T-Mobile Start dit jaar UMTS

@Koen,

dat kreeg ik ook van de Telfort KS te horen, dat na de zomervakantie consumenten een aanbieding kunnen verwachten voor het EDGE netwerk (dat zou dus betekenen dat ze met EDGE nu al bijna landelijke dekking zouden moeten hebben?).

EDGE is nu alleen voor zakelijke klanten (de aanbieding is 30Euro flat fee ipv 50 euro flat fee per maand). Dat is wel wat beter al dan de Flat fee van KPN van 89 euro (oke, dan heb je wel UMTS...).

› reageer

Bron Yahoo:

T-Mobile Offers 3G Web Access to Germany
Wednesday June 29, 5:20 am ET
T-Mobile Offers 3G Internet Access to German Subscribers; Other Countries to Follow

FRANKFURT, Germany (AP) -- Germany's T-Mobile International AG said Tuesday it has launched high-speed Internet access on mobile phones for its German subscribers and plans to expand the service to Britain, the Czech Republic and the Netherlands this year.

T-Mobile, part of Deutsche Telekom AG, said the subscription-based service -- called web'n'walk -- is available for $12.10 a month in Germany and lets users access the Internet over its 3G network.

Third-generation networks offer faster delivery of data and pictures than earlier systems. Initially, operators had slowed the launch of 3G because of a dearth in handsets for consumers, but with the rollout of new phones, the networks have started gaining in popularity.

Rene Obermann, T-Mobile's chief executive, said he expects the number of subscribers to reach more than 100,000 by the end of 2006.

T-Mobile said it also reached a deal with Google Inc. to make its popular search engine the preset home page for T-Mobile phones that can access the Internet.

› reageer

Hmm nou het zal mij benieuwen, dat gehele umts gaat hier geloof ik floppen.

Tarieven te hoog, echt leuke diensten te schaars.

In Japan hebben ze een flatfree abo met multiplayer games op je gsm, dat is tenminste leuk

› reageer

De reden waarom in nederland UMTS niet zo snel gaat en in Japan wel ligt eerder in het feit dat de meeste mensen hier ADSL of Kabel hebben. In Japan is dit relatief weinig (weinig mensen hebben een kabel of adsl aansluiting in hun woning).

Daarentegen is wireless internet wel veel in gebruik en dus is de afzet van dergelijke umts diensten ook groter. De reden waarom het in nederland ook niet wil vlotten is dat de aanbieders er denk ik teveel vanuit gingen dat we massaal als kippen zonder kop wel flink zouden dokken voor die data MB's (wat dus niet het geval is, ons bent zuuunig) en ik denk dat ze zich al rijk hadden gerekend (KPN en Voda).

UMTS loop momenteel ook niet echt storm. Daar komt T-Mobile nog eens bij. En alle drie aanbieders (en als Orange het in 2050 ook eindelijk voor elkaar heeft gekregen om ook UMTS aan te bieden zijn het er 4) hebben te dure abonnementen die nooit betaalbaar kunnen aanbieden denk ik voor het gewone volk.

Verder merk ik dat ze UMTS (maar ook EDGE van Telfort) graag het liefst aan zakelijke gebruikers willen slijten (als het gaat om data via een PCMCIA kaart voor laptops). Alsof consumenten (lees: de niet-zakelijke gebruiker die geen KvK inschrijving op zijn naam heeft staan) geen laptops hebben waar ze op willen internetten tegen een betaalbaar tarief. Bij KPN en Vodafone kan het wel maar dat is haast niet op te brengen financieel. Telfort is al goedkoper, maar die kunnen particulieren niets leveren qua pc cards (heel misschien dat ze na de zomervakantie ook EDGE via PCMCIA aan particulieren gaan leveren).

KPN/ Telfort: UMTS / EDGE
Vodafone: UMTS
T-Mobile: UMTS
Orange : deze zitten nog in een UMTS testfase (volgens KS Orange).

Tel daar nog ff de Hotspots van KPN en T-Mobile bij op en iedere Boere### kan zien dat er, zoals het er nu uit ziet, een overschot aan Data diensten zal ontstaan. En ook nog eens te duur dus voor Jan met de Pet (als hij al het nut van snel draadloos internet ziet terwijl hij alles al kan doen met zijn ADSL light internet van 15 euro/m of zelfs zijn internet inbel accountje).

Poll vraag die handig is voor UMTS aanbieders:
"Geachte klant, hoeveel zou u maximaal per maand willen betalen voor Flat Fee UMTS internet?" Keuze: 30, 40, 50, 60 of 70 euro per maand. (EDGE zou met een data limiet van 1 Gig/mnd op 50 euro komen, UMTS zal momenteel zo'n 90 euro p/m kosten.....een bedrag dat ik de gemiddelde niet-zakelijke gebruiker niet snel op tafel zie leggen).

› reageer

Ik heb via google de Sonyericsson GPRS/EDGE/WLAN kaart voor 279,- euro gezien op een Franse site. (volgens mij losse verkoop). Wirelesscircle heeft 2 kaarten op de site in de aanbieding met abonnement. Vooral bij een 1 jarig abonnement worden de kosten met 42,95 per maand dan toch wel erg hoog! Een 2 jarig abonnement is met 29,95 in de maand relatief gezien nog veel duurder! In mijn ogen kan je net zo goed een Nokia 6230i (of ander EDGE toestel) kopen en die via een bluetooth USB dongle aan je laptop hangen. Als EDGE landelijk is beloofde Telfort ook met een consumenten aanbod te komen. Ik ben benieuwd.

› reageer

@Koen,

dat kreeg ik ook van de Telfort KS te horen, dat na de zomervakantie consumenten een aanbieding kunnen verwachten voor het EDGE netwerk (dat zou dus betekenen dat ze met EDGE nu al bijna landelijke dekking zouden moeten hebben?).

EDGE is nu alleen voor zakelijke klanten (de aanbieding is 30Euro flat fee ipv 50 euro flat fee per maand). Dat is wel wat beter al dan de Flat fee van KPN van 89 euro (oke, dan heb je wel UMTS...).

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.