Nokia en Sony Ericsson introduceren tien mobieltjes

Bij het ontwerp van de 6111 is gelet op de SL55 en de D500, aldus Melle.

Ik wilde het ook al zeggen, maar je was me voor!

Overigens vind ik de Nokia 6270 er erg goed uit zien, de andere wat minder.

› reageer

Voor wie is uitgekeken op zijn huidige mobieltje, is er goed nieuws. Nokia en Sony Ericsson hebben maar liefst tien nieuwe telefoons aangekondigd.

Zeven stuks komen van de hand van Nokia. De andere drie zijn gemaakt door de Japans-Zweedse samenwerking.

Nokia heeft zijn nieuwe modellen 6270, 6280, 6111, 6060, 6265, 2255 en de Nokia 2125 getoond. De 6280 is het umts-model onder deze nieuwe toestellen. Verder hebben ze allemaal een digitale camera en zijn sommige modellen uitgerust met een muziekspeler en een radio.

Bij het ontwerp van de 6111 is gelet op ergonomie, aldus Nokia. Het tri-bandtoestel ondersteunt onder meer de zogeheten push-to-talk-functie. Verder heeft het toestel een 1 megapixel camera met zes keer digitale zoom.

Van Sony Ericsson komt onder meer een nieuwe telefoon uit speciaal voor jonge gebruikers. De S600i is een gprs-telefoon met een breed scherm dat handig is om te gamen, aldus de fabrikant. Dankzij het geheugen van 64 MB kan de gebruiker veel games, video's, muziek en ringtones downloaden.

Ook komt Sony Ericsson met een nieuwe umts-toestel. De K608i wordt door de fabrikant vooral geprezen vanwege zijn compacte lichte uitvoering. Tot slot moet de Z520i het nieuwe designmodel van Sony Ericsson worden. Voor deze telefoon zijn zeven trendy 'covers' te krijgen.

De K608i en de Z520i zijn vanaf het derde kwartaal verkrijgbaar. De S600i is enkele maanden later klaar. Nokia verwacht dat de meeste van zijn nieuwe toestellen vanaf het tweede kwartaal te koop zijn.

Bron: Webwereld

Ik heb de toestellen met een linkje nog niet eerder gespot

› reageer

hm weinig revolutionaire high-end toestellen..

ik hoop alleen dat umts k608i met een goeie 2mp cam wordt geleverd en uitbreidbaar geheugen, dan wordt het mijn volgende toestel.

› reageer

Bij het ontwerp van de 6111 is gelet op ergonomie, aldus Nokia.

› reageer

Helemaal mee eens, aldus

› reageer

1,3Mpix camera... Er zijn nog meer modellen aangekondigd trouwens, zie op gsmarena.com

› reageer

die nokias zijn anders wel mooi

› reageer

Niet echt heel prikkelende ontwerpen!

Van Sonyericsson had ik eerder een compactere UMTS versie van de V800/Z800 verwacht. De huidige V800/Z800 blijf ik namelijk wat mogelijkheden en vormgeving betreft een revolutionair toestel vinden.

Verdder zou ik intussen ook bij de grote fabrikanten wel Wi-Fi compatible toestellen met Skype Voip aanboord verwacht hebben. (nu blijven de PDA's met de eer strijken!

› reageer

waarom gaat nokia nou weer door met de normale serie? maak een zooi UMTS toestellen in je N-serie

› reageer

Wordt er ook niet echt warm of koud van... :S

Gelukkig maar.. ben nog niet zo lang voorzien van 2 nieuwe toestellen waar ik zeer te vreden over bent.

› reageer

Nee, ze kunnen mij ook nog niet echt boeien.
Ben wel blij dat er een paar UMTS toestellen bijkomen van een ietwat compactere formaat!

› reageer

6111 vs d500
d500 wint. veel meer geheugen, betere camera
6280 en 6270 zijn bijna identiek. 6280 is umts en 6270 niet.
6280 vs d500
6280 wint: UMTS + uitbreidbaar geheugen + betere camera. d500 heeft wel 2x zo lange standby tijd. de nokia is iets langer maar scheelt verder niet veel.
6270 vs d500
gelijkspel. 6270 heeft uitbreidbaar geheugen + betere camera maar standby tijd is zwakker als d500. de nokia is ook een stukkie groter.

6060 vs v220
6060 heeft geen camera. slechter polyfonisch geluid. iets meer intern geheugen, maar nergens voor nodig want deze ken toch niks.
zou ik persoonlijk voor de motorola gaan, die heeft tenminste een camera en is al tijdje op de markt, dus misschien nog wel veel goedkoper ook (denkt aan een lidl actie ofzo).
ze zijn trouwens op 0.5mm lengte na even groot.

wat maakt nokia eigenlijk grote telefoons!?
en op de 6270 na hebben ze allemaal inferieur geluid...

begin toch een beetje te vrezen dat mijn volgende telefoon geen nokia gaat worden, maar toch een samsung i750 of zoon motorola UMTS toestel... ze moeten snel met meer series60 state of the art telefoontjes komen anders nemen de design merken het steeds meer over en dan vechten ze alleen maar tegen motorola (welke technisch veeel verder is en door lageloonlandenproductie (leuk scrabbelwoord) ook nog eens goedkoper).
of misschien wel sonyericsson die het in design en specs goed doet... die moeten alleen met of een windows telefoon of een symbian telefoon komen.

het liefst zou ik klaptoestellen zien met symbian s60 en zonder externe antenne. 2 schermen, lange standby tijd en UMTS ofzo

low end telefoontjes kunnen ze wel blijven maken, maar dan heb ik toch liever sendo al was het alleen maar omdat die veel goedkoper is, en veel langer standby blijft.

› reageer

Vind dat je geen goede argumenten aandraagt waarom dit geen goede telefoons zijn en juist die van bv SE of Sendo wel. Design? Dat is natuurlijk nogal persoonlijk. Na-aperij? Nee ook niet. Hoe weet jij welke iedeen nou eerder op tafel lagen? Stand-by heb je wel een punt maar dat ene puntje kan jou niet doen weerhouden om bij SE of Sendo te blijven.

› reageer

Marketeers van Nokia doen gewoon hun huiswerk.
Het succes van de slidephones (lees Samsung) is Nokia niet in de koude kleren komen te zitten (in Finland is het erg koud)
Dus geven ze antwoord zoals een groot merk betaamt.
Keuze uit drie of vier toestelen met slide.
Wat ik me afvraag is hoe de slide functie is?
De siemens sl65 is geflopt omdat de slidefunctie niet makkelijk ging tov de Samsungs.
En zelfs de e800 slide beter dan de d500!

Met de N-serie geeft Nokia antwoord op de vraag naar multifunctionele toestellen.
2 megapixels, geheugenuitbreiding, symbian etc.

› reageer

Ik wilde het ook al zeggen, maar je was me voor!

Overigens vind ik de Nokia 6270 er erg goed uit zien, de andere wat minder.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.