Microsoft brengt goedkope smartphone naar Europa

Tja....als ik voor zo iets zo kiezen zou deze toch echt een flink stuk goedkoper moeten zijn dan bijv. de C500 die wel mooi is om te zien (m.i.). Anders zou het voor de meesten niet lonend zijn denk ik. Of je zou ze idd cheap als prepaid smartphone kunnen aanbieden. Sowieso zou ik persoonlijk altijd voor smartphones kiezen als deze bijna net zo duur zijn dan gewone telefoontjes (ze zijn niet veel groter, maar hebben veel meer functionaliteit zonder meteen aan een nutteloos gadget te denken).

› reageer

Dinsdag 21 juni 2005, 16:38 - Microsoft legt momenteel de laatste hand aan een instap-smartphone die wereldwijd wordt uitgebracht.

De smartphone, die de codenaam Peabody heeft, zou eerst alleen op de Indiase en Chinese markt verschijnen. Microsoft zegt nu ook brood te zien in een grootschalige release.

Peabody is het softwareplatform dat Microsoft in samenwerking met het bedrijf Flextronics heeft opgezet. De naam staat voor een verzameling van meer dan 18.000 programma's voor mobiele telefoons. Deze kunnen door fabrikanten en zogeheten oem's (original equipment manufacturers) worden gebruikt bij de productie van smartphones.

De planning en ontwikkeling van de Peabody-smartphone zijn reeds voltooid, aldus Microsoft. Het softwarebedrijf werkt nu met fabrikant Flextronics verder aan de hardware.

Het mobieltje draait op een volledige versie van het onlangs uitgebrachte Windows Mobile 5.0. Het kan worden aangesloten op het gsm en gprs-netwerk. Een prijs en lanceringsdatum zijn nog niet bekend.

Bron:webwereld

› reageer

Hij ziet er ook niet echt duur uit...

› reageer

Mijn god wat een lelijk ding. De WM2003 smartphones die nu uitkomen worden steeds kleiner en dit is wel een achteruitgang

Maarja je moet toch iets om m goedkoop te houden

› reageer

Valt mee te leven maar echt denderend is ie niet... klein scherm.

› reageer

Hij heeft wel mooie grote softkeys, dit i.t.t bijv de SDA. Dat is dus wel handig. Het homescreen is ook mooi, ik kan die indeling op mijn ROM versie niet selecteren.

› reageer

Het homescreen kun je met een beetje moeite zelf aanpassen. Het is uiteindelijk gewoon een XML bestand.

Maar goed, Microsoft heeft natuurlijk dringend behoefte aan een goedkope telefoon op basis van haar OS. Ben benieuwd of dit toestel als prepaid verkocht gaat worden.

› reageer

Tja....als ik voor zo iets zo kiezen zou deze toch echt een flink stuk goedkoper moeten zijn dan bijv. de C500 die wel mooi is om te zien (m.i.). Anders zou het voor de meesten niet lonend zijn denk ik. Of je zou ze idd cheap als prepaid smartphone kunnen aanbieden. Sowieso zou ik persoonlijk altijd voor smartphones kiezen als deze bijna net zo duur zijn dan gewone telefoontjes (ze zijn niet veel groter, maar hebben veel meer functionaliteit zonder meteen aan een nutteloos gadget te denken).

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.