zou je willen vertellen welke site dat is, de waalse versie van telecomvergelijker?

› reageer

Natuurlijk: www.astel.be (stond onder het woordje "wel" in mijn post)
En zelfs de Simulateur de facture GSM die lijkt op onze eigen prijzenvergelijker (maar dan helaas wel zonder cashbacks )
De Belgische minister van Consumentenzaken en Telecom Freya Van Den Bossche, een Vlaamse, heeft overigens besloten dat er een website moet zijn om telecomprijzen te vergelijken. Die is er al. Maar die kan ze blijkbaar niet lezen.
Het initiatief zou moeten worden gesubsidieerd door de Federale Regering.
Ik zie dus grootse mogelijkheden voor de Dirk om een chèque binnen te slepen.
Goed... en toen waren we echt off-topic. Terug naar Orange.

› reageer

dit las ik net op de site van orange:
France Telecom maakt cijfers over het 1ste kwartaal 2005 bekend

Den Haag, 28 april 2005 - France Telecom heeft zojuist de cijfers over het eerste kwartaal van 2005 bekendgemaakt. Deze cijfers zijn in lijn met de verwachting voor het jaar 2005.

het aantal Europese klanten dat gebruik maakt van breedbanddiensten steeg sterk met 91%. Het aantal breedband-abbonees in Nederland steeg naar 479.000;
het aantal gebruikers van mobiele diensten van Orange Nederland steeg met 20% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2004. De omzet van Orange Nederland kwam in het eerste kwartaal uit op 148 miljoen euro. Het aandeel non-voice in de omzet steeg met 12% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2004

groeien dus toch aardig dacht ik zo.

› reageer

heeft orange vorig jaar niet beter gedraaid dan telfort??

http://www.orange.nl/overorange/pers/persberichten/index.php#jaarcijfers2004

› reageer

volgens mij niet,...

ze hebben een kleine base
ze hebben minder klanten binnen gehaald dat jaar
ze maken verlies

en eh, ja.. ze hebben een grote omzet... maar als je er geen duppie aan overhoudt heb je daar niet veel aan.

› reageer

Orange zal dus moeten gaan bezuinigen op bepaalde onderdelen zodat hun omzet tot meer winst leidt. I.p.v. dat ze het bijna allemaal moeten opmaken aan personeels -/overheadkosten e.d.

› reageer

Denk dat de discussie een beetje achterhaald is. Nu France Telecom gisteren bekend heeft gemaakt dat al haar dochters verder gaan als Orange zal er in Nederland met Orange (mobiel), Wanadoo (breedband internet) en Equant (zakelijk) een grote speler op de markt ontstaan met opgeteld veel klanten en veel omzet. Als ze hun producten en diensten goed weten te integreren zouden ze unieke dingen kunnen gaan aanbieden. Denk dat ze oprecht nu in Nederland kunnen zeggen The future's bright, the future's Orange. Orange gaat dus zeker niet van de Nederlandse markt verdwijnen. Denk dan toch echt eerder aan T-Mobile die onverwacht klanten verloren heeft. Ze krijgen veel klanten binnen door goede aanbiedingen te geven maar blijkbaar rennen er nog meer mensen weg omdat het voor klanten blijkbaar niet aantrekkelijk is om er te blijven. Denk niet dat de Duitsers daar maar geld in blijven pompen. T-Mobile is in mijn ogen daarnaast ook niet echt onderscheidend.

› reageer

Ik vraag mij af of France Telecom die totale rebranding uberhaupt van plan was en dat het al dan niet versneld is doorgevoerd door de Telfort overname. Ik kan mij voorstellen dat zij hun aandeelhouders ook een signaal willen geven dat zij nog volop meespelen in de nederlandse markt. Alhoewel....Orange is europees wel een grotere speler (in ieder geval in de UK).

Nou ja,....in ieder geval is het wel weer geinig, een felle telecom-oorlog. Eens kijken wie uiteindelijk de beste kaarten op tafel weet te leggen.

› reageer

Ja ik zie de toekomst ook weer beter in voor Orange, nu ze met Wanadoo samengaan. Opzich zie ik TM nietzo snel weggaan, denk dat moederbedrijf wel de hand boven het hoofd houdt. Zie eerder de kleine MVNO's ermee stoppen zoals Qick, want er zijn er een aantal echt overbodig.

P.s. Waar zie je die kwartaalcijfers van 2005 staan dan? Op de orange site staat niks bij persberichten.

› reageer

Orange is de rare eend in de bijt, Orange doet alles net iets anders. Wees eerlijk, de eerste die geen belbundel had, maar een geld bundel. Alles uit 1 bundel.

Met Orange World hadden ze Flat-Free GPRS. Het onderscheid, zit hem in veel dingen, mensen misbruik(t)en Orange ook om lekker goedkoop in het buitenland te bellen.

Mijn ouders krijgen altijd het goedkoopste abonnement wat ik kan vinden. 2 Jaar achter elkaar Orange geweest. (2 x gratis) M'n pa en ma waren heel erg tevreden, moeders vond het makkelijk dat ze alles kon bellen uit 1 bundel en ze snapte toch niet wat ze betaalde dus was zo'n rekening infolijn (ook iets waar Orange mee kwam) wel handig. Pa zit regelmatig in de gekste landen en was ook tevreden dat hij uit Syrie lekker gewoon kon bellen.

Bij de klantenservice gaat bij mij gek genoeg altijd alles goed. En als het niet goed gaat, bellen ze je echt terug (is al meerdere malen gebeurt).

De reclames gingen eerst niet over telefoons maar over mensen, iets wat sommige mensen echt wel aansprak.

Verder vind ik dat Orange wel ronduit te duur is, maar omdat ze mij zoveel toestel korting geven maakt mij dat niet zoveel uit.

Ik denk dat ze met deze nieuwe zet misschein weer een leuke aanbieding doen, ze zijn de markt nog niet uit. Maar ze moeten wel wat goedkoper worden.

› reageer

Tja, dat goedkoop bellen in het buitenland is met die nieuwe Vodafone tarieven niet echt relevant meer denk ik. Ik weet ook niet of je over misbruiken kunt spreken als mensen het vooral in het buitenland opbellen (Orange zal wel degelijk in de gaten hebben hoe hun abonnementen gebruikt worden).

Misschien had Orange een beetje meer naar andere providers moeten kijken (die dus wel sterk gegroeid zijn zoals Telfort).

Rebranding, het wegwerken van al die individuele losse merknamen en onderbrengen onder 1 noemer (nl Orange) kon wel eens hun redding zijn. Maar dan moeten ze ook doorzetten met UMTS (of evt. EDGE) want anders verliezen ze die slag in de toekomst ook nog eens (als ze die al niet zoetjesaan aan het verliezen zijn). Heb je eindelijk een UMTS licentie, gebruik je em niet (lijkt me ook resulteren in het vernietigen van kapitaal omdat, als je lang genoeg wacht, niemand meer UMTS wil hebben omdat het te langzaam is over laten we zeggen 10 jaar).

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.