KPN kopieert Base naar Duitsland

Onbeperkt bellen EN sms-en bestaat echter nog niet voor de consumentenaanbiedingen. Gaat vast wel komen.

› reageer

Opvallend nieuws:

In Duitsland en België belt men in mijn ogen in vergelijking tot Nederland in verhouding duur mobiel. (2 jaar contracten in Duitsland vaak het minimum en lagere toestelsubsidies en geen toestelsubsidie in België maar wel de volle abonnementskosten daar.) Een ze gaan dus flatfee bel en sms abonnementen in Duitsland verkopen voor klanten die bellen naar andere klanten die bellen op het Duitse KPN netwerk (E-Plus dus). Ik vind dit wel een actie om straks ook op Telfort uit te gaan halen als er toestemming komt voor de fusie en het een en ander echt rond komt. Base lijkt mij ook een mooi merk voor in Nederland (base.nl is al bezet).

het artikel:

"KPN kopieert Base naar Duitsland

Gepubliceerd op donderdag 28 juli 2005

(P7) KPN Mobiel kopieert de werkwijze en het merk van zijn Belgische dochter Base naar Duitsland om daar de strijd met marktleiders Vodafone, D2 en T-Mobile te intensiveren.
KPN Mobiel lanceert volgende week het merk Base op de Duitse markt, het merk waarmee KPN ook al in Belgie actief is om de mobiele markt. Base is het derde telefoniemerk van KPN op de Duitse markt. Onlangs lanceerde ze ook al het budgetmerk Simyo dat op EasyJet-achtige wijze opereert. Simyo verkoopt SIM-kaarten met prepaidtegoeden en doet dat alleen via het web.

Base brengt flat fee-telefonie op de Duitse markt. Voor een vast bedrag per maand, 25 euro, kunnen Duitse Base-klanten onbeperkt onderling telefoneren en sms'en, ook naar E-Plus- en Simyo-klanten. Dat geldt ook voor telefoongesprekken naar het vaste net. Voor gesprekken naar andere mobiele netwerken geldt een vast tarief van 25 cent per minuut.

In België en Duitsland positioneert KPN zijn mobiele dochters als prijsvechters die zich met heldere tarieven richten op specifieke marktsegmenten. Stan Miller, verantwoordelijk voor KPN's buitenlandse mobiele activiteiten, zag dat het gesegmenteerd benaderen van de markt werkte in België en kopieert dat naar Duitsland. "De Duitse markt lijkt voor ons meer op de Belgische dan de Nederlandse markt", aldus een woordvoerder van het bedrijf."

Bron: planetmultimedia

› reageer

hmm, pure speculatie: Misschien wordt Telfort ook wel BASE...

› reageer

@simba: dat lijkt me onwarschijnlijk; Telfort heeft de afgelopen jaren naamsbekendheid opgebouwd en het is zonde om dat weer weg te gooien. Bovendien lijken de Duitse en Belgische telefoniemarkten meer op elkaar dan op de Nederlndse markt...

Natuurlijk is het wél altijd mogelijk voor KPN, om nóg een merk te introduceren op de Nederlndse telefoniemarkt (Dus naast KPN Mobiel, Hi en straks Telfort). Dit lijkt me voorlopig echter onwaarschijnlijk... Dan eerder een nieuw abonnementsvorm onder de naam Hi of Telfort...

› reageer

uhm, onbeperkt bellen naar andere klanten op hetzelfde netwerk bestaat toch al in nederland? Dat zijn toch die Telfort 'zakelijk' abo's met 3600 minuten per maand naar telfort, die vanaf een euro of 5 per maand te krijgen zijn als je goed zoekt.

› reageer

Onbeperkt bellen EN sms-en bestaat echter nog niet voor de consumentenaanbiedingen. Gaat vast wel komen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.