KPN[Telfort] voorwaarden telfort

@ATB Nummerbehoud is ook aangegeven op het contractformulier. Maar het zou dus gewoon moeten kunnen? De medewerkers schenen zo stellige overtuigd te zijn van hun gelijk dat ze zeiden dat de Phonehouse met Telfort contact op kan nemen als ze het niet corrigeren.

› reageer

ik heb zojuist een klant gehad in de winkel die vertelde me dat je je telfort abo. opkanzeggen wanneer je dat maar wilt zonder enige kosten.
nu heb ik de voorwaarden van telfort gelezen en heb toen telfort gebeld maar zij zeggen dat ze het niet weten zoals het in de voorwaarden staat ik heb een copy ervan gemaakt.

Artikel 16 - Duur en afmelden/ beƫindiging van de Overeenkomst

1. Telforten Gebruiker kunnen de Overeenkomst te allen tijde, zonder opgaaf van reden, met inachtneming van een opzegtermijn van 30 (dertig) dagen opzeggen.

2. Telfort kan de Overeenkomst tussentijds en zonder inachtneming van een opzegtermijn opzeggen:

a. indien aan de Gebruiker voorlopige of definitieve surseance van betaling is verleend, dan wel deze in staat van faillissement is verklaard.
b. indien een van partijen een beroep op overmacht doet.
c. Als Gebruiker een onjuiste opgave doet van de onder artikel 3.2 gevraagde gegevens.
d. Telfort houdt zich het recht voor om de Overeenkomst op te zeggen indien de Gebruiker gedurende een periode van meer 90 (negentig) dagen niet is ingelogd.
3. Indien Gebruiker een natuurlijk persoon is, niet handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf, heeft de Gebruiker het recht om de Overeenkomst door middel van een aangetekende brief te ontbinden door binnen 7 (zeven) werkdagen nadat de betreffende Overeenkomst tot stand is gekomen, tenzij Telfort met toestemming van de Gebruiker binnen deze termijn met de uitvoering van de betreffende Overeenkomst is begonnen.

zoals dit hier staat kun je je abo. gewoon zonder kosten opzeggen wanneer je diot maar ilt.

heeft iemand hier ervaring mee???

› reageer

"ingelogd" gaat het niet om een Internetdienst van Telfort?

› reageer

nee dat dacht ik ook als eerste maar het is puur het bel abo.

› reageer

volgens mij zijn er dingen onderweg veranderd (waar niet), vroeger mocht je inderdaad weg wanneer je wil (wel afkopen natuurlijk). Nu is er een 3 maanden opzegtermijn dacht ik.

in bovenstaand stukje lees ik dat je wel weg mag maar niet dat het gratis is, waar halen jullie dat vandaan?

› reageer

dit komt rechtstreeks van de site van telfort af.
maar dit is zoals ik ook heb begrepen vanmiddag de oude voorwaarde maar je kutn hier door wel met een opzegtermijn van 30 dagen je abo. opzeggen zonder enige kosten en verplichtingen volgens de voorwaarden.

› reageer

Heeft iemand het al geprobeerd???
Ik heb zelf ook telfort
Maar ik zie eigenlijk het nut niet van opzeggen,
want dan raak ik denk me nummer kwijt?

› reageer

nou ze zijn ermee bezig bij telfort maar je kunt dan ook uiterraard je nummer houden.
dus ff afwachten en dan hopen op een opzegging ik ga daar wel vanuit want bepaalde mensen binnen telfort zeggen dat het ook niet klopt._/-\o_

› reageer

Hoe kan je dan je nummer behouden?
Wordt dan je abbonement sim een prepay van hun met je eigen nummer erop ofzo?
Dat zou wel leuk zijn

› reageer

dan wordt je nummer omgezet in een preypaid en die kun je vervolgens weer verder porteren..
of weer terug inporteren maar dan moet je wel enige tijd wachten hoelang dat precies is durf ik niet te zeggen.

› reageer

Bij de eerste Telfort abonnementen kon je telefonisch opzeggen zonder opzegtermijn. Is dit niet een oud staartje hiervan?

Verder zie ik nergens staan dat je zonder een afkoopsom op kan zeggen. Er staat slechts dat je met in achtneming van de opzegtermijn op ieder moment kunt opzeggen. Ik neem aan dat je verder door het tekenen van je contract gewoon gehouden bent aan de abonnementsduur waar je handtekening onder staat.

› reageer

Werkt telfort nog met cashback...

› reageer

Waar haal je dit vandaan? Van internet zei je toch? Als ik daar de voorwaarden opzoek, dan gaat artikel 16 over de Telfort klachtencommissie... Artikel 2.2 is daar heel duidelijk over dat de minimumcontractsduur 12, 24 of 36 maanden is...

Daar staat ook duidelijk dat de opzegtermijn 3 maanden is in plaats van 30 dagen...

*na een korte zoektocht*

De voorwaarden die de TS aanhaalt, zijn de voorwaarden voor het gebruik van de website van Telfort... Je vindt ze hier... De Algemene Voorwaarden voor je abonnement vindt je hier...

Je kan dus niet op elk gewenst moment opzeggen!

› reageer

lijkt me idd stug dat je zomaar kan opzeggen (als je nog aan je contract vast zit) dan raken ze snel veel klanten kwijt

› reageer

vroeger was het wel zo... maar dan moest je wel de rest van het contract termijn abo afbetalen...

zou toch geld weggooien zijn als ze eerst inversteren in een klant om daarna te zeggen ga maar gratis weg (met je nieuwe telefoon).

› reageer

De voorwaarden die hierboven genoemd worden, zijn de voorwaarden die van toepassing zijn op Internetdiensten.

Deze Sitevoorwaarden zijn van toepassing op het gebruik van de web en/of wap en/of pda site met ingang van 15 augustus 2003.

.........

Artikel 16 - Duur en afmelden/ beƫindiging van de Overeenkomst

1. Telforten Gebruiker kunnen de Overeenkomst te allen tijde, zonder opgaaf van reden, met inachtneming van een opzegtermijn van 30 (dertig) dagen opzeggen.

2. Telfort kan de Overeenkomst tussentijds en zonder inachtneming van een opzegtermijn opzeggen:

a. indien aan de Gebruiker voorlopige of definitieve surseance van betaling is verleend, dan wel deze in staat van faillissement is verklaard.
b. indien een van partijen een beroep op overmacht doet.
c. Als Gebruiker een onjuiste opgave doet van de onder artikel 3.2 gevraagde gegevens.
d. Telfort houdt zich het recht voor om de Overeenkomst op te zeggen indien de Gebruiker gedurende een periode van meer 90 (negentig) dagen niet is ingelogd.
3. Indien Gebruiker een natuurlijk persoon is, niet handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf, heeft de Gebruiker het recht om de Overeenkomst door middel van een aangetekende brief te ontbinden door binnen 7 (zeven) werkdagen nadat de betreffende Overeenkomst tot stand is gekomen, tenzij Telfort met toestemming van de Gebruiker binnen deze termijn met de uitvoering van de betreffende Overeenkomst is begonnen.

dit is van dezelfde pagina : http://www.telfort.nl/voorwaarden/sitevoorwaarden.php

Voor mobiele abonnementen en prepaid gebruik zijn aparte voorwaarden:
http://www.telfort.nl/media/algemene_voorwaarden_1-11-2005.pdf

en dus:

kun je NIET onbeperkt opzeggen.
Voor klanten met Abonnement van Telfort en Samenbellen geldt een opzegtermijn van 3 maanden, met als eerst mogelijke opzegdatum de einde-contracts datum.

Oude abonnementen: andere opzegtermijn, bel daarvoor KS maar.

Dus: er is niets van waar.

› reageer

Dat zei ik hier twee weken geleden al...

› reageer

@theSky

Ik hoop niet dat je al te veel aandacht aan die klant besteed hebt. Zonde van je tijd en van je misgelopen omzet !

› reageer

O.k. een merkwaardige zaak heeft zich voorgedaan. In februari ben ik met een vriend van mij meegegaan om een nieuwe telefoon te kopen bij afsluitin van een nieuw abo. Het werd een D500 met een T-Mobile 300 abo. Hij had Telfort en alles werd door the Phonehouse ingevuld zoals gebruikelijk, met de ingangsdatum van het nieuwe abo op de afsluitdatum van het oude. Nu blijkt dat die vriend van Telfort in mei en juni en vandaag ook van juli een rekening heeft gekregen (over mei en juni vertelde hij me pas vorige week). Vandaag heeft ie Telfort gebeld om te vragen hoe dat kan, kreeg hij als antwoord dat het niet mogelijk is via de winkel een abo op te zeggen en dat hij de maandbedragen van The Phonehouse moet terugkrijgen. Nou kan dat laatste best het geval zijn (als The Phonehouse een fout heeft gemaakt), maar het is toch onzin dat je je Telfort abo niet via de winkel kan laten opzeggen?

› reageer

Zonder nummerbehoud kunnen ze in de winkel het abonnement niet opzeggen, dat moet je dan zelf doen.

› reageer

Lezen is een sleutelwoord.

De voorwaarden die hier besproken worden zijn de sitevoorwaarden die bv gelden als je een telefoon via internet besteld.

Dit zijn niet de algemene voorwaarden.

› reageer

gezien de formulieren met einddatum van het oude contract klinkt het als een aanvraag met nummerbehoud. het lijkt erop dat of het formulier niet goed bij Telfort is gekomen (verhaal halen bij the phonehouse) of dat het bij Telfort mis is gegaan (bij T-mobile claimen aangezien je nieuwe provider bij nummerbehoud de boel moet regelen.)

› reageer

@ATB Nummerbehoud is ook aangegeven op het contractformulier. Maar het zou dus gewoon moeten kunnen? De medewerkers schenen zo stellige overtuigd te zijn van hun gelijk dat ze zeiden dat de Phonehouse met Telfort contact op kan nemen als ze het niet corrigeren.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.