VodafoneSuper Sim Only

ik kwam laatst blategen.
Daar staan van vele online gsm shops de sim only abonnementen gerangschikt. Zodat je de prijzen kan vergelijken.

al iemand ervaring mee?

› reageer

Check Gsmexpress.nl, de nieuwe Vodafone Sim Only,

Vodafone € 22,50 voor € 5,95!!
Vodafone € 27,50 voor € 6,95!!
Vodafone € 35,00 voor € 8,95!!
Vodafone € 50,00 voor € 12,95!!

Lijkt me boeiend....

› reageer

idd, ziet er goed uit.
Ik heb ff gebeld, het zijn echte sim-only´s, dus geen cashback maar een lagere factuur.

› reageer

Volgens mij is die 50E bundel 14.95, maar nog steeds interessant natuurlijk.
Maar kijk ook even bij de fantastische aanbieding van een Telfort Sim only Samenbellen Basis abo voor slechts 7.50E per maand!

› reageer

toevallig ben ik net simkaartje nodig

› reageer

Net eens gebeld info.
Wordt er opgenomen "Goedemiddag Centerparcs" en vervolgens wordt er opgegooid... Goede eerste indruk...

Tweede belletje werd ik overigens netjes te woord gestaan.
Iemand overigens al ervaring met GSMExpress?

Daarnaast erg netjes dat men een 0800-nummer heeft.

› reageer

:

› reageer

Jo he dies relaxed, je betaalt omgerekend 3 of 4 ct per minuut!
Dit is 10x beter dan een CB.

› reageer

Ik kan op de site wel de akties vinden , maar zie niet of het voor 1 of 2 jaar is. Heeft iemand dit wel kunnen vinden?

› reageer

het is voor 1 jaar, ik heb ze gisteren gemaild.

Snelle reactie van hun gehad binnen 1 uur!

› reageer

Volgens dit artikel bestaat Gsmexpress pas enkele maanden, er zullen daarom nog niet zoveel Telecomvergelijkers 'met gsmexpress-ervaring' zijn.

› reageer

De site van gsmexpress toont ook wel erg veel overeenkomsten met die van Telfort

› reageer

Van dezelfde makers

› reageer

iemand deze aanbieding al met succes besteld ?

› reageer

Nee, maar zag dat ondertussen ook bij belnu, typhone, gsmweb deze aktie is.

› reageer

Heb nu een bestelling van een VF S-O abonnement lopen bij Gsmexpress.
Tot nu toe tot grote tevredenheid.
Bij vragen altijd snel antwoord, bellen is gratis dus geen duur 0900-nummer. Verder kan ik de status van m'n bestelling netjes bijhouden.

Tot nu toe ben ik dus goed te spreken over ze.
Nu de nummerportering en de levering nog goed afhandelen en ik ben helemaal tevreden.

EDIT: Bij bijv. Belnu betaal je 9,95 verzendkosten. Da's niet overal dus even opletten kan je weer een tientje schelen.

› reageer

Ik vraag me af of ze wel kennis van zaken hebben want bij de KS van voda kan je GEEN sms-voordeel op een SO invoeren en bij hun wel :s

Volgens mij is dit gewoon een cashback want hoe krijgen hun het anders voor elkaar dat een 2jarige SO 50 bij voda 25euro kost en dat hij bij hun nog een keer 12.95 is ???

Het is in mijn ogen vaag totdat er duidelijkheid is

› reageer

Het is in mijn ogen vaag totdat er duidelijkheid is
Joh!

Naast de reguliere sim-only's (voor de mensen die niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ) zijn er ook actie-abonnementen. Deze zijn dus goedkoper maar werken NIET met een cashdeal. Zo heb ik zelf een VF sim-only 300 (van voor 15 juni) voor € 5,95/maand, dit bedrag wordt op de faktuur gezet. Normaal zou dit sim-onlyabonnement € 18,75/maand kosten.

› reageer

Ik vind het zo stom dat in deze bundel 1 belminuut evenveel waard is als 1 sms..

Vodafone €22,50
150 belminuten OF 150 smsjes

› reageer

Bij deze actie betaal je bij het 200 minuten abonnement maar 3 cent voor een minuut bellen of een sms. Bij een 150 minuten abonnement betaal je overigens nog steeds maar 4 cent per minuut/sms...
En nóg vindt je het te duur. Ik snap jou écht niet hoor.

› reageer

Te duur?
Wie vind dat?

› reageer

Geld deze factuurkorting voor altijd? of gaat vodafone na 1 jaar gewoon 50 euro berekenen op de factuur?

› reageer

reguliere simonly van vodafone is 40% korting bij 1 jarige contracten en 50% korting bij 2 jarige contracten.
Deze kortingen gelden levenslang.. zo lang je abo laat lopen dus..

Simonly's die in deze topic besproken worden zoals onderandere 12.95 voor 50 tegoed heten super-simonly (75% korting) en die gelden slechts zolang je contract duurt, daarna val je terug op regulier simonly tarief.

› reageer

Klopt.
Voor TV'ers niet zo'n probleem.
Die hebben dan iig het eerste jaar voor een erg leuk bedrag kunnen bellen. De gemiddelde TV'er kijkt toch ieder jaar naar de beste koopjes bij het aflopen van zijn/haar contract.

› reageer

Klopt

› reageer

Ik wil graag ook een Vodafone Super Sim-only. Mijn telfort abo loopt de 29e af en wordt dan omgezet in een prepaid dienst. Deze actie loopt (van Vodafone) tot ergens eind juli. Als ik nou mijn VF abo bestel kan ik dan nog een tijdje wachten met nummer porteren zodat ik zeker weet dat mijn nummer vrijgekomen is?

› reageer

Super S.O. of S.O. met 40% discount. Bij welke van de 2 is het mogelijk om een Vodafone Live bundel te nemen? ik stel deze vraag hier en niet meer bij de Customer Service van VF omdat de medewerkers elkaar tegenspreken.

Wie weet het antwoord?

cruose

› reageer

@mark_dabomb: als je nu je super sim-only aanvraagt met nummerbehoud, kan je zelf een datum noemen waarop je deze wilt in laten gaan. Kies een datum na de 29e

@crusoe: volgens mij kan je bij elk Vodafone-abonnement een Live-voorraad nemen

› reageer

als je nu n sim-only of een nieuw abonnement aanvraagt met nummerbehoud, kan je dan zelf een datum noemen waarop je deze wilt in laten gaan? ook misschien pas begin 2006 of zit hier een bepaalde datum aanvast ofzo?

› reageer

Ik meen dat het bij de meeste providers maximaal 3 maanden voor de gewenste ingangsdatum is...

› reageer

Bij Vodafone is dat 4 maanden

Bij de meeste andere aanbieders trouwens ook geloof ik

› reageer

T-mobile in ieder geval ook. Althans nummerportering van een andere provider naat tmobile kan 4 maanden van te voren. Een verlenging van tmobile naar tmobile heb je drie maanden de tijd voor..

› reageer

VF150 is 2,95 bij gsm.nl
en 5,95 bij andere shops als gsmeasy.nl en gsmexpress.nl is ie 5,95 per maand. Bijna 2x zo duur dus (maar nog geen geld.
Waar raden jullie het me aan om te kopen?

› reageer

Heeft iemand al achterhaald of het bij de Super Sim-only's, zoals deze bij belbeter.nl nog te bestellen is, nu wel mogelijk is om het SMS-voordeel bij te sluiten?
Bij 2call verkopen ze deze abo's ook maar daar is me verteld dat het niet mogelijk is.
Maar op de site van belbeter staat dat de mogelijkheid er wel is en op de contract aanvraag van belbeter staat het er ook op. Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

› reageer

Heeft iemand al achterhaald of het bij de Super Sim-only's, zoals deze bij belbeter.nl nog te bestellen is, nu wel mogelijk is om het SMS-voordeel bij te sluiten?
Begrijp je vraag niet helemaal, wil jij naast het abo ook nog eens een SMS-bundel afsluiten?

› reageer

Ik denk dat hij de verdubbeling bedoelt voor €2

› reageer

Naam + plaats topic gewijzigd.

Iemand een idee of deze zgn. Super Sim Only's nog in Augustus doorgezet worden?

› reageer

@Melle

Jij zou toch beter moeten weten.
Wacht even rustig het aanbiedingen-topic van augustus af.
Daar komt het vast wel te staan...

› reageer

Haha, ja, ik zat er op te wachten.
Maar aangezien het een netwerk actie is, hoop ik op wat inside information, Vodafone zal de dealers vast wel al kenbaar hebben gemaakt of dit een 'blijvertje' is.

› reageer

Ben inderdaad ook wel erg benieuwd.
En dat terwijl mijn VF super Sim-only nog moet worden aangesloten...
(Helaas pas half sept. )

› reageer

Weet iemand btw of het mogelijk is een prepaid Orange nummer mee te nemen naar zo'n VF 50 abo bij gsmeasy.nl?

› reageer

Ik zou niet weten waarom niet.
In principe kun je ieder nummer porteren...
(uitgezonderd is natuurlijk van VF abo naar VF abo)

› reageer

de €2,- voor smsen voor half geld niet gevonden bij
2call (VF SSO 27,50)
Startelecom (VF SSO 27,50) ook niet...
En bij GSMeasy zie ik het 123 ook niet.
Dus ik heb mijn twijfels. Wel jammer als dit niet kan.

› reageer

Ach, je hebt al een erg goedkoop abo dus ik zou zelf dan het ontbreken van die sms-regeling maar voor lief nemen.

› reageer

Voor de zekerheid ook betermedia.nl op de hoogte gesteld van wat de andere websites meldden, maar zij blijven beweren dat het wel kan (@Melle inderdaad het sms-en voor de helft van de prijs). Eerst wilde ik geen slapende honden wakker maken, maar goed ik zie wel wat er gebeurt.
Over het sowieso goedkoper zijn van de aanbieding gesproken:
Ik heb nu T-mob Sim-only voor 11,75. Ik wilde niet veel duurder uit zijn (uiteraard wat is veel ) Dus ik dacht: Als ik geen SMS-voordeel kan krijgen neem ik die Super Sim-only van 12,95 maar krijg ik het wel dan is die van 8,95 (+ 2 = 10,95) voor mij net zo goed. Vandaar dat ik het wel wilde weten. Maar goed ik zie wel wat er gebeurt. Ik heb ook nog steeds zo'n (Belcompany) Orange free 22,50 simmetje praktisch vol liggen

› reageer

Ik snap de constructie niet helemaal kan iemand 't uitleggen?

Je betaald 5,95 voor een bundeltegoed van 22,50
Je krijgt 150 SMSjes/belminuten gratis --> dat kan bijv 75 min bellen en 75 sms'jes zijn?
En dan heb je DAARNAAST nog 22,50 te besteden aan SMSen en bellen van 4 cent per minuut? 22,50 / 0,04 = 562,5 SMSjes/belminuten ? Dat kan voor 5,95 niet kloppen lijkt me.

Alvast bedankt :/

› reageer

Klopt ook niet. Volgens mij zit het zo.
Voor €5,95 krijg je een abonnement van €22,50. Daarvan SMS je voor €0,15 en bel je voor €0,15 pm. Dus heb je voor €22,50 150 sms of 150 belminuten. Maar als je SMS voor half geld erbij doet, de €2,- betaal je €5,95 + €2,- = €7,95 --> 150 belminuten à €0,15 of 300 sms à €0,075. Het aantal sms/belminuten verhoudt zich dus omgekeerd evenredig met elkaar.

› reageer

Wat ik heb ondernomen want het wordt niet duidelijk.

1. Ik heb klantenservice van VF gebeld. Die vertelde mij dat ik bij een desbetreffende webshop moest zijn omdat zij bepaalde voorwaarden hebben afgesloten met vodafone, dus de webshop kan vertellen tegen welke voorwaarden je het abonnement afsluit.
2. Vervolgens startelecom gebeld of de €2,- optie mogelijk was. Niet bij hun. Hij kan natuurlijk geen antwoord geven wat andere shops voor voorwaarden hebben.
3. Op betermedia.nl staat de 2 euro optie erbij. Dus ik zou zeggen daar afsluiten!! Wat ik niet zie staan is de optie nummerbehoud. Dat is wel zo handig.

Misschien schept dit wat duidelijkheid. Misschien heeft iemand anders andere ervaringen. Gelieve zsm melden want de deadline op betermedia.nl 31 juli 12.00 uur!

› reageer

dit lijkt m eecht een super aanbieding
ik heb het niet zo met dat cashback

kan iemand mij de nadelen noemen van dit abbo?

› reageer

Ja laat maar even weten als het iemand gelukt is, want zou wel chill zijn met die sms verdubbelaar!

› reageer

@Noeltje:
Kort maar krachtig:
- Koop- en servicenummers (090*) buiten bundel

Voor mij geen probleem maar voor jou misschien wel...

› reageer

mmsjes ook buiten de bundel..

› reageer

mms zonder bijlagen gaan uit de bundel... smsvoordeel kan alleen bij originele abonnementen, niet bij sim only abonnementen... als je factuur dus een 100% prijs is, kun je de smsvoordeel nemen...

› reageer

Oh ja, nog een extra dingetje:
Gesprekken korter dan 1 minuut worden berekend als 1 belminuut...

Ben ik nog iets vergeten??

› reageer

@skuitje
Over nummerbehoud: Ik heb ze middels het doorgeven van mijn provider en nr de afloopdatum laten uitzoeken. En vervolgens nog een bijlage met mijn bestelling (via mail) meegestuurd, waarin ik alles nog eens heb neergezet inclusief einddatum huidig contract.
Ik kreeg later op de dag een mail dat het door Vodafone goed was gekeurd en dat ik later te horen krijg of het nummerbehoud gelukt was (zoals het eigenlijk standaard ook gaat).

Dus so far so good.

› reageer

Acties zijn tot medio Augustus verlengd bij GSMeasy...

› reageer

dus als je 1 minuut en 5 seconde beld kost het je 2 minuten?

› reageer

@Noeltje:

Nee, als jij 1 minuut en 5 seconde belt wordt die ook berekend als 1 minuut en 5 seconde.
Bel je nou 25 seconden wordt dat wél gerekend als 1 minuut.

Je kunt het dus als volgt zien:
Bel je korter dan een minuut dan wordt er 1 minuut gerekend.
Bel je langer dan 1 minuut dan wordt er gewoon per seconde afgerekend.

› reageer

dus als ik iemand bel en hij springt op voicmail dan kost me dat een minuut terwijl het in het echt 5 seconde duurd

› reageer

juist

› reageer

Inderdaad...
Steeds meer providers voeren die eerste minuut helaas weer in.
Vodafone heeft het en KPN ook alweer. Wie volgt???

› reageer

ff on topic mensen... Over de eerste minuut is al vaak genoeg besproken in andere draadjes.

@Cherek
Ik kreeg een mail van betermedia.nl dat er geen SMSvoordeel kon worden afgesloten bij VF simonly. DIt staat wel aangegeven op de site maar zij geven als verklaring dat het bij alle VF abo´s staat. Alleen bij SO is het niet mogelijk.

› reageer

Ik hoor het ook net. Ik had gisteren voor een vriend van mij ook de aanvraag ingediend en die kreeg vanmiddag een mail dat het SMS-voordeel niet kan.
Vervolgens heeft hij een mail gestuurd waarom eerder bij mij gezegd werd dat dit wel kon en toen kreeg hij ook een uitleg dat het een misverstand was. Ze hadden begrepen dat klanten zelf later de sms-bundel konden laten toevoegen (Why the F. zet je het dan als optie in de contracten, maar goed), dus daarom stond het er. Maar het bleek helemaal niet te kunnen. Ze hebben mij net een mail gestuurd (nadat ik ook gereageerd had) met hetzelfde verhaal en dat het nu gewijzigd is op de site.
Ik heb de mogelijkheid het contract te laten ontbinden tot morgen 12:00 uur. Ik zit te twijfelen of ik niet beter voor de 450 kan gaan aangezien met dat 1,20 scheelt op mijn huidige abbo. Aan de andere kant bel/sms ik niet zoveel.

› reageer

SMS voordeel is inderdaad niet mogelijk bij SIM Only abo's. Een mogelijke verklaring is dat je al 40 of 50% korting krijgt op je kosten, en dat daarom het SMS voordeel "té veel" voordeel wordt. Althans, zo heb ik het gehoord van Vodafone.

Het is ook geen SOC die ze makkelijk ff kunnen aansluiten, SMS Voordeel is gewoon een abo "op zich".

› reageer

MMS zonder attachment gaat ook uit de bundel, maar wat is een attachment bij een MMSje? Als je een foto neemt, en zonder tekst en geluid aan iemand verstuurt, is dat dan 'zonder attachment'?

› reageer

Een MMS zonder bijlage is eigenlijk hetzelfde als een SMS'je (maar dan eventueel langer), dus alleen tekst. Foto's, geluidsfragmenten en filmpjes zijn altijd "bijlagen" bij een MMS. Dit heeft te maken met de grootte. Tekst stelt niks voor, meestal 1 kB. Foto's enz. zijn al enkele kB's groot, variërend van de kwaliteit van de foto.

Kortom: een tekst MMS valt onder het BasisTarief van € 0,25. Een MMS met een bijlage in de vorm van bijv. een foto (zelfs al zit er geen tekst bij) valt onder het PlusTarief van € 0,50.

› reageer

Met die goede camera's op telefoons tegenweurdig, kan een foto van een mmsje zomaar meer dan 100kb zijn. Dan wordt t vrij prijzig.

› reageer

@vodia, maar dan is het geen Multi Media meer en daar staat de MM in MMS toch voor... Dus als je zeker weet dat de ander MMS heeft geactiveerd, kan je beter tekst MMSjes sturen dan SMSjes, want dan hoef je niet binnen de 160 karakters te blijven.

› reageer

@vodia, maar dan is het geen Multi Media meer en daar staat de MM in MMS toch voor... Dus als je zeker weet dat de ander MMS heeft geactiveerd, kan je beter tekst MMSjes sturen dan SMSjes, want dan hoef je niet binnen de 160 karakters te blijven.
Dat de naam MultiMedia is, heeft natuurlijk te maken met de mogelijkheden van zo'n berichtje. Wat jij daarmee doet, moet je zelf weten. Alleen tekst kan ook!

Zolang je MMS'je niet groter wordt dan 1 (één) kB, valt het onder het BasisTarief van € 0,25. Dat zijn inderdaad meer dan 160 tekens. De enige afweging die je moet maken, is of het voor jou goedkoper is dat je meer sms'jes stuurt (uit je eigen Sim Only Bel & SMS TeGoed), of één MMS à € 0,25 buiten je TeGoed.

› reageer

@vodia, ik had begrepen dat deze MMSjes juist wel uit de bundel gaan:

Gepost door hi-how-r-u op 03/05/2005 21:22
Forum: Vodafone
Thread: 9 Mei 2005: Nieuwe Tarieven Vodafone Abonnee
@ Cherek:

Binnen bundel: Nationaal bellen, SMS, Email zonder bijlagen, mms zonder bijlagen
Buiten bundel: Email met bijlagen, mms met bijlagen, Videotelefonie, prijs 50ct per minuut/mms/mail

› reageer

Inderdaad volgens mij spreek je jezelf een beetje tegen?
Als het mms-je alleen tekst bevat valt het binnen de bundel. De vraag is dan hoeveel tekens je meer in een MMS kwijt kan, en of er vanaf een bepaald formaat (voor mensen die een rapport SMS-en ) het wel als een MMS met bijlage wordt beschouwd.

› reageer

Tekst MMS gaat gewoon uit de bundel. Ideaal, in plaats van lange sms'jes. Met een Nokia kan je bijvoorbeeld 1000 tekens kwijt in een MMS.

› reageer

Ik heb het zelf nog es gecheckt en inderdaad, jullie hebben gelijk, een MMS'je zonder bijlage zit in de bundel. Dat is dus gelijk aan één belminuut of één SMS.

Pas als je dus iets "multi-mediaals" toe gaat voegen, in de vorm van een plaatje bijvoorbeeld, dan ga je het PlusTarief betalen.

Zo, nu begrijp ik het ook.

› reageer

ff off topic dan over de afronding van de 1e minuut, heb vodafone gebeld en die zei dat het gewoon per seconde is met dit abbonement

› reageer

Dat hebben ze dan toch echt fout? Er staat duidelijk online dat t 1e min volledig is, en daarna per sec.

› reageer

Weet iemand of je overgebleven minuten bij een Vodafone Bel & Sms tegoed bundel mee kunt nemen naar een volgende maand?
Ik kan het nergens vinden..

› reageer

Je Bel&SMS TeGoed is altijd twéé maanden geldig. Dus de eerste maand, en wat je overhoudt neem je mee naar de tweede maand.

› reageer

is het mogelijk om NA t afsluiten van het SSO abonnement een SMS Voordeel bundel te nemen? iemand dit al uitgeprobeerd of voor elkaar gekregen?

› reageer

Gepost door Bart_yOi op 08/08/2005 17:42
is het mogelijk om na t afsluiten van het SSO abonnement een SMS Voordeel bundel te nemen? iemand dit al uitgeprobeerd of voor elkaar gekregen?

geen begrijpend lezen gehad op school?

› reageer

wat snap je niet?

› reageer

staat al in dit topic. LEZEN!

› reageer

ow okee.. zeker overheen gelezen dan..
[edit] waar dan?

› reageer

deze superaanbieding is lang niet zo super meer... de thread is ingehaald door de tijd. zowieso is hier al een goedkopere aanbieding:

http://shop.telfort.nl/page.php?pid=2

laten we hopen dat meer aanbiedingen van aanbieders volgen!!

ps. zou me niks verbazen als er over de aanbieding al een string is. dus het is niet de bedoeling dat men inhoudelijk reageert op mijn berichtje!

› reageer

aan telfort heb je weinig als je vaak geen bereik hebt... Liever iets duurder met goedbereik dan goedkoper met geen bereik. Goedkoop wordt zo duurkoop.

› reageer

Bij Telfort loopt de Super Sim Only (90%) ook tot en met Telfort 200 + 100 extra minuten. Bij grotere bundels gelden de reguliere kortingen. (50%). Voor sommige mensen is Vodafone dan ook intressanter.

› reageer

Gepost door skuitje op 10/08/2005 18:03
aan telfort heb je weinig als je vaak geen bereik hebt... Liever iets duurder met goedbereik dan goedkoper met geen bereik. Goedkoop wordt zo duurkoop.

Ligt er maar aan waar je je bevindt, omgekeerd kan namelijk ook.Helaas heeft geen enkel netwerk 100% dekking.Hier bv heeft VF op veel plaatsen geen/slecht ontvangst,ondanks dat dekkingskaart anders doet geloven.Dus hier heb ik niets aan VF om de door jou genoemde reden.

› reageer

ok jongens...

dekking daargelaten... (natuurlijk)

› reageer

Hebben een van jullie ook al een nieuw aanbod gehad?

Ik kreeg een brief van VF met een URL: www.speciaalaanbod.vodafone.nl

Kan ik me super sim only verlengen met een ander SSO. Ik had 50euro voor 12,95. Nu kan ik deze weer nemen en dan betaal ik 16,50.

Iemand deze aanbieding ook gekregen? Zijn er betere alternatieven?

De aanbieding geld tot 17 april, mij abbo loopt in augustus af, moet ik nu verlengen? of zullen er beter aanbiedingen komen, iemand enig idee?

› reageer

Mijn sso 27.50 voor 6.95 van vodafone loopt af in september maar heb nog geen aanbieding ontvangen.

Het moet ook wel een heel goede aanbieding worden aangezien ik in de achterhoek (neede)en geen bereik in mijn stamcafe als de voetbalkantine heb.

› reageer

Buiten de bundel bellen en sms-en kost 0.25 eurocent. Ik kan echter nergens vinden of er ook een starttarief is voor bellen buiten de bundel. Weet iemand dit toevallig?

› reageer

Is er niet, maar de eerste minuut wordt altijd afgerekend: dat kun je zien als een verkapt starttarief dat alleen in rekening wordt gebracht bij gesprekken < 1 minuut.

› reageer

Worden de acties van vodafone volgende maand geprolongeerd?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.