Vooral Orange klanten willen een andere provider

Volgens mij heeft Orange geen plannen meer om alles onder de noemer Orange te plaatsen......ik denk dat Wanadoo als merk op zich in de markt zal blijven opereren.

Verder staat er in 2006 vrijwel zeker de lancering van UMTS van Orange op de planken. Deze signalen krijg je steeds vaker en duidelijker via Orange medewerkers (KS en Shops). Het zou tijd worden....!

De veranderingen de laatste maanden (niet meer mee kunnen nemen van overgebleven belbundel naar prepaid, tenzij je alles voor die tijd opbelt/ anderszijds verbruikt) zullen in ieder geval Orange niet veel goed doen vrees ik. Zoals in ander topics ook werd vermeld: bij Orange zijn ze koopjesjagers liever kwijt dan rijk.

› reageer

Den Haag, 15.40 uur - Ongeveer 18 procent van de Orange-klanten is van plan de komende 12 maanden over te stappen naar een andere provider. Bij de andere aanbieders van mobiele telefonie is dit gemiddeld 6 procent. Dit blijkt uit de laatste meting van de Heliview ICT Consumer Monitor onder ruim 1350 huishoudens.

Het switchgedrag is onder KPN-klanten het laagst. De belangrijkste reden om te switchen blijkt de hoogte van de tarieven (33 procent) te zijn. Ook de kwaliteit van de verbinding veroorzaakt overstapgedrag. En daarnaast blijkt de behoefte aan een ander toestel een reden te zijn om meteen een andere provider uit te kiezen.

Het gebruik van de mobiele telefoon neemt nog steeds toe. Binnen 80 procent van de huishoudens wordt gebruik gemaakt van mobiele telefoons en daarvan gebruikt één op de vijf de mobiele telefoon meer dan het vaste toestel. Door de hoge kosten van de abonnementsprijs voor vaste telefonie, overweegt een aanzienlijk deel van de Nederlandse bellers (22 procent) de vaste telefoonaansluiting op te zeggen en volledig over te schakelen op mobiele telefonie. Voor de consumenten die meer mobiel bellen dan met de vaste telefoon overweegt zelfs 36 procent de vaste telefoon op te zeggen.

Het aantal consumenten dat gebruik maakt van I-mode en Vodafone Live stabiliseert sinds begin 2004. Zo'n 5 procent heeft echter concrete plannen voor gebruik. Ook de bekendheid met UMTS-diensten ontwikkelt zich beperkt. (Ester Schop)

Bron: Automatisering Gids

› reageer

Ja het zat er aan te komen. Als Orange nu niks onderneemt om hier iets aan te gaan doen hebben ze een probleem want dan worden ze in de verkoop gezet.

› reageer

Ben benieuwd naar de percentages van de andere providers...

› reageer

Het is echt niet te geloven hoe lui mensen zijn!
KPN is echt niet goedkoper dan Orange!
T-mobile, Vodafone en Telfort zijn ook alleen maar goedkoper met bellen in het binnenland!
Elk ander gebruik van je mobiel is bij Orange goedkoper!
En wat vergelijkt iedere dombo? juist ja de belminuten!
Maar misschien ben ik een van de weinigen die ook MMS, SMS en met zijn mobiel naar het buitenland belt!

› reageer

@ Amido,

Je zegt dat de andere providers goedkoper zijn met binnenland bellen en Orange dat niet is en dat Orange juist goedkoop is in het buitenland.

Daarme haal je jezelf onderuit! Waarvoor kopen de meeste mensen een mobieltje? Natuurlijk om bereikbaar te zijn tijdens werk en als je niet thuis bent en dan natuurlijk vooral in Nederland! Als men naa rhet buitenland gaat en de meesten verblijven daar dan ook met vakantie en als iemand op vakantie is willen de meeste mensen hun mobieltje uit!!! Kortom wat hebben Orange klanten nou aan gunstige tarieven in het buitenland als men een mobieltje vooral in het binnenland gebruikt?!

Als je in het buitenland zal bellen, dan koopt men wel een pre-pay simkart van een bepaald netwerk in dat land!

Verder verbaasd het me nix dat Orange klanten gaat verliezen... Duur en je krijgt er dezelfde kwaliteit voor als je bij Telort krijgt!

› reageer

Dit blijkt uit de laatste meting van de Heliview ICT Consumer Monitor onder ruim 1350 huishoudens.

Hmm, 1350 huishoudens is wel erg weinig om daar meteen zo'n conclusie uit te trekken.

› reageer

Je moet er wel vanuit gaan dat mensen vooral bellen in het buitenland. En daar is KPN met Hi goedkoper dan bij Orange. Met een Orange 32,50 abo betaal je 16 cent per minuut en met een Hi30 betaal je 14 cent per minuut. Nadeel bij Hi is weer dat de eerste minuut altijd berekend word, maar dat kan weer verdisconteerd worden met de starttarief bij Orange van 6 cent wat Hi weer niet heeft.

Hier spreekt weer een trouwe KPN-klant. Heb trouwens ook Orange, maar dat gebruik ik alleen voor 0900 nummers.

› reageer

correctie: buitenland moet uiteraard binnenland zijn.

› reageer

Je kan het beter anders vergelijken:

Bij Telfort heb je voor 32,50 300 minuten, bij Orange 202 minuten. Bij Orange komt daar nog eens een starttarief van 6ct per gesprek overheen, bij Telfort niet.

Orange is wel erg goedkoop voor iemand die heel veel smst, in het buitenland is of van andere diensten gebruik maakt. Maar het merendeel van de mensen gebruikt de telefoon puur voor bellen. Het is toch ook krom dat je met een Smart 15 veel goedkoper uit bent als met een Orange Free 12,50 of 22,50?

Ps. je kunt via het potloodje je laatste post nog een uur lang bewerken...

› reageer

SMSen is het goedkoopste via Telfort Prepaid, dus daar hoef je geen abonnement voor af te sluiten. Als je het Orange tegoed hebt opgespaard en je er voordelig aan gekomen bent, dan is dat ook een leuk anternatief, anders is Orange gewoon duur.

› reageer

Ja idd puur en alleen belminuten is orange niet goedkoop.
Er zullen ook genoeg gebruikers zijn, die het niet in hun hoofd halen om Orange te nemen, omdat t gewoon te duur is. Toch zijn er ook genoeg mensen waar het wel geschikt voor is, zoals Orange World voor 6 euro per maand, en mensen die veel sms versturen. Of mensen met een wisselend belgedrag. Ook is het natuurlijk zo, dat goedkoop niet altijd het beste is, de service van Orange is over het algemeen erg goed, en daar wil ik soms best wel voor betalen.

Is dat onderzoek door KPN betaald ofzo?

N.B en laten we de CB niet vergeten, Orange geeft vaak flinke CB of kortingen op toestellen. Zeker omdat je hele bundel meetelt en niet alleen je belbundel zoals met andere providers.

› reageer

Reden dat KPN zo weinig switchende klanten heeft te maken met dat kpn grootste en eerste was. Daar zitten dus ook een hoop klanten die weinig prijsbewust zijn en die ook niet geinteresseerd zijn in beste voor hun geld, veel (groot)zakelijke klanten en veel oudere mensen die niet zo snel iets switchen voor een betere deal.

Ik stel ook wat vraagtekens bij zo'n onderzoek omdat er relatief weinig klanten zijn ondervraagt en omdat er geen onderscheid is tussen mensen die openstaan voor een betere deal en mensen die echt een hekel hebben aan hun provider en zeker zullen vertrekken wanneer hun contract afgelopen is.
Maar ik denk dat het in grote lijnen wel overeenkomt met de werklijkheid.

@amido:
T-mobile, Vodafone en Telfort zijn ook alleen maar goedkoper met bellen in het binnenland!
Elk ander gebruik van je mobiel is bij Orange goedkoper!
En wat vergelijkt iedere dombo? juist ja de belminuten!

Als je anderen dombo's wil noemen, zorg eerst je eigen uitspraken geen bullshit zijn.

- Orange belminuten zijn ongeveer 40-50% duurder dan die van andere providers. Dat is niet ietsjes.. das FLINK DUURDER!

- Orange sms is juist aan de dure kant vergeleken met de concurrentie.
Goedkoopste sms-tarief bij:
1. Vodafone UMTS 3 cent.
2. Telfort 5 cent
3. KPN Hi 6 cent
4. Orange 6 cent <--- nogal onderaan
5. T-mobile 7 cent

Maar misschien ben ik een van de weinigen die ook MMS, SMS en met zijn mobiel naar het buitenland belt!

- MMS prijzen zijn bij orange helemaal niet goedkoop. Je betaalt altijd 50 cent. Bij meeste andere providers betaal je tussen 25 cent (met bijvoorbeeld met T-mobile MMSvoordeel bundel) en 50 cent voor een standard-size mms. Bovendien bieden veel providers ook verschillende goedkopere tarieven voor tekst-mms. Bij Vodafone bijvoorbeeld heb je vanaf 3 cent een tekst mms.

- Orange goedkoper in het buitenland? you funny man! Vodafone is by far het goedkoopst in 17 vodafone landen en toch nog iets goedkoper dan orange in de rest van de wereld. Veel andere providers zijn ook iets goedkoper dan orange in het buitenland. Enige waarmee Orange iets goedkoper is in het buitenland is sms; 45 cent net als bij Telfort. Bij de rest is het 55 cent per sms.

@tse-tung & roppie:

14 en 16 cent is niet zo een duidelijk voorbeeld, deze vind ik beter:

Neem een 32.50 bundel van orange en ga uit van gemiddeld gesprek van 2 minuten (16 cent per minuut plus 6 ct starttarief).
Reken maar en je zal zien dat je hooguit 172 minuten kan uitknijpen.

Voor dat geld heb je tussen 40% en 50% meer minuten bij de andere providers!

› reageer

Je hebt gelijk: ik ben de grootste dombo hier!
Ik probeer namelijk Nederlanders zuinigheid uit te leggen!
Die hebben het uitgevonden!
Maar toch slaan we hier echt de plank mis!
SMS is wel degelijk goedkoper bij Orange.
Die prijzen die qwerty123 noemt zijn pas bij bundels die je náást je normale belbundel moet nemen en/of dan ook met de duurste combinatie's!
Orange betaal je alles uit je bundel!
Geen gezeik als je eens wel een MMS wil versturen of toch niet die nummertoetsten wil gebruiken maar de letters die eronder staan.
Gaat gewoon uit je bundel.
En in of uit je bundel: prijzen staan vast!

Maar géén probleem hoor! Ik lees van iedereen op TV over hoe duur Orange wel is maar dezelfde mensen rennen als eerste naar Bellcompany om een gratis abonnement te nemen.
Vervolgens zetten ze die in de kast en gebruiken het pas nadat ze het overgezet hebben naar prepaid en klagen dan dat Orange duur is!
Ja zo ken ik er nog wel een paar!

"Niets is zo moeilijk, niets is zo onmogelijk over te brengen, niets wordt zo verworpen, niets wordt zo aangevochten als een verandering"
We blijven allemaal bij Oma KPN!
Gaan die aandelen van mij misschien toch ooit geld opleveren

› reageer

Orange is wel de provider die de meeste cash back geeft en dus VEEL goedkoper is dan de andere providers...

Tevens is het beltegoed altijd geldig!!!

Vreemd dus dat zoveel klanten toch weggaan...

› reageer

De uitslag van dit onderzoek is sowieso discutabel.

Er is alleen vermeld dat 1350 huishoudens geraadpleegd zijn.
Misschien hebben ze 20 Orange klanten gesproken...

Conclusies trekken moet veel zorgvuldiger.

› reageer

Ja lekker slecht dat zulke berichten in de krant komen te staan, het moet wel zorgvuldig zijn!

› reageer

2 hele belangrijke punten voor Orange zijn:
* overgebleven beltegoed blijft geldig, wat niet bij alle providers het geval is.
* alle dingen die je doet worden uit je beltegoed betaald = dus als je in het buitenland zit - gaat het gewoon van je beltegoed = wat voor de andere providers betekent dat je bovenop je abonnement dit moet gaan betalen.

Verder heb ik van orange 1 "gratis" abonnement en 1 van "4.65 euro per maand" met ieder per maand 32.50 beltegoed - wat volgens mijn extreem goedkoop is.

› reageer

Niet om het een of ander. Maar iedereen heeft het over de tarieven. Kijk ook eens naar de service. Orange loopt hierin echt voorop. En al zeg ik het zelf. Ik betaal liever iets meer dan kan ik van het kastje naar de muur ga bij de rest.

› reageer

Dat heb ik net zo, plus groot voordeel alles uit je bundel, en niet overal ergens bij opgeteld. En natuurlijk de goede service bij Orange, ik ben heel tevreden met mijn Orange 32,50 ben al 5 jaar bij Orange, en komen vast nog wel wat jaartjes bij!

› reageer

mensen, mensen, heeft niemand dan door dat het om BEREIK gaat en waar voor je geld... KPN en VODA zijn de grootste en blijven de grootste, simpelweg omdat die het beste bereik hebben en dus "het meeste" waar voor hun geld... en aangezien de meeste mensen geen zin in gezeik hebben met wegvallen e.d. en gewoon liever dan wat meer betalen... is zo en zal naar mijn mening altijd zo blijven... cést simple...

› reageer

Wat een onzin Willem.

KPN met haar bureaucratische procedures om een simunlockcode aan te vragen. Duurt 3 weken! Heeft de afdeling klantbehoud zeker nodig om te bepalen of ze de klant proberen binnen te houden.

3 weken! mijn god en dan nog niet eens te spreken over die geitewollensokkenfiguren in de Primafoonwinkels en de slechte service aan de telefoon. Lijkt wel of alle Primafoonmedewerkers uit de klei bij staphorst zijn getrokken

› reageer

o o, hier bij mij werken er leuke dames in de Primafoon hoor! En bereik van Orange heb ik ook niet echt te klagen.

› reageer

Het bereik van Orange is prima hoor. Ik kleine plaatsen heb ik met Orange volle bak en de grote jongens laten het daar afweten.

› reageer

Ik ben al bij Orange snds zij nog Dutchtone heetten!
En over bereik heb ik nooit te klagen gehad.
Ben ook altijd op stap en ondertussen in bijna alle uithoeken van Nederland geweest: altijd bereik!
Kijk ik ben zoals velen hier op TV een mobielfriek!
Ik heb niet een prepaid toestelletje van EUR 100,00.
Daarmee heb je zelfs problemen met je bereik als je náást een zendmast staat!
Ik heb altijd een redelijk toestel gehad (gratis bij een Orange abonnement) en daar waar vrienden, familieleden en anderen met hun 3310 geen bereik hadden had ik met mijn Sony Z5 prima bereik!
Heb inmiddels een 7610, ook niet een prepaid toestelletje maar wel gratis met een 1 jaar Orange abo:

› reageer

@ amido:

Ben je werkelijk niet op de hoogte van de huidige situatie of ben je zo door orange gebrainwashed dat je het niet meer zo helder ziet?

Die prijzen die qwerty123 noemt zijn pas bij bundels die je náást je normale belbundel moet nemen

Stierenpoep!
Bij Vodafone heb je ook bellen en smsen uit 1 bundel. Voor 25 euro heb je 200 min of 400 sms dus dat is 6 cent per bericht!
Bij KPN Hi heb je ook bellen en smsen uit 1 bundel. Voor 25 euro heb je 175 min of 350 sms. Dat is dus 7 cent per bericht!

Voordeel van KPN en Vodafone is dat je hele bundel kan opmaken aan bellen of juist hele bundel opmaken aan sms of alle combinaties ertussen in.
Nadeel van Orange is dat je bij een smsbundel minstens 6, 12 of 18 euro aan sms moet opmaken en dus daardoor onwijze smstegoeden krijgt maar elke keer bij moet betalen voor je belminuten.

en/of dan ook met de duurste combinatie's!

Ook gelul, goedkoopste vodafone UMTS abo van 25 euro heeft al een smstarief van 6 cent terwijl je bij Orange 18 euro elke maand apart moet zetten (=duurste smsbundel!) wil je smsen tegen 6 cent per bericht.
KPN bundel van 25 euro voor bellen en smsen geeft een smstarief van 7 cent. Ook als je maar 1 sms in de maand stuurt.

En wat jij noemt 'zuinigheid' is eigenlijk gewoon niet kunnen rekenen.

Neem Jan en Piet, maandelijks bellen en smsen ze hoeveelheid X, verbruiken ze hoeveelheid Y in het buitenland en sturen ze Z aantal MMSjes. Jan belt bij Orange en Piet bij een andere provider.
Orange heeft alles uit 1 bundel maar alle losse tarieven zijn duurder.

Jan betaalt voor X = 15 euro, Y = 8 euro en Z = 6 euro.
Totaal krijgt Jan op zijn factuur 29 euro te betalen.

Piet betaalt voor X = 10 euro, Y = 5 euro en Z = 5 euro.
Totaal krijgt Piet op zijn factuur 20 euro te betalen.

En nou zegt Jan dat hij 'zuinig' is want bij hem gaat alles uit zijn 30 euro bundel. En hij spaart nog elke maand 1 euro op! Goed hoor Jan.

Piet heeft een abonnement van 10 euro en belt en smst even veel als jan maar moet wel 5 euro voor buitenland bijbetalen en 5 euro voor zijn MMSjes. Maar piet is in totaal maar 20 ipv 29 euro kwijt en zo heeft piet 10 keiharde echte papieren euros over elke maand om zijn vriendin te trakteren op een ijsje. Jan ziet zielig in zijn eentje thuis want hij heeft geen geld meer over maar gelukkig nog wel 1 euro van zijn 30 tegoed over.. dus gebruikt die om te smsen naar een tv-hoer.

› reageer

En sinds wanneer hebben HI en Vodafone die prijzen?
Sinds ze KPN Mobile heetten en Libertel?
Dit is de huidige situatie inderdaad en daarom vind ik het ook niet vreemd dat jij als Vodafone-medewerker/liefhebber het van de daken wil schreeuwen!
Ik ben al jaren bij Orange en heb ondertussen vele maanden één euro overgehouden terwijl jij al jaren te veel hebt betaald.
Ik kan ondertussen niet alleen een ijsje voor mijn vriendin kopen maar zelfs een nieuw mobieltje voor haar. Een duurdere dan die prepaid die jij aan je vriendin geeft. Want ik wil dat zij wel bereik heeft en ik haar altijd kan bereiken als ik zin heb .....

› reageer

Want ik wil dat zij wel bereik heeft en ik haar altijd kan bereiken als ik zin heb .....

Als je zin hebt, kun je beter gewoon bij haar langs gaan

› reageer

ik ben het niet met je eens qwerty1234: het ligt gewoon aan je persoonlijke situatie.Een kammeraad van mij heb ik een jaar geleden omgeluld naar telfort (hij had orange) hij belde toendertijd alleen naar mobiel en haast nooit naar vast.(orange had toen verschillen in de prijzen tussen vast en mobiel) Met als gevolg dat hij met een 40€ bundel nooit uitkwam. (werd toch meestal 60€) nu heeft hij een telfort bundel van 32,50€ en komt hij bijna altijd uit met zijn minuten, de enige keer dat hij wat extra kosten maakt is als ie in het buitenland zit (en daar komt ie bijna nooit)

Een andere vriend van mij heeft een hoge bundel bij orange van 32,50, dit belt hij in nederland haast nooit op, het meeste belt (en wordt hij gebeld) in het buitenland. Voor hem is Orange dus echt het beste, als hij telfort had genomen, was hij sowieso veel duurder uitgeweest met telfort dan met Orange.

Je moet dus goed kijken hoe je (of die van een ander) belt en hoeveel je belt en waar je belt of dat je alleen smst.Ben het met je eens, qwerty dat sms bij orange alleen voordelig is als je een joekel van een bundel neemt en dat kost je dan elke maand veel geld, en als je een maand niet smst heb je er niks aan (als je bv in het buitenland zit heb je niks aan die bundel)

Persoonlijke situatie en dan het goedkoopste uit bij (naar mijn idee)

Orange: weinig belletjes, en de belletjes zijn vaak langer dan een minuut, en (relatief) veel bellen in het buitenland.Orange world is wel interessant voor de mensen die veel wappen

Hi:vooral interessant als je veel smst en je belletjes langer duren dan een minuut (dus geen kortje telefoontjes van een halve minuut)

Vodafone: Zelfde verhaal als hi (sinds de nieuwe tarieven) met als voordeel dat je voor 5€ onbeperkt onbeperkt kunt wappen op vf live (en die 5€ kan je ook nog besteden aan ringtones e.a. zaken)Ook zeer interessant als je lang wordt gebeld in het buitenland (per bel kost je dat 1€)

T-mobile: Als je veel korte belletjes voert, en een voorspelbaar belpatroon hebt (dus je komt niet vaak buiten je bundel)GPRS (internet:dus msn etc is nog steeds 15€ per MB)

Telfort: Als je veel korte belletjes voert, maar ook nog kunt doorbellen voor het zelfde tarief als binnen de bundel, als je buiten de bundel zit (wel start tarief buiten de bundel) GPRS is hier goedkoop (1,50€ per mb) vooral interessant als je ook nog weleens wilt wappen en msnen op je telefoon

› reageer

en ik haar altijd kan bereiken als ik zin heb .... En heeft je vriendin hier zelf ook nog wat op in te brengen?

En om ff deel te nemen aan de hele 'is orange duur?' discussie: huliesvandermeer maakt 1 denkfout: bij alle andere aanbieders dan orange betaal je veel minder voor je belminuten! Bij orange heb je inderdaad wat over van je 32.50 dat je kunt sparen voor in het buitenland, maar bij alle andere aanbieders betaal je gewoon 7E per maand minder, en kan je in het buitenland dus 80E opbellen, zonder dat je duurder uit bent dan bij orange. Het enige nadeel is dat je jaarlijks 1 of 2 hoge rekeningen hebt, maar daar staan 10 lage rekeningen tegenover!

› reageer

Jongens/meisjes mijn vriendin is niet het onderwerp

› reageer

Waarom Orange ook duur uitvalt, en dus ook mensen willen overstappen: is denk ik het starttarief. Je betaalt per gesprek al 6 cent, en voor mij zou dat met zo'n 200 gesprekken (van 1 seconde tot 10 minuten) over 150 minuten, alleen al 12 euro aan starttarief zijn, en dan heb ik zoiets, dag orange.

Hetzelfde voor Vodafone, Hi en KPN mobiel+, ik betaal al minstens voor 200 minuten, omdat elke gesprek van minder dan 1 minuut naar 1 minuut wordt afgerond. Daarnaast langere gesprekken van meer dan 1 minuut gaan dan ook nog uit m'n minuten bundel. Dan heb ik bij deze providers in plaats van een 150 minuten bundel, een 300 minuten bundel nodig. Om nog maar over het buiten de bundel kosten te zwijgen.

Telfort en T-Mobile zijn lekker goedkoop, en hanteren deze regel niet, daarnaast heeft Telfort hetzelfde tarief (+ 5 cent starttarief) buiten de bundel.

Vodafone Passport is erg goedkoop, maar er zitten toch wat haken en ogen aan.

- Je moet je aanmelden per SMS, wie dit vergeet krijgt een zowieso al een torenhoge rekening thuis.
- Vodafone verwacht dat je op redelijke wijze gebruik maakt van deze dienst, en kan voortijdig je verbinding verbreken.
- Je moet op een Vodafone netwerk zitten, dit moet je zelf instellen, en deze netwerken hebben vaak en slechtere dekking, dan de andere providers in dat land.
- In het buitenland voeren de meeste mensen korte gesprekken (< 2 minuten), er is dan geen voordeel te behalen met deze tarieven.

› reageer

KPN Hi heeft huidige lage bel en sms tarieven al meer dan een jaar.
Vodafone UMTS tarieven zijn er niet zo heel lang maar ook 1 en 2 jaar geleden was Vodafone goedkoper al was het lang niet zo goedkoop als nu. Telfort en T-mobile waren altijd al stukken goedkoper dan Orange.
Toen Dutchtone Orange is geworden zijn ze vet in prijs omhooggegaan. Er waren zeker wat voordelen toen zoals dat alles uit 1 bundel gaat etc. Maar inmiddels zijn andere providers zodanig in prijs gezakt dat Orange extreem opvalt met antiek-hoge tarieven. En sinds Vodafone en KPN bellen en smsen uit 1 bundel aanbieden zonder dat je bundels moet kopen zoals Orange heeft Orange eigenlijk geen voordelen meer. Ik begin niet eens over dat Orange ernstig met UMTS en andere nieuwe diensten achterloopt, en dat ze in het buitenland 1 na duurste provider zijn (Alleen Scarlet is duurder!)

Oh en mijn vriendin heeft uiteraard een UMTS toestel zodat ik haar kan zien als ik zin heb Zal je bij Orange toch zeker nog wel een jaartje op moeten wachten als het er uberhaupt ooit van komt

@ juliusvandermeer:

Ik ben het helemaal met je eens. Er zijn zeker wel klanten die wel voordelig uit zijn bij Orange. Alleen helaas voor Orange zijn die klanten weinig winstgevend. Klant die veel belt in NL is klant waar een provider meeste aan kan verdienen en die klanten zijn niet goedkoop af bij Orange en daarom gaan ze weg. Orange houdt zo alleen klanten die weinig bellen en vaak langer in het buitenland zijn of lange perioden niets bellen en tegoed opsparen. Dat zijn klanten waar weinig aan te verdienen valt en daarom gaat het zo slecht met Orange.

Overigens je denkt iets te positief over Vodafone. Als je 5 euro betaalt voor live-voordeel dan kan je die 5 euro NIET opmaken aa ringtones etc. Je hebt alleen onbeperkt browsen op live. Oude live bundels van 10 en 15 euro hadden wel resp. 5 en 10 euro tegoed dat je kon opmaken

@ royke2:

Bij KPN, Vodafone en T-mobile moet je inderdaad voor de zekerheid een 20% hogere bundel nemen dan je eigenlijk nodig hebt vanwege afronding 1e minuut en of hogere tarieven na de bundel. Ik denk dat dubbele bundel een beetje overdreven is. Gemiddelde gesprekken zijn vaak iets langer dan een minuut maar dat neemt niet weg dat je zeker wel per maand 20 keer iemand's voicemail krijgt en die niet gaat inspreken. Dus je verliest 20 minuten. Daarnaast wil je een buffer voor de drukke maanden dus neem je 50-70 minuten extra zodat je gaat sparen voor een drukke maand.

Die eerste minuut kan je best goed vermijden door niet 10 keer achter elkaar te bellen als je ziet dat je gelijk voicemail krijgt en of wat vaker smsen voor korte boodschappen zoals; hoi ik ben wat later, doei.

Passpoort heeft niet zoveel haken en ogen en ogen:
- aanmelden is gewoon AAN sturen naar 4444.
Je wordt door vodafone zwaar gespammed in folders, mailings en smsjes om je aan te melden, Iedereen die een city point in komt voor iets wordt Vodafone Passpoort uitgelegd en gevraagd om aan te melden, Mensen worden vanuit klantenservice zelfs opgebeld.

Bovendien, klanten die na 1 juni zijn aangesloten of hebben verlengt hoeven niet eens aan te melden, het staat automatisch aan.

Reden voor aanmelden is niet omdat vodafone een addertje onder het gras wil planten maar zodat mensen niet zomaar mogen opzeggen wegens wijzing in voorwaarden.

- Je verbinding wordt pas na een uur verbroken als je gebeld wordt.. het is niet dat je om de 5 minuten starttarief moet betalen.

- Vodafone netwerken zijn over het algemeen heel goed in meeste landen, kpn heeft juist wat mindere roamingpartners in het buitenland. Je Vf toestel zal in het buitenland altijd vf netwerk proberen te pakken automatisch en je kan het altijd handmatig instellen.

- Bij 1 minuut en een paar seconden ligt al het omslagpunt. Bij 2 minuten heb je al een merkbaar verschil en bij 5 minuten ben je helemaal voordelig uit vooral met gebeld worden.

› reageer

UMTS is inderdaad het paradepaardje van KPN en met name Vodafone!
En als ik en mijn vriendin een UMTS toestel zou hebben en elkaar konden zien zou ik problemen krijgen met mijn vrouw

En toch vind ik UMTS echt wel een gemis bij Orange!
Ik ben daar alleen verwend met 1-jarige abonnementen en Vodafone vertikt het om een leuke 1-iarige aanbieding te doen om UMTS te testen.
Om nou gelijk 2 jaar vast te zitten aan een test, nee dank je!
Dus qwerty1234 je weet wat je die bobo's van Vodafone kan doorgeven:
Willen ze de laatste Orangefreak overhalen moeten ze met een één-jarige aanbieding komen met een gratis UMTS-toestel!

› reageer

Amido, you bad cheating boy! ;-)
Enige wat echt kut is van UMTS, vooral nu UMTS dekking steeds beter wordt is dat je baas of je vrouw/vriendin kan videobellen en je dan niet kan liegen over waar je bent

1 jarige UMTS abo met gratis toestel? Kan nu ook wel maar dan heb je zo een cheap-ass motorola v980. Binnenkort komt v600 van sonyericsson en ik denk dat die niet zo duur zal zijn.

Nadruk ligt nu nog bij 2 jarige abos met umts omdat ze eerst alle 2 jarige mensen willen aansluiten en pas als die allemaal op zijn stellen ze umts toestellen open voor 1 jarige abo's.

Overigens als je het wil testen:
Koop een v980 prepaid voor 149 euro. Krijg je ook 50 euro beltegoed bij en 2 gratis kaartjes voor impulz.
Bovendien is videobellen met prepaid gratis tot eind oktober.

› reageer

Om het maar even samen te vatten:

Er zijn drie soorten mensen voor wie Orange interessant kan zijn:
* De weinigbellers die regelmatig (maar niet te veel) in het buitenland bellen;
* De extreem variabele bellers;
* De Cash-back en 1-jarig contract figuren.

Voor de gemiddelde Nederlander zal Orange normaliter verreweg de duurste zijn. Als ik zelf uit zou rekenen wat ik persoonlijk bij Orange kwijt zou zijn ... slik. Dat gaat dik door de 100 euro heen. Bij Telfort betaal je voor hetzelfde een euro'tje of 60 (400 - 500 minuten, 75 SMS berichten). Bij KPN, T-Mobile en Vodafone zijn er ook goedkopere oplossingen te vinden - makkelijk zelfs.

De voordelen die Orange kan bieden voor de forse prijsverschillen zijn simpelweg niet goed genoeg. Een iets betere service & de bundelstructuur. Ze moeten echter op termijn toch wat aan de tarieven doen om aantrekkelijker te worden voor klanten. Een algehele prijsverlaging van zeker 20 procent op de belminuten zou een goed begin zijn. Het afschaffen van de SMS-bundels ten faveure van een algemene prijsverlaging voor SMS zou een goede tweede stap zijn. Orange kan best duurder zijn dan de rest - veel mensen zijn bereid meer te betalen vanwege de bundelstructuur - maar je kunt ook te ver gaan. En dat doet Orange nu.

.

› reageer

user001:

uitstekend samengevat! _/-\o_

› reageer

hmm... heb net een orange abo32,50 afgesloten voor 1 jaar met een aantrekkelijk cashback en een los toestel (nokia 6230i vanwege de vele mogelijkheden, waarbij ik niet meteen beperkt ben)gekocht.
Op basis van mijn ingevoerde mob gebruik (op dit moment nog geen uur bellen per maand, gaat wel meer worden en ongeveer 70 sms per maand) kwam dit abo er als voordeligste uit. Kan evt na half jaar nog naar orange 22,50 terug en 'verbel' dan voor nog geen euro 1,50 per maand.
Verwacht dat zo'n toestel bij normaal gebruik toch zeker 3 jaar meegaat. Als ik dan jaarlijks naar redelijke aanbieding abo op zoek ga, ben ik volgens mij beter uit dan met prepaid (ca 150,= per jaar aan kaarten)

› reageer

o ja, en het grote voordeel van orange vind ik als 'onregelmatige' gebruiker dat alles uit de bundel gaat en je tegoed onbeperkt meegaat. Kan ik wellicht in een andere maand wat meer bellen of sms'en.
Heb wel een sms 60 afgesloten. En sms dan voor 10 cent.
Starttarief voor bellen is i.t.t. andere providers een nadeel en relatief hoog.
Kortom; keuze zal heel sterk afhankelijk zijn van je (kwaliteits)eisen, je sms- en belgedrag en vooral denk ik van het gevoel dat je bij een provider hebt op basis van zijn via internet aangeboden informatie.
En verder is het een oerwoud waarin je verdwaald en verzuipt als je op zoek gaat naar een geschikte abo.
't is maar hoeveel (dure) vrije tijd je eraan wil besteden om een aantal euro's te besparen.

Ik wil niet pleiten voor Orange, want ik heb ook lang getwijfeld tussen Telfort en T-mobile.
KPN en VODAFONE vind ik sowieso te duur en heb met vodafone wat service betreft minder goede ervaring.

› reageer

Jullie moeten wel liever zijn voor elkaar zeg

@amido:
Nederlanders zijn niet zuinig. Ze houden alleen niet van bull shit aankopen. Nederlanders kopen alleen wat ze aan staat en wat ze echt nodig hebben.

Nederlanders zijn ook niet lui voor wat betreft dit onderwerp. Ze hebben het in het artikel over 'willen' en dat is wat anders dan 'doen'.

Denk dat het ook een belangrijk punt is het verschil van willen en doen wat dit betreft. Anders zou Orange alleen nog maar kleiner worden (en misschien worden ze dat ook wel ).

Race tegen de klok.. wie gaat er als eerste weg van de Nederlandse markt.. Orange of Telfort

› reageer

Telfort verdwijnt niet van de Nederlandse markt... Dan zie ik eerder T-Mobile nog van de Nederlandse markt verdwijnen...

› reageer

@scummie: ik kom uit Den Haag: "ik ben lief, ik ben lief"
(dat zong de ADO Den Haag aanhang ook nadat die "andere" spreekkoren werden verboden>)

ontopic: Het willen switchen en het daadwerkelijk doen is inderdaad twee! Maar waar het mij met name omgaat is dat het dus vaak verkeerde zuinigheid is!

En Telfort of Orange weg is voor beide jammer.
De telecommarkt is nog steeds niet verzadigd.
Dus er is genoeg plaats voor concurrentie.
Maar in een goede markt kunnen inderdaad ook verliezers zijn.
En ik zou het echt jammer vinden als dat Orange zou zijn.
Heb veel plezier gehad de laatste jaren aan het (opgespaarde) beltegoed bij het bellen naar en in het buitenland!
Ik weet zeker dat ik bij andere providers honderden euro's kwijt was geweest bóven de maandelijkse kosten.
Voorbeelden genoeg in mijn kennissenkring die bij Vodafone, T-mobile of KPN zaten en toch nog daar gebleven zijn.

› reageer

@Roppie: Dat is jou persoonlijke voorkeur
Als je reeel bent en je kijkt naar de omzet verschillen. T-Mobile heeft dan bijna een omzet wat Telfort en Orange bij elkaar aan omzet hebben. Lijkt me dus onwaarschijnelijk dat T-Mobile van de markt verdwijnt in NL.

Ook ik denk dat Telfort niet zo snel zal gaan, maar Orange daar in tegen....

@Amido:
Verkeerde zuinigheid is het niet. Een cosument kiest toch wat hij/zij het meeste aanspreekt. Ik weet ook wel dat de kans bestaat dat mijn belkosten omlaag kunnen (ongeacht of het wel/niet bij T-Mobile is). Ik ben tevreden met de diensten en de services van mijn huidige provider (T-Mobile) en dan zie ik geen reden om dat te veranderen.

De telecommarkt is nog steeds niet verzadigd.
Dus er is genoeg plaats voor concurrentie.
Maar in een goede markt kunnen inderdaad ook verliezers zijn.
En ik zou het echt jammer vinden als dat Orange zou zijn.

De Telecom-markt is weldegelijk verzadigd. De mensen hebben nu uit narigheid in de meeste gevallen meer dan 1 mobiele telefoon actief. Het GSM netwerk in Nederland is in zijn geheel verdeeld en de provider kan nu alleen nog maar hopen dat zijn product genoeg klanten aanspreek en blijven voldoen aan de wensen van de markt.

Jou ervaring met Orange is positief. Gelukkig maar voor Orange, want zoals de titel al zegt.. de kans is groot dat Orange veel gaat verliezen aan marktaandeel.

› reageer

T-Mobile en Vodafone (de internationale concerns) zijn beide hard bezig om in heel europa een netwerk te hebben. Vanuit die strategie is het aannemelijk dat vodafone en t-mobile nooit een netwerk verkopen, aangezien het europeese marketing voordeel veel groter is dan de verkoop van een netwerk in 1 land op kan bregen.

Omdat je aan mag nemen dat ook KPN niet te koop is, komen alleen orange en telfort in Nederland in aanmerking voor overname of 'fusie'.

› reageer

@ Koos Koets,

ik vraag mij af welke provider zoveel geld heeft om OF Orange OF Telfort over te nemen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik al veel eerder had verwacht dat Telfort overgenomen zou zijn (eigenlijk al in de tijd van O2 toen het juist erg slecht ging).

Nou behoort Orange tot de kleinste providers, dus het is niet onwaarschijnlijk dat ze als zelfstandige provider binnen twee jaar kassie wijlen zijn (op zich wel jammer, maar aangezien ze niet gelijktijdig mee kunnen komen met de "grote jongens", denk aan UMTS, relatief dure binnenlandse tarieven/ starttarief zie ik dat als Orange klant wel gebeuren als ze niet een drastische koerswijziging doorvoeren).

Ik ben over het algemeen wel tevreden over Orange, ze hebben op tijd nieuwe tariefswijzigingen doorgevoerd, maar omdat die hele markt tariefwijzigingen doorvoerde is het per saldo geen verbetering. Ik denk dat ze een goede slag zouden slaan als ze:

1. het start tarief afschaffen (of op bijv. 2 cent ipv 6 cent zetten)
2. over de hele linie de binnenlandse tarieven binnen abonnementen/bundels verder verlagen.

Ik denk dat ze op lange termijn juist meer inkomsten zullen krijgen omdat je nu twee keer nadenkt om mobiel te bellen (vanwege het starttarief). Veel belletjes zijn over het algemeen kort denk ik (zo van "ik kom iets later"....meer dan 30 seconden ben je dan niet kwijt denk ik...maar je betaalt wel premium prices dan vanwege die 6 cent starttarief....KPN is in dat opzicht niet veel beter als ze meteen tot 1 minuut gaan berekenen).

Ik ben benieuwd wat op lange termijn de doorslag zal zijn voor de kleine spelers om als Provider te kunnen overleven. Ik denk dat je er uiteindelijk niet aan ontkomt om snelle data diensten te leveren. Orange vind UMTS totaal onbelangrijk/interessant en te duur, misschien kunnen ze daardoor beter door een grote speler worden overgenomen met meer klanten, cashflow en mogelijkheden om makkelijk uit te bouwen.

› reageer

Telfort is de eerste die is overgenomen, hoe lang zou het nog duren voordat Orange wordt overgenomen?
Of zou dit gunstig zijn voor Orange?

› reageer

Ik denk, nu Telfort door KPN is overgenomen, het voor Orange juist moeilijker zal worden. Het is nu wel een heeeeel erg kleine speler tussen de grote jongens (binnen nederland dan.....in Frankrijk en Engeland is Orange geloof ik wel een van de grotere spelers).

Het nadeel van Orange? Nu hebben bijna alle providers UMTS binnen handbereik. Orange staat nu met zijn mooie reclame filmpjes iets te verkopen wat technologisch zwaar achterhaald is. Zij denken : Image is Everything, de klant kan zo misleid worden van het feit dat ze technologisch niet vooruitstrevend zijn (althans niet op data communicatie).

Orange.....watch your tail buddy!.....en dat zeg ik nu als Orange klant

› reageer

Volgens mij is dit juist gunstig voor Orange. KPN zal Telfort echt niet volledig los laten bestaan; Het zal wel net zo gaan als bij KPN zelf: glossy reclames, en om die te betalen, hoge tarieven. Zonder dat de service iets verbetert. Ben bang dat ik over een krap jaar niet meer zo'n samenbellen 500 opnieuw kan afsluiten voor 2,50 per maand.
Maar op deze manier blijft Orange over als niche-speler. En juist in de niches kan heel veel winst zitten als je maar niet de behoefte hebt om in omzet een grote te willen zijn. Orange heeft juist met zijn echte alles-in-één-bundel een mooi nicheproduct, waar ik met veel plezier gebruik van maak in en naar het buitenland. En omdat wij toevallig steeds weer opnieuw de cashbacks meepikken, wil dat nog niet zeggen dat de rest van Nederland dat ook doet.

› reageer

Orange is helemaal niet duur. Ik heb stuk of 10 gratis abo's gehad van Orange, heb geen één cent (extra) uitgegeven.

› reageer

@masterck.

tja, we zijn niet allemaal zo gelukkkig geweest om een gratis Belcompany abo van Orange te krijgen (ik was telkens te laat...hehe). Het is voor Orange zelf denk ik niet zo interessant al die gratis abonnementen. Het is belangrijk dat ze nu meer klanten krijgen op een of andere manier en toch enigzins in diensten hun pakket DRASTISCH uitbreiden. Ik weet het, UMTS en andere nieuwe diensten zijn duur, maar Orange zal nu echt stappen moeten nemen om niet al hun geld aan fancy "ik ben je vriend zonder poespas"- reclames a la BEN besteden.

France Telecom......kijk goed naar de nederlandse markt, er gebeurt momenteel veel in telecom land. Denk maar niet dat je nog vele jaren lekker kan voortkabbelen met je huidige aanbod....op een gegeven moment moet je met de tijd mee (ondanks super paketten van het uit 1 bundel bellen, onbeperkt meenemen van je bundel en een goede Klanten Service). Ze hebben wel een niche.....dat wel....maar op langere termijn zie ik de huidige Selling points niet meer zo effectief ten tijde van introductie.

"Vooral Orange klanten willen een andere provider" ....deze titel heeft wel waarheid (voornamelijk al die gratis ABO's van de de afgelopen jaren die nu aflopen of afgelopen zijn zullen niet verlengd worden denk ik (aangezien ze voor buitenland bellen gebruikt werden voornamelijk).

› reageer

Orange is in het buitenland wel duur. Vanuit Zweden bijv. bel je voor 1,15 naar Nederland. Telfort is daar 0,80 cent. Hetzelfde geldt voor Duitsland. Dat scheelt veel te veel. Vooral als je vaak in het buitenland zit.

› reageer

Zo lang de cashdeals goed zijn, het beltegoed behouden blijft en met behoud van beltegoed kan overstappen naar Orange Ready ga ik daar niet weg.

› reageer

casper> en dat gaat nu juist veranderen...

› reageer

Tiepmiep, maar bij TF is gebeld worden ook weer 80 ct, bij orange 65. Dus ja het hangt er helemaal vanaf. Denk idd wel dat ondanks Orange USP's dat ze toch wel een andere koers moeten gaan varen, want alleen hiermee redt je het niet!

› reageer

Ja en zo kan je uren door discusieren wie de beste en/of de goedkoopste is.Ik vind het heel persoonlijk want het hangt van zoveel factoren af bv. cashback aanbieding,wat doe je met je abo,waar ben je het meest(ivm netwerkdekking)en zo zullen er nog meer factoren zijn.KPN en Vodafone mogen dan landelijk de beste dekking hebben maar bij ons op de camping werken ze nauwelijks terwijl Orange en Telfort een prima bereik hebben.En daar gaat het om dat het waar JIJ zit goed werkt ,daarna kan je naar de andere factoren gaan kijken.

› reageer

@Koos Koets

Eerst zien, dan geloven.

› reageer

Nu KPN Nieuwe bundels krijgt vanaf 1 juli met 1jr geldigheid, moet Orange gaan oppassen. KPN pakt t slim aan, met aan de ene kant de all-in bundels, en de goedkope HI abo's voor jongeren. Verder vele zakelijke abo's en nu dan telfort voor de onderkant van de markt.

› reageer

op het moment heeft orange het goedkoopste abonnement.... misschien zien jullie het niet maar voor 300 euro in 1 jaar bellen en maar 7,50 betalen...... dan zeggen de tarieven per minuut ook niet veel.

je moet het totaalplaatje bekijken.wat je nou echt netto betaald in een jaar en eventueel ook wat je eigen verbruik is.

verders denk ik dat orange binnen enkele termijnen de tarieven verlaagd om de concurrentie te verhogen. ze willen beter zijn dan kpn mobielpus. qua bereik lopen ze daarop achter, dus daarom zullen ze de tarieven aantrekkelijker moeten maken.

we shall zee

› reageer

Ik ben erg benieuwd of ze vanuit Orange een officiële reactie durven/willen geven op deze ontwikkelingen binnenkort, of misschien zijn ze nu zo voor het blok gezet dat ze daar zo 1,2,3, geen direct antwoord op hebben. Ik had vanavond nog 1200 gebeld (KS Orange) maar zij konden ook niets zeggen (of wilden neits zeggen...."meneer, voor zover ons bekend is, is Orange echt niet van plan zijn tarieven te veranderen omdat andere providers dat toevallig doen".

› reageer

Orange reageert altijd enorm traag, zie de laatste tariefswijziging. Snelle veranderingen hoeven we dus niet te verwachten. Maar vanaf 1 juli is het absoluut een feit, Orange is verreweg het duurste netwerk van Nederland. En daar wegen die voordelen echt niet meer voldoende tegenop. Natuurlijk zijn er een paar mensen die graag iets meer betalen om hun tegoed onbeperkt mee te nemen en alles uit 1 bundel te betalen maar dat zijn er echt te weinig om voldoende aan te verdienen.

Het netwerk is nog steeds niet echt geweldig, voor de klantenservice betaal je € 0,10 per minuut, buitenland is erg duur en de tarieven zijn veel te hoog.

› reageer

Een puntje: als het netwerk binnen de kortste keren gaat leeglopen, hebben ze een sterk punt: de beste netwerk capaciteit! (heerlijk i.c.m met alles-uit-een-bundel en een mega cashback )

› reageer

@robert-jan,

dat zou wel luxe zijn, Orange als Personal Provider, waar ze je bij je voornaam kennen, waar de champagne uit de kast wordt gehaald als je als orange klant een Orange shop binnenloopt......maar ja

Ik denk dat France Telecom Orange dan gewoon geheel verkoopt (zoals O2 met het huidige Telfort deed) en krijgen we misschien over twee jaar de situatie dat het zelfstandige Orange wordt overgenomen door Vodafone : P (voor 1 miljard euro). Maar dat denk ik niet.....hehehe

Ik ben trouwens sowieso wel benieuwd naar de cijfers van Orange (recente klantaantallen, groei tov dezelfde periode vorig jaar, plannen voor de toekomst (als Orange Nederland tenminste begrijpt wat vooruit plannen is) en omzet. Misschien zijn ze achter de schermen al lang met andere partijen in overleg.....wie weet (voordat er een daadwerkelijke en niet onwaarschijnlijke leegloop plaats zal vinden).

› reageer

De laatste cijfers waren toch best goed? Klantenaantal flink gestegen, evenals omzet. Alleen ARPU was gelijk of ietsje lager. Maar zullen binnenkort wel met 2e kwartaalcijfers komen.

Maar ik denk idd wel dat orange t lastig gaat krijgen...

› reageer

Van Orange zelf:

kerncijfers Orange Nederland N.V.

aantal klanten 1,701 miljoen
aantal Orange-werknemers meer dan 1.300 (incl. verkoop)
aantal Orange shops 53, inclusief 4 shop-in-shops in de V&D winkels
marktaandeel 11,3% (aantal klanten)
dekking 98,6% van het land; 99,9% van de bevolking
omzet 2004: 592 miljoen Euro
2003: 464 miljoen Euro
2002: 400 miljoen Euro
2001: 363 miljoen Euro
2000: 215 miljoen Euro
vergunningen GSM 1800 / EGSM en UMTS
roaming Meer dan 156 landen, meer dan 272 partners

Wilt u contact met ons opnemen? Op deze pagina vindt u alle informatie. Heeft u een afspraak en wilt u langskomen? Wij hebben ook een routebeschrijving.

Adres:
Groenhovenstraat 2
2596 HT Den Haag

Postbus 95313
2509 CH Den Haag

Tel. 06 48 999 000
Fax 06 48 998 000

› reageer

Speculatie niet meer relevant. Zie bericht van donderdag dat France Telecom alles onder de Orange naam gaat plaatsen. Dat betekent dat Orange (mobiel), Wanadoo (breedband internet) en Equant (grootzakelijk) samengaan. Wordt dus een soort triple play speler die op zich veel te bieden heeft en opgeteld nog behoorlijk veel klanten heeft ook. Orange is daarmee zeker geen kleine speler meer in Nederland! (in veel andere Europese landen zijn ze sowieso al groot, ook zonder deze samensmelting).

Wat het onderzoek betreft waarmee deze threat begon begreep ik dat er van de 1350 ondervraagden 140 Orange klanten tussen zaten. Dat daarvan 18% aangeeft mogelijk naar een andere operator over te stappen kan gelukstreffer zijn. Afgelopen jaar is Orange in ieder geval meer dan 20% gegroeid en was daarmee een van de grootste stijgers. Zou me niets verbazen wanneer een concurrent zo'n onderzoekje in het leven heeftr geroepen. Als dat zou is zou ik dat wel erg min vinden en niet getuigen van kracht van die andere partij.

› reageer

Nog best slimme zet van Orange..

KPN heeft ook een soort gelijke.. Ben benieuwd of DT dat ook doet met T-Mobile en T-Online etc.

› reageer

Orange mag dan wel gegroeid zijn, feit blijft staan dat ze nog veel werk te verzetten hebben. Een iets actievere houding begint idd met het duidelijk naar buiten treden naar de buitenwereld. Slimme zet om dit allemaal onder de Noemer ORANGE te brengen.

Sinds vandaag is ook de monopolie positie van KPN verdwenen begreep ik, zij kunnen dan met Wanadoo (zometeen dus ook gewoon Orange) mobiele telefonie, vaste telefonie en ADSL en later evt. UMTS diensten leveren.

Ook heb ik gezien dat de tarieven van KPN Mobiel Plus achteraf toch niet zo fijn in elkaar steken dan ik in de eerste instantie dacht, dus wat dat betreft heeft Orange met zijn huidige Free Abo's nog een redelijk sterke troef in handen.

Laten we hopen dat Orange nog wat andere innovatieve zaken weet te introduceren.....ik ben erg benieuwd wat ze nog uit hun hoed weet te toveren. Hard nodig, want anders zou op lange termijn de topic titel meer waarheid worden dan ze lief is (zeker als al die gratis abo's of goedkope cashback abo's aflopen).

› reageer

ze gebruiken hun e-gsm frequenties nog steeds niet (telfort wel)

› reageer

Leuk die omzetcijfers, waarom staat winst/verlies per jaar er niet bij?

› reageer

@ronnie1984,

die cijfers staan niet vermeld omdat het dan waarschijnlijk te pijnlijk is als blijkt dat de winst uiteindelijk niet zo heel hoog is denk ik. Of: vinden ze die informatie zo oninteressant dat ze die bewaard hebben voor het financieel kwartaal-of jaarverslag (en welke consument gaat daar nu om vragen he!.........voor de doorsnee consument waarschijnlijk dodelijk saaaaaaaaaai ).

› reageer

@ foto.., denk ook dat dat de reden is. De mobiele markt is zowieso aan het groeien en dus is het ook niet zo gek dat de omzet groeit.

› reageer

Volgens mij heeft Orange geen plannen meer om alles onder de noemer Orange te plaatsen......ik denk dat Wanadoo als merk op zich in de markt zal blijven opereren.

Verder staat er in 2006 vrijwel zeker de lancering van UMTS van Orange op de planken. Deze signalen krijg je steeds vaker en duidelijker via Orange medewerkers (KS en Shops). Het zou tijd worden....!

De veranderingen de laatste maanden (niet meer mee kunnen nemen van overgebleven belbundel naar prepaid, tenzij je alles voor die tijd opbelt/ anderszijds verbruikt) zullen in ieder geval Orange niet veel goed doen vrees ik. Zoals in ander topics ook werd vermeld: bij Orange zijn ze koopjesjagers liever kwijt dan rijk.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Dit onderwerp is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.