Op diverse review sites heb ik vaker klachten gelezen over toestellen van Motorola en Sony Ericsson. Ook mijn T230 heeft kuren.
Ik ga liever voor Samsung en Nokia. Al jaren ervaring mee en nog nooit klachten gehad ermee. Mijn 1e 3210 doet het na 5 jaar nog steeds!
Vrijdag 5 augustus 2005, 11:28 - Eén op de zeven mobiele telefoons is technisch niet in orde. De technische problemen doen zich vooral in de eerste zes maanden na de aankoop voor.
Door Edwin Feldmann
Dat stelt althans de Britse consumentenbond Which?. De bond stelde een onderzoek naar de technische kwaliteit van mobiele telefoons in nadat er veel klachten over toestellen binnenkwamen. Gemiddeld wordt bij één op de zeven mobiele telefoons problemen gemeld. Dat is veel te veel, aldus Malcolm Coles van Which? tegenover de BBC.
De problemen die bij de mobieltjes worden gemeld variëren van kapotte toetsen, netwerkproblemen en problemen met de telefoonlijst. Vooral toestellen van Motorola en Sony Ericsson blijken vaker dan gemiddeld problemen (één op de vijf) te vertonen. Nokia- en Samsung-toestellen scoorden met één op de tien kapotte toestellen beter, aldus de bond.
De Britse consumentenorganisatie schat dat van alle achttien miljoen mobieltjes in Engeland er twee miljoen kampen met technische problemen.
Vooral toestellen van Motorola en Sony Ericsson blijken vaker dan gemiddeld problemen (één op de vijf) te vertonen. Nokia- en Samsung-toestellen scoorden met één op de tien kapotte toestellen beter, aldus de bond.
Door alle gsm's van een bepaald merk te vergelijken met alle gsm's van een ander merk worden er appels met peren vergeleken. In een artikel van de Consumentengids van September 2004 "Een op de de vijf gsm's snel stuk" staat o.a.:
De kans op een defect binnen twee jaar is bij:
SE T68i 42,6%
SE P900 6,3%
Nokia 7210 35,3%
Nokia 3510(i) 10,9%
@sverrips:
Bronvermeling wordt op prijs gesteld. http://www.webwereld.nl/articles/36621
Want ook daar komen reacties binnen.
Op diverse review sites heb ik vaker klachten gelezen over toestellen van Motorola en Sony Ericsson. Ook mijn T230 heeft kuren.
Ik ga liever voor Samsung en Nokia. Al jaren ervaring mee en nog nooit klachten gehad ermee. Mijn 1e 3210 doet het na 5 jaar nog steeds!